Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Gothic Site
» Strona główna
» Redakcja
» Rekomenduj nas
» Banery
» Kontakt

» Toplista Gothic
Suplementy
» Forum
» Wideoteka
» Chat - Gothic
» #gothic
» Głos Khorinis
» Piranha Bytes
» Spellbound
» Wywiady
» Encyklopedia
» Archivum Gothicus
Fanklub
Święte Przymierze
» O fanklubie
» Zakony
» Rangi
» Pojedynki ŚP
» Badania świata Gothic
» Wojny Bogów
» Archiwum konkursów
Dołącz do nas w sieci




Follow GothicSitePHX on Twitter




    Znajdujesz się w wortalu będącym książnicą gier cRPG z serii Gothic. Biblioteka spisanej wiedzy o uniwersum świata Gothic została podzielona na Strefy, które reprezentują odpowiednie kategorie. Każdy dział zawiera obszerne informacje poruszające określoną tematykę. Jako nawigacja po Strefach służy szczytowe menu oraz dopełniające je odnośniki w bocznym menu. Zapraszamy także na Forum Gothic, gdzie każdy może dołączyć się do dyskusji odbywających się w tysiącach wątków, zasięgnąć pomocy w przejściu gry, jak również komuś jej udzielić.


Gothic 3: Forsaken Gods - wywiad z Kevaadem Abdoolem | 13.09.2008
Niemiecki magazyn internetowy PC Games przeprowadził wywiad z członkiem indyjskiego studia Trine Games - Kevadem Abdoolem, który pracuje nad rozszerzeniem do Gothic 3. Producent ma na swoim koncie gry takie jak Trash, Wings od Control, Streets of Mumbai i Legends of Great India.

Tłumaczenie wywiadu w rozwinięciu newsa.

» Źródło


PC Games: Kiedy zaczęliście prace nad projektem?

Abdool: Właściwie prace zaczęliśmy na długo przed oficjalnym ogłoszeniem rozpoczęcia projektu. Wielu z nas słyszało i grało w gry z serii Gothic, ale musieliśmy poświęcić dużo czasu na zbieranie informacji, które będą nam potrzebne przy produkcji. Oficjalnie datą rozpoczęcia był luty 2008.

PC Games: Jak myślisz dlaczego właśnie wy pracujecie nad dodatkiem, a nie studio z Niemiec lub Austrii?

Abdool: Gothic to bardzo złożony projekt. Ma jasno określone granice, których my jako producenci nie możemy przekroczyć. Bardzo dużo czasu poświęciliśmy na czytanie fanowskich stron i forów. Na temat Forsaken Gods rozmawialiśmy także z JoWood. W końcu wizja projektu została jasno określona, a nasze studio spełniało wszystkie kryteria. Ponadto mamy duże doświadczenie. Współpracowaliśmy z EA, 2K Sports, Microsoft itp. Nasza ekipa jest wielonarodowościowa. Są z nami ludzie z USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Rosji, Rumuni, Francji, Włoch, Japonii itp.

PC Games: Jakie projekty / gry macie na swoim koncie?

Abdool: Mamy na swoim koncie grę „Streets of Mumbai” („Ulice Bombaju” – przyp. redakcja). Pracujemy teraz także nad nowym next-genowym projektem, dla międzynarodowych wydawców. Gra będzie korzystała z najnowszych osiągnięć technologicznych m.in. Unreal Engine 3.

PC Games: Jak dużą swobodę macie podczas tworzenia dodatku?

Abdool: Właściwie to mamy pełną swobodę. Jednak tak jak wspomniałem wcześniej, dobrze znamy granice, które ustanowili gracze. Wiemy co chcą zobaczyć w grze. Jak już mówiłem, dużo czasu poświęciliśmy na to, by określić nasze cele. Bardzo ważne jest dla nas, by dopasować całość do znanego stylu. Pracujemy dniami i nocami wraz z niemieckimi pisarzami po to, aby fani dostali to, na co czekają.

PC Games: Macie jakiś kontakt z producentem Gothic 3? (Piranha Bytes – przyp. redakcja)

Abdool: Nigdy nie współpracowaliśmy z nimi, jednak otrzymaliśmy pełną dokumentację, którą zgromadzili podczas tworzenia poprzednich gier. Największe problemy mieliśmy na początku, ponieważ nie otrzymaliśmy zbyt dużo informacji na temat silnika gry. Jak wiadomo gra tej skali jest bardzo rozbudowana i skomplikowana. To był ciężki orzech do zgryzienia, ale w miarę czasu udało nam się rozszyfrować kod i wprowadzanie zmian nie stanowi już dla nas żadnego problemu.

