Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Gothic Site
» Strona główna
» Redakcja
» Rekomenduj nas
» Banery
» Kontakt

» Toplista Gothic
Suplementy
» Forum
» Wideoteka
» Chat - Gothic
» #gothic
» Głos Khorinis
» Piranha Bytes
» Spellbound
» Wywiady
» Encyklopedia
» Archivum Gothicus
Fanklub
Święte Przymierze
» O fanklubie
» Zakony
» Rangi
» Pojedynki ŚP
» Badania świata Gothic
» Wojny Bogów
» Archiwum konkursów
Dołącz do nas w sieci




Follow GothicSitePHX on Twitter




    Znajdujesz się w wortalu będącym książnicą gier cRPG z serii Gothic. Biblioteka spisanej wiedzy o uniwersum świata Gothic została podzielona na Strefy, które reprezentują odpowiednie kategorie. Każdy dział zawiera obszerne informacje poruszające określoną tematykę. Jako nawigacja po Strefach służy szczytowe menu oraz dopełniające je odnośniki w bocznym menu. Zapraszamy także na Forum Gothic, gdzie każdy może dołączyć się do dyskusji odbywających się w tysiącach wątków, zasięgnąć pomocy w przejściu gry, jak również komuś jej udzielić.


Gothic 3: Zmierzch Bogów - Edycja Rozszerzona już w środę! Znamy pełną listę zmian! | 18.03.2011
Hohohoho! Czyżby zbliżał się koniec świata? Naprawdę? Te wszystkie szczęśliwe i radośnie biegające po szkołach dzieci, uśmiechnięci gracze pijący bezalkoholowe szampany i dziadkowie masowo organizujący kolejny miesiąc miodowy mają być zwiastunem dnia pełnego smutku, żalu i darmowych telewizorów wynoszonych ze sklepów? Możliwe. Nawet jeśli, czeka nas koniec w iście epickim stylu.
Community Patch Team ma ogromną przyjemność podzielić się z wami nowymi informacjami na temat łatki, na którą wszyscy czekają, a o której zdecydowana większość z nas zdążyła już zapomnieć. Premiera darmowego uaktualnienia do gry Gothic 3: Zmierzch Bogów o luksusowo brzmiącej nazwie „Edycja Rozszerzona” nastąpi już w najbliższym tygodniu i wszystkie znaki na niebie i Ziemi wskazują na to, iż będzie ono namaszczone przez wydawcę samej gry, JoWood.



Jeżeli ktoś powstrzyma się od bycia zabawnym i nie zakończy świata w okolicach weekendu, prawdopodobnie już w środę będziemy mogli brać się za ściąganie. Instalator Edycji Rozszerzonej będzie wielojęzykowy, nic więc nie stoi na przeszkodzie, by pobrać go z kosmicznych, amerykańskich serwerów i cieszyć się polską wersją językową produktu.

Nie wierzycie? Zawsze możecie zapoznać się z listą zmian zawartych w łatce, którą możecie znaleźć poniżej.
Wciąż nie przekonani? Cóż, jeśli to wszystko rzeczywiście jest głupim żartem, zawsze można wyobrazić sobie osobnika, który miał cierpliwość listę zmian spisywać. Jakby nie było – niemal wszyscy wygrywają!

W rozwinięciu pełna lista zmian!


========================================
Gothic 3 Forsaken Gods
Patch v2.0 by Community Patch Team
March 2011
========================================


Legenda
"+": Dodana funkcjonalność lub usprawnienie.
"-": Naprawiony błąd, zmiana lub usunięta pozycja.


Zaplecze techniczne
- Zmierzch Bogów uruchamia się teraz tylko raz.
- Niemożliwe jest rozpoczęcie nowej gry, gdy takowa jest już uruchomiona.
+ Wyeliminowano przypadkowe rozpoczęcie nowej gry przez dodanie okienka proszącego o potwierdzenie wyboru.
+ Dodano sprawdzanie konfiguracji sprzętowej komputera (wersja shadera i wielkość pamięci) - jeżeli komputer nie spełnia minimalnych wymagań sprzętowych, gra zostanie natychmiast wyłączona, po czym wyświetli się odpowiedni komunikat z błędem.
+ Zaktualizowano fmodex do nowszej wersji.
+ Zaktualizowano do nowszej wersji pakietu bibliotek DirectX 9.0c
+ Automatyczna instalacja nowszej wersji bibliotek DirectX 9.0c - jeśli nie są zainstalowane.
+ Zwiększono rozmiar bufora spakowanego pliku.
+ Poprawki związane z wydajnością.
- Wyeliminowano błąd związany z nieprawidłowym wykorzystywaniem pamięci podręcznej przez roślinność.
- Naprawiono błąd powodujący, że system audio zapisywał dźwięk w pamięci podręcznej nawet, jeśli własność nakazała "nie".
- Wyeliminowano nakładanie się danych na ekranie statystyk (CTRL+S).
- Pasek menu jest ponownie dostępny w trybie marvin.
- W systemie Vista 64 możliwe jest już poruszanie kursorem myszy w trybie marvin.
- Operacje CheckBox zostały poprawione.
- Usunięto błąd związany z namierzaniem przy pomocy klawiatury po uprzednim użyciu menu.
- Niemożliwa jest już samodzielna zmiana pamięci podręcznej zasobów, gdyż będzie teraz obliczana automatycznie.
+ Automatyczne ustawienia szczegółowości grafiki zostały poprawione.
+ Przy pierwszym uruchomieniu gry zostanie użyta aktualna rozdzielczość ekranu pulpitu.
+ Usunięto ograniczenia współczynnika proporcji wyświetlania obrazu.
+ Usunięto ograniczenia współczynniki odświeżania obrazu.
- Zmiana pozycji suwaka "Szczegółowość obiektów" w opcjach grafiki nie prowadzi już do zmartwychwstania bohatera.
+ Dodano możliwość zmiany wersji językowej wyświetlanych w grze tekstów przy użyciu menu ustawień dźwięku.
+ Numer wersji w menu głównym przeniesiono w mniej rozpraszające miejsce.
- Wyeliminowano migotanie ekranu ładowania.
- Poprawiono ładowanie po rozpoczęciu nowej gry.
- Gra nie rozpoczyna się w momencie, kiedy ekran ładowania jest wciąż widoczny.
+ Synchronizacja pionowa może zostać (dez-)aktywowana przy użyciu menu opcji graficznych. (Zmiana możliwa jest tylko w momencie, gdy opcja synchronizacji pionowej jest oznaczona jako "kontrolowana przez aplikację" w menu sterownika.)
- Synchronizacja pionowa nie spowalnia już ładowania zapisanych stanów gier.
- Zwiększono szerokość okna dla tekstów ze zwojów.
- Domyślnie wyłączono tworzenie dzienników błędu dla zakończeń programu z błędem.
+ Dziennik Guru rozszerzono o informacje dotyczące pamięci.
- Dzienniki błędów Guru będą teraz zapisywane w katalogu zapisów gry, zamiast w folderze instalacyjnym Zmierzchu Bogów.
- Wyeliminowano pojawianie się ekranu błędu Guru w momencie, kiedy bohater został trafiony z broni dystansowej przy ponownej transformacji do ludzkiej postaci.
- Wyeliminowano pojawianie się ekranu błędu Guru przy renderowaniu CubeMaps.
- Wyeliminowano pojawianie się ekranu błędu Guru, kiedy bohater używał czaru telekinezy na przedmiocie, który w tym samym momencie był podnoszony przez inną postać.
- Wyeliminowano pojawianie się ekranu błędu Guru przy rozpoczynaniu zadania typu "Przyprowadź postać niezależną".
- Wyeliminowano pojawianie się ekranu błędu Guru w momencie, kiedy bohater poruszał się stosunkowo szybko po świecie Zmierzchu Bogów.
- Ekran Guru, który mógł pojawić się po podłączeniu kolejnego ekranu do komputera, jest teraz zwykłym ekranem błędu ("Nie można utworzyć syngieltonu").
- Wyeliminowano błąd w obliczeniach czasu w grze (uniemożliwiało to usuwanie zwłok ze świata gry i odświeżanie ekwipunku handlarzy).
- Naprawiono błąd związany z czasem (przykład: postacie niezależne mogły palić się lub być zatrute/zamrożone w nieskończoność).
- Rozwiązano problem utrudniający bohaterowi namierzanie konkretnych obiektów (np. Na skrzyni w wieży w Ardei).
- Usunięto niepotrzebne wpisy z pliku ge3.ini.
+ Parametr "Render.DisableFocusNames" w ge3.ini teraz wyłącza również wszystkie wiadomości w chmurkach.
+ Czcionka używana w grze może zostać zmieniona w pliku ge3.ini.
- Wdrożono niewielkie poprawki związane z czcionką.
- Wyeliminowano "czerwone tekstury" na kartach graficznych z shaderami 2.0a lub 2.0b (problemu nie udało się wyeliminować dla kart z shaderami 2.0, takich jak Radeon 9500-9800.)
+ Dynamiczne zarządzanie pamięcią podręczną cieniowania w celu uniknięcia utraty płynności animacji.
+ Metoda doładowywania świata gry została zaczerpnięta z Gothica 3 w wersji CP 1.74.
- Niewidoczne postacie niezależne, używane do przyzywania konkretnych przeciwników, zostały zastąpione przez odpowiednie przedmioty.
+ Jeżeli brakować będzie pliku dźwiękowe, wyświetlane będą napisy - nawet w przypadku, gdy zostaną one wyłączone w opcjach gry.
- Usunięto kilkaset nieużywanych szablonów.
- Od nowa stworzono wiele brakujących szablonów.
- Usunięto mechanikę rewolucji znaną z gry Gothic 3 (która znalazła się w grze przez przypadek).
- Usunięto parametr "PoliticalSuccessAmount" z plików zadań.


