Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Świat
» Historia
» Orkowie
» Gildie
» Engine
» Soundtrack
Pomoc
» Ogólne informacje
» FAQ
» Solucja
» Zadania - Nordmar
» Konsola (Kody)
» Skrzynie
» Poradnik wojownika
» Poradnik maga
» Poradnik złodzieja
» Poradnik: QuestPack
Ekwipunek
» Artefakty
» Rośliny
» Kamienie teleportacyjne
Artykuły
» Recenzja
» Modyfikacje
» Dodaj artykuł
Fanowskie inicjatywy
» Community Patch
» ModPack
» QuestPack
Galeria
» Screenshots
» Artworks
» Wallpapers
» Inne
» Fanworks
Download
» Filmy [38]
» Inne [4]
» Mody [8]
» Muzyka [4]
» Patche [10]
» Programy [3]

Skocz do:

Gildie

Gildie

W tej części gry został zniesiony obowiązek przynależności do jednej z trzech gildii (jak to miało miejsce wcześniej), teraz gracz może wykonywać zadania dla wszystkich grup. Do dyspozycji jest aż sześć głównych frakcji:

W grze występują równie inne grupy, od których można dostawać zadania, są to:

Miarą szacunku o każdej z tych grup jest zdobyta reputacja. Jest ona miarą wartości bezimiennego w hierarchii danej gildii i może się przyczynić do tak istotnych rzeczy jak choćby wstęp do stolic i przywódców.

Buntownicy

Pokonani ludzie, którzy nie zaakceptowali zwierzchnictwa okupujących Myrthanę orków. Jako outsiderzy muszą ukrywać się w lasach, starych kopalniach i jaskiniach. Buntownicy stanowią trzon ruchu oporu działającego na rzecz odbicia miast spod orkowego jarzma. Organizują oni broń i biorą udział w zadaniach mających osłabić pozycję orków jak i ich morale.

Na buntowników natknąć się można wszędzie, ich obozy znajdują się w Reddock, Nemorze, Okarze, oraz stolicy Vengardzie gdzie ukrywa się Król Rhobar przywódca grupy.

Orkowi Najemnicy

Do frakcji tej należą ludzie sympatyzujący z orkowymi oddziałami, którzy wykonują dla nich podrzędne zadania i są odpowiedzialni za spokój w podbitych miastach. Nieraz werbowani siłą byli obrońcy miast, którym w innym razie groziłaby śmierć. Prócz nich jednak szeregi orkowych najemników zajmują zdrajcy, bandyci i wojownicy – recydywiści; którym za rządów Króla Rhobara groziłoby zesłanie do Górniczej Doliny i śmierć.

Orkowych najemników można znaleźć we wszystkich podbitych miastach w Mythane. Nie mają oni głównego przywódcy – wszyscy oni podlegają orkom, których wodzem jest Kan.

Gońcy leśni

Jest to dość specyficzna i niewielka gildia podległa druidom, których bronią i dbają o porządek w niewielkich wioskach w których mieszkają. Gońcy leśni są obrońcami natury i chociaż nie angażują się w spór ludzi i orków to są zmuszeni działać przeciwko najeżdżającymi i niszczącymi ich osady orkami. Każdej drobnej społeczności gońców leśnych przewodzi druid. Najwięcej osad leśnych ludzi znajduje się w Myrthanie.

Assasyni

Osiadły lud pustyni Varant i znajdującej się na niej miast. Jest to najliczniejsza grupa zachodniej połowy kontynentu, trudniąca się głównie niewolnictwem i handlem. Assasyni jako jedyni opanowali sztukę walki dwiema broniami, co z ich wojowników czyni potężnych przeciwników, których spotkać można na większości aren świata. Pustynny lud sympatyzuje z orkami. Za niebotyczne stawki pozwala im na prowadzenie wykopalisk na piąstkach pustyni, gdzie orkowie poszukują tajemniczych boskich artefaktów. Assasyni zajmują się głównie handlem, są to najtwardsi i najbardziej zajadli sprzedawcy na świecie. W ich ofercie prócz najcenniejszej na pustyni wody znajdują się magiczne artefakty odkopywane z pustynnych ruin, zaś w Myrthanie kwitnie handel niewolnikami, których chwytają pustynni łowcy i sprzedają orkom.

Assasyni zajmują wszystkie pustynne miasta. Ich przywódcami są kapłani Beliara zajmujący świątynne miasto Bakaresh, oraz znajdujący się w stolicy państwa Isthar Zuben będący wybrańcem Beliara i władcą całej krainy.

Koczownicy

Koczowników można nazwać rebeliantami pustyni, którzy walczą z Assasynami o prawo do zajmowania pustyni Varant. Wywodzący się z dawnego koczowniczego ludu, który niegdyś zamieszkiwał te ziemie, teraz są największym problemem assasyńskich przywódców, napadających na pustynne miasta i karawany kupieckie.

Koczowników znaleźć można w grotach i innych skalnych kryjówkach na bezdrożach pustyni. Przewodzą im Magowie Wody, którzy są ich nieformalnymi przywódcami.

