Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Gothic Site
» Strona główna
» Redakcja
» Rekomenduj nas
» Banery
» Kontakt

» Toplista Gothic
Suplementy
» Forum
» Wideoteka
» Chat - Gothic
» #gothic
» Głos Khorinis
» Piranha Bytes
» Spellbound
» Wywiady
» Encyklopedia
» Archivum Gothicus
Fanklub
Święte Przymierze
» O fanklubie
» Zakony
» Rangi
» Pojedynki ŚP
» Badania świata Gothic
» Wojny Bogów
» Archiwum konkursów
Dołącz do nas w sieci




Follow GothicSitePHX on Twitter




    Znajdujesz się w wortalu będącym książnicą gier cRPG z serii Gothic. Biblioteka spisanej wiedzy o uniwersum świata Gothic została podzielona na Strefy, które reprezentują odpowiednie kategorie. Każdy dział zawiera obszerne informacje poruszające określoną tematykę. Jako nawigacja po Strefach służy szczytowe menu oraz dopełniające je odnośniki w bocznym menu. Zapraszamy także na Forum Gothic, gdzie każdy może dołączyć się do dyskusji odbywających się w tysiącach wątków, zasięgnąć pomocy w przejściu gry, jak również komuś jej udzielić.


Piranhie o(d)powiadają | 04.02.2006
Przedstawiamy kolejną porcję tłumaczenia odpowiedzi udzielonych przez twórców. Tym razem w akcji udział wzięli Michael, Mattes, Carsten oraz Kurt, oczywiście wszyscy z Piranha Bytes. Tematyka pytań jest zróżnicowana, ale informacje są z pierwszej ręki od specjalistów z danych sekcji. Przekład znajduje się w dalszej części tej wiadomości.

Nie mogę nigdzie znaleźć międzynarodowej wersji Gothic 1. Czy jest szansa na reedycję np. w wersji złotej? [Joaquim Nogueira]

Gothic 1 (międzynarodowa dwujęzyczna wersja, w której podczas instalacji można wybrać język niemiecki lub angielski) jest właśnie w press roomie i pojawi się w naszym sklepie internetowym w pierwszym tygodniu lutego.

Czy za jednym razem będziemy mogli objąć kilka profesji, czy nadal dla postaci wybierzemy jedną pracę, którą będzie ona wykonywać do końca gry? Jak wiele profesji będzie do wyboru? [Gruselgurke]

Do wyboru będziemy mieć mnóstwo profesji i wiele talentów magicznych oraz bojowych. Od gracza zależeć będzie czy pozna wszystkie, czy może zostanie ekspertem w danej profesji. Jednak gracz, który chciałby wyuczyć się wszystkiego, musiałby wydać dużo punktów nauki.

Dostępne będą też starsze gildie z G1/G2, czy pojawią się tylko nowe frakcje? [aditu]

Będą dobrze znane gildie (np. najemnicy lub paladyni). Jednakże odkąd system gildii został zmieniony, gracz nie będzie przynależeć do jednej frakcji.


Jak oceniacie Gothic 3 i które usprawnienia waszym zdaniem są najbardziej innowacyjne? [x850xt]

Za wcześnie jest na ocenianie gry. Jedno z ulepszeń, które naprawdę przypadło mi do gustu, to system komentarzy. NPCe zachowują się realistyczniej, a słuchanie ich komentarzy w różnych sytuacjach to sama frajda.


W jakich sytuacjach zaplanowaliście wykorzystanie fizyki? Czy zamierzacie wspierać AGEIA PhysX SDK? [Sorin T]

Efekty fizyki zostaną zaimplementowane tam, gdzie będą mogły wpłynąć na klimat, np. efekty cząsteczkowe lub pogodowe, które kontrolowane są przez system fizyki.

Wsparcie PhyxS SDK jest już zaimplementowane, sprzęt również będzie współpracować, ale dopiero po wydaniu patcha. Gracz z PhysX SDK zyska na wyższej szczegółowości, ale oczywiście akceleratory te nie będą miały żadnego wpływu na grywalność.

