Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Świat
» Historia
» Orkowie
» Gildie
» Engine
» Soundtrack
Pomoc
» Ogólne informacje
» FAQ
» Solucja
» Zadania - Nordmar
» Konsola (Kody)
» Skrzynie
» Poradnik wojownika
» Poradnik maga
» Poradnik złodzieja
» Poradnik: QuestPack
Ekwipunek
» Artefakty
» Rośliny
» Kamienie teleportacyjne
Artykuły
» Recenzja
» Modyfikacje
» Dodaj artykuł
Fanowskie inicjatywy
» Community Patch
» ModPack
» QuestPack
Galeria
» Screenshots
» Artworks
» Wallpapers
» Inne
» Fanworks
Download
» Filmy [38]
» Inne [4]
» Mody [8]
» Muzyka [4]
» Patche [10]
» Programy [3]

Skocz do:

Orkowie

Pierwsze grafiki z gry wzbudziły wśród fanów wiele emocji, z przeważającą ilością tych pozytywnych. Z początku najżywsza dyskusja dotyczyła nowego wizerunku Orków. Ich wygląd zupełnie odrestaurowano i przemodelowano na potrzeby nowej części. Rasa Orków ponownie odegra w fabule niezwykle istotną rolę, a skutki wojny przegrywanej przez ludzi będą zauważalne niemalże na każdym kroku. Na potrzeby tego tekstu została przetłumaczona część sekcji 'making of' znajdująca się na oficjalnej stronie Gothic 3. Poniżej można zapoznać się z zapiskami Ralfa Marczinczika, opowiadającym o aspektach projektowania NPC.


"W styczniu roku 2004 nasi projektańci pierwszy raz wprowadzili mnie w fabułę Gothic 3. Miałem szerokie pole do eksperymentów nad unikalną prezentacją Orków, moim zadaniem było podejście do ich nowego designu.

Założyłem sobie nie tylko stworzenie ich odmiennego i świeżego wyglądu. Znacznie różniącego się przede wszystkim od typowego designu Orka, jak w LOTR.

Z Orkami wiążemy spore plany, a rola, jaką pełnią w Gothic 3, wymaga od nich zwinności. Dlatego na początku usiłowałem przedstawić ich jako chudych i zwinnych.

Początkowo skupiłem się na kształcie czaszki i stworzyłem mnóstwo szkiców. Starałem wyobrazić sobie jak Orkowie mogli ewoluować. Wypukłe czoło i wysunięta szczęka są tylko pozostałością po wspomnianym okresie projektowania.


W tym samym czasie zająłem się tworzeniem zbroi. Spodobało mi się połączenie skóry i wikliny z elementami organicznymi, które uważałem za całkiem odpowiednie. Odróżnia to Orków od wyglądu ludzi i podkreśla ich prawdziwą kulturę.

Baczki, efekt wynikły w procesie designu, okazały się bardzo przydatne. Pomagają zakryć część łączącą szyję i głowę, co wynikło z naszego indywidualnego kształtu głowy.

Następnie doszedłem do sedna, co mnie ucieszyło, rozwiązałem wszystko, stworzyłem oryginalny świeży projekt, narysowałem kilka ilustracji i połączyłem wszystkie te elementy desingu. I najwidoczniej, ... zboczyłem z drogi. (patrz niżej)




Projektańci gry mieli mnóstwo powodów, by nazwać design 'interesującym' (co znaczy 'blisko - ale to jeszcze nie to') i - co za pech - wszystkie z nich były trafne. Szybko uświadomiłem sobie, że muszę zacząć wszystko od nowa.


Wiele dni (i wiele rysunków) później, doszedłem do nowego kształtu czaszki. Potrzebne były drobne przeróbki, tzn. spłaszczenie czoła, ale nowa czaszka spełniała wszystkie wymagania. Mój nowy projekt zbroi także zadowolił moich kolegów z zespołu, wszyscy przyznali, że był wystarczająco wyjątkowy i w tym samym czasie pozwolił nam na pracę nad nowym aspektem wyglądu: przedstawieniem orkowego wojska. Ten element jest nowy w Gothic 3 i wymagał szczególnego redesignu.


Jednakże nie doceniłem ogromnej wolności, którą moja ilustracja dawała artystom 3D. Dlatego stworzyli model 3D mojego 'orka wojownika' opierając się na własnej interpretacji, a pierwsze testy renderów zademonstrowały, że było jeszcze trochę miejsca na poprawki.




Tak powstał końcowy wygląd, jaki mamy właśnie teraz. A jeśli przyjrzeć się dokładniej, można łatwo rozpoznać niektóre elementy w orkowych postaciach i ich zbrojach, które przypominają wyglądem ich oryginalnych poprzedników z Gothic 1 oraz 2.

Ten przykład ilustruje jak dużo wysiłku włożyliśmy w design pojedynczych elementów, aby wytworzyć wyróżniający się styl Gothic."





Sonda
Chcesz, aby Nordic Games rozwijało markę Gothic?

Tak, trzeba dać im szansę, czekam na efekty
Nie, nieważne, że to już inna, nowa firma - tak czy siak wara od tej serii


[poprzednie sondy]
Phoenix
» Strona Główna
» ADOM
» Fallout
» Arcanum
» Disciples
» The Witcher
» Icewind Dale
» Imperium Diablo
» The Elder Scrolls
» Neverwinter Nights
» Planescape: Torment
Partnerzy

Dragon Age 2
Upadek Setarrif
Mass Effect
Wiedźmin
Fable

Feniks z Popiolów - czekamy...
Niniejsza strona jest czescia Wortalu Phoenix, znajdujacego sie aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyzszy link by dowiedziec sie wiecej.
© 2002-2010 Gothic Site. Partnerzy: call of duty, skyrim, rpg. jPortal