Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Gothic Site
» Strona główna
» Redakcja
» Rekomenduj nas
» Banery
» Kontakt

» Toplista Gothic
Suplementy
» Forum
» Wideoteka
» Chat - Gothic
» #gothic
» Głos Khorinis
» Piranha Bytes
» Spellbound
» Wywiady
» Encyklopedia
» Archivum Gothicus
Fanklub
Święte Przymierze
» O fanklubie
» Zakony
» Rangi
» Pojedynki ŚP
» Badania świata Gothic
» Wojny Bogów
» Archiwum konkursów
Dołącz do nas w sieci




Follow GothicSitePHX on Twitter




    Znajdujesz się w wortalu będącym książnicą gier cRPG z serii Gothic. Biblioteka spisanej wiedzy o uniwersum świata Gothic została podzielona na Strefy, które reprezentują odpowiednie kategorie. Każdy dział zawiera obszerne informacje poruszające określoną tematykę. Jako nawigacja po Strefach służy szczytowe menu oraz dopełniające je odnośniki w bocznym menu. Zapraszamy także na Forum Gothic, gdzie każdy może dołączyć się do dyskusji odbywających się w tysiącach wątków, zasięgnąć pomocy w przejściu gry, jak również komuś jej udzielić.


Zapowiedź Arcanii w PC Games - rozwinięcie | 01.08.2009
Ostatni news traktował o obszernej, 8-stronicowej zapowiedzi Arcanii, która ukazała się na łamach magazynu PC Games. Powstał on z zastrzeżeniem, że niebawem postaramy się przybliżyć treść tego artykułu. By nie rzucać słów na wiatr, przygotowaliśmy tłumaczenie co bardziej interesujących fragmentów. Zapraszamy do lektury.

    „Wielu fanów gier RPG zastanawia się teraz: która gra będzie lepsza i okaże się godnym następcą Gothica? Wygląda na to, że większość stawia na Risena. Dzieje się tak dlatego, że gracze nie mają już zaufania do JoWoodu, a także dlatego, że Spellbound nie miał dotąd zbyt dużego doświadczenia z grami typu role-playing.”

    Arcania jest nie tylko kontynuacją, ale także nowym początkiem, ożywieniem serii. Historia nawiązuje do zakończenia „Zmierzchu Bogów”. Dla tych co nie pamiętają, krótkie przypomnienie. Bezimienny bohater powraca do Myrtany by zjednoczyć oraz poprowadzić ludność do zwycięstwa. Zajmuje puste miejsce na tronie i mianuje się Rhobarem III. Wkrótce władza uderza mu do głowy i zamienia się w okrutnego tyrana, dążącego do wojen i ucisku.”

    „Akcja Arcanii odgrywa się na całkiem nowych terenach. Młody poszukiwacz przygód jest światkiem jak na jego wioskę najeżdżają oddziały króla. Poprzysięga sobie zemstę. Odtąd dąży by uzyskać siłę i obalić władcę.”

    „Niezliczone zadania, podziemia oraz skarby powinny odciągnąć gracza od wątku głównego i sprawić, by zwiedzał świat na własną rękę. Na drodze staną nam tylko naturalne przeszkody, co oznacza, że nie napotkamy na żadną sztuczną barierę. Wyjątkiem jest to, że główny bohater nie potrafi pływać i zanurzyć się może tylko do pewnej głębokości.”

    „Istotną zmianą w stosunku do poprzednich części jest system frakcji. Uprzednio, gracz musiał dołączyć się do jednej z gildii, by móc kontynuować wątek główny. Tym razem jest zupełnie inaczej! W przeciwieństwie niż ma to miejsce w Risenie, nie będziemy musieli przynależeć do żadnej z frakcji, pomimo faktu, że jest ich pięć: bojownik, mag, handlarz, strażnik leśny oraz alchemik. Od wszystkich gracz może przyjmować zlecenia i czerpać profity za dobrze wykonane zadania.”

    „Rozwój bohatera będzie teraz o wiele swobodniejszy. Każdy będzie mógł zostać magiem, łucznikiem czy wojownikiem. Niektóre z frakcji będą stać do siebie w opozycji i nawzajem się zwalczać. Przykładowo będziemy mogli obronić wieś przed bandytami lub przyczynić się do jej zagłady.”

