Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Gothic Site
» Strona główna
» Redakcja
» Rekomenduj nas
» Banery
» Kontakt

» Toplista Gothic
Suplementy
» Forum
» Wideoteka
» Chat - Gothic
» #gothic
» Głos Khorinis
» Piranha Bytes
» Spellbound
» Wywiady
» Encyklopedia
» Archivum Gothicus
Fanklub
Święte Przymierze
» O fanklubie
» Zakony
» Rangi
» Pojedynki ŚP
» Badania świata Gothic
» Wojny Bogów
» Archiwum konkursów
Dołącz do nas w sieci




Follow GothicSitePHX on Twitter




    Znajdujesz się w wortalu będącym książnicą gier cRPG z serii Gothic. Biblioteka spisanej wiedzy o uniwersum świata Gothic została podzielona na Strefy, które reprezentują odpowiednie kategorie. Każdy dział zawiera obszerne informacje poruszające określoną tematykę. Jako nawigacja po Strefach służy szczytowe menu oraz dopełniające je odnośniki w bocznym menu. Zapraszamy także na Forum Gothic, gdzie każdy może dołączyć się do dyskusji odbywających się w tysiącach wątków, zasięgnąć pomocy w przejściu gry, jak również komuś jej udzielić.


Wywiad z Saschą Henrichs’em | 08.07.2007
Na oficjalnej stronie Piranha Bytes ukazał się wywiad z Saschą Henrichs’em. Sascha opowiada w nim o trudnościach przy tworzeniu Gothic 3, oraz odpowiada na kilka ogólnych pytań.

Tłumaczenie wywiadu dostępne jest w rozwinięciu newsa.

» Wywiad w wersji oryginalnej






1. Witaj Sascha, czy mógłbyś nam powiedzieć czym się zajmujesz w studiu Piranha Bytes?

Nazywam się Sascha Henrichs w studiu PB pracuję od 1998 roku. Pełnię funkcję designera poziomów 3D i projektanta tekstur. Nie zajmuję się zaś postaciami i animacją.

2. Jak wspominasz swoje początki z grafiką? Czy miałeś w tej dziedzinie doświadczenie przed rozpoczęciem prac nad Gothic 1?

Swój pierwszy komputer kupiłem niespełna rok przed rozpoczęciem prac w Piranha Bytes. Był to dobry punkt wyjścia do nauki obsługi programów graficznych 3dsmax i Photoshop, oraz samego systemu Windows.

3. Jak trafiłeś do studia PB? Co trzeba zrobić, aby jako artysta 3D móc z wami pracować?

Przyjaciel namówił mnie bym spróbował Wszystko co musiałem wtedy zrobić, to jedynie pokazać nieco swoich prac.
Jeżeli chodzi o rozpoczęcie pracy wszystko wygląda tak samo, trzeba mieć teczkę prac do pokazania pracodawcy. Na dzień dzisiejszy jest dostępne tak wiele oprogramowania graficznego, że o wiele łatwiej można zrobić dobre wrażenie.

4. Czy możesz coś powiedzieć o postępie technicznym między dwoma częściami serii?

Rozwinęliśmy silnik Gothic 1, tak aby w Gothic 2 wyglądał on nieco lepiej. Była to praca po godzinach, ale sprawiała nam ona przyjemność. Dzięki temu do Gothic 2 wprowadziliśmy między innymi deszcz, będący pod wpływem wiatru.

5. Podczas prac nad Gothic 3 korzystaliście z zupełnie nowych narzędzi graficznych i programistycznych. Jak to wpłynęło na wcześniejsze przyzwyczajenia?

Faktycznie, była to dla nas spora zmiana, ponieważ zupełnie nie znaliśmy tych technik. Stąd wynikły różne problemy jak chociaż złe normalmaps nieodpowiednio dostosowane do siatek 3D. Zrobiliśmy wiele błędów… Nadal jednak mamy zaległości w stosunku do naszych konkurentów jak Oblivion, czy Two Worlds, gdzie przy podobnych ustawieniach graficznych nie osiągnęliśmy takiego poziomu szczegółowości.

6. Jak sądzisz, co sprawia że gra jest tak wciągająca? Czy naturalne otoczenie mogłoby zostać stworzone bez użycia programu SpeedFree?

Hmmm… Atmosferę gry tworzy duży wolny świat, miła grafika, świetna atmosfera, naturalne dialogi, dobra oprawa foniczna. Wszystko to składa się na doznania płynące z samej fabuły.

7. Jak wyglądało modelowanie świata gry? Jak zmieniały się w tym czasie wymagania kart graficznych? Czy fabuła była zależna od grafiki?

Modelowanie świata to była bardzo ciężka praca, która trwała wiele miesięcy, podczas której pracowaliśmy po godzinach. Karty graficzne wymienialiśmy wielokrotnie. Fabuła gry została wpasowana w to wszystko dość późno i scenarzyści musieli pracować szybko.

8. Co było trudniejsze – stworzenie zestawu tekstur i przedmiotów, czy zaprojektowanie AI postaci? Dlaczego wydaje się, że niekiedy AI w Gothic 3 jest gorsze od tych w Gothic I i II?

Nie mogę tego porównywać, ponieważ są to dwa zupełnie różne rzeczy, którymi zajmowali się różni ludzie. Co do AI w Gothic 3 zachowuje się ona w sposób dość osobliwy, zastosowaliśmy kilka zmian. Według mnie sztuczna inteligencja działa równie dobrze co we wcześniejszych częściach sagi.

