Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Gothic Site
» Strona główna
» Redakcja
» Rekomenduj nas
» Banery
» Kontakt

» Toplista Gothic
Suplementy
» Forum
» Wideoteka
» Chat - Gothic
» #gothic
» Głos Khorinis
» Piranha Bytes
» Spellbound
» Wywiady
» Encyklopedia
» Archivum Gothicus
Fanklub
Święte Przymierze
» O fanklubie
» Zakony
» Rangi
» Pojedynki ŚP
» Badania świata Gothic
» Wojny Bogów
» Archiwum konkursów
Dołącz do nas w sieci




Follow GothicSitePHX on Twitter




    Znajdujesz się w wortalu będącym książnicą gier cRPG z serii Gothic. Biblioteka spisanej wiedzy o uniwersum świata Gothic została podzielona na Strefy, które reprezentują odpowiednie kategorie. Każdy dział zawiera obszerne informacje poruszające określoną tematykę. Jako nawigacja po Strefach służy szczytowe menu oraz dopełniające je odnośniki w bocznym menu. Zapraszamy także na Forum Gothic, gdzie każdy może dołączyć się do dyskusji odbywających się w tysiącach wątków, zasięgnąć pomocy w przejściu gry, jak również komuś jej udzielić.


Wywiad świąteczny | 03.01.2008
Wywiady świąteczne przeprowadzane z Piranha Bytes stały się już wieloletnią tradycją, podczas której twórcy Gothic poddają się refleksji mijającego roku, jak również zdradzają, czym będą zajmować się w nowym. Jest to wiec idealna okazja o wypytanie Mika Hoge’a o plany odnośnie najnowszego projektu – RPB.

» Tłumaczenie
» Źródło



Witaj Mike, cieszymy się, że znalazłeś dla nas czas.

Czy mógłbyś przedstawić nam członków poszczególnych grup pracujących nad gra i powiedzieć kto jest za co odpowiedzialny?


Mieliśmy raz na stronie kategorię „Współpracownicy”, jednak do czasu, aż nie ruszy nasza nowa witryna chciałbym chwilowo się wstrzymać z odpowiedzią na to pytanie.
Na chwilę obecną w zespole jest kilku członków z pierwotnego składu PB.


Jak wygląda wasz zwykły dzień pracy? Mógłbyś nam powiedzieć coś o jego rozkładzie?


Coś na wzór „Dnia z życia Piranii”, dotyczy to głównie spojrzenia za kulisy – do naszego małego chaotycznego świata. Myślę, że w przyszłości ponownie zorganizujemy taką akcję.


Czy do tej pory pojawiały się jakieś poważniejsze zmiany w pierwotnym projekcie gry? Czy mógłbyś nam powiedzieć cos na temat nowych rozwiązań, zawartych w przygotowywanej grze?


Głownie koncentrowaliśmy się na uzgodnieniu, które systemy będą opracowane jako pierwsze. Rzeczy takie jak dopracowanie fabuły, czy stworzenie systemu walki były dla nas najważniejsze. W tej kwestii czerpiemy z doświadczeń zdobytych w pracach nad poprzednimi grami i wiemy, że warto poświęcić więcej czasu na projektowanie prototypowych systemów. Dla przykładu system walki został już niemalże całkowicie opracowany i moim zdaniem żaden fan taktycznych rozwiązań nie będzie rozczarowany.


Jak daleko jesteście z postępami nad waszym bezimiennym projektem?


Jak powiedziałem wcześniej, zakończyliśmy pracę nad systemem walki. Prócz tego wymodelowaliśmy już świat wraz z miastami i zagrodami chłopskimi, jaskiniami etc.
Co prawda nie są jeszcze dokończone tekstury i inne obiekty, jednak na chwilę obecną daje to dobry obraz tego, jak to wszystko będzie wyglądało. Kolejnym etapem są modele potworów. Tutaj przeskakujemy do kolejnych czynności, ponieważ temu zagadnieniu chcemy poświęcić szczególnie wiele uwagi. Nadal zbieramy pomysły, mamy kilka rozwiązań, które idealnie będą pasowały do świata gry. Faza projektowania designu powinna potrwać do końca stycznia.


