Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Gothic Site
» Strona główna
» Redakcja
» Rekomenduj nas
» Banery
» Kontakt

» Toplista Gothic
Suplementy
» Forum
» Wideoteka
» Chat - Gothic
» #gothic
» Głos Khorinis
» Piranha Bytes
» Spellbound
» Wywiady
» Encyklopedia
» Archivum Gothicus
Fanklub
Święte Przymierze
» O fanklubie
» Zakony
» Rangi
» Pojedynki ŚP
» Badania świata Gothic
» Wojny Bogów
» Archiwum konkursów
Dołącz do nas w sieci




Follow GothicSitePHX on Twitter




    Znajdujesz się w wortalu będącym książnicą gier cRPG z serii Gothic. Biblioteka spisanej wiedzy o uniwersum świata Gothic została podzielona na Strefy, które reprezentują odpowiednie kategorie. Każdy dział zawiera obszerne informacje poruszające określoną tematykę. Jako nawigacja po Strefach służy szczytowe menu oraz dopełniające je odnośniki w bocznym menu. Zapraszamy także na Forum Gothic, gdzie każdy może dołączyć się do dyskusji odbywających się w tysiącach wątków, zasięgnąć pomocy w przejściu gry, jak również komuś jej udzielić.


Community Patch 1.70 wydany! + BONUS | 21.03.2009
Wiele miesięcy Community Patch Team pracował nad kolejną wersją nieoficjalnego megapatcha do Gothic 3. Community Patch 1.70 niesie ze sobą niezliczoną ilość poprawek i zmian na podstawową wersję gry, która po aktualizacji będzie nosić podtytuł Enhanced Edition.
Właśnie dzisiaj nastąpił dzień, w którym niniejsza poprawka ujrzała światło dzienne! Zapraszamy do pobierania! CPT obiecuje, że naprawdę warto!
Linki znajdują się w rozwinięciu newsa.

Dodaliśmy również bonus mający zachęcić Was do ściągnięcia patcha, znajdziecie go na końcu rozwinięcia newsa!

Zachęcamy użytkowników do komentowania CP 1.70 również na forum, znajdziecie tam też screeny i fragmenty ChangeLoga:

» Dyskusja na forum


CP 1.70 zajmuje dokładnie 880,47 MB danych. Jest to dużo i czas pobierania patcha z pewnością będzie długi. Jednak Community Patch Team obiecuje, że naprawdę warto zainstalować ponownie starego Gothica 3 i uaktualnić go do wersji 1.70. Jest on w wersji INT, czyli dla każdego języka, również polskiego. Należy zainstalować go na "gołego" Gothica, czyli bez uprzedniej instalacji wcześniejszych łatek. Możecie pobrać patch z naszego serwera:

» Pobierz z naszego serwera

Postanowiliśmy zmniejszyć ilość podanych innych serwerów, zwłaszcza, że dochodzą kolejne, oto linki do niektórych alternatywnych źródeł:

» Serwer 1 (4Players)
» Serwer 2 (PiranhaClub)
» Serwer 3 (Wizer's)
» Serwer 4 (World of Gothic)
» Serwer 5 (Megaupload)

Udostępniono plik torrent, dzięki czemu możecie ściągnąć patch za pomocą odpowiedniego klienta:

» Plik torrent

Wybierzcie serwer z którego osiągacie największą prędkość pobierania lub skorzystajcie z pliku torrent.

GAMEPLAY:





» ChangeLog w języku angielskim z pełną listą zmian.
» Poradnik w języku angielskim.

BONUS:

Serwis WorldofGothic.de postanowił przeprowadzić wywiad z Community Patch Team. Specjalnie dla Was część wywiadu została przetłumaczona na język polski. Dziś, w rozwinięciu newsa, jako bonus mający zachęcić Was do ściągnięcia patcha prezentujemy jego fragment:

World of Gothic: Czy mógłbyś przedstawić zespół CPT? Z pewnością znajdą się czytelnicy, których ciekawią osoby odpowiedzialne za łatanie G3.