PC Games: Czy przed rozpoczęciem projektu grałeś w którąś z gier serii Gothic?

Abdool: Grałem dużo w Gothic 2 i 3 nim otrzymaliśmy ten projekt. To jest bardzo ekscytujące, że mamy możliwość zmiany Gothic 3. Jeszcze przed rozpoczęciem prac miałem bardzo dużo pomysłów, które chciałem zastosować w grze. Kiedy projekt ruszył, spędziłem wiele czasu w Internecie, by zobaczyć czego oczekują gracze. Myślę, że ludzie będą zadowoleni ze zmian, które dokonamy.

PC Games: Jakie zmiany w stosunku do kodu / grafiki uczyniliście?

Abdool: Gothic 3 był świetną grą, ale niestety nie wykorzystała drzemiącego w niej potencjału. Miał też duże problemy techniczne, które drastycznie zmniejszały jej wydajność. Były wydawane łatki, które miały usprawnić grę, ale problem leży głęboko u podstaw kodu. Spędziliśmy dużo czasu nad usprawnieniem silnika tak, by wycisnąć jak najwięcej wydajności. Rozszerzyliśmy także system sztuczniej inteligencji.

Wizualnie Gothic 3 prezentował się bardzo ładnie, ale chcemy dać graczom możliwość włączenia dodatkowych efektów. Nasz grafik-programista pracował nad polepszeniem wszystkich istniejących w grze efektów. Gra obecnie obsługuje dynamiczne oświetlenie (HDR), efekt bloom, wolumetryczną mgłę, Heat Haze, oświetlenie Specular, globalne oświetlenie oraz powłoki odpowiedzialne za realistyczne renderowanie.

PC Games: Jesteś odpowiedzialny za naprawianie bugów?

Abdool: Mamy u siebie wewnętrzny zespół testujący. Ich głównym zadaniem jest sprawdzanie wszystkich najważniejszych kwestii. JoWood dostarczył nam dodatkowy zespół testerów. Pracujemy z nim, by ocenić gameplay, historię, postacie, misje, zadania i funkcjonalność. Ten projekt jest obecnie bezsprzecznie najważniejszy dla JoWood. Włożyli bardzo dużo czasu i pieniędzy, by uczynić dodatek jak najlepszym się da.

PC Games: Oprócz nowych zadań i rozszerzonej fabuły, jakie są najważniejsze cechy produkcji?

Abdool: Najważniejszymi cechami są: nowe postacie, bronie, ulepszony system walki, nowe efekty graficzne i polepszona wydajność. Dodaliśmy również kilka nowych możliwości rozwoju swojej postaci. Jest też odświeżony system odpowiedzialny za zliczanie obrażeń, wytrzymałości, strat zdrowia w walce. Ten zaś używa cech broni, dzięki czemu można dostosować grę do swojego stylu.
Dodał: DoneR Skomentuj [22]
Gothic Multiplayer

Zagraj za darmo w Gothic 2 z innymi fanami!
Gothic Multiplayer

Wspólne polowanie na trolla, pojedynki, pokonywanie niebezpieczeństw w świecie Gothic już możliwe!

Download
NOWE PLIKI:
» ArcaniA: Gothic 4 - Patch 1.02 (oficjalny crack)
» Gothic 3: Zmierzch Bogów - Edycja Rozszerzona (patch 2.0)
» Gothic 3 - Quest Pack 4 + CM 2.2 (wersja polska)
» ArcaniA: Gothic 4 - Mod Pack PL
» ArcaniA: Gothic 4 - LocFix PL
» Gothic 3 - Community Patch 1.74 INT


Sonda
Chcesz, aby Nordic Games rozwijało markę Gothic?

Tak, trzeba dać im szansę, czekam na efekty
Nie, nieważne, że to już inna, nowa firma - tak czy siak wara od tej serii


[poprzednie sondy]
Phoenix
» Strona Główna
» ADOM
» Fallout
» Arcanum
» Disciples
» The Witcher
» Icewind Dale
» Imperium Diablo
» The Elder Scrolls
» Neverwinter Nights
» Planescape: Torment
Partnerzy

Risen
Mass Effect 3
Dragon Age 2
Wiedźmin

Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
© 2002-2008 Gothic Site. Partnerzy: rpg, skyrim, call of duty. jPortal