Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Gothic Site
» Strona główna
» Redakcja
» Rekomenduj nas
» Banery
» Kontakt

» Toplista Gothic
Suplementy
» Forum
» Wideoteka
» Chat - Gothic
» #gothic
» Głos Khorinis
» Piranha Bytes
» Spellbound
» Wywiady
» Encyklopedia
» Archivum Gothicus
Fanklub
Święte Przymierze
» O fanklubie
» Zakony
» Rangi
» Pojedynki ŚP
» Badania świata Gothic
» Wojny Bogów
» Archiwum konkursów
Dołącz do nas w sieci




Follow GothicSitePHX on Twitter




    Znajdujesz się w wortalu będącym książnicą gier cRPG z serii Gothic. Biblioteka spisanej wiedzy o uniwersum świata Gothic została podzielona na Strefy, które reprezentują odpowiednie kategorie. Każdy dział zawiera obszerne informacje poruszające określoną tematykę. Jako nawigacja po Strefach służy szczytowe menu oraz dopełniające je odnośniki w bocznym menu. Zapraszamy także na Forum Gothic, gdzie każdy może dołączyć się do dyskusji odbywających się w tysiącach wątków, zasięgnąć pomocy w przejściu gry, jak również komuś jej udzielić.


Tłumaczenie wywiadu | 16.05.2006
Kilka dni temu w serwisie IGN.com ukazał się wywiad z Kai Rosenkranzem, który został przeprowadzony podczas tegorocznych targów E3. W rozwinięciu newsa znajdziecie pozostało część przetłumaczonego na język polski wywiadu.

Jonric: Dlaczego seria Gothic zdobyła tak ogromną popularność? W jaki sposób Gothic 3 nawiązuje do swoich poprzedników?

Kai Rosenkranz: Już na początku seria Gothic zdobyła ogromną popularności w Niemczech i Europie. Przez ostatnie cztery lata była jedną z pięciu najlepszych gier. Na początku najważniejszym atutem gry był otwarty świat oraz jego wolność. Historia gry nie zmuszała podróżować liniową ścieżką, prezentowała więcej niż tylko kilka prostych questów opartych na słabej strukturze fantasy.

Inną ważną sprawą jest wolność wyboru - możesz badać główny wątek fabularny (różnymi drogami), znajdując w nim jego bogactwo, różnego rodzaju zadania oraz zwiedzając środowisko.

Kolejnym istotnym aspektem gry jest realizm świata, jest on bardzo żywy. Prowadzimy dialogi z innymi ludźmi, a podejmowane przez nas decyzje zależeć będą od tego, co przytrafi nam się dalej. Wszystko to tworzy doskonały świat, który różni się od tego, przedstawionego w innych grach RPG. Zamiast elfów, w lesie spotkamy olbrzymie bestie, które nie są zbyt gościnne :). Gothic to zawiły świat dyktujący swoje własne prawa.


Jonric: Jaki styl RPG prezentować będzie Gothic 3, a co zaoferuje sama gra? Co będzie różniło ją od innych tytułów?

Kai Rosenkranz: Gra ma silny element akcji, z walką, która polega na klikaniu jednego przycisku myszy i którą cechuje dokładność oraz płynny mechanizm.

Zakres jest większy niż w poprzednich częściach gry. Dodaliśmy pewną liczbę poprawek, nie licząc oszałamiającej grafiki oraz ulepszonego AI. Świat reaguje na każde działanie, które obiera sobie gracz. Nie znaczy to tylko, że miejski strażnik będzie próbował nas zatrzymać, jeśli okradniemy jednego z kupców. Będziemy mogli wszcząć w osadzie bunt przeciw Orkom, bądź stać się sławnym gladiatorem. Twoje działania będą miały duży wpływ na twój los w przyszłości. Od ciebie zależeć będzie którą drogę obierzesz, a ona może skończyć się różnie.

