Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Świat
» Historia
» Gildie
» Umiejętności
» Potwory
» Smoki
» Orkowie
» Bogowie
» Postacie
» Lista NPC
» Lokacje
» Górnicza Dolina
» Encyklopedia
Pomoc
» Ogólne informacje
» FAQ
» Solucja
» Zadania
» Bonusy
» Porady
» Bezimienny
» Walka
» Mapy
» Nauczyciele
» Sprzedawcy
» Demo
» Kody
» Konsola
Ekwipunek
» Rośliny
» Bronie
» Zbroje
» Mikstury
» Czary
» Artefakty
Artykuły
» Recenzja
» Opowiadania
» Przemyślenia
» Funny
» Wywiady
» Inne
» Dodaj artykuł
Galeria
» Screeny
» Artworki
» Funny
» Rysunki
» Triki
Download
» Demo [2]
» Filmy [6]
» Inne [2]
» Mody [2]
» Muzyka [10]

Skocz do:

Zadania: rozdział 1


[Rozdział 1 | Rozdział 2 | Rozdział 3 | Rozdział 4 | Rozdział 5]


  • Afera z zielem
  • Babo i ogród
  • Bandyci na farmie Lobarta
  • Bandyci w latarni morskiej Jacka
  • Baranie kiełbaski
  • Bezczelny złodziej
  • Bimber
  • Błogosławieństwo Bogów
  • Czarna skóra
  • Czeladnik z Khorinis
  • Członek straży miejskiej
  • Cztery wilki dla pepe
  • Do dna
  • Dostać się do Górnego Miasta
  • Dostawa wina
  • Dowody
  • Eksperyment
  • Fałszywy posłaniec
  • Farmer w potrzebie
  • Futra dla Bospera
  • Głodny myśliwy
  • Gulasz
  • Informacje dla Garvella
  • Jak dostać się do klasztoru
  • Jak dostać się do miasta Khorinis
  • Jeden z najemników
  • Komnaty nowicjuszy
  • Krótka wycieczka do miasta
  • Krwawe puchary
  • Kupieckie złoto
  • Kusza Dragomira
  • Leniwy farmer
  • Listy gończe
  • Łuk Bospera
  • Matteo i Gritta
  • Miecz Alrika
  • Miecz Roda
  • Najazdy bandytów
  • Odpędzić straż
  • Oferta pokoju
  • Oko Innosa
  • Opolos i biblioteka
  • Opolos i przepis
  • Paczka pełna ziela
  • Paczuszka z zielem
  • Patelnia dla Hildy
  • Pazury zębacza
  • Pierścień Constantina
  • Praca dla Wilka
  • Próba Ognia
  • Problemy na farmie Lobarta
  • Prychająca istota
  • Przyłączenie do gildii złodziei
  • Ścieżka wiernych
  • Siedem ziół
  • Skopać tyłek Bullkowi
  • Słoneczny Aloes
  • Służba społeczności
  • Sprawa Fernanda
  • Szacunek
  • Szalony Fellan
  • Trening bojowy Babo
  • Tworzenie run
  • Ubiór roboczy Lobarta
  • Wielkie wyzwanie
  • Wyzwanie Jarvisa
  • Względy Canthara
  • Za butelkę wina
  • Za kilka ziół więcej
  • Zanieść rzepy Hildzie
  • Zbrodnia Dyriana
  • Zebrać czynsz
  • Zebrać rzepę z pola
  • Zioła dla Constantino
  • Żyjąca skała


  • Afera z zielem

    Zleceniodawca: Lord Andre
    Doświadczenie: 100

    Lord Andre poprosi cię o położenie kresu handlowi zielem w porcie. Wysłuchaj najpierw co ma ci do powiedzenia Mortis. Następnie Udaj się do dzielnicy portowej i porozmawiaj z karczmarzem Kardifem. Zdejmij zbroję strażnika, idź do ,,Czerwonej Latarni'', poproś wykidajłę o zioła, a kiedy odmówi - wejdź do środka. Porozmawiaj z właścicielem przybytku, wydaj 50 sztuk złota, żeby się zabawić i idź z Nadją na górę - tam poproś ją o bagienne ziele i zapłać jej za wiadomość 50 sztuk złota. Następnie idź z powrotem do bramkarza i porozmawiaj z nim, ale nie wyjawiaj, że źródłem twoich informacji jest Nadja. Kup łodygę bagiennego ziela i wróć do Lorda Andre, by zdać mu sprawozdanie z wydarzeń.

