Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Gothic Site
» Strona główna
» Redakcja
» Rekomenduj nas
» Banery
» Kontakt

» Toplista Gothic
Suplementy
» Forum
» Wideoteka
» Chat - Gothic
» #gothic
» Głos Khorinis
» Piranha Bytes
» Spellbound
» Wywiady
» Encyklopedia
» Archivum Gothicus
Fanklub
Święte Przymierze
» O fanklubie
» Zakony
» Rangi
» Pojedynki ŚP
» Badania świata Gothic
» Wojny Bogów
» Archiwum konkursów
Dołącz do nas w sieci




Follow GothicSitePHX on Twitter




    Znajdujesz się w wortalu będącym książnicą gier cRPG z serii Gothic. Biblioteka spisanej wiedzy o uniwersum świata Gothic została podzielona na Strefy, które reprezentują odpowiednie kategorie. Każdy dział zawiera obszerne informacje poruszające określoną tematykę. Jako nawigacja po Strefach służy szczytowe menu oraz dopełniające je odnośniki w bocznym menu. Zapraszamy także na Forum Gothic, gdzie każdy może dołączyć się do dyskusji odbywających się w tysiącach wątków, zasięgnąć pomocy w przejściu gry, jak również komuś jej udzielić.


Pytań i odpowiedzi ciąg dalszy | 07.02.2006
Moderatorzy sprawdzający pytania do Piranhii, na forum JoWooD zaktualizowali listę o 25 kolejnych, dręczących fanów, zagadnień. KaiRo w ciągu dwóch dni przeszedł przez większość z nich jak burza. Jako bonus dodał kompilację pociętych kawałków muzycznych z pustyni Varant prezentującą styl klimatycznych Ethno-instrumentów (tutaj adres) użytych w soundtracku Gothic 3, szczegółów szukajcie w dalszej części newsa. Na Gothic Site postaraliśmy się zamieścić tłumaczenia, jak dotąd, wszystkich pytań, dzisiejsze jeszcze parzą. :)

Pojawią się niezwykłe zbroje jak starożytna zbroja magiczna z Gothic 1, których można będzie używać? Podłożem jest pytanie czy będzie można ukończyć grę nie przyłączając się do żadnej gildii? [gv g]

Tak, będą specjalne zbroje. Ale niewielki jest związek z zakończeniem gry a przynależeniem do jakiejś gildii, gdyż pod koniec gracz tak czy inaczej będzie bez gildii. Nie istnieją bowiem trwałe powiązania w gildiach. W niektórych gildiach obowiązkiem jest typ "dresscode" (prawdopodobnie chodzi o kod odpowiedzialny za rodzaj ubioru rozpoznawany przez członków - przyp. tłum.), w innych już nie, ogólnie natomiast gildie nie zakuwają nas w kajdany.


Czy będzie więcej przeciwników korzystających z magii, a także atakujących za pomocą różnych zaklęć, ewent. chociażby magicznych potworów/zwierząt? [gothicfan]

Tak, będą przeciwnicy korzystający z magii i zaatakują cię na różne sposoby. Przewidziane są również potwory z magicznymi atakami.


Czy w Gothic 3 będzie można kierować np. wojownikiem, a później ukształtować postać na maga lub złodzieja? Czy też wszystko zostanie zmieszane, a gracz nie będzie musiał szczególnie się specjalizować, aby być później walczącym magiem i złodziejem zarazem? Albo może przynależność do frakcji ma większe znaczenie na rozwój niż klasa postaci?

Czy gracz będzie mógł także zostać wykluczony z jakiejś gildii/frakcji, jeżeli sprzeciwi się regułom panującym w gildii (np. kiedy gracz jako rebeliant zaatakuje innego członka tej gildii)? Czy gracz będzie mógł wtedy zmienić przynależność lub równocześnie zostać członkiem wielu frakcji?
[Rethon]

Doskonale nadaje się tutaj fragment odpowiedzi PB|Mattesa: "[...] Jednak gracz, który chciałby wyuczyć się wszystkiego, musiałby wydać dużo punktów nauki...". Znaczy to, że teoretycznie gracz może mieszać umiejętności skrajnie różne (walka, magia, złodziejstwo), lecz za bardzo wysoką cenę: gracz będzie połowicznie rozwinięty, do rozdysponowania jest ograniczona ilość punktów nauki. Zatem, jeśli chcesz wybrać się w podróż wojownikiem, który potrafił będzie korzystać z kilku zaklęć - możesz to zrobić. Człowiek złota rączka również jest możliwy, jednak nie nigdy nie rozwinie swoich umiejętności do perfekcji.

Temat przynależności do gildii był już poruszany w kilku odpowiedziach. W skrócie: jeśli w gildii zyskasz dobrą opinię i zaprzyjaźnisz się z jej przedstawicielami, dla obu stron rozwinie się wtedy miła symbioza. Otrzymasz specjalne misje, fajne przedmioty, nowe umiejętności, jednakże nie staniesz się mocno zobowiązanym członkiem. Ergo: kiedy ludziom nie spodoba się twoje postępowanie, to koniec z grzecznością, co jest równoznaczne z wyrzuceniem.