Cechą różniącą Gothic 3 od innych gier jest znaczny wpływ naszej postaci na resztę świata. Będziemy musieli odszukać swoich sojuszników oraz zwolenników, i to w szerszej skali. Może się zdarzyć, że naszym celem będzie przekonanie barbarzyńskiego plemienia, aby pomogło nam przeprowadzić szturm na Orków. Aby tego dokonać ukradniemy totem rywalizującego plemienia, które z tego powodu obróci się przeciwko nam. To o wyborach i ich konsekwencjach, które sprawiają, że gra staje się "żywsza".

Jonric: Co charakteryzuje graczy lubujących się w Gothic 3 i czego powinni się spodziewać odnośnie długości gry i jej powtarzalności?

Kai Rosenkranz: Sądzimy, że gra powinna przemówić do wszystkich fanów gier typu fantasy, więc najważniejsze dla nas było, by trzymać się z daleka od skomplikowanych statystyk i skupić się na samej grze oraz fabule. Kolejnym ważnym aspektem jest wolność wyboru, możesz skupić się na głównym wątku fabularnym i zając się mniej ważnymi sprawami, wykonywać poboczne misje czy też zwiedzać świat gry.

Średni czas ukończenia gry to jakieś 60 do 80 godzin, ale jeśli postanowisz zająć się również wyżej wymienionymi czynnościami możesz łatwo spędzić trzy razy dłużej.

Jonric: Bez spoilerów, co stanowi główną treść fabularną?

Kai Rosenkranz: Po podróży na okręcie nasz bohater postawi wreszcie swoją stopę na brzegach kontynentu, a tam zastanie kraj w rozgardiaszu. Królestwo zostało spustoszone przez Orków, którzy rządzą teraz ludźmi w brutalny sposób. Możesz dołączyć do swojego najeźdźcy bądź stawić mu opór, wyruszyć na północ do barbarzyńskich plemion, by zdobyć ich poparcie lub udać się na południe i poznać tajniki handlarzy niewolników. Gra pozwoli ci na wiele zadań, dzięki którym twoja reputacja będzie mogła wzrosnąć, co umożli ci dołączenie się do wielu różnych frakcji. Na koniec będziesz mógł zostać świadkiem wielkich wydarzeń, jak również odkryć prawdy o twojej roli zapisanej w starych proroctwach.

Jonric: Jaka jest natura świata gry? Czy zawiera on wiele różnorakich rejonów, które będziemy mogli zbadać?

Kai Rosenkranz: Świat składa się ze środkowej części królestwa, aktualnie rządzonej przez Orków, lodowych północnych szczepów oraz pustyni na południu. Środkowa część królestwa składa się z wielu osad i jest stosunkowo "ucywilizowana". Regiony na północy i południu skrywają wiele sekretów, które będziemy mogli odkryć poszukając nowych czarów, jeśli nasza postać będzie miała powiązania z magią.

Jonric: Dlaczego seria Gothic jest nadal tylko dla pojedynczego gracza i do jakiego stopnia mogą wzrosnąć nasze umiejętności?

Kai Rosenkranz: Dla nas role playing to wcielenie się w rolę protagonisty. W ten sposób mamy jedną postać "naszego bezimiennego bohatera", z którym się utożsamiamy, by ukończyć grę. Przechodząc grę można koncentrować się na różnych umiejętnościach dodając w ten sposób bohaterowi animuszu, co pozwala na wyprowadzanie specjalnych ataków albo świetne sztuczki magiczne - decyzję oddajemy całkowicie graczowi. Postać będzie się rozwijała bazowana na tym jak dookoła będzie postrzegać ją świat, a to z kolei zależeć będzie od tego, jak ty będziesz się zachowywał. Tak więc rozwój jest dużo głębszy aniżeli tylko zdobywanie kompletu umiejętności. Walka nadal pozostanie oczywiście ważnym elementem rozgrywki.

Jonric: Jaki będzie wyglądał system walki i jakie popraweki wprowadzicie w życie tym razem?

