http://www.gothic.phx.pl

:: Różne oblicza Khorinis
Wiadomość dodana przez: Macrentofeth (2013-06-26 19:04:37)

Podczas gdy Piranha Bytes milczy w sprawie serii Gothic, a Nordic Games nic nie mówi o kontynuacji Arcanii, niektórzy fani spragnieni powrotu przygód Bezimiennego postanowili odtworzyć stare części gry w nowocześniejszej (lub po prostu nieco zmienionej) formie. W internecie można znaleźć parę lepszych lub gorszych prób odtworzenia Khorinis, poniżej znajdują się najciekawsze z nich. Niestety nie jest do końca pewne czy którykolwiek z projektów zostanie kiedykolwiek dokończony i ujrzy światło dzienne, jednak można śmiało założyć, że nie są to ostatnie próby odtworzenia naszej ulubionej gry sprzed ponad dziesięciu lat...

Dawno temu...


Jeden z najstarszych projektów to kolonia z Gothic I w formie mapy do Warcraft 3, przeznaczonej do trybu multiplayer. Starzy wyjadacze z pewnością dawno już o tym słyszeli.



Na trailerze widzimy bohatera, który porusza się po Starym Obozie i jego okolicach oraz prowadzi dialogi z kilkoma NPC. Grafika równie archaiczna co w pierwszych częściach (do tego barwy bardziej pogodne) oraz odmienny styl rozgrywki zapewne nie oddają w pełni klimatu i nie skusiłyby każdego, ale projekt z pewnością zasługuje na małą wzmiankę - szkoda tylko, że umarł przed jego ukończeniem.

Z czeluści forum


Drugim projektem, o którym warto wspomnieć jest próba przeniesienia świata z Gothic II na silnik CryEngine 3 (Crysis 2, Crysis 3). Firma Crytek wypuściła darmowe narzędzia modderskie, co zachęciło do stworzenia modyfikacji użytkownika naszego forum, niejakiego ProgramFiles. Podzielił się on z nami licznymi zrzutami ekranu, przedstawiającymi miasto Khorinis w nieco lepszym wydaniu graficznym.

Więcej screenów: tutaj

Najbardziej w oczy rzucają się dokładniejsze cienie. Bez nowych modeli i z zaledwie kilkoma nowymi teksturami aż tak wielkiej różnicy jeszcze nie widać, ale od czegoś trzeba zacząć. Niestety, od kilku miesięcy nie ma żadnych nowych wieści i nie wiadomo czy ProgramFiles nadal pracuje nad modyfikacją.

Khorinis bardziej kanciaste niż w 2002 roku
Kolejnym projektem jest próba odtworzenia świata z Gothic II w Minecraft, chyba wszystkim już znanym sandboxie, pozwalającym na budowanie z pojedynczych klocków wszystkiego, co tylko się zechce. Użytkownik Pitch Budowniczy (link) odwzorowuje dobrze znane nam lokacje i prezentuje wszystko w swoich filmach, które przedstawiają historię Bezimiennego z drugiej części gry.

Pod zabójczą strzałą




Dobrą wiadomością jest, że Pitch nadal pracuje nad projektem. Tworzenie całej mapy klocek po klocku oraz podkładanie dźwięków jest bardzo czasochłonne, dlatego długo jeszcze poczekamy, zanim autorowi uda się odwzorować cały świat gry. Kiedy już tego dokona pozostaje nam mieć nadzieję, że podzieli się swoją mapą z fanami. Należy też zaznaczyć, że Pitch używa w swoim projekcie licznych modyfikacji, większość z nich poprawia kwadratową grafikę Minecrafta – na równie kwadratową, ale nieco ładniejszą niż w oryginale.

Gothic w Skyrim


Ostatnim i robiącym chyba największe wrażenie projektem jest odtworzenie przez użytkownika LetsRockTheGames (link do kanału) fragmentu wyspy Khorinis w CreationKit – zestawie narzędzi modderskich do The Elder Scrolls V: Skyrim.



W krótkim filmie widzimy jak gracz zwiedza początkowe lokacje z Gothic II – drogę z wieży Xardasa, farmę Lobarta, aż w końcu dojeżdża do bramy Khorinis… na koniu. Wszystko to oprawione w klimatyczną grafikę na wysokim poziomie, którą prezentowało Skyrim. Co prawda widzimy tylko mały kawałek świata, żadnych walk czy interakcji z NPC – jednak ci, którzy znają możliwości CreationKit powinni wiedzieć, że odwzorowanie całej gry jest rzeczą jak najbardziej do zrobienia. LetsRockTheGames niestety nie rozwija projektu dalej – z jego wypowiedzi dowiedzieć się możemy, że stworzył modyfikację tylko dla zabawy i sam nie jest w stanie odwzorować całej gry – co innego, gdyby miał do pomocy grupę innych modderów...

Kilka słów optymizmu na koniec


W czasach, kiedy seria Gothic ma się nie najlepiej, taka twórczość fanów jest czymś, co naprawdę cieszy. Gracze mają na wyciągnięcie ręki coraz lepsze narzędzia do tworzenia modyfikacji na przeróżnych silnikach. Świetnym przykładem (i być może motywacją dla zapaleńców) będzie historia Drewa Rechnera i jego ekipy, którzy wspólnymi siłami w ciągu siedmiu lat stworzyli Baldur’s Gate: Reloaded – modyfikację do Neverwinter Nights 2, będącą odwzorowaniem pierwszego Baldur’s Gate wraz z dodatkiem „Opowieści z Wybrzeża Mieczy”.



Jak już wcześniej zostało wspomniane - z pewnością przedstawione powyżej projekty nie były ostatnimi próbami odtworzenia serii. Zapalonych modderów nie brakuje. Miejmy nadzieję, że niebawem ujrzymy kolejne dzieła fanów – i liczmy na to, połączą siły, żeby stworzyć coś naprawdę niesamowitego.

- Lifu


adres tej wiadomości: http://www.gothic.phx.pl/news.php?id=2173