    Afera z zielem

    Zleceniodawca: Babo
    Doświadczenie: 50

    Babo pracował kiedyś w klasztornym ogródku i chciałby to znowu robić - aby pomóc biedakowi, musisz najpierw przejść test ognia i awansować na maga. Teraz możesz prosić Pyrokara, żeby przydzielił Boba do dawnych obowiązków (Po wykonaniu tego zadania nie będziesz mógł już wykonać zadań ''Zbrodnia Dyriana'' i ''Opolos i Biblioteka'').

    Bandyci na farmie Lobarta

    Zleceniodawca: Maleth
    Doświadczenie: 150

    Bandyci wciąż kradną rolnikowi owce. Znajdziesz ich w jaskini w pobliżu miejsca, gdzie na początku gry spotkałeś bandytę na drodze od Xardasa do miasta (może to być jednak trudny orzech do zgryzienia na tym etapie gry i chyba warto wpierw zaopatrzyć się w jakąś lepszą broń). Kiedy już uporasz się z bandytami porozmawiaj z Lobartem.

    Bandyci w latarni morskiej Jacka

    Zleceniodawca: Jack
    Doświadczenie: 400

    Na nadbrzeżu siedzi latarnik Jack, którego bandyci wypędzili z jego latarni. Na miejscu czeka na ciebie trzech zbirów, zaopatrzonych między innymi w łuki, a walka z nimi będzie nie lada wyzwaniem. Kiedy już się z nimi uporasz i przeszukasz latarnię, idź z powrotem do Jacka, by zainkasować swoją nagrodę.

    Baranie kiełbaski

    Zleceniodawca: Gorax
    Doświadczenie: 200

    Gorax poprosi cię o przyniesienie z piwnicy baraniej kiełbasy i rozdzielenie jej pomiędzy 14 nowicjuszy. Nie zapomnij o dwóch nowicjuszach w piwnicy i Pedro przy bramie klasztornej (który jak mu dasz swoją kiełbasę - powie, gdzie znaleźć ogniste pokrzywy dla Neorasa). Kiedy już rozdzielisz kiełbasę, porozmawiaj z Goraxem.

    Bezczelny złodziej

    Zleceniodawca: Jora
    Doświadczenie: 100

    Jeżeli przyjąłeś zadanie od Jory, musisz złapać Rengaru i wydusić od niego ukradzione pieniądze. Poinformuj o nim Lorda Andre i zgarnij nagrodę. Pamiętaj jednak, że wtedy nie uda ci się przyłączyć do Gildii Złodziei.

    Bimber

    Zleceniodawca: Ehnim
    Doświadczenie: 550

    Porozmawiaj z braćmi Egillem i Ehnimen na farmie Akila, a następnie doprowadź między nimi do kłótni i poczekaj aż się pobiją. Nie pozwól żeby ktoś inny włączył się do bójki (co jest dosyć trudne), bo skończyć się to może śmiercią jednego z braci. Zaczep teraz Ehnima, który wyjawi ci, że Vino ma w jaskini na północ od farmy Akila gorzelnię. Wejście jest zamknięte zardzewiałą kratą i żeby ją otworzyć, musisz kupić od niego łój kretoszczura do nasmarowania zardzewiałego kołowrotu.

    Błogosławieństwo Bogów

    Zleceniodawca: Thorben
    Doświadczenie: 150

    Żeby zyskać sympatię Thorbena, musisz otrzymać błogosławieństwo bogów. Odwiedź Vatrasa w świątyni oraz Dagora na targowisku i poproś obu, aby udzielili ci swojego błogosławieństwa, następnie wróć do Thorbena i porozmawiaj z nim.

    Czarna skóra

    Zleceniodawca: Raoul
    Doświadczenie: 750

    Kiedy już zostaniesz przyjęty w szeregi najemników (lub zostaniesz strażnikiem albo magiem), zaczepi cię Raoul, który będzie chciał, żebyś mu przyniósł skórę czarnego trolla. Zadania jest bardzo trudne, gdyż troll jest silny i potrafi sprawić nielada problemy. Po zabiciu olbrzyma zanieś skórę Raoulowi, który zaproponuję ci za nią niezłą sumkę.