Zapisywanie stanu gry
+ By ograniczyć liczbę błędów przy ładowaniu lub zapisaniu gry, za każdym razem gra sprawdzi ilość dostępnej pamięci. Jeżeli sprawdzenie nie zakończy się powodzeniem, załadowanie lub zapisanie gry nie będzie możliwe.
+ By ograniczyć liczbę błędów przy zapisaniu gry, do zapisu stanu gry używany jest tymczasowy zapis. Dopiero wtedy nadpisany zostanie wybrany zapis.
+ Liczba zapisanych stanów gry jest wyświetlana w menu ładowania i zapisywania gry.
- Wyeliminowano nadużycie, które polegało na dokonaniu szybkiego zapisu przy czytaniu kamiennej tabliczki.
- Uszkodzone zapisy gry o rozmiarze 0 bajtów nie mogą zostać załadowane.
- Klawisz szybkiego ładowania jest nieaktywny przy rozmowach lub handlowaniu.


Grafika
- Usunięto problem z cieniami, występujący na kartach Radeon 4000 i wyższych.
- Wyeliminowano problem z cieniami grzybów na kartach nVidia z serii 7xxx.
- Zmniejszono problemy związane z rzucaniem cieni (np. na wzgórzach).
- Cienie rzucane przez odległe drzewa zostały poprawione.
+ Poprawiono jakość cieni (dotyczy tylko Shadera 3.0).
+ Dynamiczne cienie wygasają teraz wraz z odległością.
+ Dodano samoistne cieniowanie do obliczeń światła (dotyczy tylko Shadera 3.0).
- Naprawiono nieprawidłowe odbicia na wodzie, które występowały przy korzystaniu z Shadera 1.4.
- Poprawiono filtr anizotropowy.
+ Efekt flary można teraz wyłączyć.
- Zmieniono efekty ognia dla kuli ognia ze względu na problemy z płynnością działania gry.
- Ogniste kule nie oświetlają otoczenia.
- Poprawiono ruch liści i gałęzi.
+ Sosny mają teraz nieco więcej liści.
+ Dodano opcję "Bardzo wysoka" dla szczegółowości obiektów.
+ Dodano opcję "Bardzo wysoka" dla szczegółowości w menu ustawień.
+ Dodano suwak dla zasięgu rysowania roślinności.
- Roślinność można teraz włączyć, jeżeli była ona wyłączona przy uruchomieniu gry.
- Wyeliminowano wiele błędów związanych z oświetleniem roślinności.
+ Roślinność może podlegać systemowi dynamicznych cieni (tylko wówczas, gdy jakość cieni ustawiona jest na wartość "bardzo wysoką").
+ Krawędź zatoki jest teraz mniej ziarnista, zmieniono też kolor wody.
+ Dodano opcję "Miękka woda" (dotyczy tylko Shadera 3.0 i wyższych).
+ Chromatyczne rozproszenie wody (dotyczy tylko Shadera 3.0 i wyższych).
- Kiedy broń uderzy w wodę, fale nie będą unosić się w powietrzu.
+ Kroki bohatera mają teraz wpływ na trawę.
- Zmodyfikowano teksturę trawy dla wyeliminowania migotania.
- Usunięto nieestetyczne szwy z tyłu głów i karków niektórych postaci niezależnych.
- Włosy Galika są teraz poprawnie ułożone na jego głowie.
- Dla przypadku różnych postaci niezależnych, wiele dziur pomiędzy głową a korpusem załatano.
- Wargi mają teraz czarne futro i inny kolor oczu.
- Naprawiono tekstury mew.
- Zmniejszono ilość błędów związanych z grafiką przy "Prastarej bestii".
- Butelki wina są teraz czerwone.
- Mikstura uzdrawiająca znajduje się teraz w szaroniebieskiej fiolce.
- Dodano brakujące normal mapy.
- Dodano brakujące mapy odbić dla toporów.
- Poprawiono i dodano wiele materiałów.
- Poprawiono i dodano wiele tekstur.
- Poprawiono umiejscowienie tekstur na niektórych modelach.
- Nowe obrazki w menu głównym.
+ Ulepszono graficzny interfejs użytkownika.
- Dodano brakującą belkę oddzielającą w menu umiejętności.
- Poprawiono błąd związany z grafiką, występujący w menu handlu.
+ Zmieniono wszystkie ikony.
- Poprawiono czytelność imion postaci niezależnych itp.
+ Poprawiono Bloom/HDR.
+ Efekt obwódki świetlnej zintegrowany z Shaderem 3.0.
+ Poprawiono efekt głębi pola dla Shadera 3.0.
+ Poprawiono wydajność przy głębi pola dla Shadera 2.0.
+ Zniekształcenia cieplne.
+ Miękkie cząsteczki.
+ Poprawiono efekty światła odbitego (Specular Light) - tylko dla Shader Model 3.0.
+ Szum ekranu (opcjonalne).
- Zrezygnowano ze sprzętowego anti-aliasingu.
+ Zaimplementowano wygładzanie krawędzi do Shaderów 2.0 i wyższych.
+ Poprawiono wiele shaderów.
- Poprawiono błąd związany z oświetleniem występujący przy transformacjach.
+ Podpowierzchniowe rozpraszanie liści (działa tylko po aktywowaniu Shadera 3.0 i efektu obwódki świetlnej).
- Poprawiono widoczność przy mgłach.
- Mgła nie jest już obliczana sześciennie, lecz kuliście wokół bohatera.
+ Dodano efekt graficzny który pojawia się w momencie, gdy bohater jest zatruty lub ma niski poziom zdrowia (opcjonalne).


Dźwięk
+ Przywrócono efekty dźwiękowe dla ognia.
- Obniżono poziom głośności dla płonących postaci niezależnych, transformacji, picia, przyjmowania antidotum, teleportacji, awansowania na kolejny poziom doświadczenia i klikania na puste pola w ekwipunku. Podobny zabieg wykonano dla okrzyku bólu bohatera.
+ Przywrócono efekty dźwiękowe dla otwierania drzwi.
+ Przywrócono efekt dźwiękowe dla wyciągnięcia broni.
+ Kosze wydają inny odgłos niż skrzynie.
+ Przy błogosławieniu broni odtwarzany jest odpowiedni dźwięk.
+ Wiatr i deszcz są teraz słyszalne.
+ Przywrócono efekty dźwiękowe dla wodospadów.
- Zaimplementowano odgłosy goblinów z gry Gothic 2.
- Erhang, Rudolph, Soma, Steiner, Tabor, Urbanus, Viet oraz Szaman Orków posiadają teraz orkowe głosy także w angielskiej i polskiej wersji gry.
- Troglodyci i "Prastara bestia" nie wydają już z siebie odgłosów po śmierci.
- Przy powrocie do menu głównego, muzyka nie będzie się już zmieniać.
- Rozwiązano problem, gdzie niektórych odgłosów nie można było usłyszeć po tym, jak gracz zmienił ustawienia głośności i wybrane menu w czasie gry.


Animacje
- Kiedy bohater przegra walkę, wypuści przedmioty, które trzyma w dłoniach. Pozwoli to uniknąć sytuacji, w których bohater stoi, choć tak naprawdę jest nieprzytomny.
- Jeżeli bohater trzyma w lewej dłoni kostur i wyciągnie (np.) łuk w czasie biegu, nie będzie on już ślizgał się nieco ponad ziemią.
- Animacja biegu nie zostaje przerwana w momencie wyciągnięcia lub schowania pochodni.
- Transformacja w chrząszcza zawiera teraz poprawne animacje.
- Poprawiono animacje biegania żeńskich postaci niezależnych.
- Wiele postaci niezależnych teraz poprawnie nosi swoją broń, tak jak np. Kan i troglodyci.
- Zmniejszono liczbę sytuacji, w których postacie niezależne ślizgały się nad ziemią w momencie wyciągania lub chowania broni.
- Poprawiono prędkość ruchów w bok goblinów i ogrów.
- Wilki, szakale i wargi poruszają się teraz nieco szybciej.
- Poprawiono animacje troglodytów, gargulec i bagiennych topielców.
- Zwierzęta i potwory przewracają się po zabiciu przez bohatera.
- Bohater przewraca się, kiedy otrzymuje cios trzymając w lewej dłoni jedynie pochodnię lub kostur.
- Usunięto niepotrzebne ruchy na początku animacji pieczenia, kopania i wykuwania broni.
- Kiedy orkowie siedzą i piją z butelki, odtwarzane są poprawne animacje.
- Postacie niezależne przeładowujące broń dystansową, zamiast w ziemię, patrzą teraz w stronę przeciwnika.
- W czasie pływania bohater nie zanurza się już w wodzie tak głęboko, jak do tej pory.
- Ludzkie postacie niezależne pracujące przy stole alchemicznym zawierają teraz poprawne animacje.
- Animacje "Miłośnika ptaków" zostały poprawione.
- Łańcuch na pancerzu Kana połączono z jego zbroją.
- Twarz Dylana nie miga już przez jego twarz w czasie rozmowy.
- Ogit nie jest już brzuchomówcą.
- Włosy bohatera nie prześwitują już przez hełm "Pancerza Rhobara".
- Zredukowano ucinanie tarcz założonych razem z "Pancerzem Rhobara".
- Przenikanie tarcz noszonych na pancerzach zostało ograniczone.
- Zredukowano ucinanie broni na plecach bohatera, przy założonym standardowym pancerzu.
- Zredukowano ucinanie szaty Czarnego Maga.