Jak oceniacie Gothic 3? Które usprawnienia waszym zdaniem są najbardziej innowacyjne? [x850xt]

Moim zdaniem do tego porównania najlepiej nadaje się jakość grafiki oraz muzyki.
Nie mogę powiedzieć, które usprawnienia uważam za najlepsze. Aby wydać osąd, sam musiałbym wejrzeć w głąb swojego pokoju i przejść grę. Jest wiele rzeczy, które pod każdym względem przewyższają Gothic 2, np. interfejs bądź walka.

Jak w Gothic 3 będzie wyglądać woda? Czy odbije się to na interakcji, zostaną użyte shadery jak w Half-Life 2 czy będą jakieś fale? Czy w dynamicznym otoczeniu znajdą się liście opadające z drzew, rzeki będą porywać gracza lub pogoda będzie miała jakiś wpływ na grę? [Ioannis Nikiforakis]

Zamierzamy przedstawić fale i prąd wody z shaderami poprzez Bump-/Normalmapping (dla rzek i jezior), jak również przez autentyczne (geometrycznie) fale (na otwartym morzu). Kiedy gracz lub NPC wbiegnie do wody, wtedy na jej powierzchni pojawią się dodatkowe efekty wizualne fal. Woda nie wciągnie gracza, ponieważ albo nurt jest za słaby (w przypadku jezior) albo woda nie jest zbyt głęboka (przy rzekach). Pogoda wpłynie na grę dodatkowymi efektami otoczenia [ambient] w zależności od sytuacji (obszar, pora dnia, stan pogody, etc.). Jednakże jak dotąd nie było planów odnośnie ograniczenia swobody gracza lub NPCów.

Jakie cechy posiada engine? Co z shaderami, Normal- i Paralax-Mappingiem lub HDR? Czy jest wsparcie dla EAX 4.0? [Ioannis Nikiforakis]

Wszystkie modele shaderów od wersji 1.x do 3.0 wspierane są przez engine. Przy tym możliwe jest także użycie HDR i normalmap.
Nasz dźwięk jest oczywiście wspierany przez wyjście wielogłośnikowe (np. 5.1 czy też 7.1). Czy i w jak dużym stopniu zastosujemy specjalnie cechy EAX 4.0, jak 'Multi-Environment' lub 'Environment Morphing', na chwilę obecną nie możemy powiedzieć.
Dodał: Advocate Skomentuj [45]
Gothic Multiplayer

Zagraj za darmo w Gothic 2 z innymi fanami!
Gothic Multiplayer

Wspólne polowanie na trolla, pojedynki, pokonywanie niebezpieczeństw w świecie Gothic już możliwe!

Download
NOWE PLIKI:
» ArcaniA: Gothic 4 - Patch 1.02 (oficjalny crack)
» Gothic 3: Zmierzch Bogów - Edycja Rozszerzona (patch 2.0)
» Gothic 3 - Quest Pack 4 + CM 2.2 (wersja polska)
» ArcaniA: Gothic 4 - Mod Pack PL
» ArcaniA: Gothic 4 - LocFix PL
» Gothic 3 - Community Patch 1.74 INT


Sonda
Chcesz, aby Nordic Games rozwijało markę Gothic?

Tak, trzeba dać im szansę, czekam na efekty
Nie, nieważne, że to już inna, nowa firma - tak czy siak wara od tej serii


[poprzednie sondy]
Phoenix
» Strona Główna
» ADOM
» Fallout
» Arcanum
» Disciples
» The Witcher
» Icewind Dale
» Imperium Diablo
» The Elder Scrolls
» Neverwinter Nights
» Planescape: Torment
Partnerzy

Risen
Mass Effect 3
Dragon Age 2
Wiedźmin

Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
© 2002-2008 Gothic Site. Partnerzy: rpg, skyrim, call of duty. jPortal