    Czeladnik z Khorinis

    Zleceniodawca: Lord Andre
    Doświadczenie: 400

    Chcąc terminować u jednego z mistrzów w Khorinis, musisz tak długo przekonywać wszystkich czterech, aż wyrażą swoją zgodę. W tym celu wypełnij następujące zadania: ,,Futra Dla Bospera", ,,Błogosławieństwo Bogów", ,,Matteo i Gritta" oraz ,,Wielkie Wyzwanie". Z alchemikiem Constantino wystarczy, że tylko porozmawiasz, chyba że chcesz pobierać dla niego nauki. Najlepiej chyba jest zostać czeladnikiem u wytwórcy łuków - Bospera. Dzięki temu będzie mu można sprzedawać futra upolowanych zwierząt za nominalną cenę, co znacznie wzbogaci twoją ilość złotych monet. Umiejętności kowalstwa i tworzenia mikstur będzie można nauczyć się od innych osób.

    Członek straży miejskiej

    Zleceniodawca: Lord Andre
    Doświadczenie: 400

    Zaraz po wejściu do miasta zaczepi cię paladyn Lothar. Porozmawiaj z nim i wyciągnij od niego wszystkie dostępne informacje. Aby Lord Andre przyjął cię do straży miejskiej, musisz być mieszkańcem miasta, a więc zostać czeladnikiem u jednego z mistrzów (Patrz ,,Czeladnik z Khorinis"). Drugim sposobem na zostanie strażnikiem jest rozpracowanie gildii złodziei - kiedy już to uczynisz, idź po prostu do Lorda Andre, by ubiegać się o posadę - ale wtedy ominie cię kilka ciekawych zadań do wykonania.

    Cztery wilki dla Pepe

    Zleceniodawca: Pepe
    Doświadczenie: 250

    Na prawo od domu Onara spotkasz Pepe pilnującego owiec. Pomóż mu rozwiązać problem z wilkami, które porywają mu owce.Cztery wilki znajdziesz w pobliżu opuszczonego obozowiska nieco dalej na północ - zabij je i porozmawiaj z Pepe.

    Do dna

    Zleceniodawca: Rukhar
    Doświadczenie: 25

    Porozmawiaj z Randolphem pracującym na farmie Akila. Powie ci, że w gospodzie ,,Pod Martwą Harpią" niejaki Rukhar wyzywa ludzi na pojedynki w piciu piwa. Randolph podejrzewa go, że doprawia innym piwo alkoholem. Idź do gospody, podmień w skrzyni stojącej obok kontuaru butelkę ginu na butelkę wody. Porozmawiaj z Rukharem o konkursie i zaproponuj na swojego zawodnika Rundolpha (Obstawiając maksymalną stawkę), po czym wróć do Randolpha i zaoferuj mu pieniądze, żeby mógł wziąć udział w pojedynku. Zjaw się w karczmie po wygraną dopiero, jak miną dwa dni, bo obaj zawodnicy mają nieprzeciętnie mocne głowy i jeszcze mocniejsze pęcherze.

    Dostać się do Górnego Miasta

    Zleceniodawca: -
    Doświadczenie: -

    Aby uzyskać wstęp do górnego miasta i zostać przyjętym na poczet straży miejskiej, musisz być szanowanym obywatelem lub znaleźć zatrudnienie u jednego z mistrzów (Patrz: ,,Czeladnik z Khorinis").

    Dostawa wina

    Zleceniodawca: Gorax
    Doświadczenie: 150

    Gorax wyda ci polecenie dostarczenia dwunastu butelek wina do gospody ,,Pod Martwą Harpią" i odebrania zapłaty - 240 złotych monet. Idź do gospody i porozmawiaj z jej właścicielem - Orlanem. Możesz albo zainkasować całą należną zapłatę, albo ubić interes z Orlanem (otrzymasz wtedy kilka magicznych zwojów). Po powrocie wytłumacz się Goraxowi twierdząc, że Orlan cię oszukał, albo lepiej oddaj mu całą sumę, bo dzięki temu otrzymasz punkty doświadczenia za wykonane zadanie.

    Dowody

    Zleceniodawca: Lord Hagen
    Doświadczenie: 800

    Lord Hagen zażąda, żebyś udał się do Goronda w Górniczej Dolinie i dostarczył mu dowodów na istnienie smoków. Otrzymasz klucz otwierający bramę do Górniczej Doliny (to zadanie rozpoczyna rozdział drugi).