Dialogi
+ Dodano wiele brakujących plików dźwiękowych, głównie w wersji niemieckiej.
- Ze względu na brakujące pliki dźwiękowe, poprawiono wiele dialogów na tyle, na ile pozwalał dostępny materiał.
- Usunięto niektóre dialogi ze względu na brakujące pliki dźwiękowe, np. w rozmowach z Drudem, Taborem, Thorusem i Corneliusem.
- Niektóre opcje dialogowe zostały przeniesione do innych postaci niezależnych, ponieważ zostały one nagrane przez innych aktorów.
+ Niektóre dialogi (ponownie) aktywowano, takie jak rozmowa z Khalilem i innymi postaciami niezależnymi w Gocie.
- Bohater nie będzie już automatycznie rozpoczynał rozmowy z Ekhadem i wieloma innymi postaciami niezależnymi.
- Postacie niezależne nie rozpoczynają już rozmowy, jeżeli powinien to zrobić bohater.
- Niemożliwe jest już wybranie kwestii postaci niezależnych (np. Ritta, Tabora czy Yohanny) w menu dialogowym.
- Bohater nie mówi już kwestii innych postaci i vice versa.
- Poprawiono wiele pozbawionych logiki stwierdzeń, np. w rozmowie z Kanem.
- Postacie niezależne, takie jak Dylan, Anton, Lennard, Raik, Linkhart, Ian i inne nie będą już kończyły konwersacji tak często, jeżeli do omówienia pozostaną inne tematy.
- Naprawiono błąd związany z wymuszonymi zakończeniami rozmowy.
- Naprawiono błąd związany z odmową w rozmowach.
- Usunięto powtarzające się dialogi w wielu konwersacjach.
- Poprawiono nieprawidłowe nagrania głosu Brennusa w wersji niemieckiej.
- Kiedy Kan odrzuci złoto Gabriela kwestią "Zabierz to! Nie chcę tego widzieć!", teraz naprawdę odda je bohaterowi.
- Bohater daje teraz Jenellowi pięć porcji pieczonego mięsa zamiast jednego kawałka surowego mięsa. Analogicznie, Kendl przekazuje teraz bohaterowi pięć porcji pieczonego mięsa.
+ Garik i mistrzowie areny w Silden, Geldern i Trelis w momencie przekazywania nagrody będą teraz wypowiadali przynajmniej krótki komentarz na temat ostatniej walki na arenie.
- Poprawiono logikę dialogów postaci walczących na arenach w Silden, Geldern i Trelis.
- Poprawiono kolejność kwestii w rozmowie z Garikiem.
+ Poprawiono rozmowę z Miltenem po śmierci mistrza przywołań.
- Poprawiono sekwencję dialogową zadania "Uwięziony".
- Rozwiązano wiele problemów związanych z rozmową z Borisem.
- Niektóre dialogi z Inogiem zostały poprawione.
- Nieprawidłowe uwagi Oelka w zadaniu z ptakami zostały poprawione.
- Niektóre z tekstów Ignatiusa dotyczące zadania "Zbierz podatki" zostały usunięte, gdyż dotyczą zupełnie innego etapu wydarzeń.
- Zmieniono dialogi z Segfriedem, Sindrim, Conzem i Hildurem.
- Można teraz donieść Barnabasowi o amnezji Antona bez potrzeby przeprowadzania kolejnej rozmowy z Antonem po użyciu na nim zaklęcia.
- Bohater nie może zapytać Marca o Lee, kiedy Marc jest wciąż "chory".
- Osch nie będzie już nazywał pucharu Cor Kaloma "kociołkiem".
- Dylan dołączy do karawany Hamlara w Silden. Po tym wydarzeniu, bohater będzie mógł porozmawiać ze złodziejem z Faring o Dylanie.
- Bohater nie może rozmawiać ze złodziejem z Faring o Hubertusie, kiedy eskortuje żonę Hubertusa z Vengardu do Faring lub z powrotem.
- Bohater musi porozmawiać z Kazusem (podobnie jak z Khadimem i Khalilem) zanim będzie mógł porozmawiać ze złodziejem z Faring o handlarzach z tego samego miasta.
- Zanim bohater będzie mógł porozmawiać o Hamlarze ze złodziejem z Faring, konieczna będzie rozmowa z Hamlarem.
- Skrócono opcje dialogowe, jeżeli były zbyt długie dla menu dialogowego.
- Opcja dialogowa "Tutaj jesteś. Pięć listów polecających. Czy zdobyłem już twoje zaufanie?" z Angoiem nie pojawia się dwa razy w menu dialogowym.
+ Storyhelper (sh) zawiera teraz opcje dialogowe związane z głównym wątkiem fabularnym.
- Zmieniono głos Steinera.
- Na końcu gry, bohater nie będzie powtarzał kwestii które zostaną ponownie wypowiedziane w wyświetlanym później filmie.
+ Ludzie i Orkowie wypowiadają teraz krótki komentarz po usłyszeniu komendy "Odejdź!".
- Nieprawidłowe komentarze przyjaznych postaci niezależnych na temat zwycięstwa bohatera zostały poprawione.
- Dodano brakujące głosy niektórym postaciom niezależnym.
+ Napisy są teraz dostępne w momencie, kiedy bohater czyta książki lub kamienne tabliczki.
- Dodano pliki synchronizacji animacji z mową do wszystkich plików z głosem.
- Bohaterowie NPC nie rozpoczynają rozmowy z bohaterem kiedy skacze.
- Usunięto pliki informacyjne, które nie były wykorzystywane przez grę.
- Pliki informacyjne ujednolicono, usunięto niepotrzebne wpisy.
- Rozszerzono pliki z informacjami: CondHasSkill, CondPlayerKnowsNot, CondWearsItem, CondPlayerParty, komenda InfoScript "Erase", rozpoznanie CondItemAmounts=0.


Zadania
- Zakończenie gry nie będzie już zainicjowane w dialogu z Gornem. Zamiast tego, bohater musi zasiąść na tronie w Vengardzie.
- Usunięto zadanie "Uratuj trzech paladynów z Cape Dun", gdyż było ono niemal identyczną kopią zadania "Theodor chce, by zwiadowcy powrócili z własnej woli do Vengardu cali i zdrowi".
- Zadanie "Zabij Gorna i Thorusa" zostało usunięte, ponieważ kończyło główny wątek gry.
+ Dodano nowe zadanie "Wezwanie bestii", by rozwiązać problemy z zadaniem "Mistrz przywołań musi zginąć".
+ Dodano nowe zadanie, "Potężny miecz".
+ Zmieniono wiele nazw i opisów zadań.
+ Zmieniono rodzaj i ilość atrybutów przyznawanych za rozwiązywanie zadań.
+ Zmieniono wynagrodzenie w złocie dla niektórych zadań.
+ Zadania, w których bohaterowi zlecono zabicie kogoś, nie mogą zostać ukończone, jeżeli osoba, która zleca nam zabójstwo umrze. Przykład: Zadanie "Uratuj orków przed paladynami" zakończy się niepowodzeniem, jeżeli Olis zginie.
- Naprawiono błąd powodujący, że zadań związanych z czarami nie można było ukończyć, jeśli bohater zużył ostatni zwój.
- Zadania związane z czarami mogą zostać ukończone dopiero po tym, jak bohaterowi nakazano użycie zaklęcia.
- Zadanie "Urbanus potrzebuje zezwolenia Kana" można rozwiązać dopiero po przyprowadzeniu Morga do Urbanusa.
+ Zadania, w których bohater musi podążać za postacią niezależną można ponownie rozpocząć po tym, jak bohater podążył za innym bohaterem niezależnym.
- Jeśli zadanie "Anog i pięć listów polecających" zostanie rozwiązane, rozpoczęcie wcześniej niepobranych zadań dla Antona, Borisa, Corneliusa, Jurgena i Oelka nie będzie możliwe.
- Usunięto problem z obliczeniami potrzebnej ilości złota do zadania "Errol żąda pieniędzy" i "Zapłać Ignatiusowi za swą wolność".
- Postać niezależna "Ojciec" w Geldern daje bohaterowi nagrodę, jeśli ten pokonał czwartego górnika jeszcze przed rozpoczęciem rozmowy z "ojcem".
- Jurgen nagrodzi bohatera za wykonanie zadania "Zabij krowy Tahberta" również w przypadku, gdy zwierzęta zostaną zabite jeszcze zanim poprosił o to Jurgen.
- Do wykonania zadania Tahberta wystarczy zabicie tylko siedmiu krów.
+ Bohater nie otrzyma duplikatów miecza Garika i pancerza nordmarczyka od Somy - zamiast tego, dostanie on unikatowe przedmioty.
+ Kiedy Hector Osch wysyła bohatera do Kosara daje mu skrzynię z towarami, zamiast kilku różnych przedmiotów.
+ Nagroda za zadanie Martela "Orkowy problem Martela" zależy od umiejętności posługiwania się łukiem bohatera.
- Solviq przekazuje bohaterowi "Amulet żywiołów" jako nagrodę za wykonanie zadania (poprzednio dawał on stary amulet).
- Ignatius rzeczywiście podaje bohaterowi wspomniane mikstury many po ukończeniu zadania "Rośliny many dla Ignatiusa".
- Ignatius podaje teraz bohaterowi obiecane mikstury leczenia (poprzednio były to rośliny lecznicze) w zadaniu "Rośliny lecznicze dla Ignatiusa".
- Zgodnie z obietnicą, Cornelius przekazuje bohaterowi mikstury (zamiast złota) w zamian za ogniste pokrzywy.
- Kiedy Conz przekazuje mikstury uzdrawiające jako nagrodę za misję "Zajmij się Asdisem".
- Jeżeli bohater wygra walkę z czwartym rekrutem na arenie w pobliżu Gothy, Garik da mu tę samą nagrodę, co w przypadku innych potyczek treningowych.
- Bohater oddaje przedmioty Cor Kaloma, przepis Corneliusa, klucze Kazusa, Khadima, Khaifa, Khalifa i Khalilsa tylko raz.
- By zakończyć zadanie "Przynieś Theodorowi artefakty z Ardei", bohater potrzebuje też naszyjnika Segfrieda.
+ Po śmierci Antona, bohater może zebrać jego część podatku od Isabelle.
- Zanim bohater będzie mógł oddać Anogowi podatek, najpierw będzie musiał go zebrać.
- Poprawiono sekwencję wydarzeń w zadaniu "Uwięziony".
- Podczas wykonywania zadania "Zajmij się Asdisem" wymagane jest zabicie Asdisa - jego powalenie nie jest już wystarczające.
- Ujarzmienie wilka nie wystarczy do zakończenia zadania Segfrieda. Zamiast tego, bohater musi też doprowadzić zwierzę do Segfrieda.
- Zadanie "Segfried potrzebuje oswojonego wilka" nie zostanie anulowane bądź zablokowane, gdy bohater zabije wilka.
+ Teraz bohater na pewno znajdzie żywego wilka w pobliżu Ardei, jeżeli zgodzi się na ujarzmienie wilka dla Segfried.a
- Zadanie "Porozmawiaj z Magiem Wody" zostanie zakończone w momencie, gdy bohater rzeczywiście porozmawia z magiem zamiast w chwili, w której umiera Kan.
- Zadanie "Zwiadowcy Theodora muszą wrócić" zostanie rozwiązane przy rozmowie z Theodorem, zamiast przy konwersacji z jednym ze zwiadowców.
- By zdobyć pięć niestrawionych ognistych pokrzyw dla Egidiusa, bohater musi zabić pięciu troglodytów.
- Niestrawione ogniste pokrzywy dla Corneliusa można teraz znaleźć tylko we wnętrzu pięciu ścierwojadów, które zostają przywołane do świata gry specjalnie na potrzeby zadania.
- Bohater musi przegrać walkę z Corrado, by zadanie mogło zakończyć się powodzeniem.
- Naprawiono problemy występujące w czasie zadania z szamanem orków w Monterze.
+ Bohater ma teraz wybór pomiędzy przyjęciem a odrzuceniem zadania "Galin chce najpierw zobaczyć się z żoną".
+ Możliwe jest anulowanie pewnych zadań Ignatiusa i pracowanie dla Garika.
- By zakończyć zadanie "Mikstury i broń dla obozu w Monterze", bohater musi najpierw posiadać potrzebne przedmioty.
- Możliwe jest zakończenie zadania "Połóż kres atakom bandytów", nawet jeśli bohater już wcześniej ukradł amulet Dylana.
- Zadanie Oelka można zakończyć pomyślnie tylko wtedy, gdy bohater przekupił lub pokonał miłośnika ptaków.
- Jeżeli bohater ominie strażników Khadima i porozmawia z Khadimem przed rozwiązaniem zadania "Przyprowadź kobiety dla strażników Khadima", zostanie ono anulowane.
- Jeżeli bohater przyjmie zadanie "Zabij Tilę i jej kochanka", zadanie "Zabij Gerella" zostanie automatycznie anulowane.
- Jeżeli więzień Kana zostanie przyprowadzony bezpośrednio do Gabriela, do tej pory niemożliwe do ukończenia zadanie "Galin chce najpierw zobaczyć się z żoną" zostanie anulowane.
- Nie można już rozwiązać obu zadań "Wyczyść pamięć Antona" i "Barnabas nie zapłacił długów".
- Jeżeli Silvester, Nicholas, Rudolph lub Garan zginą zanim bohater dowie się czegoś na temat Czarnego Maga, zadanie "Zdobądź informacje na temat Czarnego Maga" zostanie anulowane.
- Miejsce, do którego należy udać się w zadaniu "Żona Hubertusa ma ochotę na zakupy w Faring" zostało przesunięte do niżej położonej części miasta.
+ Pancerz, który należy zdobyć w zadaniu "Żona Hubertusa ma ochotę na zakupy w Faring" może zostać zakupiony u Kendla.
- Bohater zostanie zaatakowany przez wszystkich bandytów znajdujących się pod farmą Geoffa w trakcie odpowiedniego zadania.
+ Jeżeli bohaterowi nakazano przyprowadzenie Isabelle do gospody, będzie teraz ona podążała odpowiednią drogą do tawerny.
+ Orkowie w zadaniu "Boris idzie polować na bizony" przybędą wcześniej, sam Boris pojawi się nieco później.
- Mewy znikną z chaty Oelka w czasie odpowiedniego zadania.
- Nieużywany i wadliwy parametr "CancelDistance" został usunięty z plików zadań.
- Usunięto pliki z zadaniami, które i tak nie były używane przez grę.


