Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Gothic Site
» Strona główna
» Redakcja
» Rekomenduj nas
» Banery
» Kontakt

» Toplista Gothic
Suplementy
» Forum
» Wideoteka
» Chat - Gothic
» #gothic
» Głos Khorinis
» Piranha Bytes
» Spellbound
» Wywiady
» Encyklopedia
» Archivum Gothicus
Fanklub
Święte Przymierze
» O fanklubie
» Zakony
» Rangi
» Pojedynki ŚP
» Badania świata Gothic
» Wojny Bogów
» Archiwum konkursów
Dołącz do nas w sieci




Follow GothicSitePHX on Twitter




    Znajdujesz się w wortalu będącym książnicą gier cRPG z serii Gothic. Biblioteka spisanej wiedzy o uniwersum świata Gothic została podzielona na Strefy, które reprezentują odpowiednie kategorie. Każdy dział zawiera obszerne informacje poruszające określoną tematykę. Jako nawigacja po Strefach służy szczytowe menu oraz dopełniające je odnośniki w bocznym menu. Zapraszamy także na Forum Gothic, gdzie każdy może dołączyć się do dyskusji odbywających się w tysiącach wątków, zasięgnąć pomocy w przejściu gry, jak również komuś jej udzielić.


Wywiad z Mikem Hoge'em | 20.06.2007
Na oficjalnej stronie Piranha Bytes ukazał się wywiad z Mikem Hoge'em. Przetłumaczyliśmy go specjalnie dla was.
Treść wywiadu dostępna jest w rozwinięciu newsa.

» Wywiad w wersji oryginalnej



Witaj Mike, to naprawde fajnie, że znalazłeś czas aby z nami porozmawiać. Mamy wiele pytań.
Na początek chcielibyśmy życzyć nowemu wydawcy wszystkiego najlepszego. Jak będzie wyglądała współpraca z Deep Silver i co będzie ją różniło od tej prowadzonej z JoWooD? W jaki sposób doszło do porozumienia? Jak długo ze sobą rozmawialiście i czy prowadziliście rozmowy z innymi producentami?


Deep Silver wzgl. Koch Media był pierwszym naszym typem. Negocjacje nie trwały długo, do porozumienia doszło dość szybko.
Mieliśmy wiele podstaw do podjęcia współpracy z Koch Media. Jedną z nich był fakt że już razem współpracowaliśmy przy produkcji Gothic 3, gdzie mogliśmy się przekonać, że świetnie wykonują swoją robotę. (...) Piranha Bytes i Koch Media wyznają wspólną filozofię „zrobić dobrą grę, a nie szybkie pieniądze”. Ważne jest też, że Koch Media nie ma zewnętrznych inwestorów, którzy mogliby wpływać na projekt tak, by przyniósł jak największe zyski kosztem jakości.
Klarowność i szybkość podjętej współpracy cieszy obie strony.Najważniejsze jest dla mnie to, że mam „dobre odczucie”. Nie wiemy jakie będą rezultaty tej współpracy, ale myślę, że wszystko będzie w porządku.


Środowisko fanów jest podzielone. Jedni winią was za niedopracowanie Gothic 3, inni obwiniają za ten stan rzeczy wydawcę. Prawda jak zwykle leży gdzieś po środku. Gra miała wiele niedoskonałości jak niedokończone zadania, czy niemoc uczenia się pewnych zdolności. Jak ty to wszystko postrzegasz?


(...) Mogę tylko powiedzieć, że za wszystkie błędy wzięliśmy odpowiedzialność na siebie. Wielokrotnie to już zresztą zaznaczałem w różnorakich wypowiedziach i wywiadach. Nie chcę roztrząsać tego tematu, żeby nie dawać pola nowym spekulacjom i plotkom. Żeby nie było - Koch Media miał z tym najmniej wspólnego.
Chciałbym tutaj wypowiedzieć się na temat nieuczciwości innych. Przeczytałem jeszcze raz wszystkie stare wywiady bardzo dokładnie. Muszę się nie zgodzić ze wszystkimi szczegółami. (...) Kogo interesuje prawda powinien dać sobie trochę czasu, jeżeli nie, powinien pisać w myśl starej zasady „Jeżeli czegoś nie wiesz, nie dopowiadaj tego sam”.


Wielu ludzi uważa, że JoWooD chcąc kontynuować sagę Gothic kradnie wam pomysł. Ja także niezbyt cieszę się z faktu że Gothic przejdzie w obce ręce. JoWooD werbuje ludzi ze sceny modderskiej, by ci załatali Gothic 3, ponieważ ten przyniósł producentowi straty. Jakie jest twoje zdanie na ten temat?


Jak dla mnie wszystko jest w porządku. Żałujemy nawet, ze to nie my mogliśmy zagwarantować fanom wsparcia w tej kwestii. Jednak musimy skupić się na nowym projekcie. Nie można na szybko, za pomocą kilku maili wspomóc grup modderskich - co nie zmienia faktu, że jak dotąd dostaliśmy jedynie kilka zapytań. Technologia Gothic 3 jest bowiem dość skomplikowana i nie można jej szybko wytłumaczyć, na co po prostu nie mamy teraz czasu. Mamy nową umowę, nowy projekt i to jest dla nas priorytet, NIC nie może być prowadzone równolegle z nim. (...)


