Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Gothic Site
» Strona główna
» Redakcja
» Rekomenduj nas
» Banery
» Kontakt

» Toplista Gothic
Suplementy
» Forum
» Wideoteka
» Chat - Gothic
» #gothic
» Głos Khorinis
» Piranha Bytes
» Spellbound
» Wywiady
» Encyklopedia
» Archivum Gothicus
Fanklub
Święte Przymierze
» O fanklubie
» Zakony
» Rangi
» Pojedynki ŚP
» Badania świata Gothic
» Wojny Bogów
» Archiwum konkursów
Dołącz do nas w sieci




Follow GothicSitePHX on Twitter




    Znajdujesz się w wortalu będącym książnicą gier cRPG z serii Gothic. Biblioteka spisanej wiedzy o uniwersum świata Gothic została podzielona na Strefy, które reprezentują odpowiednie kategorie. Każdy dział zawiera obszerne informacje poruszające określoną tematykę. Jako nawigacja po Strefach służy szczytowe menu oraz dopełniające je odnośniki w bocznym menu. Zapraszamy także na Forum Gothic, gdzie każdy może dołączyć się do dyskusji odbywających się w tysiącach wątków, zasięgnąć pomocy w przejściu gry, jak również komuś jej udzielić.


Gothic 2 NK: Złote Wrota - Wywiad | 04.04.2009
Specjalnie dla was przeprowadziliśmy wywiad z teamem Złote Wrota na temat tworzonej przez nich modyfikacji do G2NK.

Zapis całej rozmowy i krótki zarys fabuły modyfikacji znajdują się w rozwinięciu newsa.

» Oficjalna strona teamu


  • 1: Wiele osób was nie zna lub kojarzy tylko jako team. Powiedzcie parę słów o sobie i czym się zajmujecie.

  • Adanos: Jestem Adanos, brat … A na poważnie, co tu dużo mówić o mnie. Jestem jednym z modderów, którzy tworzą Złote Wrota. W teamie zajmuję się głównie skryptami, częściowo odpowiadam za fabułę gry – mówiąc konkretnie fabułę nowego świata, jaki będzie dany nam zobaczyć. Ostatnio trochę zacząłem vobować nowy świat, bo dużo roboty jest, a mało rąk do pracy Poza tym pomagam w tłumaczeniu Velayi.
    Jedaith: Mój nick to Jedaith. Nazywam się Przemek. Do teamu dołączyłem niedługo po jego powstaniu.
    Rathgar: Mam na imię Alan, mieszkam w Gdyni. Niedawno skończyłem 16 lat, chodzę do trzeciej klasy gimnazjum. W modowaniu Gothica siedzę parę miesięcy. W teamie zajmuje się sprawami związanymi z grafiką 3D oraz 2D (modelowanie, teksturowanie), administracją strony WWW oraz sporadycznie Spacer.
    Sentarion: Mój Nick to Sentarion (lub też Brat Xardasa), jestem założycielem i szefem teamu, zajmuję się kierowaniem prac nad modem oraz po trochu sam go tworzę w skryptach, spacerze i 3D.

  • 2: Co was skłoniło do tego, aby zacząć prace nad modem?

  • Adanos: W zasadzie to nie do mnie to pytanie Do teamu dołączyłem jakieś pół roku po rozpoczęciu prac nad projektem.
    Jedaith: Zamiłowanie do sagi Gothic, chęć tworzenia, nauki grafiki itp.
    Sentarion Fascynacją grą Gothic oraz modyfikacjami do niej, gdy zabrakło modów do grania postanowiłem stworzyć coś własnego. Początkowo miał być mały, skromny modzik, ale projekt się rozrósł, dołączyli inni modderzy i tak powstały ogólny koncept na Złote Wrota.

  • 3: W zapowiedzi jest napisane, że będziemy grać Bezimiennym. Czy po motywie zastosowanym przez SpellBound ( Bezimienny Rhobarem III), zmienicie bohatera, czy zostaniecie przy pierwotnej wersji?