9. Z jak dużej liczby wielokątów zbudowani są NPCtowie i jakiej wersji 3dsmax używacie w studiu?

Używamy wersji 3dsmax9 i w kilku sytuacjach 3dsmax8. Ilość wielokątów zależy od istoty i waha się w zakresie od 2000 do 10000.

10. Dlaczego zmieniliście twarz bezimiennego bohatera w Gothic 3? Wygląda on teraz jak „głupek” Mike Hoge był lepszym wzorcem.

To twoje zdanie, to co podoba się jednym, innym może się nie podobać.
Kontynuacja jest procesem ewolucji. Projektując bohatera po raz trzeci jest on wręcz rzeczą wzorcowa, religijną. Jednak jesteśmy profesjonalistami i nad wszystkim tutaj panujemy :) Prowadziliśmy dyskusje nad designem bohatera i wszystkim członkom Piranha Bytes jego nowy wizerunek się podoba.
No dobra… żartowałem
Wygląd bohatera nie mógł pozostać taki sam, w pewnej chwili trzeba było zakończyć prace nad projektowaniem postaci, niezależnie od różnych opinii jakie ktoś miał na ten temat.

11. Dlaczego gra ma tak wiele błędów? Nie mieliście czasu na ich poprawienie? Publikowanie niedokończonej gry jest działaniem ryzykownym…

Byliśmy uzależnieni od terminu premiery, na który nie mieliśmy wpływu.

12. Kiedy będzie dostępny nowy patch dla Gothic 3?

Nie będzie kolejnych łatek dla gry. W tej sprawie zaprzestaliśmy współpracy z dawnym wydawcą – firmą JoWooD.

13. Co ze społecznością modderską? Zapowiadaliście wcześniej opublikowanie edytora do gry, jednak jak na razie nic o nim nie wiadomo.

Zgadza się, obiecaliśmy opublikować edytor z patchem, lub dodatkiem. Nie mam pojęcia czy JoWooD kiedykolwiek go opublikuje.

14. Nudne pytanie… Która gra jest lepsza pod względem graficznym i technicznym – Gothic 3 czy Oblivion?

Jeżeli chodzi o różnice w grafice, różnicą się one szczegółowością. Engine Obliviona opiera się na jednym obszarze i jest przystosowany jedynie do dużych map bitowych. Na tym silniku niemożliwe jest stworzenie więc takich obszarów jak pustynie Varantu, czy też śnieżnego Nordmaru.
Kolejne różnice wynikają z języka i sposobu zapisu kody źródłowego gry, które są zupełnie różnie w obydwu grach.

15. Piranha Bytes składa się z niewielkiej ilości osób, pies Sammy jest zbyt leniwy by pracować. Czy mimo wszystko nadal jesteście w stanie stworzyć tak rozbudowaną grę?

Pewnie

16. Jakie były największe problemy podczas tworzenia Gothic 3? Czy rozbieżności zdań w studiu Piranii zdarzały się często?

Było wiele problemów. Jednym z największych błędów był pomysł z końmi. Nie mogliśmy go jednak wprowadzić, świat był już wtedy bardzo duży. Ostatecznie zamysł został porzucony.

17. Czy w najbliższej przyszłości będziecie do gry wprowadzać konie? To rodzi wiele nowych pomysłów na zadania…

Nie sztuką jest wetknąć w fabułę wiele różnych rozwiązań, tylko po to by ją rozwijać.

18. Jak wygląda sprawa Gothic 3 na konsole? Wiadomo że JoWooD coś planuje…

Nie znam planów JoWooD w kwestii technologii gier na konsole.

19. Czy dane nam będzie dowiedzieć się czegoś o dodatku do Gothic 3? Mógłby on bardzo dobrze zamknąć fabułę sagi.

Dodatek ani Gothic 4 nie będą naszego autorstwa. Względem tego musisz zadać to pytanie naszemu dawnemu wydawcy.

20. Może mamy się spodziewać Gothic 4 pod dwiema różnymi nazwami?

Kto wie :)

21. Może chciałbyś coś jeszcze powiedzieć fanom?

Trzymajcie się i bądźcie cierpliwi. Czytajcie Newsy.

Dzięki za wywiad i za poświęcenie twojego cennego czasu.
Dodał: AddoN Skomentuj [0]
Gothic Multiplayer

Zagraj za darmo w Gothic 2 z innymi fanami!
Gothic Multiplayer

Wspólne polowanie na trolla, pojedynki, pokonywanie niebezpieczeństw w świecie Gothic już możliwe!

Download
NOWE PLIKI:
» ArcaniA: Gothic 4 - Patch 1.02 (oficjalny crack)
» Gothic 3: Zmierzch Bogów - Edycja Rozszerzona (patch 2.0)
» Gothic 3 - Quest Pack 4 + CM 2.2 (wersja polska)
» ArcaniA: Gothic 4 - Mod Pack PL
» ArcaniA: Gothic 4 - LocFix PL
» Gothic 3 - Community Patch 1.74 INT


Sonda
Chcesz, aby Nordic Games rozwijało markę Gothic?

Tak, trzeba dać im szansę, czekam na efekty
Nie, nieważne, że to już inna, nowa firma - tak czy siak wara od tej serii


[poprzednie sondy]
Phoenix
» Strona Główna
» ADOM
» Fallout
» Arcanum
» Disciples
» The Witcher
» Icewind Dale
» Imperium Diablo
» The Elder Scrolls
» Neverwinter Nights
» Planescape: Torment
Partnerzy

Risen
Mass Effect 3
Dragon Age 2
Wiedźmin

Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
© 2002-2008 Gothic Site. Partnerzy: rpg, skyrim, call of duty. jPortal