Punkty doświadczenia
+ Bohater otrzymuje punkty doświadczenia za kradzież kieszonkową.
+ Zmniejszono liczbę punktów doświadczenia za zabijanie bezbronnych stworzeń, takich jak króliki, węże, krowy itd.
- Zakończenie zadania zawsze owocuje otrzymaniem punktów doświadczenia.
- Usunięto dodatkowe punkty doświadczenia otrzymywane przy dialogach, w których zadanie i tak było zakańczane.
- Czarny Troll jest teraz silniejszy od zwykłych trolli. Po jego zabiciu, bohater otrzymuje +700 punktów doświadczenia.


Menu dostępne w czasie gry
+ Z przedmiotu opisu można dowiedzieć się, czy spowoduje on zwiększenie atrybutów na stałe.
+ W opisach broni wyświetlane są teraz dodatkowe punkty do obrażeń z "Wykute własnymi rękoma", "zaostrzone" i "błogosławione".
+ Premia do obrażeń za "Wykute własnymi rękoma" wyświetlana jest teraz w przepisach kowalskich.
- Powiększono okno z opisem przedmiotów z ekwipunku.
- Spód wartości dla dużych planów kowalskich nie jest już ucinany.
- Przy noszeniu pancerza itd., pod uwagę branych jest aż sześć premii (poprzednio cztery).
- Opis magicznych zwojów zawiera teraz informacje o koszcie many.
- Samouczek dla korzystania z łuków pojawia się tylko przy wyciąganiu łuku, a nie kuszy.
+ Dodano samouczek dla walk na arenie.
+ Dodano samouczek dla używania zatrutych broni.
- Ulepszono mapę gry, np. poprawiono pozycję Trelis na mapie świata gry.
- Poprawiono współrzędne strzałki na mapie świata.
- Pozycja wskaźnika na mapie mistrza przywołań odpowiada teraz pozycji na zwykłej mapie świata.
+ Zakładka "przepisy" w menu "dokumenty" posiada teraz własną ikonkę.
- Usunięto niepotrzebne wyświetlanie ilości w księdze czarów i menu umiejętności.
- Wszystkie zadania powiązano z odpowiednimi miastami w menu zadań.
+ Wpisy w dzienniku zadań są teraz uporządkowane w następującej kolejności: najpierw pod uwagę jest brane miasto, później nazwa zadania.
- Wpisy w dzienniku zadań nie są już ucinane przy ich końcu.
+ W dzienniku zadań wyświetlany jest czas w grze.
+ Zastąpiono "polityczną reputację" z graficznego interfejsu zadań statystykami.
- Wszystkie przedmioty znajdują się teraz w odpowiednich kategoriach w ekwipunku.
+ Wartości ochrony w menu postaci zawierają teraz efekty umiejętności "Ulepszanie szat" i "Ulepszanie pancerza".
- Po zużyciu przedmiotu (np. po wypiciu ostatniej mikstury leczenia), odpowiednia ikona zostanie usunięta z paska skrótów.
+ Ikona dla "skradania" pokazywana jest teraz w menu postaci.
- Ikony "Krush Agash", "Krush Irmak" i topora rzeźnickiego zostały dostosowane do wyglądu broni w grze.
- Ikony dla "Ciężkiego ubrania koczownika" i "Ubrania koczownika" zostały ze sobą zamienione.
- Ikony dla gorzałki, Nordmarskiej Starki i powiązanych z nimi przepisów zostały dostosowane do wyglądu butelek w grze.
- Ikony dla "Pałki z kolcami" i "Pałki z zadziorami" zostały zmienione.
+ Przepisy na potrawkę z chrząszcza i gulasz mają teraz swoje własne ikony.
- Poprawiono ikony drewnianych tarcz.
- Ikona wpisu "Leczenie choroby" w księdze czarów została poprawiona (kolor).
- Poprawiono ikonę "Żelazodygi".
+ Dodano nowe ikony dla złotych monet, kamieni teleportacyjnych, kilofa i jaj ścierwojadów.
+ Dodano nowe ikony dla zwoju Barnaby i zaklęcia Prawdy.
+ Dodano nowy ekran startowy.