    „Rozwój postaci będzie znacząco różnił się od tego, co znamy z poprzednich części. Wcześniej po awansie na kolejny poziom, musieliśmy znaleźć odpowiedniego nauczyciela, który podnosił nasze atrybuty. Teraz wystarczy rozdzielić punkty pomiędzy walką w zwarciu, walką na dystans i magicznymi umiejętnościami.

    Pomimo tego, nauczyciele nie znikają całkowicie. Tym razem jednak ich działania ograniczą się do nauki konkretnych zawodów takich jak alchemia czy kowalstwo. Żeby pozyskać ich przychylność trzeba będzie wykonać dla nich specjalne zadania.”

    „Nawet podczas potyczek można zauważyć, że Spellbound nie ogranicza się do rozwiązań znanych z pierwowzoru – i to jest dobre. Ogólnie rzecz biorąc, bohater, porusza się i atakuje o wiele szybciej niż wcześniej. Ataki mogą być wyprowadzane we wszystkich kierunkach, co znacząco ułatwia walkę z grupą przeciwników”.

    „Długie przytrzymanie lewego przycisku myszy skutkuje wyprowadzeniem pojedynczego, potężnego ciosu. Natomiast naciśnięcie prawego przycisku uruchamia tryb defensywny. Inaczej niż to miało miejsce w Gothic 3, kondycja zużywana jest tylko podczas sprintu. Twórcy zastanawiają się nad całkowitym wyrzuceniem tego elementu z gry.”

    „Nowe elementy interfejsu pokazują, że twórcy idą z duchem czasu – jest to także pewne ustępstwo w stosunku do konsol nowej generacji. Oprócz standardowego kompasu, gracz na ekranie zobaczy także całkiem nowy element, jakim jest minimapa. Pokazuje ona rozmieszczenie postaci, zadań i własnych celów. „Skandal!” - skandują konserwatywni fani Gothicka. „Uspokójcie się!” - sytuację stara się załagodzić Spellbound. Elementy te będą jedynie opcjonalne i będzie można je wyłączyć podczas gry.”

    „Prawdziwy, tętniący życiem świat był od zawsze domeną serii, a pod tym względem Arcania nie będzie ustępować poprzednikom. Podczas prezentacji okazało się, że developerzy mają jeszcze dużo rzeczy do wykonania: bohater wędrował po dużym, otwartym świecie z mnóstwem pięknych krajobrazów, ale to wrażenie psuła panująca tam pustka. Wprawdzie postaci niezależnych jest dużo, ale są one obecne w miastach lub wsiach. Poza tym obszarami jest już znacznie gorzej.”

    „Podczas eksploracji świata da się zauważyć, że projektanci mają jeszcze wiele do zrobienia: dużo pokoi jest jeszcze pustych i niezagospodarowanych, a te wykończone nie grzeszą szczegółowością. Ale bez obawy, gra nie jest jeszcze nawet w fazie alfa. Wrażenie robią natomiast malownicze wsie i spektakularne zamki.”

    „Warunki atmosferyczne w Arcanii są ogromnym sukcesem programistów. Prześliczne zmiany pory dnia są kierowane przez dynamiczny system pogodowy. Przykładowo, o świcie nadciąga gęsta mgła. Nie wiadomo jeszcze czy producenci zdecydują się używać tego typu efektów w konkretnych sytuacjach jak np. eksploracja upiornych lasów.”

    „Nawet deszcz czy burza mogą wystąpić w dowolnym momencie, a towarzyszyć im będą ciekawe efekty graficzne. Ziemia będzie mięknąć, tworzyć się będą kałuże, a z dachów będą spływać strugi wody. Deszcz rzadko przedstawiany jest aż tak realistycznie! Bohater będzie mógł także nauczyć się czaru, który pozwoli mu na kontrolowanie opadów. Przydatny okaże się do przegonienia strażników, którzy będą chcieli schować się w suchym miejscu.”

    „Nawet bez efektów pogodowych, świat gry wygląda pięknie – wspaniale wyglądają morskie fale, a to za sprawą skomplikowanych shaderów; liście i trawy delikatnie falują na wietrze, a promienie słoneczne przenikają przez liście. Wszystko to za sprawą podrasowanego silnika Trinigy – główną zmianą jest obsługa tekstur w wysokiej rozdzielczości oraz zwiększony zasięg widzenia.”