Kai Rosenkranz: Ulepszyliśmy system walki, by czuć tą naturalność i płynność. Obserwując ją, nie powinniśmy spostrzegać tylko serii cięć mieczem, a więcej ruchów ciała, skrętów tułowia przy każdym uderzeniu. To sprawi, że walka jak i zabawa staną się bardziej dynamiczne, ale pozostajemy przy myszy z dwoma przyciskami, wykonując poszczególne manewry, które oferujemy. Znajdziemy tu trochę potężniejszych ataków i specjalnych umiejętności w walce, jak chociażby władanie dwoma broniami.

Jonric: Jak wiele będzie broni, zbroi i innych rzeczy? I czy dużo będą posiadały magicznych właściwości?

Kai Rosenkranz: Oczywiście bogactwo broni i wyposażenia stoi na wysokim poziomie, chociaż nie wierzymy w przypadkowe znajdywanie łupów, które mógłbyś przełączać w wyposażeniu co dwie minuty. W grze rzeczy są bardzo przydatne. Z kolei magia nie jest tak wspólna jak w innych grach, ale oczywiście magiczne przedmioty znajdą się również.

Jonric: Wobec jakiej rozmaitości wrogów będą stawać gracze? Co próbowaliście osiągnąć w ich projektowaniu?

Kai Rosenkranz: Seria Gothic zawsze była odmienna zróżnicowana w stosunku do potworów. Orkowie to nie tylko zwykłe bestie; posiadają oni rozwiniętą społeczność, z wojowniczą kulturą podążającą za ich kodeksem etycznym. Potwory w naszym świecie są także niezwykłe, poczynając od "Horn Hammera", typowego nosorożca, do przerażającego Pełzacza, olbrzymiego sześcionożnego zwierza, który jest w stanie powalić twojego bohatera jednym ukąszeniem. Wygląd Gothica jest całkowicie odmienny od tego, z jakim spotkaliście się w innych grach.

Jonric: Co mógłbyś powiedzieć o misjach w Gothic 3? Znajdzie się wiele pobocznych zadań?

Kai Rosenkranz: Jak poprzednio mówiłem, questy ważne są z dwóch powodów; możesz osiągnąć pewne cele, przy czym zawsze wpływasz na świat gry. W czasie poszukiwań może się zdarzyć wiele sytuacji, które nastąpią bezwarunkowo lub zostaną spowodowane przez samego gracza. Możesz dołączyć się do handlarzy niewolników i łapać dla nich nowe ofiary, ale wtedy twoja karawana może zostać zaatakowana przez członków plemienia niewolników, których pojmałeś. Możesz polować w lesie na jelenie, by zaspokoić głód i natknąć się na oddział szturmowy Orków - istnieje naprawdę wiele możliwości. Tak, jest dużo misji pobocznych.

Jonric: Co skłoniło was do użycia takiej, a nie innej technologii? Czym cechuje się wasz silnik?

Kai Rosenkranz: Po długim okresie testów, zdecydowaliśmy się wykorzystać własny silnik, ponieważ tylko to zaoferowało nam pewną wolność w realizowaniu naszej wizji. Rozwijając silnik (Genome) gra stała się dla nas prawdziwym wyzwaniem, aby utrzymać jej poziom z poprzednich dwóch serii. Decyzja, którą podjęliśmy udowodniła, że jest on bardzo elastyczny i może sprawdzić się w przyszłych projektach.
Genome naprawdę wiele oferuje graczom, którzy również sporo oczekują od tego tytułu. Silnik przedstawia świat jak żywy, z monumentalnymi budowlami, normal mapami, shaderami, migotającą wodą, dynamicznym oświetleniem oraz ocieniowaniem, a wszystko to bez większych doładowań. Możesz dosłownie przejść od śnieżnych gór na północy do ogromnej pustyni na południu bez zauważalnej przerwy w grze.

Jonric: Technologia jest całkowicie wasza, czy korzystacie z pośrednich narzędzi?