Nordmardczycy

Ludzka społeczność zamieszkująca te wyjątkowo niełaskawe dla życia tereny kontynentu. Nordmardczycy są twardymi ludźmi, zahartowanymi w krainie wiecznego lodu, gdzie musieli wypracować odpowiedni styl życia gwarantujący przetrwanie na lodowych pustyniach. Są oni najbieglejszymi kowalami na świecie, ich rzemieślnicy od pokoleń znają sekrety wytwarzania broni z magicznej rudy. Lud Nordmaru to także wyjątkowo biegli myśliwy, najlepsi z nich zyskali nawet wyjątkową moc pozwalającą zmieniać się w daną istotę. Nordmardczycy jako pierwsi musieli ugiąć się pod orkową potęgą. Chociaż okupant nie zdołał całkowicie podporządkować sobie ludzi, to bezapelacyjnie rządzi on w lodowej krainie. Nordmardczycy nie są jednak bierni w tej walce, każda ludzka osada posiada szeregi elitarnych wojowników zajmujących się polowaniami i zabijaniem orków.

Społeczność ludzi w Nordmarze podzielona jest na trzy większe osady, z których każda trudni się innymi zadaniami. Przywódcą wszystkich Nordmardczyków jest Kerth – przywódca Klanu Ognia, najsilniejszej z ludzkich siedzib położonej w bezpośrednim sąsiedztwie Klasztoru Magów Ognia.

Niewolnicy

Niewolnictwo za rządów orków stało się w Myrthanie wyjątkowo popularne. Mieszkańcy podbitych miast stali się bydłem wykonującym dla orków najbardziej podstawowe zadania – głównie rozkopywanie świątyń. Nieróżniący się od siebie, bez tożsamości, jednakowo zlęknieni i zniewoleni pracą. Podbity lud bez perspektyw, upatrujący nadziei w rebeliantach i marzących o wolności.

Orkowie

Główny okupant i wróg ludzi. Orkowie przybyli z lodowego Nordmaru, gdzie wpierw pokonali tamtejszych obrońców. Gdy ruszyli z wendetą na miasta Myrthany ludzie mężnie stawili im czoła. Wojna trwała wiele lat, dopiero niedawno sprzymierzył się z nimi Xardas – wybraniec Beliara, co przeważyło szalę zwycięstwa na rzecz orkowych hord. Orkowie chlubią się umiejętnościami myśliwskimi, są również niezgorszymi wojownikami. Są obecni wszędzie, od lodowych pustyń Nordmaru, po spalone słońcem piaski Varantu. Przewodzi im Kan, herszt, który poprowadził orków do zwycięstwa nad ludzkością. Po zwycięstwie stacjonujący w Faring

Magowie Ognia

Niegdyś jedna z najpotężniejszych ludzkich frakcji, dysponująca magią Innosa i wspierająca działania paladynów w walce z orkami. Od momentu jak Xardas zniszczył magię runiczną potęga magów ognia prysła, była potęga Klasztoru przeminęła, zaś magowie stali się bezbronnymi ludźmi szukającymi nowych metod zgłębienia boskiej mocy.

Magowie ognia obecni są w większości rebelianckich kryjówek, gdzie wspierają buntowników wiedzą alchemiczną i prowadzą badania nad pradawną wiedzą. Ich przywódcą jest Karrypto, najwyższy rangą mag ognia żyjący na tym świecie, zamieszkujący wieżę, nad salą tronową króla Rhobara w stolicy Vengardzie. Największy zbiór magów ognia nadal trwa w Klasztorze, gdzie bez ustanku szukają sposobu na przywrócenie paladynom ich magii, którą ci utracili podobnie jak oni, oraz zgłębiają pradawna wiedzę pozwalającą im na rzucanie zaklęć bez pomocy run.

Magowie Wody

Grupa kapłanów Adanosa, którzy przybyli na kontynent z Khorins po tym jak orkowie zajęli wyspę. Magowie wody osiedlili się na pustyni Varant, która zgodnie z podaniami jest ich dziedzictwem, sprzymierzyli się oni tam z Koczownikami i wspierając ich w działaniach przeciwko orkom i assasynom. Przez swoje działania magowie wody stali się solą w oku Zubena i innych przywódców assasyńskich miast, którzy bez ustanku na nich polują.

Przywódcą tej grupy jest dobrze znany Saturas, który wraz z innymi Magami Wody zajmuje się badaniem pustynnych ruin i szukaniem pozostałości po dawnych czasach.


Sonda
Chcesz, aby Nordic Games rozwijało markę Gothic?

Tak, trzeba dać im szansę, czekam na efekty
Nie, nieważne, że to już inna, nowa firma - tak czy siak wara od tej serii


[poprzednie sondy]
Phoenix
» Strona Główna
» ADOM
» Fallout
» Arcanum
» Disciples
» The Witcher
» Icewind Dale
» Imperium Diablo
» The Elder Scrolls
» Neverwinter Nights
» Planescape: Torment
Partnerzy

Dragon Age 2
Upadek Setarrif
Mass Effect
Wiedźmin
Fable

Feniks z Popiolów - czekamy...
Niniejsza strona jest czescia Wortalu Phoenix, znajdujacego sie aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyzszy link by dowiedziec sie wiecej.
© 2002-2010 Gothic Site. Partnerzy: call of duty, skyrim, rpg. jPortal