Zagadnienia związane z ekwipunkiem (handel, przeszukiwanie ciał itd.)
+ Poprawiono ekwipunki wszystkich handlarzy.
+ Zrezygnowano z losowego ekwipunku handlarzy.
+ Niektóre z mniej znaczących postaci niezależnych są teraz handlarzami.
+ Po dotarciu do Silden, Hamlar będzie pełnił rolę handlarza.
+ Handlarze sprzedają teraz więcej strzał i mikstur many.
+ Zwiększono liczbę fiolek, jakie można znaleźć w skrzyniach i u kupców.
+ Wielu handlarzy sprzedaje teraz jeszcze więcej wytrychów. W zamian, zmniejszono liczbę wytrychów znajdujących się w skrzyniach.
- Okres czasu, po którym handlarze uzupełniają swoje dobra zwiększono z 24 do 48 godzin (licząc od ostatniej rozmowy lub handlu z danym kupcem).
- Ilość złota i opcję "Dołóż złota" w menu handlu poprawiono.
- Przycisk "Handel" jest aktywny tylko w momencie, gdy wartość przedmiotów po stronie handlarza wynosi przynajmniej jedną sztukę złota.
- Niektóre ze stosunkowo potężnych broni nie są już dostępne u handlarzy - można je teraz znaleźć tylko w skrzyniach.
- Złodzieje pełniący rolę handlarzy będą teraz płacić dwukrotnie więcej za złote naszyjniki i pierścienie.
- Handlarze łowcy płacą teraz podwójną cenę za skórę ognistych jaszczurów (podobnie jak w przypadku innych skór i futer).
- Pancerz Nordmarczyka można teraz zdobyć tylko poprzez zakup (poprzednio leżał on w jednym ze sklepów).
- Handlarze płacą teraz bohaterowi nieco mniejsze kwoty za jego przedmioty.
+ Zmieniono wartość niektórych broni i pancerzy.
- Zmieniono wartość naszyjników na 250 sztuk złota.
- Topór drwala kosztuje teraz 40 sztuk złota (wcześniej 1).
- Zmniejszono wartość pałki nabijanej gwoździami z 4500 do 150 sztuk złota.
+ Zmieniono wartość specjalnych strzał.
- Niemożliwe jest już zabranie wszystkich dóbr na sprzedaż postaci niezależnej przy użyciu prawego przycisku myszy, kiedy jest ona nieprzytomna.
- Jeżeli bohater podaruje złoto postaci niezależnej, nie może go już odzyskać przez przeszukanie ciała postaci niezależnej.
- Kiedy bohater zabiera przedmioty z ciała postaci niezależnej lub otwiera swój własny ekwipunek, bieg zostaje przerwany.
- Poprawiono wiadomości wyświetlane przy przeszukiwaniu ciał przy użyciu prawego przycisku myszy.
+ Możliwe jest już wyrywanie pazurów ognistym jaszczurom.
+ Można teraz zdobyć róg trolla z czarnego trolla.
- Usunięto Topór Egilla z ekwipunków wszystkich Troglodytów.
- Przy wszystkich potworach można teraz znaleźć przedmioty.
- Usunięto złoto z ekwipunku Barnabasa.
- Nie można już otworzyć pustego okna ekwipunku nieprzytomnych postaci niezależnych.
- Miecz demona nie może już zostać zabrany przez bohatera.
- Złoto posiadane przez postacie niezależne jest teraz zbierane w jednym polu ekwipunku.
- Skrzynia więźnia Kana zawiera teraz miecz odpowiadający opisowi Galina po udzieleniu pomocy rodzinie Galina przez bohatera.
- Usunięto wiele zbyt cennych lub uszkodzonych przedmiotów ze skrzyń.
- Drewniane skrzynie zawierają teraz przedmioty o mniejszej wartości.
- Usunięto wiele zdublowanych przedmiotów związanych z zadaniami i fragment pancerza dla Tajemniczego Wędrowca ze skrzyni w Vengardzie.
- Kosze zawierają teraz przedmioty, które można zabrać. Ich wartość równa się wartości przedmiotów z drewnianych skrzyń.


Ekwipunek
- Przy wychodzeniu z menu handlu itp., bohater nie będzie już odkładał pochodni i kosturów.
- Po zużyciu ostatniej rośliny lub innego przedmiotu, znajdującego się na pasku skrótu, bohater nie będzie dalej używał lub wyciągał przedmiotów przy ponownym wciśnięciu klawisza skrótu.
- Kiedy bohater założy zbroję, oręż i tarczę, przedmioty te zostaną odpowiednio oddzielone w ekwipunku.
- Bohater może zmienić broń z kuszy na łuk bez większych komplikacji.
- Niemożliwa jest zmiana typu strzał w momencie, gdy łuk jest już wyciągnięty.
+ Dzierżąc ognisty miecz, bohater może zostać wyposażony w tarczę przy użyciu paska skrótów.
- Niemożliwe jest już założenie pełnego pancerza razem z hełmem.
- Jeżeli bohater chce użyć osełki, garnka, kowadła, stołu alchemicznego lub ogniska w momencie trzymania pochodni, pochodnia zostanie zgaszona (wyeliminowana) i nie zostanie ponownie zapalona po zakończeniu czynności.
- Można teraz wyposażyć bohatera w broń i tarczę przy użyciu menu ekwipunku bez potrzeby odkładania pochodni (Wyjątkiem są kostury).
- Bohater zakłada trzymaną broń dwuręczną na plecy w momencie wyciągnięcia pochodni. Podobna sytuacja zachodzi w przypadku tarczy.
- Bohater nie chowa już trzymanego kostura po teleportacji.
+ Jeżeli bohater, w momencie podnoszenia broni lub tarczy, będzie spełniał wszystkie wymagania dla przedmiotu i będzie miał dla niego wolne miejsce, założy on podnoszony przedmiot. Jeżeli to jego własna broń, gra spróbuje ponownie przypisać ją do któregoś z
- Bohater może wyciągnąć broń zza pleców wyłącznie, gdy wciąż spełnia odpowiednie wymagania.
- Naprawiono błąd powodujący, że bohater jedynie udawał, że wyciąga broń.
+ Kamienie teleportacyjne nie będą już wyciągane w momencie wciśnięcia spacji.
- Wyeliminowano błąd pozwalający na stałe zwiększyć statystyki pancerza.
- Naprawiono błąd powodujący, że niektórzy handlarze nosili czasem na plecach dwie bronie naraz.
- Strażnicy są teraz wyposażeni jedynie w jeden typ broni do walki w zwarciu.
- Stonowano dozbrojenie rozbrojonych postaci niezależnych.
+ Teraz więcej postaci niezależnych posiada oręż.
+ Szalony alchemik/mag znajdujący się w okolicy bram Montery ubrany jest teraz w wyjątkową szatę druida, gdzie wcześniej nosił zwykły strój łowcy.
- Dylan korzysta teraz z innego pancerza.
- Poprawiono kolor skóry głowy i ciała niektórych postaci niezależnych.


Przedmioty
+ "Zużyte" tarcze zapewniają tylko połowiczną ochronę.
+ Atrybuty "zużytych" broni i tarczy zostały zmniejszone o połowę - zużyte przedmioty nie zapewniają już dodatkowych punktów do umiejętności.
- Poprawiono El Bastardo, Niszczyciela Pancerzy i Pożeracza Czaszek.
+ Zmieniono obrażenia i wymagania broni (mieczy, dużego oręża, łuków, kosturów, magicznych kosturów, toporów drwala i kilofów).
+ Niektóre wyjątkowe miecze i duży oręż zapewniają teraz dodatkowe bonusy.
- Sztabek rudy i tasaków rzeźniczych nie można już założyć.
- Kilofy i topory drwala mogą być teraz używane jako bronie.
- Kostury magiczne zapewniające bonusy do maksymalnej many lub maksymalnego zdrowia zwiększają również procentowo aktualną ilość punktów mana i zdrowia.
- Miecze "wykute własnymi rękoma" nie znajdują się już w świecie gry.
- Wszystkie tarcze dodane przez dodatek mają teraz teksturę na ich tylnej części.
- "Ozdobny pawęż" nie jest noszony do góry nogami.
+ Zmieniono wartości ochrony zbroi, tarcz i hełmów.
- Strój farmera, gońca leśnego i lekkie ubranie koczownika, podobnie jak skórzany strój, są teraz traktowane jako szaty.
+ Dodano wymagania siły i umiejętności potrzebne do użycia tarczy.
- Przedmiot "Demoniczny hełm" został usunięty z gry.
- Naprawiono błąd umożliwiający bohaterowi osiągnięcie 100% ochrony, zapewniając mu nieśmiertelność.
+ Zmieniono przepisy na truciznę i specjalne strzały.
+ Zmieniono przepis na antidotum.
+ "Gulasz" ma inne wartości, "Przepis na gulasz" ma inne składniki.
+ Nieznacznie zmieniono elementy planu "Miecza runicznego".
- Poprawiono efekt działania przedmiotu "Czarny Rhobar".
- Wino przywraca teraz manę (poprzednio wytrzymałość).
- Obrażenia są teraz zadawane przez każde trafienie ogłuszaczem.
- Trafienie ogłuszaczem nie owocuje już efektami ognia.
- Ludzie i Orkowie, po mocnym uderzeniu Ogłuszaczem, na krótką chwilę padają na ziemię.
- "Amulet Łowcy" przyznaje teraz wspomnianą premię do zręczności.
- Nie można już sprzedać wielu przedmiotów niezbędnych do ukończenia zadania. Analogicznie, przedmioty, których wcześniej nie można było sprzedać a nie są wymagane do ukończenia zadania, można już wymienić u handlarzy.
- Nie można już pić z pustych butelek.
- Niemożliwe jest już spożycie "niestrawionych ognistych pokrzyw".
- Po namierzeniu ognistych strzał i pochodni pojawia się teraz odpowiedni tekst.
- Dla zwojów magicznych leżących dookoła wyświetlane są nazwy.
- Klucze Khadima i Kazusa można teraz mieć tylko po jednym naraz.
- Przedmiot "patyk" nie leży już na ziemi w świecie gry.
- Usunięto przedmioty związane z zadaniami z gry Gothic 3.
- Niektóre bezużyteczne przedmioty zostały usunięte ze świata gry.
- Bohater nie otrzyma już dwukrotnie klucza od więźnia Kana.
- Pomieszczenie ze skarbami w Trelis nie zawiera już kosztowności z gry Gothic 3.
- Niepotrzebnie cenny skarb znajdujący się w kopalni w Geldern został pomniejszony. Kostur maga i korona Adanosa zostały usunięte.
+ Kamień teleportacyjny do Montery umieszczono w magazynie na lewo od głównej bramy miasta.
+ Kamień teleportujący bohatera do Vengardu nie znajduje się już w Gocie, lecz we wnętrzu skrzyni na wieży w Vengardzie.
- Kamień teleportacyjny do Trelis znajduje się teraz w dawnym skarbcu Trelis.
- Usunięto niektóre zduplikowane kamienie teleportacyjne.
- Elementy pancerza dla Tajemniczego Wędrowca nie wyglądają już jak puchary.
- Puchar Cor Kaloma jest teraz pucharem, a nie amuletem.
- Nieprawidłowo działające złote i srebrne puchary w Silden zastąpiono odpowiednimi przedmiotami.
- Czaszki zwierząt w obozie orków, znajdującym się w pobliżu Gothy nie są już przezroczyste.
- Przypadkowa zatrucie lub błogosławienie złych przedmiotów nie jest teraz możliwe.
- Ostre bełty nie tracą swoich atrybutów ("Zaostrzone", "zatrute") po wystrzeleniu.
- Zatrute bronie, które zostały kupione lub znalezione w skrzyniach teraz rzeczywiście mogą zatruć postacie niezależne.
+ Jedna fiolka trucizny pozwala na zatrucie identycznej liczby bełtów, co strzał.
+ Przedmioty związane z zadaniami znikają ze świata gry po dostarczeniu ich do celu.
- Kamienne korzenie można teraz podnosić.
- Jeżeli bohater umieści ognisty miecz na plecach, nie spowoduje to utworzenia kopii broni spadającej z jego pleców.
- Kiedy bohater wystrzeli ognistą strzałę, nie pojawi się druga strzała opadająca na ziemię.
+ Przy spożywaniu mikstur, roślin itp. zwiększających atrybuty na stałe pojawiać się będzie odpowiedni komunikat.
+ Zwój Barnabasa i zaklęcie Prawdy nie mogą zostać użyte na innych postaciach niezależnych, niż wymaga zadanie.


