Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Świat
» Historia
» Orkowie
» Gildie
» Engine
» Soundtrack
Pomoc
» Ogólne informacje
» FAQ
» Solucja
» Zadania - Nordmar
» Konsola (Kody)
» Skrzynie
» Poradnik wojownika
» Poradnik maga
» Poradnik złodzieja
» Poradnik: QuestPack
Ekwipunek
» Artefakty
» Rośliny
» Kamienie teleportacyjne
Artykuły
» Recenzja
» Modyfikacje
» Dodaj artykuł
Fanowskie inicjatywy
» Community Patch
» ModPack
» QuestPack
Galeria
» Screenshots
» Artworks
» Wallpapers
» Inne
» Fanworks
Download
» Filmy [38]
» Inne [4]
» Mody [8]
» Muzyka [4]
» Patche [10]
» Programy [3]

Skocz do:

Poradnik maga (Patch 1.72)

Co to jest magia w Gothic 3?

Podstawową różnicą w kwestii magicznej pomiędzy Gothic 3, a częściami poprzednimi jest brak run. W wyniku manipulacji Xardasa straciły one całkowicie swą moc. Prawdy o tym procesie nie zna nikt poza samym nekromantą. Jedno jest pewne: efekty tych działań odczuwają wszyscy korzystający z magii. Bez wsparcia potężnej magii runicznej Magowie i Paladynie nie dają rady odeprzeć napierających orków. W końcu cała Myrthana stała się własnością zielono-skórych. Dla chcących rzucać zaklęcia pozostały nadal magiczne zwoje. Niestety są one jednorazowego użytku, gdyż ich odczytanie całkowicie uwalnia zapieczętowaną w nich moc, bezpowrotnie niszcząc zwój. W efekcie zwoje są coraz rzadsze a przez to również rośnie ich cena. Pozostaje jednak pewna nadzieja. Przed tym jak magowie nauczyli się wplatać zaklęcia w magiczne runy, jedynie nielicznym dane było korzystać z zaklęć. Warunkiem opanowania tej magii było pilne studiowanie pism pradawnych. Wraz ze wzrostem prastarej wiedzy, wzrasta prawdopodobieństwo opanowania potężniejszych zaklęć jak również ich moc. Oczywiście uwarunkowane to również jest od łaski bogów-patronów różnych rodzajów magii. Czciciele Innosa i Beliara mogą pozyskać zaklęcia modlitwą przy kapliczkach poświęconych ich bóstwom. Magię Adanosa można natomiast poznać dzięki dobrej woli jednego z mądrych Magów Wody lub Druidów.

Wstęp

Na wstępie chciałam zaznaczyć, iż gra Magiem na początku Gothica 3 jest bardzo trudna i pracochłonna. Osoby decydujące się na ścieżkę magii, powinny uzbroić się w cierpliwość i sporą ilość mikstur leczniczych. Dla mnie osobiście gra magiem nie sprawia trudności - zaraz wyjaśnię, jak to zrobić, by grało się przyjemnie. Otóż, gdy gra się rozpocznie i oczywiście znajdziemy się w Reddock, kosząc z Gornem po drodze co się da, rozpoczynamy wykonywanie zadań, mających na celu wzbogacenie nas o punkty nauki. Oczywiście od razu wydajemy je u maga Sebastiana na Prastarą Wiedzę, która otworzy nam wrota do czarów. Na początku radziłabym zainwestować w kulę ognia, jest najefektywniejsza na początku. Ale to nie znaczy że już będziemy super magiem, spalającym wszystko dookoła. Warto posiadać miecz, gdyż z większą liczbą przeciwników szans nie mamy, ale lepsze to niż strzelanie z łuku. Miejcie na uwadze to, żeby odpowiednio rozdzielać punkty nauki pomiędzy: manę, prastarą wiedzę i punkty życia. Naukę walki mieczem czy innym narzędziem mordu powinniśmy sobie odpuścić. Chyba, że starczy nam punktów nauki, wtedy byłoby dobrze nauczyć się maksymalnego poziomu walki bronią jednoręczną. No dobrze skoro wyjaśniłam podstawy, to przejdźmy dalej.
Jak wiadomo, istnieją 3 ścieżki magii.