  • Adanos: Nic nie słyszałem, aby cokolwiek było zmienione w tej kwestii. Prawdopodobnie pominiemy ten wątek ze ZB.
    Sentarion: Zgadza się, pozostaniemy przy Bezimiennym znanym z Gothica 2.

  • 4: Patrząc po screenach, modyfikacja dobrze się zapowiada. Czy będą jeszcze bardziej istotne zmiany w grafice?

  • Jedaith: Zależy od tego, ile będziemy w stanie włożyć pracy w usprawnienia grafiki. Jeśli będzie czas i chęci to można liczyć na ciekawe ulepszenia .
    Rathgar: Nie jesteśmy jeszcze w stanie przewidzieć co dokładnie będzie dodane do szaty graficznej, lecz na pewno nie zostanie ona pozostawiona w stanie surowym. Większe zmiany w grafice zostały przewidziane na końcową fazę tworzenia naszej modyfikacji.
    Sentarion: Staramy się jak najbardziej poprawić szatę graficzną (zwłaszcza tekstury), tak aby eksploracja nowego świata oprócz ciekawych i nowych lokacji, dawała dużo satysfakcji także pod względem wrażeń wizualnych.

  • 5: Planujecie wprowadzić jakieś easter eggi i śmieszne sytuacje, czy raczej przeważać będzie posępna atmosfera?

  • Adanos: Oczywiście, że będą jakieś easter eggi i śmieszne sytuacje. No chyba, że team stwierdzi, że przekroczyłem pewną granicę dobrego smaku
    Rathgar: Easter eggów na pewno nie zabraknie!
    Sentarion: Pojawią się, ale nie będą się mocno rzucać w oczy, główny nacisk staramy się kłaść na ciekawą i wciągającą fabułę o klimacie charakterystycznym dla Gothica.

  • 6: Czy w modzie będzie można używać tarcz lub walczyć dwoma mieczami? Czy planujecie dodać hełmy?

  • Rathgar: W modzie przewidziane jest używanie tarcz i hełmów. Jeżeli chodzi o walkę dwoma mieczami, zajmiemy się tym, gdy tylko czas nam na to pozwoli.
    Sentarion: Zgadza się, jeżeli czas pozwoli to będą także duale, ale jest to dla nas raczej drugorzędna kwestia.

  • 7: Jakich konkretnie bohaterów z poprzednich części chcecie użyć?
  • Adanos: Konkretnie to będą: Hagen, Diego, Milten, Lester, Gorn.
    Jedaith: Diego, Gorn, Magowie Wody.
    Sentarion: oraz wielu innych xD (np. z Khorinis)

  • 8: Piszecie, że będzie można zostać gubernatorem Khorinis. Jak to możliwe, skoro miasto zostało spalone, a rozgrywka ma się dziać w Jarkendarze?

  • Sentarion: Odpowiedź na to pytanie poznacie grając w moda. Powiem tylko, że całe Khorinis nie zostało spalone, a tylko część portowa. A jak to się będzie miało do zostania gubernatora to sami zobaczycie…

  • 9: Czy poza Obozem Orków, Piratów, Bandytów i Paladynów macie zamiar dołożyć coś jeszcze ?

  • Adanos: Oczywiście. W nowym świecie, który jest właśnie tworzony, będą nowe gildie, do których prawdopodobnie nie będziemy mogli dołączyć (będzie coś w stylu piratów z Nocy Kruka), chociaż będziemy mogli dla nich pracować i pomóc w osiągnięciu ich celów.
    Sentarion: Jest to jeszcze kwestia otwarta, mogę tylko powiedzieć, że nowe stronnictwa będą bardzo ciekawe.

  • 10: Możesz nam krótko opisać zarys fabuły?