W co na początku będzie wyposażony nasz bohater, jego ekwipunek znajduje się w kufrze na statku, który nie zatonie, więc musi mieć do niej dostęp? [Peter Pullunder & AliS]

Jakie będzie miał wyposażenie, jeszcze dokładnie nie wiadomo. Wyjdzie to dopiero po zakończeniu procesu wyważania gry. Bezimienny wkracza jednak do Myrtany jako bohater, dlatego zważywszy na ten fakt nie będzie "uzbrojony" w same kalesony i ciężki kołek.


Jakie będą korzyści z walki dwoma broniami jednocześnie? Czy w tym samym czasie można posługiwać się orężem różnego rodzaju, np. mieczem oraz toporem? [Zakhar Sakun, Olympian Dragon i R@ptor]

Nie można tworzyć dowolnych kombinacji, ponieważ do obsługi niektórych broni potrzebne są obie ręce. Jednak ma to zastosowanie przy większości broni jednoręcznych: Przy osadzeniu rąk nie obowiązują niemal żadne granice. Logicznie rzecz biorąc, główną zaletą jest większa częstotliwość wyprowadzanych ataków.


Czy myśleliście kiedykolwiek nad wybudowaniem przez bohatera własnego domu lub może postawieniem jakiegoś namiotu, w którym mógłby przenocować? [Titan123, Florian Weigerstorfer i Gysmo77]

W Gothic 3 istnieje odpowiedni powód, który będzie to uniemożliwiać. Bezimienny wplątany jest w epicką przygodę, która skłania go do działania, natomiast nie do spania w swoim łóżeczku. O wiele lepszym rozwiązaniem dla nas jest zaoferowane posłanie w przyjaznych nam gildiach lub trening survival - przetrwanie każdej nocy z daleka od życzliwego gospodarza (albo też jego skalpa).


Czy będzie można dzięki czarom umagiczniać przedmioty, aby zadawały większe obrażenia albo ogłuszać wroga do postaci słupa soli? [Hector]

Na chwilę obecną takie pytania trochę za bardzo wnikają w szczegóły, dlatego mam nadzieję że na razie wystarczającą odpowiedzią jest "Pojawią się magiczne bronie".


Czy w grze będą w końcu godne przeczytania książki, jakiś rzut oka na świat oraz opowieści? [Nudelauto]

W poprzednich częściach również było sporo lektury i właściwie dalej tak można mówić. Oczywiście w Gothic 3 ten środek zostanie bardzo szeroko użyty do zagęszczenia klimatu i przedstawienia tła
fabularnego.


Czy fabuła w Gothic 3 przewiduje rodzaj jakiegoś romansu? Czy będą wojowniczki lub inne kobiety na wysokich i ważnych stanowiskach? [Rashnu i mattyk]

W teamie Piranhii mamy różne poglądy na tą sprawę. Osobiście nie miałbym nic przeciwko temu i w sentymentalnej fazie skomponowałbym nawet miłosny motyw dla Gothic 3. Jednakże zdaniem większości romans (jeśli już) mógłby odegrać jedynie marginalną rolę dla utrzymania odpowiedniej atmosfery. Dlatego sądzę, że zatrzymam swój miłosny motyw i sprzedam jako dodatek skomponowany specjalnie dla mojej przyjaciółki. Wszystko ma swoje dobre i złe strony.


Czy w Gothic 3 będą walczące ze sobą armie i czy będzie można dowodzić własną armią/większą grupą? Jak wpłyną na to wymagania sprzętowe? Może "tylko" z tego powodu większych bitew nie będzie? [Tobias Neyer, micbomber, Dr.Bumm2]

Ponieważ większość graczy pod pojęciem armii zaraz wyobraża sobie setki NPCów, wolałbym ograniczyć swoją wypowiedź do sformułowania z większą grupą. Liczba NPCów, która jednocześnie jest obliczana i przedstawiana, faktycznie jest z góry głównie (jeśli nie wyłącznie) ograniczona osiągami komputera. Dlatego szukamy możliwie najlepszego kompromisu między wywarciem wrażenia przedstawiając oddziały Orków a płynnością gry. Można dowodzić większą grupą w tym sensie, że pozyska się ją dzięki umiejętnej mowie lub postępowaniu wg własnych przekonań i osiągając później spodziewaną reakcję. Pasuje tutaj przykład wywołania buntu, który może powstać w miastach obleganych przez Orków.


Czy smoki znowu odegrają jakąś rolę w grze, gdyż widzimy je w logo na gothic3.com? [FXmonstr i gothic133]

Prawa część logo przedstawia artwork, który sporządził nasz guru od pędzla Ralf Marczinczik dla zagranicznej wersji Gothic 2. Obrazek tak mnie poruszył, że umieściłem go na zasłużonym miejscu na teaser-stronie. Wynika to też z moich preferencji artystycznych, niekoniecznie trzeba wyciągać z tego treściwe wnioski.


