Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Gothic Site
» Strona główna
» Redakcja
» Rekomenduj nas
» Banery
» Kontakt

» Toplista Gothic
Suplementy
» Forum
» Wideoteka
» Chat - Gothic
» #gothic
» Głos Khorinis
» Piranha Bytes
» Spellbound
» Wywiady
» Encyklopedia
» Archivum Gothicus
Fanklub
Święte Przymierze
» O fanklubie
» Zakony
» Rangi
» Pojedynki ŚP
» Badania świata Gothic
» Wojny Bogów
» Archiwum konkursów
Dołącz do nas w sieci




Follow GothicSitePHX on Twitter




Piranha Bytes

Ogólnie o „Piranhia Bytes”
„Piranhia Bytes” wraz z swoją siedzibą w Bochum wystartowało w 1.10.1997r. Początkowo firma składała się z młodych ludzi w przedziale wiekowym od 20 do 35. W 1999 roku 26 osobowy skład stworzył swoją pierwszą produkcję. Był to Gothic. Mimo, iż autorzy od razu pokazali, ze stać ich na wiele, premiera w Niemczech odbyła się bez wielkiego hałasu (ale potocznie wiadomo, że Niemcy to bezguścia :P). Dopiero wersja wydana w Stanach/Anglii wywołała wielki szum! Wtedy to cały świat pojął „moc” tej gry oraz obsypał honorami twórców. Ekipa zapewne zaskoczona wysokimi ocenami w czasopismach oraz zebranymi gratulacjami, nie spoczęła na laurach i postanowiła w krótkim czasie wydać sequel wspaniałego cRPG’a jakim jest Gothic. Wydawcą gry została szanowana i znana firma JoWooD.

Ciekawostka: Twórcy tworząc grafikę oraz dźwięk dysponowali zwyczajnymi PieCami. Kod powstał w zmodyfikowanym C++, animacja w 3D Studio MAX, tekstury w Adobe Photoshop. Waypointy NPC-ów zostały stworzone za pomocą Spacera. Więc sami widzimy, że nie trzeba być finansowym trollem (Microsoft), ale mieć talent oraz umiejętności to stworzenia dobrej gry.

Historia zespołu Piranha Bytes



Główny sqad
Horst Dworczak
Wiek: 27 lat

Horst zajmuje się w pracy większością spraw organizacyjnych. Z początku On i jego przyjaciel Mario stanowili mały zespół. Dzięki rekomendacjom udało im się dostać do P.Bytes. Horst lubi pracę w grupie, ale nie narzeka gdy jest samotny. Jak sam twierdzi: praca w Piranhii nie jest samą zabawą, ale każdego dnia uczy czegoś nowego i ekscytującego.


Björn Pankratz
Wiek: 31 lat

Björn w Piranhii projektuje gry i scenariusze oraz jest autorem historii. Najbardziej nie lubi sytuacji gdy coś co zamierzał zrobić szybko zamienia się w nieskończoność. W kryzysowych momentach wkurza się na resztę zespołu i udaje lepszego od reszty.


Mike Hoge
Wiek: około 30 lat ;)

Mike zajmuje się projektowaniem gier, skryptami odpowiedzialnymi za AI oraz częściowo fabułą. Lubi swą prace, ale zważywszy na jego żonę i dwójkę dzieci nie narzekałby gdyby miał więcej wolnego czasu. Jak sam twierdzi łatwiej już kontrolować jego dzieci niż resztę zespołu.


Stefan Kalveram
Wiek: 27 lat

Stefan zajmuje się projektami scenariuszy i fabułą. Zawsze narzeka na małą ilość czasu. Największym powodem dla którego nie chciałby żyć w średniowieczu jest niewygodne łóżko ;). Na ciągły brak czasu Stefan reaguje dąsaniem się, ew. idzie na dobry film do kina. Dużo pali ;).


Sasha Henrichs
Wiek: 26 lat

Sasha odpowiada za grafikę 3D oraz 2D, w tym, że w 2D robi tylko tekstury. Jest drugim człowiekiem w składzie posiadającym żonę i dziecko, stara się łączyć prace z rodziną, przez co narzeka na brak snu. On sam jest maniakiem HoM&M IV, zawsze w wolnym czasie pogrywa w tą grę. Chciałby również poświęcić więcej czasu muzyce. Do Piranhii dostał się poprzez Horsta, który podarował mu stary komputer i powiedział, by poświęcił się grafice 3D, a wtedy może uda mu się dołączyć do PB. No i udało się ;).


Kai Rosenkranz
Wiek: 22 lata

Kai jest odpowiedzialny za sektor audio, tzn. muzykę i efekty. Oprócz tego jest głównym webmasterem na oficjalnej stronie Gothic’a 2: www.gothic2.com. Z muzyką ma styczność od 7 roku życia, kiedy to rodzicie podarowali mu pierwszy keyboard. Po ukończeniu prac nad Gothic 2, Kai postanowił pójść na studia. Twierdzi, że zaraz jak skończy naukę, powróci do swego „ukochanego” zajęcia, którym jest tworzenie muzyki do gier.


Mattias Filler
Wiek: 27 lat

Matias zajmuje się wszystkim co dotyczy fabuły (scenariusz, NPCe, zadania itp.). Jego talent i zamiłowanie do opowiadania historii wiąże się z zamiłowanie do RPG, w które gra już 13 lat. Nie traktuje swej pracy jako obowiązku, uwielbia prace w grupie i zawsze jest optymistycznie nastawiony do swego zajęcia.


Nico Bendlin
Wiek: 28 lat

Nico jest programistą w Piranhii. Jak każdy z grupy, narzeka na małą ilość wolnego czasu. Pierwszym działem, z którego jest dumny to reanimacja starego kompa, na którym po raz pierwszy próbował programować ;).

Gothic Multiplayer

Zagraj za darmo w Gothic 2 z innymi fanami!
Gothic Multiplayer

Wspólne polowanie na trolla, pojedynki, pokonywanie niebezpieczeństw w świecie Gothic już możliwe!

Download
NOWE PLIKI:
» ArcaniA: Gothic 4 - Patch 1.02 (oficjalny crack)
» Gothic 3: Zmierzch Bogów - Edycja Rozszerzona (patch 2.0)
» Gothic 3 - Quest Pack 4 + CM 2.2 (wersja polska)
» ArcaniA: Gothic 4 - Mod Pack PL
» ArcaniA: Gothic 4 - LocFix PL
» Gothic 3 - Community Patch 1.74 INT


Sonda
Chcesz, aby Nordic Games rozwijało markę Gothic?

Tak, trzeba dać im szansę, czekam na efekty
Nie, nieważne, że to już inna, nowa firma - tak czy siak wara od tej serii


[poprzednie sondy]
Phoenix
» Strona Główna
» ADOM
» Fallout
» Arcanum
» Disciples
» The Witcher
» Icewind Dale
» Imperium Diablo
» The Elder Scrolls
» Neverwinter Nights
» Planescape: Torment
Partnerzy

Risen
Mass Effect 3
Dragon Age 2
Wiedźmin

Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
© 2002-2008 Gothic Site. Partnerzy: rpg, skyrim, call of duty. jPortal