    Eksperyment

    Zleceniodawca: Ignaz
    Doświadczenie: 100

    Ignaz zleci ci przetestowanie wynalezionego przez siebie zaklęcia zapomnienia. Użyj go na tym, kogo przed chwilą pobiłeś. Pamiętaj, aby nie było żadnych świadków tego wydarzenia. Kiedy już rzucisz zaklęcie, idź z powrotem do Ignaza. Będziesz mógł nauczyć się od niego przepisów na tworzenie kilku mikstór.

    Fałszywy posłaniec

    Zleceniodawca: Nagur
    Doświadczenie: 100

    Idź do gospody ,,Pod Kuternogą" i porozmawiaj z Kardifem. który skieruje cię do Nagura. Ten z kolei każe zatrudnić ci się jako posłaniec u Baltrama (zdradzi też, że to on załatwił poprzedniego) i zatrzymać przesyłkę, którą ten rozkaże ci przynieść. Gdy nie będziesz chciał wstąpić do gildii, możesz poinformować Lorda Andre o bandycie i otrzymasz za to nagrodę. Wynajmij się jako posłaniec u Baltrama na targowisku, udaj się na farmę i odbierz paczkę od Akila, a następnie dostarcz ją Nagurowi.

    Farmer w potrzebie

    Zleceniodawca: Akil
    Doświadczenie: 100

    Najemnicy grożą farmerowi Akilowi. Idź do jego domu i porozmawiaj z obydwoma strażnikami; wybuchnie walka, ale współpracownicy farmera przyjdą ci z odsieczą. Porozmawiaj z Akilem, a zadanie dobiegnie końca.

    Futra dla Bospera

    Zleceniodawca: Bosper
    Doświadczenie: -

    Chcąc zatrudnić się u Bospera, musisz najpierw udać się na polowanie i przynieść mu sześć wilczych skór. W tej okolicy nie trudno znaleźć wilki. Kiedy już będziesz miał skóry, zostaniesz przyjęty. Możesz skorzystać z pomocy kręcącego się w pobliżu Bartoka i wybrać się z nim na polowanie.

    Głodny myśliwy

    Zleceniodawca: Grom
    Doświadczenie: 25-250

    W dolince na południe od posiadłości Onara znajdziesz myśliwego Groma. Kiedy z nim porozmawiasz, okażę się, że jest głodny. Przynieś mu mleko, chleb i szynkę, a zdobędziesz troche punktów doświadczenia oraz będziesz mógł się od niego nauczyć sztuki oprawiania zdobyczy.

    Gulasz

    Zleceniodawca: Thekla
    Doświadczenie: 250

    Po tym, jak spuścisz lanie Bullko, kucharka Thekla poczęstuje cię gulaszem. Jak będziesz chciał więcej, wyśle cię do uzdrowicielki Sagitty po zioła. Udaj się do Sagitty i przynieś zioła Thekli, a otrzymasz kolejną porcję smakowitego posiłku.

    Informacje dla Garvella

    Zleceniodawca: Garvell
    Doświadczenie: 75-225

    Garvell nadzoruje budowe statku w porcie i bardzo niepokoi się zaistniałą sytuacją. Poprosi cię o dostarczenie informacji na temat orków i paladynów. Na pierwszy temat porozmawiaj z Rangarem na Placu Wisielców, stawiając mu wcześniej piwo. O paladynach opowie ci Lord Andre, jak już przyłączysz się do straży. Wróć do Garvella i opowiedz mu, czego się dowiedziałeś.

    Jak dostać się do klasztoru

    Zleceniodawca: Pedro lub Isgorath
    Doświadczenie: 250

    Aby zostać przyjętym w nowicjuszy, musisz ofiarować na rzecz klasztoru 1000 złotych monet i owcę. Zwierzaka kupisz za 100 sztuk złota od pasterza Pepe na prawo od farmy Onara. Uważaj żeby w czasie drogi do klasztoru nie zaskoczył cię żaden potwór. Patrz także, aby przy dużym moście owca była tuż za tobą, gdyż może spaśc w dół.

    Jak dostać się do miasta Khorinis

    Zleceniodawca: -
    Doświadczenie: -

    Aby wejść do miasta, potrzebujesz ubrania roboczego albo przepustki. Ubranie możesz uzyskać od Lobarta, nie zapomnij również dodatkowo porozmawiać z Malethem, który udzieli ci potrzebnych wskazówek. Przepustkę dostaniesz od Canthara, który w zamian za nią poprosi cię w mieście o przysługę.

