Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Świat
» Historia
» Orkowie
» Gildie
» Engine
» Soundtrack
Pomoc
» Ogólne informacje
» FAQ
» Solucja
» Zadania - Nordmar
» Konsola (Kody)
» Skrzynie
» Poradnik wojownika
» Poradnik maga
» Poradnik złodzieja
» Poradnik: QuestPack
Ekwipunek
» Artefakty
» Rośliny
» Kamienie teleportacyjne
Artykuły
» Recenzja
» Modyfikacje
» Dodaj artykuł
Fanowskie inicjatywy
» Community Patch
» ModPack
» QuestPack
Galeria
» Screenshots
» Artworks
» Wallpapers
» Inne
» Fanworks
Download
» Filmy [38]
» Inne [4]
» Mody [8]
» Muzyka [4]
» Patche [10]
» Programy [3]

Skocz do:

Modyfikacje

Modyfikacje do Gothic 3

Przez wiele lat Gothic stał siłą niezliczonej ilości modyfikacji i zmian podstawowej wersji gry, tworzonych przez niezliczone rzesze modderów, jak i całych zespołów skupionych nad większymi i co bardziej innowacyjnymi projektami. Pełna elastyczność i dowolność edycji zasobów sprawiła, że wszystkie części Gothic, do których dołączone zostały narzędzia dla deweloperów, stały się tytułami kultowymi i ciągle świeżymi.
Jednak jak w sytuacji, gdzie Gothic I, czy Noc Kruka przeżywają prawdziwe apogeum drugiej młodości – szczególnie za sprawą osób zajmujących się od niedawna lokalizacją obcojęzycznych modyfikacji – ma się najnowsza część przygód bezimiennego? Wszyscy fani, którzy wiążą nadzieję z Gothic3 piwonii zapoznać się z poniższym tekstem.

Warto sobie najpierw przypomnieć, co obiecywały Piranie po premierze Gothic3 odnośnie narzędzi edycyjnych, a obiecywały sporo. Między innymi obiecywano dodatek do najnowszej części Gothic, do którego to miały zostać dołączone wszystkie niezbędne dla modderów programy. Sytuacja analogiczna więc jak w przypadku Nocy Kruka, jednakże w tutaj dodatek nigdy nie został wydany, a jak wiemy z niedawnych jeszcze zapowiedzi, nie ma co go nawet oczekiwać. Przyszłość Gothic3, który w świecie został uznany za swoisty niewypał stanęła wręcz pod znakiem zapytania. Mogłoby się wydawać, że nad projektem postawiono już kreskę, ale nigdy nie należy lekceważyć fanów, którzy mimo wszystko licznie zebrali się wokół Gothic3.

W tym miejscu warto wspomnieć co nieco na temat Niemieckiej Społeczności Fanów, ogólnie zwanej Community. Jest to zespół naprawdę niesamowitych osób, którzy bez oficjalnego wsparcia ze strony twórców, jak też bez oryginalnych narzędzi i programów potrafili z Gothic3 dokonać prawdziwe cuda.
Pierwszym projektem, który dał poznać się szerzej światu był sławetny już Community Patch – zbiór fanowskich poprawek, niwelujący większą część tego, co irytowało największych antyfanów G3. Projekt żywo rozwijał się od 2007 roku i na dzień dzisiejszy fani mają do dyspozycji wersję 1,6 – na wpół oficjalną, bowiem tworzoną wspólnie ze studiem Spellbound, które przejęło Gothica po Piranha Bytes.
Trudno sobie wyobrazić, by tego typu twory mogły powstać bez programów, którymi dysponowali twórcy. Ale jednak – zwykłe edytory zasobów i ludzka dociekliwość pozwoliły fanom na samodzielne dojście do wadliwych plików, naprawienie ich i wydanie w formie aktualizacji.