Użytkownicy zarzucają JoWooD, że nie dał wam dość czasu na dokończenie gry. Ludzie mają wręcz wrogie nastawienie do wydawcy, uważając go za złoczyńcę i złodzieja z powodu faktu, że chce kontynuować grę bez was - kradnąc wam pomysł. Czy możesz cokolwiek powiedzieć na ten temat?


Nie, nie mogę, nawet jeśli bym chciał. Kto trochę myśli i potrafi czytać między wierszami, ten domyśli się, jakie mamy zdanie na ten temat. (szybka kasa -przyp.).


(...) W wywiadzie Bożonarodzeniowym z 2005 roku pisaliście, że w Gothic 3 znajdzie się o wiele więcej rzeczy, które jednak nie znalazły się w wersji finalnej gry. Dlaczego tak się stało?


Rozwój gry opiera się na dobrych relacjach z wydawcą. Gra tworzona jest w wielu etapach, zwanych „kamieniami milowymi”. Wydawca pilnie śledzi owe kamienie milowe, które mają dla niego znaczenie jako wskaźnika postępu nad grą. Przed Bożym Narodzeniem chcieliśmy dokonać jeszcze jednego milowego kroku, by pozwolić sobie na kilka wolnych dni z rodziną. Udało nam się to (...). Skupiliśmy się wtedy nad systemem oświetlenia, systemie walki i płynnej animacji. Sprostaliśmy temu i po Bożym Narodzeniu mogliśmy wziąć się do pracy z nowym zapałem.
Carsten powiedział w PC Games 2004 "Engin gry będzie bazował na DirectX 9. Możliwe jest więc wykorzystanie najnowszych technologii jakie są do dyspozycji. (...) Gothic 3 będzie posiadał dwukrotnie bardziej złożoną grafikę niż w Gothic 2, w oparciu o wiele zaawansowanych rozwiązań graficznych."
W równoległym wywiadzie dla PC Games padło stwierdzenie "Gothic 3 jest bardzo obiecujący, zastosowany zostanie tam bowiem Emotions - Engine EMotion FX..."
W odpowiedzi Carsten powiedział "Tak, zaimplementowaliśmy ten system, by uzyskać płynniejszą animację niż w G/G2/NK."
Oczywiście w tamtym czasie nie było jeszcze tak wiele NPCtów, dlatego też, jak z czasem świat się rozrósł, musieliśmy zredukować jakość grafiki, przez redukcję ilości wielokątów.
To spowodowało, że NPCtów i przedmioty musieliśmy przerobić praktycznie jeszcze raz.
Ta błędna ocena wymagań, jakim mogłaby sprostać karty graficzne i przebudowa tych wszystkich obiektów zajęła nam ponad 2 miesiące czasu. W tamtym okresie nie mieliśmy pojęcia, jaką moc będą miały obecne układy graficzne, które wtedy nie były jeszcze gotowe...
Już wtedy co prawda mogliśmy przyjąć, że moc kart graficznych nie będzie tak duża i tworzyć grafikę w nieco niższej jakości - wszak nie zajmujemy się tym od wczoraj. Niemniej uważam że ta przygoda bardzo wiele nas nauczyła.
Jeżeli engine rozwija się współmiernie z produktem, można mieć pewność na czym się stoi i mieć punkt zaczepienia, jakie są wymagania graficzne. Mogło to w istocie wyglądać o wiele gorzej.


Czytając to, jestem pełen podziwu, z jakimi problemami musieliście się borykać. Bowiem wiele rozwiązań przeciekło wam po prostu między palcami. Stąd moje pytanie - mówi się, że JoWooD był dla was odpowiednim producentem, gdyż dał wam dużo czasu i wolną rękę. Czy to była przyczyna wszystkich problemów? Czy gdyby kontrola nad waszą pracą była bardziej szczegółowa, pracowalibyście bardziej efektownie?


Tak, w każdym razie tak.... Kontrola nie musi bowiem być prowadzona z zewnątrz. Jest bowiem ważne, że kontrolujemy się sami wewnątrz zespołu. Nie wolno zapominać, że przed premierą pół zespołu skupione było jedynie nad DNDR i wielu ważnych ludzi nie mogło zajmować się własnymi zadaniami (jak np. Björn). Tym razem nie popełnimy tego błędu


Artyści nie lubią gdy są ograniczani. Jednak kiedy są opłacani, powinni robić to, za co im się płaci, bez wprowadzania do projektu własnych wizji. Czy w przyszłości będziecie uczyli się na własnych błędach tego typu?