    Jeden z najemników

    Zleceniodawca: Lee
    Doświadczenie: -

    Aby przystąpić do Najeników, musisz najpierw porozmawiać z Lee. Następnie przekonaj większość z nich do swojej osoby (patrz "Szacunek"). Teraz musisz ponownie porozmawiać z Lee i postarać się o zgodę Onara, który nie będzie czynił żadnych trudności.

    Komnaty nowicjuszy

    Zleceniodawca: Parlan
    Doświadczenie: 300

    Parlan zażyczy sobie, żebyś pozamiatał pomieszczenia klasztorne - to zadanie może być zbyt męczące, warto więc znaleźć kilku pomocników, którzy "odwalą" pracę za ciebie. Babo jest pierwszym ochotnikiem, ale zażyczy sobie w zamian zwój z czarem Pięści Wichru - możesz go kupić u Goraxa. Dwóch nowicjusz z kościoła da się przekonać, jednakże jednemu z nich trzeba będzie zapłacić 50 złotych monet. Ostatniego dobrowolnego zamiatacza znajdziesz w piwnicy. Kiedy już uzyskasz pomoc wszystkich czterech nowicjuszy, pozostanie ci zdać relację Parlanowi.

    Krótka wycieczka do miasta

    Zleceniodawca: Karras
    Doświadczenie: 200

    W bibliotece zostaniesz zobowiązany przez maga Karrasa do zakupienia trzech zwojów w sklepie Ignaza w mieście. Udaj się we wskazane miejsce i zakup zwoje, które następnie oddaj Magowi Ognia.

    Krwawe puchary

    Zleceniodawca: Cassia
    Doświadczenie: 300

    Twoim zadaniem będzie odszukać i przynieść sześć ukrytych w górnym mieście krwawych kielichów. Pierwszy kielich znajduje się w skrzyni na pierwszym piętrze domu Gerbrandta. Drugi kielich trzyma w swojej skrzyni lichwiarz Lehmar - możesz go ukraść albo posłużyć się znalezionym w domu Lutero wekslem wystawionym przez Lehmara. Trzeci kielich możesz ukraść ze skrzyni w domu obok sklepu Salandrielsa - klucz do skrzyni znajdziesz na kominku. Czwarty kielich zdobędziesz w domu Valentino - najpierw ukradnij właścicielowi klucz (jest częstym gościem w karczmie Coragona), a następnie otwórz tajną skrytkę, poruszając poluzowaną lampą na pierwszym piętrze domu. Teraz wystarczy tylko otworzyć skrzynię znajdującą się w skrytce. Kolejny kielich odnajdziesz w domu sędziego w tajemnym pomieszczeniu, do którego możesz się dostać używając tarczy obok kominka na piętrze - klucz do skrzyni zawierającej kielich będziesz musiał ukraść sędziemu. Ostatni kielich stoi na komodzie w domu gubernatora Lariusa, w pokoju, w którym ten przebywa. Na koniec dddaj wszystkie kielichy Cassii.

    Kupieckie złoto

    Zleceniodawca: Jora
    Doświadczenie: -

    Porozmawiaj z Jorą na targowisku, a ten wyjawi ci, że Rengaru ukradł mu sakiewkę ze złotem. Zaczep stojącego w pobliżu Rengaru i ścigaj go, kiedy zacznie uciekać. Jak go złapiesz, odbierz mu 50 złotych monet, ale nie wydawaj go strażom. Oddaj pieniądze kupcowi, a ten zdradzi ci ważne informacje dotyczące złodzei. gdy nie będziesz chciał wstąpić do gildii, możesz poinformować Lorda Andre o złodzieju i zgarnąć nagrodę za przestępce.

    Kusza Dragomira

    Zleceniodawca: Dragomir
    Doświadczenie: 150

    Dragomir ma swoje obozowisko niedaleko gospody ,,Pod Martwą Harpią". Powie ci, że zgubił swoją ulubioną kuszę - znajdziesz ją w kamiennym kręgu na północy, niedaleko legowiska Czarnego trolla. Uważaj na mocnych przeciwników. Wróć z kuszą do Dragomira po nagrodę. Pomoże ci również zwiększyć twoje umiejętności w strzelaniu z kuszy.

