Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Gothic Site
» Strona główna
» Redakcja
» Rekomenduj nas
» Banery
» Kontakt

» Toplista Gothic
Suplementy
» Forum
» Wideoteka
» Chat - Gothic
» #gothic
» Głos Khorinis
» Piranha Bytes
» Spellbound
» Wywiady
» Encyklopedia
» Archivum Gothicus
Fanklub
Święte Przymierze
» O fanklubie
» Zakony
» Rangi
» Pojedynki ŚP
» Badania świata Gothic
» Wojny Bogów
» Archiwum konkursów
Dołącz do nas w sieci




Follow GothicSitePHX on Twitter




    Znajdujesz się w wortalu będącym książnicą gier cRPG z serii Gothic. Biblioteka spisanej wiedzy o uniwersum świata Gothic została podzielona na Strefy, które reprezentują odpowiednie kategorie. Każdy dział zawiera obszerne informacje poruszające określoną tematykę. Jako nawigacja po Strefach służy szczytowe menu oraz dopełniające je odnośniki w bocznym menu. Zapraszamy także na Forum Gothic, gdzie każdy może dołączyć się do dyskusji odbywających się w tysiącach wątków, zasięgnąć pomocy w przejściu gry, jak również komuś jej udzielić.


Coś więcej o Forseken Gods | 16.04.2008
Nie dawno pojawiła się zaskakująca wiadomość - po półtora roku od wydania Gothic 3, JoWood zapowiedziało pierwszy dodatek, gorący jak najświeższe bułeczki Forsaken Gods. Nie ukrywajmy jednak - dotychczasowe informacje nie są niczym więcej niż krótkim podsycaniem apetytu. Nowe informacje również nie rzucają jaśniejszego światła na całe to tło.
Historia rozszerzenia powinna odpowiedzieć na wiele pytań dotyczących poprzednich części i płynnie przejść w historię Gothic 4, szumnie zapowiadaną przez Spellbound. Nadal jednak pozostaje jedna wielka niewiadoma, kto zrobi ten dodatek? Spellbound? Piranha Bytes - w końcu jest między nimi jakieś porozumienie? Dla fanów odpowiedź wydaje się prosta. Wielu jest za tym, by ciężar prac przypadł Piraniom. W Końcu to oni robili trójkę, a teraz porzucają swój projekt. Powinni zatem odejść w wielkim stylu.
Rozmowę z pracownikiem JoWoodu przeprowadził David Hain z gamona.de.
W rozwinięciu znajdziecie przetłumaczony wywiad.

» World Of Gothic
» Interview z JoWood
» Dyskusja na forum


I tak artykuł rozpoczyna się od retrospekcji poprzedników Gothic 3 i ogólnemu wieszaniu psów na trzeciej części. A to szereg usterek, np. wadliwy system walki, krańcowe wymagania systemowe, cena - wyimaginowana, nieistniejąca gra, którą twórcy propagowali patrząc w przyszłość przez "różowe okulary". Trzeba było dopracowywać szereg patchy (łącznie pięć), by jako tako gra działała. Niestety, do dnia dzisiejszego, nawet po spatchowaniu nie jest taka jaką byśmy sobie wymarzyli.
Potem pojawiła się wiadomość o rozstaniu dotąd niezawodnego tandemu JoWood i Piranhy Bytes. Dalsze prace nad patchami do gry pozostawiono graczom. Pewnie lepiej na tym wyjdziemy. I choć jeszcze wtedy pojawił się pomysł kontynuacji serii, to zgrzyt pomiędzy producentem, a wydawcą postawił produkcję pod znakiem zapytania. I w tym momencie pojawił się Spellbound - niezbyt euforycznie przyjęta przez fanów firma, która raczej nie zasłynęła ciekawym tytułem, a raczej kopiowaniem sprawdzonych pomysłów - słyszymy od fanów. JoWood dogaduje się z nowym twórcą gry - jedni ciągną na siłę z pomysłu ile się da, a drudzy liczą na wybicie się cudzym pomysłem.
Ostatnie doniesienia prasy mówią o porozumieniu pomiędzy dotychczasowym i obecnym twórcą gry...
Przetłumaczony wywiad wkrótce.

gamona.de: Zaskoczyliście wszystkich zapowiadając rozszerzenie Gothic 3. Czyja marka właściwie ukrywa się za tytułem dodatku? Spellbound, Pyranha, a może jeszcze ktoś inny?