Po wydaniu Gothic3 zarzucano wam wiele błędów, które wynikały ponoć ze zbyt późnego składania wszystkich elementów ze sobą i faktu, że pojedyncze grupy odpowiedzialne za różne kwestie były dość zamknięte. Jak sprawa wygląda teraz?


Podczas fazy planowania, postanowiliśmy, że różne systemy będziemy łączyć stosunkowo wcześnie. Skupiamy się na pojedynczych rzeczach, zanim przejdziemy do kolejnych. Dzięki temu nasze działania są bardziej skoordynowane.


Chcielibyśmy zapytać o historię w nowej grze. Wielu starych fanów zarzuciło wam, że Gothic3 praktycznie jej nie miał. Jak chcecie się teraz przed tym zabezpieczyć – zatrudniliście scenarzystów, lub może nawet pisarza?


Mamy nie jednego, a nawet czterech scenarzystów, żaden jednak nie napisał jeszcze książki :D Nie przywiązuję do tego tak olbrzymiej wagi. Podczas tworzenia Gothic1 również nad fabułą nie pracował żaden profesjonalista, a ta nie została skrytykowana.
Razem usiedliśmy i opracowaliśmy drobiazgowy i przekonujący świat gry. Nie należy zapominać, że jest to nowy projekt. Z tego, co mogę powiedzieć fabuła nie będzie mierzona na kilometry kwadratowe, jednak na przyjemność z grania, odkrywania i spędzenia w niej wielu godzin. Powracania do pewnych miejsc i znajdywania tam nowych rzeczy – coś jakby dokładne „obgryzanie” fabuły.


Czy w nowej grze będą tak dobrze znane potwory z serii Gothic jak Gobliny, Wargi czy Orkowie; czy też może obraliście zupełnie nowy kierunek?


Jak już wcześniej powiedziałem, nad tymi kwestiami chcemy skupić się z najwyższa starannością. Oczywiście w grze będą występowały standardowe potwory takie jak choćby wilki. Jest to jednak kwestia kilku najbliższych miesięcy, ponad to, chcielibyśmy sprawić graczom niespodziankę :)


Wiedźmin pobudził pewną uwagę, jeżeli chodzi o organizację fabuły. Wszystko zamykało się w poszczególnych zadaniach i rozdziałach, czy weźmiecie przykład z takiego rozwiązania, które rewelacyjnie się sprawdziło?


Podobną fabułę miał również Gothic1, jednak mnie bardziej spodobało się rozwiązanie z Gothic2 (szczególnie w połączeniu z dodatkiem). Nie należy przy tym zapominać, że przy opracowywaniu fabuły do Gothic1 mieliśmy praktycznie trzy lata czasu, w przypadku Gothic2 były to niespełna cztery tygodnie… Jednak co by nie było, w RPB daliśmy sobie na projektowanie fabuły wiele czasu i mam nadzieję, że będzie wystarczająco zaskakująca.


Jeszcze jedno pytanie odnośnie Wiedźmina – czy na wpływ rozwijania się fabuły, będą miały wpływ dokonywane przez gracza decyzje?


Mam na półce Wiedźmina, jednak jeszcze w niego nie grałem. Mam nadzieję, że będę miał okazję po świętach (…). Nie mogę więc odnieść się do naszego projektu.


Co z gildiami? Czy będzie zastosowane rozwiązanie z Gothic1, które nadawało tej grze niesamowitego uroku i jak jak wiemy doprowadzało do wielu podziałów społeczności fanów?