  • Adanos: Przybywamy do Jarkendaru i musimy stawić czoła hordom Beliara. Ale czy tylko im? Ale czy tylko o nich chodzi? Tego dowiedzie się, gdy zagracie w moda. A! Jeśli ktoś chce się czegoś więcej o fabule, zapraszam na naszą stronę zlotewrota.pl
    Sentarion: Fabuła będzie wielowątkowa, więc trudno ją krótko opisać, wiele możecie się dowiedzieć zaglądając na naszą stronę.

  • 11: Gdzie będziemy zaczynać grę?

  • Adanos: W Jarkendarze, przy portalu, który przeniósł nas z Khorinis.
    Sentarion: W Jarkendarze zaczniemy grę i w Jarkendarze zapewne skończymy .

  • 12: Czy pojawią się jakieś nowe animacje, zaklęcia, bronie lub zbroje?

  • Jedaith: Oczywiście pojawi się wiele nowych zaklęć, efektów i broni. Pancerze będą raczej te same, ale wiele z nich będzie miało nowe tekstury.
    Rathgar: Na razie nie przewidujemy nowych animacji, lecz może się to jeszcze zmienić.

  • 13: Planujecie zrobić jakieś zabawy w stylu gry w kości itp.?

  • Rathgar: Raczej wolimy skupiać się na fabule, niż dodawać zbędne dodatki.
    Sentarion: Być może będą jakieś nowości tego typu, ale przede wszystkim liczy się ciekawa fabuła.

  • 14: Czy będzie jakiś boss do pokonania, jak np. Kruk w G2NK?

  • Adanos: Tak, będzie. Ale szczegółów nie będę zdradzał
    Sentarion: Oczywiście będzie wielu silnych bossów do pokonania, ale więcej nic nie powiemy.

  • 15: Na trailerze widać, że w swojej modyfikacji wykorzystacie motyw magicznej bariery. Co będzie ona otaczać i jaką będzie pełnić rolę?

  • Jedaith: Orkowi szamani stworzyli ją z uwagi na pewne niebezpieczne zjawisko.
    Sentarion: Orkowi szamani władają bardzo silną mocą i potrafią stworzyć nawet magiczną barierę (im nie wymknęła się ona spod kontroli xD).Dlaczego została utworzona i jaki jest jej cel – odpowie nam sama gra.

  • 16: Hordy Beliara - o czym konkretnie mowa? Czy mają to być tylko ogniste ścierwojady, ogary i jaszczury? Czy może zobaczymy znane nam już smoki lub coś jeszcze gorszego?

  • Jedaith: Cała masa niezbyt przyjaznych stworzeń. Między innymi właśnie piekielne jaszczury i ścierwojady, a także groźniejsze bestie.
    Sentarion: Smoki być może także się pojawią, w każdym razie na pewno będzie mnóstwo groźnych potworów.

  • 17: Czy zaczęliście już beta testy?

  • Jedaith: Na bieżąco testujemy np. nowe tereny w grze, ale na ogólne beta-testy za wcześnie.
    Sentarion: Cały czas sprawdzamy różne nowe rozwiązania, innowacje w skryptach czy grafice. Ale prawdziwe beta-testy będą pod sam koniec tworzenia modyfikacji.

  • 18: Kiedy planujecie optymistyczną premierę?

  • Adanos: Jak wszystko zostanie zrobione
    Jedaith: Jak skończymy to powiemy...
    Sentarion: Świetnie by było gdyby udało się skończyć moda w tym roku, ale to optymistyczne założenie