JoWood: Nie chcielibyśmy wypowiadać się w tej kwestii. Zrezygnowaliśmy z tego całkiem świadomie – nie chcemy na razie upubliczniać w prasie tej informacji. Zapewniam, że w najbliższych tygodniach poznacie więcej szczegółów.

gamona.de: Na jakim etapie są prace nad dodatkiem? Czy przygotowania idą równolegle z pracami nad Gothic 4, czy rozszerzenie ma mimo wszystko pierwszeństwo?

JoWood: Prace nad Gothic 4 i dodatkiem idą w jednakowym tempie. Chcemy zaręczyć, że historia opowiedziana w dodatku płynnie przejdzie w historię z Gothic 4.

gamona.de: Wasze decyzje będą prowadziły do gorących dyskusji wśród fanów serii. Oczywiście głównym wątkiem będzie oczyszczenie Gothic 3 z licznych ciągle jeszcze obecnych błędów. Najlepszym patchem i tu ciągle jeszcze jest czas, byłby właśnie dodatek . Jak te dwie gry dopasujecie do siebie?

JoWood: Tworzony dodatek nie oprze się kompletnie na „podstawce”. Nie można po prostu znaleźć nowych ludzi i kazać im kończyć coś, co zaczęły piranie. Obecnie pracujemy nad Gothic 4 i chcemy zaoferować graczom w przyszłości możliwie najlepsze i przyjemne doświadczenia z gry. Postanowiliśmy razem z wydaniem dodatku ostatecznie zamknąć temat Gothic 3. Chcemy to zrobić w możliwie najlepszy sposób i jednocześnie przygotować grunt pod zbliżającego się następcę.

gamona.de: Czy jesteście w stanie zapewnić, że podobna wpadka nie powtórzy się po raz kolejny?

JoWood: To jest naszym najwyższym priorytetem.

gamona.de: Jak widzicie ogólny zarys dodatku? Chcecie skorzystać z pomysłów wykorzystanych w Gothic 3, jak to zaplanowane było już wcześniej, czy raczej pójdziecie całkowicie nową drogą?

JoWood: Definitywnie to drugie. AddOn będzie niezależny. Opublikujemy to prawdopodobnie nawet jako coś zupełnie innego. Dla wszystkich powinno być jasne, że dodatek idzie raczej w kierunku Gothic 4. I naturalnie, że próbujemy uniknąć błędów przeszłości.

gamona.de: Przed kilku miesiącami internet opanowały artworki rzekomo przedstawiające Gothic 4. Czy te obrazy opierają się na jednym z waszych tytułów, Gothic 4 bądź Forsaken Gods?

JoWood: Zareagowaliśmy wówczas szybko. Związek tychże artworków z Gothic 4 i z Forsaken Gods nie ma nic wspólnego. Silnik, który niejako rysował się na screen shotach nie pochodzi od nas.

gamona.de: Czy możecie zdradzić nam na kiedy planowane jest wydanie dodatku? Jak wygląda sprawa historii dodoatku?

JoWood: Zrobilibyśmy to naturalnie chętnie, niestety nadal jeszcze mamy związane ręce. Co do historii możemy powiedzieć tylko tyle, że przejście pomiędzy Gothic 3 i Gothic 4 zostanie doskonale dopracowane. Więcej informacji zdradzimy dopiero w nadchodzących tygodniach.

gamona.de: Dziękuje za wywiad.

Dodał: Corvus Skomentuj [0]
Gothic Multiplayer

Zagraj za darmo w Gothic 2 z innymi fanami!
Gothic Multiplayer

Wspólne polowanie na trolla, pojedynki, pokonywanie niebezpieczeństw w świecie Gothic już możliwe!

Download
NOWE PLIKI:
» ArcaniA: Gothic 4 - Patch 1.02 (oficjalny crack)
» Gothic 3: Zmierzch Bogów - Edycja Rozszerzona (patch 2.0)
» Gothic 3 - Quest Pack 4 + CM 2.2 (wersja polska)
» ArcaniA: Gothic 4 - Mod Pack PL
» ArcaniA: Gothic 4 - LocFix PL
» Gothic 3 - Community Patch 1.74 INT


Sonda
Chcesz, aby Nordic Games rozwijało markę Gothic?

Tak, trzeba dać im szansę, czekam na efekty
Nie, nieważne, że to już inna, nowa firma - tak czy siak wara od tej serii


[poprzednie sondy]
Phoenix
» Strona Główna
» ADOM
» Fallout
» Arcanum
» Disciples
» The Witcher
» Icewind Dale
» Imperium Diablo
» The Elder Scrolls
» Neverwinter Nights
» Planescape: Torment
Partnerzy

Risen
Mass Effect 3
Dragon Age 2
Wiedźmin

Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
© 2002-2008 Gothic Site. Partnerzy: rpg, skyrim, call of duty. jPortal