Co wybrać?

Jak wiadomo w Gothicu 3, nie uczymy się tylko prastarej wiedzy, zaklęć czy many. Mamy szereg umiejętności magicznych przydatnych magowi. Wspominałam na początku iż trzeba się nauczyć walki mieczem, ale można ją zastąpić nauką walki kosturem, dzięki temu będziemy bardziej przypominać maga niż czarownika. Dodam również że wygląda to bardziej efektywnie. Koniecznie musimy się nauczyć czterech ważnych umiejętności, a mianowicie: Szybka Nauka, Ulepszanie Szat, co daje nam możliwość większej ochrony, Kostury magiczne oraz Regeneracja Many. Niestety tej możemy nauczyć się w późniejszym etapie gry. To dzięki nim będziemy wstanie powstrzymać wrogie zaklęcia lecące w naszą stronę, ale niestety kosztem naszej energii magicznej, lecz niema się co martwić, taka obrona dużo jej nie pochłania. Żeby wykonać ten sprytny manewr, wystarczy posiadać kostur magiczny, który będzie umieszczony w dłoni bohatera, nie jak w przypadku innych narzędzi na "plecach". Wtedy aktywujemy czar, który pokazuję się w naszej prawej ręce i gdy zaklęcie wroga się do nas zbliża wciskamy PPM (prawy przycisk myszy). Pojawi się przed nami niewielka bariera na kilka sekund, ale to wystarczy by wrogi czar zatrzymać, po prostu odbijając go. Są także inne umiejętności magiczne, takie jak: Druid, Mag Ognia, Mag Wody czy Czarny Mag. Pomagają nam one ulepszyć czary z tej ścieżki którą wybierzemy. Można także wyuczyć się ich wszystkich po kolei, albo łączyć je w zależności od upodobania, ale to wymaga sporo czasu i nauki, co jest trudne do osiągnięcia. Regeneracja Many natomiast wspomaga odnawianie się many, bez ówczesnego odpoczynku. To daje nam przewagę nad przeciwnikami. Nie będziemy musieli się martwić, ze zabraknie nam many na zaklęcia, bądź mikstur.

Wskazówki dotyczące nauki zaklęć

Jak wspomniałam wcześniej, na starcie gry wyuczamy się naszej pierwszej kuli ognia z magii dominacji, a wraz ze zdobytym doświadczeniem, uczymy się potężniejszych czarów. Warto także zainwestować w zaklęcia leczące czyli : Uleczenie Choroby, Leczenie Innych, Leczenie Zatrucia. Zaklęcie Światła również pomocne, ale zastępuje je stara dobra pochodnia. Pod koniec można wybrać Falę Ognia i Meteor. Z zaklęć Beliara - amnezję, mgłę i zatrucie. Natomiast z zaklęć Druidów, proponowałabym Sen, Przywołanie Zwierząt i przy samym końcu gry Przywołanie Golema i Otwieranie Zamków. Gdy znamy te zaklęcia, żaden przeciwnik nie będzie nam straszny, nikt nie zdoła do nas nawet dobiec. Jest tylko jeden problem - mana. Dlatego też warto nauczyć się umiejętności alchemicznej, która pozawala nam na ważenie mikstur many i życia. Składniki nam dostarczy natura, pełno ich w całym świecie Gothic 3.

by Azura

Sonda
Chcesz, aby Nordic Games rozwijało markę Gothic?

Tak, trzeba dać im szansę, czekam na efekty
Nie, nieważne, że to już inna, nowa firma - tak czy siak wara od tej serii


[poprzednie sondy]
Phoenix
» Strona Główna
» ADOM
» Fallout
» Arcanum
» Disciples
» The Witcher
» Icewind Dale
» Imperium Diablo
» The Elder Scrolls
» Neverwinter Nights
» Planescape: Torment
Partnerzy

Dragon Age 2
Upadek Setarrif
Mass Effect
Wiedźmin
Fable

Feniks z Popiolów - czekamy...
Niniejsza strona jest czescia Wortalu Phoenix, znajdujacego sie aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyzszy link by dowiedziec sie wiecej.
© 2002-2010 Gothic Site. Partnerzy: call of duty, skyrim, rpg. jPortal