      Pytał Giselher, a odpowiadali Adanos, Jedaith, Rathgar i Sentarion



    Złote Wrota
    zapowiedź modderów

    Jharkendar - niegdyś zupełnie dziewiczy i zapomniany zakątek wyspy Khorinis, teraz aż roi się od osadników. Kraina ta od czasów śmierci Kruka przestała być nikomu nie znaną, stała się wręcz słynna.
    Oprócz istniejących obozów bandytów i piratów, w kotlinie powstał bardzo silny obóz orków, a także pod przewodnictwem Saturasa przybyli tu Magowie Wody, którzy tym razem chcą zbadać wnętrze Świątyni Adanosa.
    Tymczasem piraci mają nowego, okrutnego wodza Hannibala. W krótkim czasie stał się postrachem całej okolicy, nawet ośmielił się zaatakować Khorinis i spalić miasto portowe. Aby rozprawić się z nimi, do Jharkndaru przybywa specjalna ekspedycja paladynów pod dowództwem Lorda Hagena.
    Jednak w tym wszystkim najgorsze jest to, że do tej krainy, od wieków należącej do Adanosa, zaczynają napływać coraz to liczniejsze hordy Beliara. Nikt nie wie co jest tego przyczyną, nawet Magowie Wody są zupełnie bezradni... Sytuacja jest tym bardziej zagadkowa, gdyż plaga istot Beliara zaczęła napływać, gdy jeden z okolicznych wieśniaków odnalazł tabliczkę z pradawnymi inskrypcjami. Zbadana przez jednego z Magów Wody okazała się bezcennym reliktem opowiadającym o ukrytej krypcie pełnej skarbów i bogactw. Ta krypta nosiła nazwę Złote Wrota. Niestety, na drugi dzień tabliczka w tajemniczych okolicznościach zaginęła...
    Bezimienny bohater, po powrocie z Myrtany, gdzie wreszcie wojna ustała i zapanował pokój, zapragnął wrócić na Khorinis. Chciał przypomnieć sobie stare, dobre czasy dawnych przygód. Gdy przybywa do miasta Khorinis dowiaduje się o całej zaistniałej sytuacji. Oczywiście postanawia wyruszyć do Jharkendaru....



    Co zaoferuje nam modyfikacja?

    - nowa, ciekawa fabuła
    - zmieniony Jarkendar oraz ogromny, zupełnie nowy świat
    - wielu nowych NPC, questów
    - możliwość przyłączenia się do 4 gildii (paladyni, piraci, orkowie, Magowie Wody)
    - kilka innowacji
    - możliwość spotkania naszych dawnych przyjaciół znanych z G1 i G2




    © Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie wywiadu zabronione bez zgody redakcji.
    Dodał: Giselher Skomentuj [0]
    Gothic Multiplayer

    Zagraj za darmo w Gothic 2 z innymi fanami!
    Gothic Multiplayer

    Wspólne polowanie na trolla, pojedynki, pokonywanie niebezpieczeństw w świecie Gothic już możliwe!

    Download
    NOWE PLIKI:
    » ArcaniA: Gothic 4 - Patch 1.02 (oficjalny crack)
    » Gothic 3: Zmierzch Bogów - Edycja Rozszerzona (patch 2.0)
    » Gothic 3 - Quest Pack 4 + CM 2.2 (wersja polska)
    » ArcaniA: Gothic 4 - Mod Pack PL
    » ArcaniA: Gothic 4 - LocFix PL
    » Gothic 3 - Community Patch 1.74 INT


    Sonda
    Chcesz, aby Nordic Games rozwijało markę Gothic?

    Tak, trzeba dać im szansę, czekam na efekty
    Nie, nieważne, że to już inna, nowa firma - tak czy siak wara od tej serii


    [poprzednie sondy]
    Phoenix
    » Strona Główna
    » ADOM
    » Fallout
    » Arcanum
    » Disciples
    » The Witcher
    » Icewind Dale
    » Imperium Diablo
    » The Elder Scrolls
    » Neverwinter Nights
    » Planescape: Torment
    Partnerzy

    Risen
    Mass Effect 3
    Dragon Age 2
    Wiedźmin

    Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
    © 2002-2008 Gothic Site. Partnerzy: rpg, skyrim, call of duty. jPortal