Czy jest już planowany ewentualny dodatek? [Fabian Ekert, Titan123 i Joern Christoph]

Sporadycznie da się słyszeć w teamie zdanie "zróbmy to w dodatku", co dla wielu znaczy "odłóż to na razie, już tego nie zrobimy". Złośliwe jęzory twierdzą, że przez to sformułowanie przechodzą tylko same "przyjemne" pomysły ("Możemy przecież umożliwić bohaterowi jazdę na chrząszczu, KaiRo. Pozwól nam to zrobić w dodatku."), a wtedy autorzy tych pomysłów chwilowo się uciszają. Ale kto wie...


Czy gra będzie postępować nawet jeśli gracz nie będzie robić nic albo czy jest konieczne powodowanie reakcji, na przykład, poprzez misje? Czy może będzie to kontrolowane przez czas (dni w Gothicu)? [!GeNeRaL4DeAtH!]

Zwyczajnie nie ma to sensu, żeby Bezimienny najspokojniej w świecie pozostał na zakotwiczony statku, aż do końca gry, by później opowiedzieć mu co się stało i jak przygoda się zakończyła. Fabuła zacznie dalej się sama rozwijać, gdy poruszy on kilka ważniejszych zdarzeń. W fazach pomiędzy tymi wydarzeniami, inne też automatycznie będą ciągle przemijać, bez wymaganej obecności gracza.


Czy gracz, kiedy dołącza do frakcji, może nuaczyć się specjalnych zdolności, dostępnych tylko dla określonych grup? [REF]

Jasne.


Czy (może z wydaniem) Gothic 3 będzie dostępny Modkit, kiedy także w wersji angielskiej? Czy znów konieczna będzie znajomość podstaw języków programowania i czy tworzenie animacji będzie ograniczona (ze względu na plug-iny)? [Bunduc Remus, Milgo, Björn Schramke]

Na temat ModKita nadal nie można powiedzieć zbyt wiele. Aktualnie jest duże prawdopodobieństwo, że opublikujemy ModKit, ale o konrektach pomyślimy dopiero po wydaniu gry, aby dodatkowo nie opóźniać
daty premiery. W końcu, by wykonać ModKit, musimy zainwestować czas.


Sam jestem muzykiem i także komponuję, interesuje mnie jak muzyka została załączona do gry lub też jaki posiada ona styl. Bardziej ala Hollywood i Mediaventures czy bardziej klasyczna? Nie wiemy, gdzie dokładnie opublikowane dotąd kawałki znajdą zastosowanie w grze. [chickenleg]

Gothic 3 dysponuje dynamicznym systemem muzycznym, który sami zaprojektowaliśmy na podstawie własnych koncepcji i wymagań. Dzięki temu osiągnęliśmy muzykę o filmowej jakości dźwięku, która jednak dynamicznie dopasowuje się do poczynań bohatera. Styl soundtracku z Gothic 3 jest bardzo wielostronny, ponieważ świat jest również różnorodny. Pustynia Varant oraz górskie obszary Nordmar, nie zawierają wielu orkierstralnych dźwięków, lecz przede wsztstkim interesujące i cudzoziemskie Ethno-instrumenty. Oto małe Ethno-Demo z pociętymi kawałkami muzycznymi z Varant, specjalnie dla was.
Dodał: Advocate Skomentuj [71]
Gothic Multiplayer

Zagraj za darmo w Gothic 2 z innymi fanami!
Gothic Multiplayer

Wspólne polowanie na trolla, pojedynki, pokonywanie niebezpieczeństw w świecie Gothic już możliwe!

Download
NOWE PLIKI:
» ArcaniA: Gothic 4 - Patch 1.02 (oficjalny crack)
» Gothic 3: Zmierzch Bogów - Edycja Rozszerzona (patch 2.0)
» Gothic 3 - Quest Pack 4 + CM 2.2 (wersja polska)
» ArcaniA: Gothic 4 - Mod Pack PL
» ArcaniA: Gothic 4 - LocFix PL
» Gothic 3 - Community Patch 1.74 INT


Sonda
Chcesz, aby Nordic Games rozwijało markę Gothic?

Tak, trzeba dać im szansę, czekam na efekty
Nie, nieważne, że to już inna, nowa firma - tak czy siak wara od tej serii


[poprzednie sondy]
Phoenix
» Strona Główna
» ADOM
» Fallout
» Arcanum
» Disciples
» The Witcher
» Icewind Dale
» Imperium Diablo
» The Elder Scrolls
» Neverwinter Nights
» Planescape: Torment
Partnerzy

Risen
Mass Effect 3
Dragon Age 2
Wiedźmin

Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
© 2002-2008 Gothic Site. Partnerzy: rpg, skyrim, call of duty. jPortal