Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Świat
» Historia
» Informacje
» Umiejętności
» Gildie
» Potwory
» Postacie
» Lista NPC
» Lokacje
Pomoc
» Ogólne informacje
» FAQ
» Solucja
» Zadania
» Mapy
» Nauczyciele
» Sprzedawcy
» Konsola
Ekwipunek
» Artefakty
» Bronie
» Zbroje
» Czary
Multiplayer
» Pobierz
» Informacje
» MiniFAQ
» Dyskusja na forum
» Sonda - Areny
Galeria
» Screeny
Download
» Filmy [3]
» Mody [27]
» Muzyka [1]
» Programy [1]

Skocz do:

Gildie

W "Nocy Kruka" poza trzema głównymi gildiami wyszczególniono kilka pobocznych grup. Nie zaliczają się do głównych profesji i na początku gry nie stanowią najważniejszych wątków w fabule. Jednakże warunkiem ukończenia gry jest wstąpienie do kilku niżej wymienionych gildii. Ich członkowie mogą przekazać wiedzę o wielu przydatnych umiejętnościach, nauczyć posługiwania się wszelkiego rodzaju orężem. Dział z informacjami o głównych gildiach zamieszczony jest w Strefie Gothic II.


Piraci
Kiedy gospodarka królestwa Myrtany kwitła, a do Khornis przybywały statki handlowe z przeróżnymi towarami, piraci stanowili poważne zagrożenie dla każdego okrętu przepływającego w pobliżu wybrzeży wyspy. Obecnie, kiedy Khornis jest "odcięte" od reszty świata, a statki nie dobijają do portu, piraci zaszyli się w swoim obozowisku, w Zapomnianej Dolinie Budowniczych. Pierwszego z nich, kapitana Grega, który jest ich przywódcą, spotkamy już na początku gry, niedaleko bramy miasta Khorinis. Piracki obóz znajduje się na plaży, niedaleko ruin starego zamku. Większość składu to podejrzane typy, marynarze, rozbitkowie lub rządni wrażeń i szybkiego zarobku osobnicy. Można wiele zyskać szukając sprzymierzeńców właśnie wśród nich. Niekiedy nawet chętnie będą nam towarzyszyć w wędrówce po krainie Jarkendar.

Specjalizacją piratów są bronie białe. To znakomici wojownicy, którzy z chęcią udzielą na rad dotyczących umiejętności. Nauki warto pobierać u Henry'ego (stróżuje przy wejściu do obozu), gdyż jest mistrzem w posługiwaniu się bronią jednoręczną i dwuręczną. Garett pilnuje magazynu w obozie. Strzeże zapasów i nimi handluje. Ma na swoim składzie kilka ciekawych przedmiotów.

Obóz piratów mieści się na sielankowej plaży, w zachodniej części doliny Jarkendar. Swoje miejsce w nim znalazło około dwudziestu piratów. Jest to jedno z ciekawszych miejsc w "Nocy Kruka", posiada swój niepowtarzalny klimat. Przemierzając obóz piratów można "zwiedzić" pozostały fragmenty plaży i skalistego wybrzeża. W jego południowej części, w szczelinie skalnej znajduje się również kapliczka Beliara.


Bandyci
Porozmieszczani dosłownie w każdej części wyspy sieją postrach wśród uczciwych obywateli Khorinis. Większość znalazła swoje miejsce w pobliskich lasach, kryjówkach i jaskiniach. Przywódcą bandy w okolicach Khorinis jest Dexter, a przesiaduje w obozowisku mieszczącym się przy majątku ziemskim. Obóz bandytów znajduje się dolinie Jarkendar, gdzie opryszkowie udali się po upadku starego obozu. Po śmierci Gomeza władze nad bandytami objął Kruk.

Bandyci to złodzieje, mordercy, rabusie lub po prostu zwykłe opryszki. Przez pierwsze rozdziały gry będziemy ich spotykać niemal na każdym kroku. Po upadku magicznej bariery ta zgraja leniwych osiłków rozprzestrzeniła się na całym obszarze wyspy. Napadają na konwoje kupieckie, porywają, rabują uczciwych obywateli Khorinis, i z tego głównie się utrzymują. Na początku dobrze jest trzymać się od nich z dala, gdyż niektórzy z nich są wrogo nastawieni do każdego nowego.