Umiejscowienie postaci niezależnych
- Wiele postaci niezależnych, które machały młotkiem w powietrzu, zostało przybliżonych do ścian, przy których pracują.
- Obywatele Ardei nie uderzają już młotkiem w swoje pulpity.
- Obywatel Silden nie stoi już na swojej skrzyni w momencie używania młotka na ścianie jego chaty.
- Zmniejszono ryzyko przywołania jednego nieumarłego w miejsce drugiego przy rzucaniu zaklęcia "Armia ciemności".
- Postacie niezależne nie stoją już wewnątrz innych postaci przy prowadzeniu konwersacji.
- Rozwiązano problem, gdzie czterech strażników próbowało dzielić ze sobą dwie strażnice przy Trelis.
- Wiele postaci niezależnych siedzących w tym samym miejscu zostało odesłanych do innych miejsc.
- Usunięto postać niezależną znajdującą się na dachu chaty w Geldern.
- Przyjaciele bohatera i paladyni w Sali tronowej Vengardu nie będą już stać zwróceni plecami do bohatera przed jego koronacją.
+ Kolonia buntowników znajdująca się pod Cape Dun została w pewnym stopniu oczyszczona, pozostałe postacie niezależne różnią się od siebie w większym stopniu niż do tej pory.
- Potwory, które należy zabić dla Rollana, będą się teraz pojawiać wewnątrz jaskini, zgodnie z opisem zadania, zamiast tuż za Rollanem.
- Przyzwane potwory nie pojawiają się w głównej jaskini Reddock, a w mniejszej jaskini nieopodal.
- Orkowie atakujący Hamlara pojawią się na miejscu nieco szybciej.
- Na początku gry, Tajemniczy Wędrowiec nie będzie już zatrzymywał się w pobliżu jaskini, znajdującej się pomiędzy Trelis a Monterą.
+ Floy i jej przyjaciela przeniesiono na niższy dziedziniec zamku Faring.
+ Antona i Isabelle zamieniono miejscami z Barnabasem, dzięki czemu Anton zarządza teraz nie chatką, a domkiem gościnnym.
+ Immanuela i innego maga ognia znaleźć można w pomieszczeniu znajdującym się nad salą tronową w Vengardzie.
+ Cornelius pracuje teraz przy stole alchemicznym.
+ Nicholas i Silvester znajdują się teraz w innych miejscach.
- Potros, Arakos i inni łowcy, którzy do tej pory nie odzywali się ani słowem i wciąż się znajdowali na tych samych miejscach, co w grze Gothic 3, zostali usunięci.
- Wojownik w Gocie nie będzie już stał bezczynnie na stołku.


Nawigacja postaci niezależnych
- Dodano lub rozszerzono wiele obszarów nawigacyjnych.
- Poprawiono poruszanie się we wszystkich jaskiniach.
- Dodano wiele nowych ścieżek pomiędzy strefami nawigacyjnymi, dzięki czemu atakujący nie muszą włóczyć się bezcelowo po okolicy w poszukiwaniu dróg. Dzięki temu, towarzysze nie gubią się tak często (np. na drodze pomiędzy Trelis i Geldern).
- Poprawiono wykrywanie ścian i kamiennych schodów przez postacie niezależne w miastach.
- Postacie niezależne mogą teraz wejść do Montery przez boczną bramę.
- Poprawiono poruszanie się w obozie orków obok Montery.
- Poruszanie się w dzielnicy nowego miasta Trelis zostało kompletnie przemodelowane.
- Poprawiono poruszanie się postaci niezależnych na arenie w Silden.
- Od nowa zaplanowano poruszanie się wokół tunelu w pobliżu Silden.
- Poprawiono poruszanie się gargulców przy dawnym przejściu pomiędzy Faring a Nordmarem.
- Naprawiono wiele błędów związanych z poruszaniem się postaci niezależnych w Reddock.
- Rozwiązano wiele problemów z nawigacją w domu rodziny w Geldern.
- Postacie niezależne w Geldern nie przebiegają już przez drewnianą platformę domu znajdującego się naprzeciw świątyni i nie przechodzą ponad nią, by skrócić sobie drogę.
- Poprawiono poruszanie się buntowników.
- Postacie niezależne nie wspominają się już po poręczy, by dostać się na ganek kuźni w Ardei.
- Poprawiono nawigację i codzienne obowiązki armii znajdującej się w pobliżu Gothy. Na przykład, nie będą już spać naprzeciw swoich namiotów.
- Dodano nawigację postaci niezależnych na mostach lub odpowiednio ją usprawniono, tak jak pomiędzy Trelis i Geldern.
- Naprawiono błąd mogący spowodować "teleportację" bohatera z dolnej części dwóch wodospadów w Trelis na ich szczyt.
- Hamlar nie będzie już wskakiwał do jeziora po drodze do Silden.
+ Ogromne stworzenia (takie jak przyzwany Demon) mogą teraz poprawnie poruszać się w jaskiniach.
- Przeprowadzono wiele zmian w związku z otoczeniem Barnabasa, by usprawnić poruszanie i zachowanie się postaci niezależnych.
- Clovis nie będzie już się gubił w czasie podróży z Trelis do Silden.
- Clovis nie zatrzymuje się już przy strażniku w czasie podróży do Trelis.
- Poprawiono dobór ścieżku Morga na drodze do Montery.
- Mag Wody z Okary, podobnie jak Kan, nie mogą już utknąć pomiędzy pulpitami w czasie walki.
- Milten nie zatrzymuje się już w okolicach schodów lub ścian, gdy opuszcza świątynie w Trelis.
- Bohater nie może już utknąć pod zablokowanym mostem w Vengardzie.
- Usunięto niewidzialne ściany na schodach wieży nieopodal Faring.
- Bohater nie może już przepływać pod liśćmi lilii wodnych.
- Postacie niezależne nie znikają już w ścianie jaskini, znajdującej się pomiędzy Cape Dun a Monterą w momencie, gdy powinny podążać za bohaterem.
- Postacie niezależne nie przechodzą już tak często przez palisadę, znajdującą się naprzeciw bramy Geldern.
- Hildur nie przechodzi już przez granice swojej kuźni.
- Zarówno bohater, jak i postacie niezależne nie mogą już przechodzić przez drewnianą ścianę, znajdującą się przed kuźnią w Trelis.
- Poprawiono kolizję większych głazów.
- Dodano kolizję dla ścian w ruinach zamku.
- Zarówno bohater, jak i postacie niezależne nie mogą już przebiegać przez stosy drewna.
- W Trelis, bohater nie może już wpaść przez kamień wprost do podziemnej jaskini.
- Bard w Monterze nie przechodzi już przez ściany swojej chaty.
- Zębacze w kopalni pod Faring nie wbiegają już w ściany, przez co nie przenoszą się już magicznym sposobem do chat w mieście.
- Handlarz w gospodzie w Silden, znajdującej się obok boksu dla krów, będzie mógł teraz stanąć za ladą zamiast krążyć nieprzerwanie wokół niej.
- Usunięto niewidoczną ścianę znajdująca się przed jaskinią nad Faring.
- Usunięto niewidzialne barykady z jaskiń znajdującymi się pod nową świątynią Trelis. Oprócz tego, postacie niezależne nie przebiegają już przez ściany.
- Krwiopijcy nie nurkują już w wodzie.
- Jelenie w pobliżu Montery mogą się teraz poruszać.