W nowej grze pojawią się osobne grupy, które specjalnie za sobą nie przepadają. W zależności, więc od dokonanego wyboru, będzie można uzyskać dostęp do unikalnych zadań. Także i w późniejszym etapie gry, przynależność do którejś z grup będzie wywierała wpływ na wspólne [niezależne] zadania, które będą się jednak wtedy różniły charakterem oraz dialogami.


Co z oprawa foniczną, która w Gothic3 była niepodważalnie genialna. Czy możecie dać nam już jakieś próbki?


Dajcie się zaskoczyć, Boże Narodzenie tuż, tuż… :)


Pytanie odnośnie grafiki. Czy i tym razem będzie ona wyłącznie waszym produktem, czy też będziecie działać na gotowych rozwiązaniach?


Lwią część pracy chcemy wykonać sami. Jednak jest to zbyt wczesne pytanie, odnoszące się do wcześniejszego o szczegóły postępów na pracami. Kwestia programowania nie została po prostu jeszcze ruszona, tak więc nie wiemy sami jakie technologie graficzne zostaną wprowadzone.


Jak wygląda sprawa z waszym nowym producentem i finansowaniem projektu?


Jak do tej pory wszystko układa się wyśmienicie. Mogliśmy już pod koniec grudnia zaskoczyć producenta kamieniami milowymi [zakańczanie prac nad najważniejszymi etapami w tworzeniu gry przyp.], które przewyższały jego oczekiwania. To oczywiście cieszy i nas, dlatego też, możemy udać się z czystym sumieniem na urlop świąteczny :)


Jak czytaliśmy ze wcześniejszych informacji, planujecie wydać grę również na konsolę. Czy to nie sprawi, że wersja na PC będzie zaniedbana?


Nie. Zaplanowaliśmy grę na komputery PC i pracujemy nad grą na komputery PC. Jednak nie można zarzucić, że dobrze skonwertowana gra na konsole nie będzie równie dobra. W wersji na konsole jednak trzeba stworzyć zupełnie nowy interface, co jest w tym przypadku kwestią fundamentalną. Musielibyśmy poświęcić temu więcej uwagi. Nikt nie wychodzi bowiem z założenia, żeby robić szybką kasę przy minimalnym czasie pracy.


A jakie to by były konsole?


Zobaczymy… :)


Dla Gothic została przygotowana wersja gry na platformy mobilne. Czy będzie cos podobnego przy waszym nowym projekcie?

Oczywiście wszystko możemy brać pod uwagę, jednak nie skupialiśmy się zupełnie nad czymś takim. Aktualnie jesteśmy zaabsorbowani pracą nad jednym projektem.



Dodał: AddoN Skomentuj [0]
Gothic Multiplayer

Zagraj za darmo w Gothic 2 z innymi fanami!
Gothic Multiplayer

Wspólne polowanie na trolla, pojedynki, pokonywanie niebezpieczeństw w świecie Gothic już możliwe!

Download
NOWE PLIKI:
» ArcaniA: Gothic 4 - Patch 1.02 (oficjalny crack)
» Gothic 3: Zmierzch Bogów - Edycja Rozszerzona (patch 2.0)
» Gothic 3 - Quest Pack 4 + CM 2.2 (wersja polska)
» ArcaniA: Gothic 4 - Mod Pack PL
» ArcaniA: Gothic 4 - LocFix PL
» Gothic 3 - Community Patch 1.74 INT


Sonda
Chcesz, aby Nordic Games rozwijało markę Gothic?

Tak, trzeba dać im szansę, czekam na efekty
Nie, nieważne, że to już inna, nowa firma - tak czy siak wara od tej serii


[poprzednie sondy]
Phoenix
» Strona Główna
» ADOM
» Fallout
» Arcanum
» Disciples
» The Witcher
» Icewind Dale
» Imperium Diablo
» The Elder Scrolls
» Neverwinter Nights
» Planescape: Torment
Partnerzy

Risen
Mass Effect 3
Dragon Age 2
Wiedźmin

Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
© 2002-2008 Gothic Site. Partnerzy: rpg, skyrim, call of duty. jPortal