Jeżeli już o tym mowa, najnowszy projekt będzie rozgrywał się w znacznie mniejszym świecie (porównywalnym do Gothic 1). Dzięki czemu już samo planowanie jest o wiele łatwiejsze. Jeżeli chodzi o 'finansowanie' nie mamy takich problemów z nowym wydawcą. Można powiedzieć że Koch Media bardziej nam kibicuje, licząc na naszą inwencję. Jak już wcześniej mówiłem - mamy między sobą bardzo dobre stosunki i bardzo dobrze się rozumiemy.


Dużo krytycznych słów padło pod adresem testerów. Czy istnieje nadzieja że wasz najbliższy projekt, będzie sprawdzany przez normalnych graczy? (...)


Mówienie teraz, jak wyglądać będzie testowanie gry jest przedwczesne i nie mogę powiedzieć na ten temat nic konkretnego.


Czas przejść do przykrego pytania na temat praw autosrkich. Czy fani będą musieli pożegnać się z takimi bohaterami jak Gorn, czy też Xardas? Czy na nowo przepiszecie historię Gothic 1? Na co ciągle mają nadzieje fani.


Nie będziemy robili remake’u Gothic 1. (...). Co do praw do marki Gothic - na ten temat wypowiedzieliśmy się już dość wyczerpująco. Większość pytań jest bez odpowiedzi, sytuacja jest 'niejasna'. Obydwie strony mają pewne prawa do marki. W przyszłości możliwe, że będą prowadzone negocjacje pewnych punktów umowy. Nie chcemy podejmować ryzyka związanego z wykorzystywaniem wizerunku znanych postaci. Jednak w grze będą kowale, alchemicy, magowie i wojownicy; wszystko to, co jest obecne w każdej grze opartej w świecie fantasy.


Jaki kierunek teraz obierzecie? Stworzyliście stronę i forum dla gry, której jeszcze nie ma. To stosunkowa nowość przy społeczności graczy. Czy chcecie, by fani towarzyszyli wam podczas tworzenia gry?


Gry jeszcze nie ma? A nad czym akurat pracujemy? :) Wielbiciele oczekują od nas informacji na temat aktualnych postępów. Gra nie ma właściwie jeszcze tylko tytułu. Główna fabuła, ważne zwroty, główni bohaterowie - wszystko to jest już gotowe na papierze. Wiemy już dość dokładnie jak nowa gra będzie wyglądać.

Wielu wielbicieli stoi za wami murem i ma nadzieje że w nowym projekcie odnajdą to, za co pokochali Gothica- zajmującą fabułę w oryginalnym i zajmującym świecie. Fani chcą wam pomóc w tym, przez komentowanie tego wszystkiego na waszym forum dyskusyjnym.


Bardzo mnie to ucieszyło, że w dzisiejszych czasach, dostaliśmy tak wiele otuchy od wielbicieli. Nie chodzi tutaj o to, co osiągnęliśmy przy Gothic 3, jednak o to, co osiągnęliśmy we wcześniejszych grach. Nawet jeżeli fani poznali się na Piranii dopiero przy Gothic 3 i mimo to są naszymi wielbicielami. To nas niezmiernie cieszy. (...)


Na koniec pytanie, którego nie mogło zabraknąć. zdradź nam kilka szczegółów odnośnie nowej gry.


O człowieku.... Aktualnie niechętnie publikujemy jakiekolwiek informacje z tym związane, aby znowu nie spowodować sytuacji gdzie gracze będą mieli niewiadomo jakie oczekiwania, a gra ich zawiedzie. Mogę jednak zdradzić jeden szczegół - historia będzie podzielona na rozdziały, tak jak miało to miejsce z Gothic 1.
Dodał: AddoN Skomentuj [5]
Gothic Multiplayer

Zagraj za darmo w Gothic 2 z innymi fanami!
Gothic Multiplayer

Wspólne polowanie na trolla, pojedynki, pokonywanie niebezpieczeństw w świecie Gothic już możliwe!

Download
NOWE PLIKI:
» ArcaniA: Gothic 4 - Patch 1.02 (oficjalny crack)
» Gothic 3: Zmierzch Bogów - Edycja Rozszerzona (patch 2.0)
» Gothic 3 - Quest Pack 4 + CM 2.2 (wersja polska)
» ArcaniA: Gothic 4 - Mod Pack PL
» ArcaniA: Gothic 4 - LocFix PL
» Gothic 3 - Community Patch 1.74 INT


Sonda
Chcesz, aby Nordic Games rozwijało markę Gothic?

Tak, trzeba dać im szansę, czekam na efekty
Nie, nieważne, że to już inna, nowa firma - tak czy siak wara od tej serii


[poprzednie sondy]
Phoenix
» Strona Główna
» ADOM
» Fallout
» Arcanum
» Disciples
» The Witcher
» Icewind Dale
» Imperium Diablo
» The Elder Scrolls
» Neverwinter Nights
» Planescape: Torment
Partnerzy

Risen
Mass Effect 3
Dragon Age 2
Wiedźmin

Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
© 2002-2008 Gothic Site. Partnerzy: rpg, skyrim, call of duty. jPortal