http://www.gothic.phx.pl

:: Gothic 3 - patch 1.75, czyli ostatnia i oficjalna poprawka dla G3
Wiadomość dodana przez: Macrentofeth (2012-03-10 13:27:02)

Jak wczoraj informowaliśmy, Piranha Bytes i Nordic Games, czyli JoWooD 2.0 podpisali umowę. Na jej mocy, zostaną wydane dwa zestawy Gothic 3 - Rozszerzona Złota Edycja i Gothic - Kompletna Kolekcja. Firmy, które się rozstały po premierze Gothic 3 z powodu innych poglądów na łatanie gry, w czasie, gdy wiążąca je umowa z owych zamierzchłych lat wygasa, podpisują nową.

W ubiegłym roku Nordic Games wydał ostateczną wersję patcha do Gothic 3: Zmierzch Bogów - 2.01. Firma finansowała patchowanie gry praktycznie od rozpoczęcia prac nad łatkami. Jednak jak każdy wie, z Gothic 3 nie było tak różowo. Ostatni wydany patch to Community Patch 1.74. Szczęśliwie się składa, że NG za patchowanie ZB płaciło tym samym ludziom, którzy łatali wcześniej G3 w ramach community patch.

Dzięki temu, w końcu może ukazać się ostatni patch do Gothic 3. Patch zostanie oznaczony numerem 1.75, a więc zachowuje ciągłość z Community Patchami - i dzięki finansowaniu przez Nordic Games może zagościć w oficjalnym wydaniu. I zagości.



Patch 1.75 trafi do Gothic 3 - Rozszerzona Złota Edycja i Gothic - Kompletna Kolekcja, które będą wydane w pudełkach i na platformach cyfrowych, jak np. Steam. Równocześnie, zostanie udostępniony do pobrania za darmo, dla wszystkich, którzy nabyli Gothic 3 kiedykolwiek wcześniej.

W sprawie wydania obu wydań pudełkowych w Polsce jest cicho - wiemy natomiast, że oficjalny patch 1.75 wyjdzie w polskiej wersji językowej; sami w tych czynnościach braliśmy udział. Jednak nie zmieni się najprawdopodobniej sprawa polskiej wersji gier z serii na platformach cyfrowych - np. Steamie raczej nie dostaniemy Gothików z polskim dubbingiem.

Wróćmy do samego "ostatecznego patcha". Wniesie on ponad 100 zmian. Są to głównie fajne, małe bajery dotyczące mechaniki (np. możliwość szybkiego plądrowania skrzyń i trupów za wciśnięciem PPM, blokada elementów interaktywnych podczas walki, lepsza inteligencja przeciwników na arenie, komunikat czego potrzebujemy do użycia np. kowadła). Wniesiono też sporo małych poprawek bugów, których jednak jest przecież już w 1.74 niewiele. Gra też uzyska jeszcze większe odświeżenie - nie tylko przez kolejne opcjonalne usprawnienia graficzne, ale również chociażby ficzer w postaci regeneracji punktów życia podczas siedzenia na krześle lub ławce czy brak agresji ze strony NPC, jeśli otwieramy skrzynię kluczem, a nie wytrychem. Małe zmiany, ale cieszą. Słyszy się także w kuluarach o prostych narzędziach modderskich (oczywiście nie do level designu w stylu Spacera; uniemożliwiają to licencje na komponenty), które pozwoliłyby na większość ilość modów pokroju QuestPacka.

Cieszy też fakt, że w końcu, może i dopiero po 6 latach, ale jednak - JoWoo... Nordic Games doprowadziło obie ostatnie części Gothików do stanu grywalności (ArcaniA została wyraźnie odcięta, w końcu nie ma jej w Kompletnej Kolekcji, może to był warunek Piranii?).

Oczywiste jest, że żaden patch nie naprawi żałosnego poziomu fabuły i dialogów w Zmierzchu Bogów, ani zrobionego na kolanie praktycznego konceptu G3 z mainquestem na czele, nie zmieni też sandboxowego charakteru tych gier niezgodnego nieco z poprzednimi częściami. Nie można jednak powiedzieć, że te kroki są złe. Chwalić też nie można - tak po prostu powinno być. I jest.

Okładki dzięki Gothic Italia.





adres tej wiadomości: http://www.gothic.phx.pl/news.php?id=2147