    „Wielu fanów Gothicka skrytykowało produkcję Spellboundu za to, że jest zbyt kolorowa i niepodobna do poprzednich gier z serii. Twórcy zdecydowali się na wprowadzenie dwóch opcji kolorystycznych. Jedna będzie dostosowana do wymagań amerykańskich graczy, a druga do europejskich. Uczciwie rozwiązanie.”

    „Dużo jest jeszcze niewiadomych. Czy dialogi ponownie będą dobitne i cyniczne? Czy fabuła będzie zajmująca? Czy zadania będą dobrze przemyślane? Czy świat gry będzie żywy? Czy gra będzie odpowiednio zbalansowana? Nad odpowiedziami możemy tylko spekulować. Wiele elementów jest jeszcze na etapie tworzenia. Wszystko okaże się dopiero po premierze, która planowana jest na zimę 2009 roku”.

Gdyby tego było mało, to redaktorzy pcgames.de nie zdołali oprzeć się pokusie zadania kilku pytań developerom. Na stronie ukazał się wywiad przeprowadzony z osobami odpowiedzialnymi za Arcanię. Na pytania odpowiadają Steffan Rühl ze Spellbound oraz Johan Ertl, pracownik JoWood. Sam wywiad raczej służy odświeżeniu pamięci o produkcji, ponieważ nie zdradza zbyt wielu nowych informacji. Prym wiedzie tutaj dyskusja na temat wydania gry, ale nie zabraknie także pytań dotyczących mechaniki oraz ogólnych aspektów dotyczących tego tytułu. Twórcy zapewniają, że najważniejsze cechy serii będą dalej kontynuowane, a wpływ amerykańskich graczy na produkcję będzie marginalny. Wszelkie nowalijki, których dotychczas nie było (np. minimapa czy markery), będą opcjonalne. Oznacza to nic innego jak to, że sami będziemy mogli zdecydować, który element interfejsu będziemy używać. Retusz przejdzie również dziennik, który będzie w sposób przystępniejszy podawał informację konieczne do zaliczenia misji. Według zapewnień twórców, świat w Arcanii będzie zupełnie otwarty. Od samego początku rozgrywki będziemy mogli dotrzeć do wszystkich zakamarków, bez obawy, że natrafimy na jakąś barierę lub przeszkodę. Przedstawiciele JoWood ponownie biją się w pierś i przyrzekają, że tym razem gra będzie dopracowana. Na dowód tego przytaczają poprzednie projekty Spellbound, które były dopieszczone i niemal uwolnione od błędów. Na sam koniec wywiadu pada pytanie na temat konkurencyjnej gry Risen. Producenci nie przejmują się zbytnio konkurencją i uważają, że warto będzie zagrać w obydwa tytuły.


» Zapowiedź @ PCGames.de
» Wywiad @ PCGames.de
Dodał: DoneR Skomentuj [11]
Gothic Multiplayer

Zagraj za darmo w Gothic 2 z innymi fanami!
Gothic Multiplayer

Wspólne polowanie na trolla, pojedynki, pokonywanie niebezpieczeństw w świecie Gothic już możliwe!

Download
NOWE PLIKI:
» ArcaniA: Gothic 4 - Patch 1.02 (oficjalny crack)
» Gothic 3: Zmierzch Bogów - Edycja Rozszerzona (patch 2.0)
» Gothic 3 - Quest Pack 4 + CM 2.2 (wersja polska)
» ArcaniA: Gothic 4 - Mod Pack PL
» ArcaniA: Gothic 4 - LocFix PL
» Gothic 3 - Community Patch 1.74 INT


Sonda
Chcesz, aby Nordic Games rozwijało markę Gothic?

Tak, trzeba dać im szansę, czekam na efekty
Nie, nieważne, że to już inna, nowa firma - tak czy siak wara od tej serii


[poprzednie sondy]
Phoenix
» Strona Główna
» ADOM
» Fallout
» Arcanum
» Disciples
» The Witcher
» Icewind Dale
» Imperium Diablo
» The Elder Scrolls
» Neverwinter Nights
» Planescape: Torment
Partnerzy

Risen
Mass Effect 3
Dragon Age 2
Wiedźmin

Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
© 2002-2008 Gothic Site. Partnerzy: rpg, skyrim, call of duty. jPortal