Jednak co z prawdziwymi modyfikacjami takimi jak Diccuric, czy Mroczne Tajemnice, które do poprzednich części gry wprowadzały nowe lokacje, obiekty, postaci i zadania? Na dzień dzisiejszy wszyscy fani spragnieni prawdziwych modów mogą jedynie czekać cierpliwie i mieć nadzieję, że JoWooD zdecyduje się na publikację pełnego zestawu dla deweloperów, bez którego takie twory zwyczajnie nie powstaną. Co stoi na przeszkodzie? Tutaj trzeba zagłębić się nieco głębiej w sam proces tworzenia gry i wypowiedzi ich twórców z tamtych czasów. Największą przeszkodą w opublikowaniu wymaganych programów jest fakt, że Piranha Bytes korzystała z licencjonowanych rozwiązań – czyli krótko mówiąc korzystała z cudzych rozwiązań. Takie działanie miało wtedy sens, ponieważ pozwoliło zaoszczędzić wiele czasu potrzebnego na stworzenie autorskich menedżerów zasobów gry. Wtedy jednak nikt się nie spodziewał, że współpraca z JoWooD zostanie zerwana, a prace nad planowanym dodatkiem, który miał już zawierać wszelkie niezbędne narzędzia przygotowane przez Piranie, w ogóle się nie rozpoczną.

Jednak owy stan rzeczy wcale nie sprawia, że modderzy maja całkowicie wyłączone pole do popisu. Co prawda jest ono mocno ograniczone, ale zdziwiłby się każdy, kto pokusiłby się o stwierdzenie, że Gothic3 może być jedynie nieruszonym ręką fanów tytułem. Co prawda modyfikacje te nie są zbyt popularne, gdyż podmieniają w grze głównie tekstury, muzykę i inne tego typu rzeczy – jednak dla wszystkich fanów, którzy będą chcieli po raz kolejny zagrać w Gothic3 będą miłym urozmaiceniem, pozwalającym przeżyć Gothic3 prawie na nowo.

Pliki

Śmieszne tekstury
Rozmiar: 5.5 MB
Autor: Lazor
Szczegóły

Jak sama nazwa wskazuje, modyfikacja ta podmienia tekstury na „fanny”. Zmianie ulegają miedzy innymi pancerze.

Download

Insone Mod
Rozmiar: 0.06 MB
Autor: Lazor
Szczegóły

Niewielka modyfikacja zmieniająca poziom trudności gry – oczywiście na większy :)

Download

Texturenmod
Rozmiar: 1.66 MB
Autor: iks
Szczegóły

Niewielka modyfikacja o bardzo przyjemnych skutkach zastosowania. Podmienia ona bowiem twarze naszych towarzyszy na zbliżone wyglądem z tych, znanych we wcześniejszych częściach Gothic.

Download

The New Music Mod
Rozmiar: 200 MB
Autor: GothicIII
Szczegóły

Jeden z przyjemniejszych modów, który dodaje do Gothic 3 utwory znane choćby ze wcześniejszych części sagi.

Download

Xardas main menu   
Rozmiar: 0.4 MB
Autor: Lazor
Szczegóły

Niewielka modyfikacja podmieniająca grafikę menu głównego gry.

Download

Jest to jedynie część modyfikacji do Gothic 3. Istnieją też inne, wprowadzające zmiany fabularne [Quest Pack], jednak są one dostępne jedynie w języku niemieckim i dlatego zdecydowałem się ich tutaj nie prezentować.

Aby w łatwy sposób pobrać modyfikacje warto skorzystać z programu Community Updater . To właśnie dzięki niemu można uruchamiać mody, a ponad to zmienić zaawansowane ustawienia gry, czy przejrzeć zasoby plikowe Gothic 3. Pełne informacje na temat owego, jak i innych programów ułatwiających korzystanie z Gothic 3 znajdziecie w sekcji Dawnload w kategorii Programy.


Sonda
Chcesz, aby Nordic Games rozwijało markę Gothic?

Tak, trzeba dać im szansę, czekam na efekty
Nie, nieważne, że to już inna, nowa firma - tak czy siak wara od tej serii


[poprzednie sondy]
Phoenix
» Strona Główna
» ADOM
» Fallout
» Arcanum
» Disciples
» The Witcher
» Icewind Dale
» Imperium Diablo
» The Elder Scrolls
» Neverwinter Nights
» Planescape: Torment
Partnerzy

Dragon Age 2
Upadek Setarrif
Mass Effect
Wiedźmin
Fable

Feniks z Popiolów - czekamy...
Niniejsza strona jest czescia Wortalu Phoenix, znajdujacego sie aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyzszy link by dowiedziec sie wiecej.
© 2002-2010 Gothic Site. Partnerzy: call of duty, skyrim, rpg. jPortal