Walka
+ Baza systemu walki jest identyczna z tą z gry Gothic 3 w wersji CP 1.74, z włączonymi opcjami "Alternatywny Balans" i "Nowe AI".
- Postacie niezależne nie potrzebują już wytrzymałości, dlatego usunięto ich pasek wytrzymałości.
- Zasadę głoszącą, że bohater nie może atakować jeżeli nie ma wystarczającej liczby punktów wytrzymałości zastąpiono zasadą, w której ataki bohatera w takim przypadku są po prostu spowolnione.
- Bohater może korzystać z bloku najdłużej przez 2.5 sekundy.
- Postacie niezależne nie mogą już blokować w nieskończoność, choć i tak będą to robiły dłużej, niż bohater.
+ Udany blok można rozpoznać przez towarzyszący mu odpowiedni odgłos.
- Kiedy postacie niezależne będą używać broni, będą w stanie kompletnie zablokować atak.
+ Mocne uderzenie przy użyciu dwóch mieczy pozwoli przełamać blokadę.
+ Atak z obrotem przy użyciu dwóch mieczy można teraz zablokować.
+ Postacie niezależne atakujące bohatera poniosą "dodatkowe obrażenia" przy atakach bohatera.
- Przypadkowe obrażenia zadawane wśród postaci należących do jednej frakcji zostały wyeliminowane.
- Towarzysze bohatera nie będą już otrzymywać obrażeń od rzucanych przez niego czarów obszarowych.
- Naprawiono błąd powodujący, że postacie niezależne nie otrzymywały obrażeń od magii, łuków i kuszy.
- Theo może zostać zraniony przez broń zasięgową i magię.
+ Postacie niezależne będą rzadziej ranić bohatera w czasie wykonywania ruchu szybkiego uniku.
+ Nowy sposób obliczeń obrażeń i ochrony dla obrażeń zadawanych bohaterowi przez postacie niezależne.
+ Zmniejszono obrażenia zadawane przez ludzi i orków walczących przy użyciu pięści.
- Wyeliminowano niechciane podwajanie obrażeń w walkach z użyciem broni obuchowych przeciwko szkieletom i golemom.
- Błąd umożliwiający zabicie przeciwnika jednym ciosem został naprawiony.
+ Grając na poziomie trudności "Trudny", łuki i kusze zadają o 20% więcej obrażeń niż dotychczas.
+ Bohater może być atakowany maksymalnie przez jednego, dwóch lub trzech wrogów walczących w zwarciu (zależnie od poziomu trudności).
+ "Inteligencja" (a raczej częstotliwość popełniania błędów) bohaterów niezależnych zależna jest teraz od poziomu trudności wybranego przez gracza.
+ Walki na arenie są teraz o jeden poziom trudniejsze od innych potyczek.
+ Przeciwnicy bohatera odnoszą mniejsze obrażenia przy walkach na arenie.
+ Walczący na arenie posiadają teraz wyższy współczynnik częstotliwości ataku.
+ Na poziomie "Trudny" ataki walczących na arenie będą nieco szybsze.
+ Postacie walczące na arenie będą odzyskiwały przytomność szybciej, niż inne postacie niezależne.
- Wszystkie postacie niezależne, toczące bój na arenie, po przegranej bitwie (i odzyskaniu przytomności) będą teraz opuszczać teren areny.
- Po ponownym rozpoczęciu walki na arenie, obserwatorzy nie będą atakować bohatera nawet w przypadku, gdy zaatakował on i pokonał ich wcześniej.
+ Przy walkach na arenie zbiera się znacznie więcej obserwujących.
- Poprawiono reakcje postaci niezależnych po przegraniu lub zrezygnowaniu z walki na arenie.
- W momencie, gdy bohater wejdzie na arenę, po czym natychmiastowo ją opuści, jego przeciwnik nie będzie już stał wiecznie w pozie bojowej.
- Przeciwnicy na arenie przestają walczyć, kiedy bohater opuści ring. Jeżeli bohater dalej będzie atakował przeciwnika, pobliskie postacie niezależne włączą się do walki.
- Podskok na arenie nie spowoduje przegrania walki.
- Rekruci Garika nie będą wtrącać się w walki kolejnych rekrutów.
- Zwierzęta hodowlane nie będą już pełniły roli obserwatorów walk bohatera.
- Usunięto błąd, który powodował, że bohater mógł zostać zaatakowany przez zwierzęta przyzwane zaklęciem "Przywołanie zwierząt".
- Niegroźne walki (np. te na arenie) nie będą już odwracały uwagi strażników.
- Postacie niezależne walczące z przeciwnikiem nie będą już przejmowali się śmiercią pobratymców w czasie walki.
- Postacie niezależne, chcące podnieść broń po walce, nie porzucą swych planów po rozmowie lub walce toczącej się w tle.
+ Po przegranej walce, postać niezależna podnosi i natychmiastowo zakłada upuszczoną wcześniej broń.
+ Jeżeli postacie niezależne posiadają jakąś broń ekwipunku, wyciągną ją, kiedy przyjdzie na to czas.
+ Zmniejszono prędkość ataku dzików, wilków, strażników świątynnych itd. Wyjątek: zombie.
+ Spowolniono prędkość ataku trollów.
+ Kiedy gracz często używa prawego przycisku myszy, zwierzęta i potwory używają innych taktyk w czasie walki.
+ Zwierzęta i potwory mogą już podbiegać do swoich przeciwników.
+ W pewnym stopniu zwiększono prawdopodobieństwo trafienia przez zwierzęta i potwory.
+ Niemal wszystkie zwierzęta i potwory ścigają teraz bohatera przez dłuższy okres czasu.
- Zwierzęta i potwory nie wycofują się już w nieskończoność zamiast atakować.
- Kiedy bohater jest zwierzęciem, może atakować zwierzęta tej samej rasy.
- Szkielety nie będą już atakować głównego kapłana ożywieńców.
- Szkielety i zombie w jaskini na zachód od Montery nie walczą już ze sobą.
- Trolle w pobliżu Faring nie walczą już ze sobą.
- Ogniste jaszczury są teraz odporne na ogień.
+ Przyzwane bestie mogą teraz rzucać zaklęcia, a ich pięści są teraz zatrute.
+ Przyzwane potwory posiadają lepszą odporność na ogień i energię.
- Przy dużych odległościach, lodowe golemy korzystają z zaklęcia "lodowa lanca".
+ "Ochroniarz Borisa" i Hunfrid są teraz silniejsi.
+ Postacie niezależne używające bronie mogą chodzić wokół bohatera.
- Przeciwnicy nie będą już zadawać ciosów z dużych odległości równie często, co do tej pory.
- Postacie niezależne nie powinny już strzelać do przeciwnika, kiedy ich pobratymcy stoją znacznie bliżej. Zamiast tego, znacznie częściej będą decydować się na walkę w zwarciu.
- Postacie niezależne wiedzą już, czy strzelają w przeciwnika, czy w stojącą im na drodze przeszkodzie. Jeżeli dojdzie do takiej sytuacji, postać niezależna zmieni swoją pozycję.
- Kiedy bohater zbliży się do maga, ten przełączy się na walkę w zwarciu.
- Postacie niezależne uciekające w czasie walki znacznie częściej kierują się w stronę miejsca, gdzie najczęściej przebywają.
- Postacie niezależne uciekają już tylko przy walkach przeciwko bohaterowi (poprzednio uciekały też w walkach przeciwko innym postaciom niezależnym).
+ Postacie niezależne uciekające od walki będą porzucać swoją broń i tarcze, po czym będą uznawane za 'pokonane', przez co bohater otrzyma punkty doświadczenia.
- Postacie niezależne, które walczyły z bohaterem kiedy gra została zapisana będą kontynuować atak nawet po załadowaniu gry.
- Głowy postaci niezależnych nie będą już zanurzać się w ciele, jeżeli będą oni atakować bohatera siedząc.
- Zmniejszono liczbę sytuacji, w których walczące postacie niezależne po prostu zastygały w bezruchu.
- Naprawiono błąd powodujący, że postacie niezależne, zamiast atakować, mogły po prostu stać bezczynnie z wyciągniętą bronią.
- Postacie niezależne będące w walce nie będą już chować broni po upadku z niewielkiej wysokości.
- Walki przeciwko Barnabasowi nie są już potyczkami na śmierć i życie. Podobna zmiana spotkała walkę przeciwko górnikom z kopalni w Geldern, Corrado itd.
- Czarny Mag będzie teraz wspierany przez trzech (poprzedni przez jednego) elitarnych najemników.
- Poprawiono walkę na końcu gry, np. dodano więcej Troglodytów.
- Martwych postaci niezależnych nie można już ożywić przy użyciu komendy "Atak" w plikach Info.


Utrata przytomności i śmierć
+ Niektóre, ważne postacie niezależne, takie jak Anog czy Inog, nie mogą zostać zabite.
+ Zaimplementowano odradzanie się niektórych zwierząt i potworów.
+ Zmieniono obliczenia obrażeń odniesionych przez upadek z wysokości.
+ Postacie niezależne przestają płonąć, gdy zanurzą się wystarczająco w wodzie.
- Płonące lub zatrute postacie niezależne umierają od ognia lub trucizny tylko, gdy są wrogo nastawieni do bohatera.
- Otwarcie interfejsu użytkownika nie umożliwia już uniknięcia śmierci od trucizny.
- Bohater umiera, kiedy traci przytomność będąc zatrutym.
+ Bohater nie umiera już od zatrucia w czasie walk na arenie lub "przyjacielskich potyczek". (Jest to wyjątek do zasady znajdującej się powyżej).
- Kiedy bohater leży nieprzytomny na podłodze, postacie niezależne nie będą już nakłaniały go do odłożenia broni.
- Bohater wstanie samodzielnie po odzyskaniu przytomności.
- Bohater straci przytomność również wtedy, gdy przy utracie ostatnich punktów zdrowia wykonywał skok lub zsuwał się ze zbocza.
- Postacie niezależne posiadają poprawne kolizje natychmiast po odzyskaniu przytomności.
+ Stworzenia zabite w walce w zwarciu nie będą już odlatywać na duże odległości.
- Efekt komendy konsoli "Kill" i "Defeat" na potworach i zwierzętach został poprawiony.
- Punkty zdrowia postaci niezależnych zabitych przez "zabójstwo" zostaną sprowadzone do poziomu zerowego.