Glockenbeat: Członkowie zespołu są częścią społeczności Gothica. Niektórzy są użytkownikami forum WoG lub JoWood od wielu lat. Niektórzy są moderatorami. Niektórzy członkowie dołączyli dopiero gdy wyszedł Gothic 3.

RoiDanton: Zespół składa się z następujących osób:
- ANNOmaniac (naprawa bugów)
- Arthus of Kap Dun (grafika)
- Hans Trapp (bugi, kompilacja, dźwięk)
- Humanforce (bugi, balansowanie)
- iks (grafika, tekstury)
- Kronos (bugi, walki w zwarciu / na dystans, AI)
- mdahm (bugi, kod)
- Nameless2 (tłumaczenia)
- raven (dźwięk, kod)
- Solandor (kod)
- Urban (kod źródłowy, shadery, grafika)
- Valfaris (zwiastun patcha, dźwięk)
- RoiDanton (lider projektu)
- Glockenbeat (asystent lidera projektu)
Jestem zdania, że ci wszyscy ludzie, którzy zajmowali się (i zajmują) testowaniem patcha w pewnym sensie są również częścią CPT. Bez ich pomocy i konstruktywnej krytyki patch powstawałby znacznie dłużej.

Humanforce: Pod nazwą zespołu znajdziesz grono, utalentowanych, ambitnych fanów gry Gothic.

raven: Stanowimy grono szalonych fanów Gothica, posiadamy odrobinę wiedzy i zamiłowanie do programowania oraz chęć rozwoju gry.

World of Gothic: A jak zespół zebrał się na początku? O ile wiem to JoWood skontaktowało się z pewnymi osobami. Czy tak to się odbyło, czy też składaliście swoje podania w drodze rekrutacji?

Glockenbeat: Większość członków zwerbowałem bezpośrednio, poprzez pocztę. Nie można powiedzieć, że inicjatywa pochodziła od JoWood. Bycie fanem Gothica sprawiło, że zacząłem z tym przygodę. Oczywiście JoWood poparło ten ruch. Tak, były podania. Ale nowi musieli przeciwstawić się ciężkim czasom, ponieważ trafili na długie obserwacje – oraz szkolenia w programowaniu w opuszczonych kopalniach soli, głęboko pod powierzchnią ziemi. Przetrwali miesiące izolacji, oddzieleni od normalnego świata. ;) Ale Raven obrał dzięki temu swą drogę.

Solandor: Mogę mówić tylko za siebie. Z powodu sytuacji jaka panowała w tamtym czasie i niedokończonym stanie gry, spróbowałem produktywnie wykorzystać swoją frustrację (przyp. red. która prawdopodobnie przyciągnęła uwagę założycieli zespołu). W tych okolicznościach otrzymałem wiadomość od RoiDanton'a i tak dostałem się do CPT.

raven: Z większością z nas RoiDanton skontaktował się po zamieszczeniu ogłoszenia na forum JoWood. Zgłosiłem się trochę później (jeszcze w fazie początkowej), z własnej inicjatywy. Później CPT zostało wzbogacone o ludzi, którzy nam pomogli, ponieważ posiadali cenną wiedzę.

World of Gothic: Jak kandydaci do zespołu zostawali wyłaniani? Czy mieliście od początku wielu członków, czy ich ilość wzrastała stopniowo?