Kai Rosenkranz: Naprawdę duży nacisk położyliśmy na system animacji. Dlatego używamy, jak to ująłeś, "pośrednich narzędzi", a raczej komponentu zwanego EMotion, dla animacji i postaci, a efekt jest oszałamiający. Ruch jest realistyczny, bez zacięć. To jest naprawdę olbrzymi skok na przód, gdyby przyrównać tą cechę do poprzednich gier.

Jonric: Czy zechciałbyś nam coś powiedzieć o muzyce i dźwiękach? Czy mowa będzie wykonana profesjonalnie?

Kai Rosenkranz: George Lucas stwierdził kiedyś, że strefa audio wpływa w 50% na końcowe wrażenia. Co prawda mówił o filmach, ale to również możemy podpiąć pod gry. Korzystając z różnych technik utworzyliśmy muzykę i dźwięki, które sprostają wszelkim oczekiwaniom. Wszystkie głosy w grze podłożą profesjonali aktorzy (chociaż żaden z nich grający w głównej roli nie pochodzi z Hollywood).
Muzyka została wykonana przez orkiestrę symfoniczną i kilku poważanych artystów, takich jak piosenkarka z Hollywood, Lisbeth Scott (Pasja, Królestwo Niebieskie, Munich) i japoński zespół Taiko GOCOO (Matrix Reloaded/Revolutions). Zróżnicowanie ścieżki dźwiękowej jest ogromne; począwszy od pełnego orkiestralnego brzmienia do purystycznego techno, a skończywszy na instrumentach z całego globu.

Jonric: Gdzie znajduje się siedziba Piranhia Bytes? Ilu ludzi liczy wasz zespół i czy większość z nich pracowała również przy poprzednich częściach?

Kai Rosenkranz: Większość zespołu trzyma się razem od pierwszego Gothica i to właśnie powoduje, że poświęcamy się temu tytułowi. Mieszkamy w Essen w Niemczech i aktualnie zatrudniamy dziewiętnastu ludzi - kilkoro z nas, dosłownie, żyje nawet w biurze. :)

Jonric: Może chciałbyś podzielić się jakąś myślą na zakończenie?

Kai Rosenkranz: Jeżeli gracz poszukuje gry w singlu, to naprawdę nie musi szukać dalej niż Gothic 3. W przeciwieństwie do innych RPG jesteśmy całkowicie pewni, że będziecie mile zaskoczeni.
Dodał: Kubiaq Skomentuj [0]
Gothic Multiplayer

Zagraj za darmo w Gothic 2 z innymi fanami!
Gothic Multiplayer

Wspólne polowanie na trolla, pojedynki, pokonywanie niebezpieczeństw w świecie Gothic już możliwe!

Download
NOWE PLIKI:
» ArcaniA: Gothic 4 - Patch 1.02 (oficjalny crack)
» Gothic 3: Zmierzch Bogów - Edycja Rozszerzona (patch 2.0)
» Gothic 3 - Quest Pack 4 + CM 2.2 (wersja polska)
» ArcaniA: Gothic 4 - Mod Pack PL
» ArcaniA: Gothic 4 - LocFix PL
» Gothic 3 - Community Patch 1.74 INT


Sonda
Chcesz, aby Nordic Games rozwijało markę Gothic?

Tak, trzeba dać im szansę, czekam na efekty
Nie, nieważne, że to już inna, nowa firma - tak czy siak wara od tej serii


[poprzednie sondy]
Phoenix
» Strona Główna
» ADOM
» Fallout
» Arcanum
» Disciples
» The Witcher
» Icewind Dale
» Imperium Diablo
» The Elder Scrolls
» Neverwinter Nights
» Planescape: Torment
Partnerzy

Risen
Mass Effect 3
Dragon Age 2
Wiedźmin

Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
© 2002-2008 Gothic Site. Partnerzy: rpg, skyrim, call of duty. jPortal