Zachowanie postaci niezależnych
- Bohater będzie teraz atakowany przez postacie niezależne w momencie, kiedy zostanie przyłapany na kradzieży.
+ Jeżeli bohater otworzy skrzynię odpowiednim kluczem, postacie niezależne nie będą już uważały tego za kradzież.
- Zadania Antona wciąż można ukończyć, nawet jeśli widział on bohatera kradnącego jakiś przedmiot.
+ Postacie niezależne nie będą mówić z bohaterem o przestępstwach popełniania których nie widzieli.
- Postacie niezależne nie mogą już zauważyć bohatera przez podłogi, gdy wchodzi on na inne piętro domu.
- Postacie niezależne nie będą już rozpoczynać rozmów z bohaterem, kiedy obie postacie oddziela ściana (nie licząc niektórych strażników)
- Jeżeli bohater odpowiednio szybko zareaguje na prośbę postaci niezależnej o wyjście z domu, bohater nie zostanie zaatakowany.
- Jeżeli bohater zaatakuje lub nawet zabije bohatera niezależnego, świadkowie zdarzenia odpowiednio zareagują.
- Postacie niezależny pomagają swoim "drogim obywatelom", gdy są oni atakowani przez zwierzęta.
- W momencie, gdy potwór lub zwierzę zostanie zabite przez bohatera jednym ciosem, świadkowie walki odpowiednio ją skomentują.
- Ludzie i Orkowie uznają teraz dziki za stworzenia im wrogie.
- Kiedy bohater zamieni się w groźne zwierzę, również Orkowie zaczną go atakować.
- Przeciwnicy nie zaprzestają ataku, kiedy bohater zamienia się w zwierzę (lub z powrotem w człowieka), jeżeli przemiana dokonuje się na ich oczach.
+ Postacie niezależne, które zostały zaatakowane przez bohatera będącego w formie zwierzęcej, nie będą atakowały go po transformacji do postaci ludzkiej (o ile nie były one świadkami przemiany).
- Orkowie, przez których trzeba przejść w zadaniu "Porozmawiaj z Magiem Wody" będą teraz atakować bohatera.
- Naprawiono problem związany z najemnikiem orków w Monterze. Do tej pory mieszkańcy atakowali go bez żadnego powodu.
- Wśród strażników świątynnych w Geldern nie znajdują się już najemnicy orków, dzięki czemu nie będą już wybuchały bójki pomiędzy strażnikami.
- Świątynia w Trelis jest teraz strzeżona.
- Reakcja "budzenie się i atakowanie" większości postaci niezależnych, występująca po użyciu zaklęcia "Amnezja" została usunięta.
+ Rosswald nie atakuje już bohatera po dokonaniu wyznania.
+ Przy wielu bramach w świecie gry bohater będzie zatrzymywany tylko przez jednego strażnika (poprzednio zatrzymywali go obaj strażnicy naraz).
+ Zmniejszono promień uwagi strażników przy bramach, co pozwala na rozmowę z Errolem bez bycia poćwiartowanym na kawałki.
- Strażnicy z więzienia w Gocie nie pozwolą już na ucieczkę bohatera.
- Bohater będzie teraz atakowany przy bezprawnym wejściu do części Gothy kontrolowanej przez Gorna.
- Troglodyci będą teraz atakowali bohatera, gdy tylko go zobaczą.
- Poprawiono wiele codziennych obowiązków postaci niezależnych.
- Wiele strażników, którzy do tej pory nie mogli się poruszać, teraz odzyskali władzę w kończynach.
- Robotnicy w Faring teraz naprawdę będą pracować.
- Robotnicy w Monterze teraz naprawdę będą pracować, dodano także kilka drabin do ich rusztowań.
- Mewy, przesiadujące na dachu chaty Gelka, będą się teraz poruszać.
- Postacie niezależne w Gocie, znajdujące się w pierwszym domu po prawej mają teraz swoje codzienne obowiązki.
- Vaingard nie podnosi już trawy.
- Postacie niezależne naprawiające swoje domy nie będą już stały bezczynnie przy ich drugim punkcie naprawy.
- Rozwiązano problem, przez który niewolnicy "myśleli", że są strażnikami.
- Naprawiono błąd powodujący, że rozmówcy bohatera po prostu odchodzili od niego.
- Ogit nie wraca do Trelis po przyprowadzeniu go do Montery.
- Więzień Kana nie wraca do niego po tym, jak bohater przyprowadzi więźnia do Gothy.
- Komenda "GotoTalk" w dialogach została poprawiona. Rozmówcy nie będą już wpatrywać się w bohatera w czasie spaceru. Będą oni iść do swojego celu nawet po zapisaniu i załadowaniu gry - teraz mogą też nie tylko chodzić, ale i biegać!
- Ludzie nie siedzą już na tronach orków.
- Osch nie będzie smażył mięsa nad pustym kawałkiem ziemi w swojej celi.
- Śpiące postacie niezależne nie będą już się budzić, kiedy bohater będzie przebiegał obok ich domów.
- Steiner potrzebuje teraz dłuższej przerwy przed rozpoczęciem przemowy.
+ Kiedy nadejdzie zmrok, Tahbert posłusznie położy się do łóżka...
- Jeżeli bohater chce porozmawiać z postaciami, które zleciły wykonanie zadania (np. Anog, Oelk) jeszcze w jego trakcie, nie odpowiedzą oni już jedynie drganiem, nie dając nawet komentarza.
- Czarny Mag z Trelis nie odpowiada "Dlaczego mnie obudziłeś?", gdy bohater próbuje z nim porozmawiać w drodze do jaskini.
+ Po tym, jak Segfried podziękuje za ujarzmionego wilka bohaterowi, zwierzę opuści bohatera i dołączy do Segfrieda.
+ Dodano nowe "polityczne" przymierze PAL_Pirate.


Towarzysze
- Jeżeli bohater nakaże towarzyszom zostać, nie będą oni mieszać się w walki.
- Towarzysze bohatera nie będą już atakować neutralnych postaci niezależnych oglądających walkę.
- Towarzysze pomagają bohaterowi, gdy zostanie on zaatakowany, wyłączając walki na arenie, "przyjacielskie" potyczki i sytuacje, w których wydano im komendę "Czekaj".
- Jeżeli bohater wyda komendy "Zaczekaj tutaj" i "Chodź ze mną" bez kończenia dialogu, towarzysze pójdą za nim, zamiast wracać do swoich obowiązków.
- Towarzysze nie ścigają już świń i krów, które zostały zranione przez bohatera.
+ Bohater może odesłać ujarzmione zwierzęta i przyzwane stworzenia przy użyciu komendy "Odejdź".
- Towarzysz nie będzie przesuwał się po okolicy w momencie, gdy bohater kazał mu czekać, a następnie go oddalił.
- Przyzwane stwory umierają w momencie, gdy bohater oddali się od nich na odległość większą niż 50 metrów. Uniknąć tego można przez wydanie stworowi komendy "Zaczekaj tutaj".
- Po tym, jak bohater wyjdzie z wody, jego towarzysze sami podążą za nim.
- Siedzące postacie niezależne, które mają zaprowadzić gdzieś bohatera, nie będą dalej siedzieć bezczynnie.
- Postacie niezależne, takie jak syn Goeffa, które prowadzą gdzieś bohatera, nie oddalają się już od niego za daleko.
+ Jeżeli bohater musi "dostarczyć" jedną postać niezależną do innej, wtedy obaj muszą znajdować się w pobliżu celu, by wykonać zadanie.
- Kiedy postać niezależna opuści drużynę bohatera, odpowiedni komunikat nie będzie już wyświetlany dwukrotnie.


Magia i umiejętności
+ Możliwe jest teraz nauczenie się wszystkich zaklęć i umiejętności. Nowymi nauczycielami (prędzej czy później) są: Immanuel, Lee, Gorn, Tajemniczy Wędrowiec, Kan, Steiner, Hanz, Laurent, Lebrecht i Rickard.
- Ork "Olis" nie jest już w stanie nauczyć bohatera umiejętności "Zabójca orków". Umiejętności tej można nauczyć się u Garika.
- Uliva nie uczy już "Prastarej wiedzy".
- Usunięto umiejętność "Tłumaczenie się"
- Usunięto zdolność "Kucie broni z czystej rudy".
+ Zmieniono zależności między umiejętnościami.
+ Dokonano poprawek przy wymaganych atrybutach, punktach nauki i kosztów złota przy nauce umiejętności.
+ Bohater musi zainwestować dwukrotnie większą ilość złota i punktów nauki, by zwiększyć siłę, zdolności myśliwskie lub prastarą wiedzę, jeżeli posiada już 250 punktów lub więcej.
+ Pulpity i duże, kamienne tablice zapewniają jedynie 3 zamiast 5 punktów prastarej wiedzy lub wiedzy alchemicznej.
+ Premie zdobywane na stałe po wypiciu mikstur lub przeczytaniu kamiennych tabliczek zostały zmienione.
+ Przy rozpoczęciu nowej gry, bohater ma 150 punktów wytrzymałości, 125 siły, 10 umiejętności złodziejskich, 10 kowalskich, 10 alchemicznych, 250
Dodał: Macrentofeth Skomentuj [24]
Gothic Multiplayer

Zagraj za darmo w Gothic 2 z innymi fanami!
Gothic Multiplayer

Wspólne polowanie na trolla, pojedynki, pokonywanie niebezpieczeństw w świecie Gothic już możliwe!

Download
NOWE PLIKI:
» ArcaniA: Gothic 4 - Patch 1.02 (oficjalny crack)
» Gothic 3: Zmierzch Bogów - Edycja Rozszerzona (patch 2.0)
» Gothic 3 - Quest Pack 4 + CM 2.2 (wersja polska)
» ArcaniA: Gothic 4 - Mod Pack PL
» ArcaniA: Gothic 4 - LocFix PL
» Gothic 3 - Community Patch 1.74 INT


Sonda
Chcesz, aby Nordic Games rozwijało markę Gothic?

Tak, trzeba dać im szansę, czekam na efekty
Nie, nieważne, że to już inna, nowa firma - tak czy siak wara od tej serii


[poprzednie sondy]
Phoenix
» Strona Główna
» ADOM
» Fallout
» Arcanum
» Disciples
» The Witcher
» Icewind Dale
» Imperium Diablo
» The Elder Scrolls
» Neverwinter Nights
» Planescape: Torment
Partnerzy

Risen
Mass Effect 3
Dragon Age 2
Wiedźmin

Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
© 2002-2008 Gothic Site. Partnerzy: rpg, skyrim, call of duty. jPortal