Glockenbeat: Więcej osób dostało wiadomość o naborze do CPT, a o wiele mniej otrzymało maila o przyjęciu. Tak jak jest napisane wyżej, wszyscy na początku musieli znieść trudne czasy: niedostatek jedzenia, ciągłe pobicia, elektrowstrząsy, a południowo-wschodnie metody tortur były częścią codziennego planu dnia, któremu zostali poddawani kandydaci. Tylko najtwardsi przetrwali...
… Oczywiście żartuję. Jasne jest, że musieliśmy szukać osób, które teraz należą do Community Patch Team i oczywiście większość kandydatów się nie zakwalifikowała. Wybieraliśmy członków zespołu w oparciu o ich motywację, dyspozycyjność, znajomość zagadnień technicznych, itd.
Patrząc na każdego z nich, łatwo i szybko jest ocenić, który jest zdolny. Tak więc rdzeń zespolu został zbudowany dość szybko. I jak bywa przy takich kawałach czasu, wielkość zespołu trochę się wahała, ludzie przychodzili i odchodzili.
Ale przede wszystkim: decydująca była motywacja kandydatów, a nie znajomość języków programowania i tym podobnych rzeczy.

World of Gothic: Jak praca jest dzielona między członków CPT? Kto i za co jest odpowiedzialny w twoim zespole?

Glockenbeat: Na początku każdy pracował tylko nad znalezionymi przez nas bugami. Po pewnym czasie ludzie wycpecjalizowali się w pewnych określonych obszarach, który następnie stały się ich dziedzinami, np. kompilacja świata gry (Hans von Trapp), usuwanie wielu bugów (mdahm), zmiany w fizyce gry (Human Force), bezpośrednie zmiany w świecie gry (ANNOmaniac), tworzenie grafiki (Artus of Cape Dun, iks), adaptacja frameworka i silnik graficzny (Urban), skrypty i zachowanie w walce (Kronos), etc., etc.

RoiDanton: Tak jak powiedział Glockenbeat: na początku większość z nas chciała naprawić błędy, które wykryliśmy. Udało nam się zorganizować tak, aby kilka osób nie pracowało nad tym samym bugiem. Kiedy wyczerpały się „proste” bugi, wszyscy obraliśmy swoje dziedziny. Moim zadaniem jest organizacja i koordynacja zespołu. To oznacza, że np. informuję i zapraszam osoby, które są testerami, kontaktuję się z fanami w sprawie tłumaczeń tekstów do ich języków, przypominam zespołowi o istniejących zobowiązaniach (ustalone terminy), itp.

World of Gothic: Kiedy powstał pomysł na następną łatę? Po wydaniu patcha 1.60? Czy było to wcześniej zaplanowane, czy powodem były problemy jakie sprawiał CP 1.60? Czy większość innowacyjnych pomysłów powstała po wydaniu tej poprawki?

Kronos: Cóż, kilka tygodni przed wydaniem patcha 1.60 było oczywiste, że będziemy kontynuować projekt. O ile pamiętam, była prowadzona spora dyskusja na ten temat. Po prostu nie mieliśmy uczucia ukończenia w 100% całego projektu.

mdahm: O ile wiem, CP 1.60 nigdy nie miał być ostatnią łatą do Gothic 3. Pomysł, aby zakończyć projekt na tej łacie po prostu nie przeszedł dalej. :) Kiedy rozmawialiśmy z Jochen Hamma (Spellbound) w październiku 2007 wywnioskowaliśmy, że współpraca ze Spellbound była jednym etapem i później, musielibyśmy stawić czoło innym sprawom, pochłaniającym więcej czasu, jak zmiany w świecie gry.

Glockenbeat: Decyzja, aby kontynuować projekt, została podjęta dość wcześnie, gdy CP 1.60 był w planach. Spotkanie z Jochen Hamma dało jasno do zrozumienia, że moglibyśmy najpierw skoncentrowalibyśmy się na kodzie, dzięki czemu przyszedł pomysł na patch 1.60, i że więcej skomplikowanych rzeczy przeszłoby do CP 1.70. Ten podział pracy, między nas i Spellbound był dla nas korzystny, ponieważ pozwalał na zajęcie się osobnymi kwestiami, dzięki czemu byliśmy bliżsi zachowania obiecanych terminów. Mieliśmy więcej materiału, niż potrzebowaliśmy...