Główny obóz i siedziba szefostwa gildii powstał w Zapomnianej Dolinie Budowniczych. Zajęli większą część tego obszaru wyspy. Ukrywają się na wielkim bagnie, gdzie mają swoje posterunki. Na samym końcu bagna znajduję się forteca otoczona ze wszystkich stron klifami - to obóz bandytów. Nie zdobywszy uprzednio zbroi bandyty, nie jest dobrym pomysłem udawanie się w tamte rejony. Bandziory zaatakują każdego osobnika, który nie nosi stroju bandyty. Warto również pamiętać, że ubierając zbroję bandyty lepiej nie zbliżać się do innych mieszkańców Khorinis, ponieważ może się to dla nas skończyć niezbyt ciekawie. :)


Wodny Krąg
Wodny Krąg to tajna organizacja działająca w ukryciu. Jej członkowie wspomagają Magów Wody w dążeniach do zgładzenia Kruka i przywrócenia równowagi na wyspie Khorinis. Przywódcą tajemniczego Krągu jest Lares, który w późniejszych rozdziałach może przyjąć nas w szeregi gildii. Miejscem spotkań i główną centralą wodnego Krągu jest gospoda "Pod Martwą Harpią", gdzie właściciel to wtajemniczony Orlan. Po dołączeniu do organizacji członkowie gildii mogą nauczyć nas wielu przydatnych umiejętności.

Najemnik Cord to zdecydowanie najlepszy wojownik wchodzący w skład Wodnego Krągu. Wraz z resztą najemników przebywa na farmie Onara. Z chęcią pomoże naszemu bohaterowi zwiększyć skuteczność w walce w zwarciu. Udziela też kilki przydatnych porad. W celu zwiększenia swoich umiejętności bojowych warto pobierać również nauki u Laresa i Cavalorna. Obaj znajdują się w mieście Khorinis.


Złodzieje
Gildia złodziei to organizacja działająca w podziemiu i będąca na celowniku straży miejskiej. Kryjówka znajduję się w kanałach pod miastem Khorinis. Przywódczynią gildii jest Cassia. Decyzja o przyłączeniu się do złodziei lub wydaniu ich straży miejskiej zależy już od naszego wyboru. Opis odnalezienia kryjówki gildii złodziei znajduje się w dziale 'Solucja'.

Jeżeli zamierzasz zostać zręcznym złodziejem i specjalizować się w kradzieży kieszonkowej, wówczas priorytetowym celem w twojej rozgrywce powinno być odnalezienie kryjówkę tejże gildii. Jednak na początku gry nie jest to łatwym zadaniem. Po przyłączeniu się do gildii członkowie wyuczą nas wszystkich umiejętności związanych z tą klasą. Nasze umiejętności złodziejskie zależą też od naszej zręczności.


Grupy, do których nie można się przyłączyć podczas gry
Magowie Wody
Magów Wody na wyspie Khornis utrzymują harmonię i równowagę, która właśnie została zachwiana. Podobnie jak w pierwszej części Gothica, przywódcą magów w błękitnych szatach jest Saturas. Odnalezienie ich aktualnego miejsca pobytu jest jednym z pierwszych zadań w grze. Magowie Wody próbują dostać się do Zapomnianej Doliny Budowniczych. Prowadzą wykopaliska w północną wschodniej części wyspy, gdzie w późniejszych rozdziałach zaprowadzi nas Lares.

Z pewnością wielu z Was pamięta końcowy fragment pierwszej części Gothica. Magowie Wody nie wyglądali na zadowolonych z powodu wykorzystania magicznego kopca rudy. Ich negatywne nastawienie do naszej postaci nie zmieniło się również w Nocy Kruka. Zanim przyjdzie nam znów uzyskać ich zaufanie wykonamy wiele trudnych zadań...

Magowie Wody to znakomici czarodzieje, którzy mogą przekazać nam wiedzę o magicznych sztukach. W grze spotkamy siedmiu przedstawicieli tego Krągu. Pierwszego z nich, Vatrasa, poznamy już w mieście Khorinis. Pozostali ukryli się w wykopaliskach przy piramidach zapomnianej cywilizacji. Później osiądą w dolinie Jarkendar, w starych ruinach. Cronos może zaopatrzyć nas w przydatne mikstury i zwoje magiczne, ma na swoim składzie również mapę Zapomnianej Doliny Budowniczych. Myxir chętnie pomoże nam opanować trzy stopnie języka budowniczych. Pozostali magowie podniosą nasze umiejętności bojowe i magiczną moc mana.

Reklama
Phoenix
» Strona Główna
» ADOM
» Fallout
» Arcanum
» Disciples
» The Witcher
» Icewind Dale
» Imperium Diablo
» The Elder Scrolls
» Neverwinter Nights
» Planescape: Torment
Partnerzy

Dragon Age
Fall of Setarrif
Mass Effect
Witcher
Fable

Feniks z Popiolów - czekamy...
Niniejsza strona jest czescia Wortalu Phoenix, znajdujacego sie aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyzszy link by dowiedziec sie wiecej.
© 2002-2008 Gothic Site. modern warfare 3, rpg, hunted. jPortal.