Hans Trapp: Mieliśmy rację przewidując dość wcześnie, że CP 1.60 nie będzie ostatnią łatą, ponieważ było jeszcze zbyt dużo „obszarów do rozbudowy” oraz nie czuliśmy, że nabraliśmy w tym wprawy.

Solandor: Ponieważ nie jesteśmy profesjonalnym zespołem, nie mogliśmy pracować 5 dni w tygodniu. Dość czasochłonne jest zaznajomienie się głęboko z kodem i wynajdywanie rozwiązań na problemy, co było niemożliwe do ustalenia na początku.

Urban: Dla nas było jasne, że będziemy kontynuować projekt, ponieważ celem Spellbound było nie więcej niż poprawienie podstawowych rzeczy.

raven: W patchu 1.60 brakuje wielu rzeczy (np. zmiany w świecie gry). W czasie jego tworzenia nie mogliśmy sobie z nimi poradzić z powodu ich złożoności i wielu barier technicznych.

World of Gothic: Ile już trwa rozwój CP 1.70? Jak długo nad tym pracujecie?

Kronos: Po ukończeniu CP 1.60 cały zespół zajął się następną wersją łatki. Jednak dotycząca jego lista życzeń i próśb istniała już sporo czasu, od rozpoczęcia prac nad nim.

mdahm i Hans Trapp: Kilka rzeczy, które nie znalazły się w patchu 1.60 zostały opracowane już przed styczniem 2008.

ANNOmaniac: Zasadniczo, kiedy zajmowaliśmy się CP 1.60, już powstawały jakieś aspekty kolejnej wersji łaty. W moim przypadku oznacza to pracę nad światem gry, która trwa już od półtora roku.

Solandor: Można powiedzieć, że część pracy nad CP 1.70 wykonaliśmy podczas tworzenia poprzedniej poprawki. Jednak największa część pracy rozpoczęła się po wydaniu patcha 1.60.

Urban: Po CP 1.60 nastąpiło płynne przejście do pracy nad łatą 1.70. Im więcej pracowaliśmy, tym widzieliśmy więcej możliwości. Jednak po jakimś czasie granice stały się widoczne.

raven: Ja widzę CP 1.70 jako wynik wszystkich naszych wcześniejszych prac. Tak więc można powiedzieć, że tworzenie tej łaty zajęło nam dobre półtora roku.
Dodał: Macrentofeth Skomentuj [37]
Gothic Multiplayer

Zagraj za darmo w Gothic 2 z innymi fanami!
Gothic Multiplayer

Wspólne polowanie na trolla, pojedynki, pokonywanie niebezpieczeństw w świecie Gothic już możliwe!

Download
NOWE PLIKI:
» ArcaniA: Gothic 4 - Patch 1.02 (oficjalny crack)
» Gothic 3: Zmierzch Bogów - Edycja Rozszerzona (patch 2.0)
» Gothic 3 - Quest Pack 4 + CM 2.2 (wersja polska)
» ArcaniA: Gothic 4 - Mod Pack PL
» ArcaniA: Gothic 4 - LocFix PL
» Gothic 3 - Community Patch 1.74 INT


Sonda
Chcesz, aby Nordic Games rozwijało markę Gothic?

Tak, trzeba dać im szansę, czekam na efekty
Nie, nieważne, że to już inna, nowa firma - tak czy siak wara od tej serii


[poprzednie sondy]
Phoenix
» Strona Główna
» ADOM
» Fallout
» Arcanum
» Disciples
» The Witcher
» Icewind Dale
» Imperium Diablo
» The Elder Scrolls
» Neverwinter Nights
» Planescape: Torment
Partnerzy

Risen
Mass Effect 3
Dragon Age 2
Wiedźmin

Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
© 2002-2008 Gothic Site. Partnerzy: rpg, skyrim, call of duty. jPortal