    Leniwy farmer

    Zleceniodawca: Bronko
    Doświadczenie: 50

    Zostaniesz zaczepiony przez Bronko, którego znajdziesz w pobliżu farmy Sekoba. Możesz mu zapłacić 5 sztuk złota. Idź porozmawiać o Bronko z Tillem, synem Sekoba, który poprosi cię, żebyś zagonił go do roboty. Wróć do Bronka i postrasz go najemnikami albo sprowokuj do walki. Jeżeli zdecydujesz się go pobić, porozmawiaj z nim, kiedy ten już się podniesie. Następnie wróć do Tilla po nagrodę.

    Listy gończe

    Zleceniodawca: Bandyta niedaleko wieży Xardasa
    Doświadczenie: 25

    Po opuszczeniu wieży Xardasa spotkasz po drodze do miasta bandytę. Musisz powiedzieć mu, że przybywasz z gór i przyznać się, że byłeś skazańcem, a dowiesz się, że rozesłano za tobą listy gończe z wyrokiem śmierci. Za 10 sztuk złota (możesz oszukać że je posiadasz) uzyskasz informacje, że poszukuje cię bandyta Dexter, który ma swoją siedzibę na wysokiej skale, niedaleko posiadłości Onara. Gdy już dotrzesz do obozu bandytów, podaj strażnikowi strzegącemu przejścia imię przywódcy - Dextera, a zostaniesz wpuszczony do kryjówki zbirów.

    Łuk Bospera

    Zleceniodawca: Bosper
    Doświadczenie: 150

    Bosperowi ukradziono łuk. Dowiesz się, że złodziei, który to uczynił, uciekł do dzielnicy portowej i wskoczył z nabrzeża do wody. Możesz wykonać to zadanie, kiedy już uzyskasz wstęp do gildii złodziei. Łuk znajduję się razem ze srebrem karczmarza Coragona w skrzyni, w korytarzu na lewo od wejścia do systemu kanalizacji.

    Matteo i Gritta

    Zleceniodawca: Matteo
    Doświadczenie: 100

    W zamian za swoją pomoc, Matteo każe ci ściągnąć dług Gritty - córki Thorbena. Porozmawiaj z nią i zaproponuj, że spłacisz jej dług - możesz też zabrać jej pieniądzę. Oddaj złoto Matteo i porozmawiaj o tym z Thorbenem.

    Miecz Alrika

    Zleceniodawca: Alrik
    Doświadczenie: 100

    Jeśli zmierzysz się w walce z Alrikiem możesz wygrać trochę piniędzy. Po zwycięskiej walce przegrany zdradzi ci, że musiał sprzedać swój miecz kupcowi Jorze i chętnie będzie z tobą jeszcze raz walczył pod warunkiem, że odzyskasz jego dawną własność. Odkup miecz od Jory i zwróć Alrikowi, a będziesz się mógł u niego podszkolić w walce bronią jednoręczną.

    Miecz Roda

    Zleceniodawca: Rod
    Doświadczenie: 125

    Najemnikiem Rod twierdzi, że nie zdołasz udźwignąć jego miecza. Aby tego dokonać, musisz mieć minimum 30 punktów siły.

    Najazdy bandytów

    Zleceniodawca: Hakon
    Doświadczenie: 100

    Od handlarza bronią, Hakona dowiesz się, że został napadnięty przez bandytów. Strażnik Pablo, stojący w pobliżu, zna więcej szczegółów. Bandytów znajdziesz w jaskini w pobliżu farmy Akila. Po ich zabiciu nie zapomnij zabrać faszerowanej ryby, w środku której znajdziesz widomość. Możesz o niej porozmawiać z handlarzem ryb, lub wydać pasera Lordowi Andre, bądź nic nie mówić i w ten sposób zyskać sympatię gildii złodziei. Nie zapomnij na zakończenie porozmawiać z Hakonem.

    Odpędzić straż

    Zleceniodawca: Torlof
    Doświadczenie: 200

    Aby zostać przyjętym do najemników, Torlof rozkaże ci pomóc farmerowi Bengarowi, który jest niepokojony przez dwóch członków straży miejskiej. Pogadaj ze strażnikami, a następnie zabij ich (próba przekupstwa jest mało skuteczna i tylko stracisz pieniądze). Porozmawiaj z Bengarem, a potem wróć do Torlofa.

    Oferta pokoju

    Zleceniodawca: Lee
    Doświadczenie: -

    Kiedy zostaniesz najemnikiem, dostaniesz od Lee list, który zaniesiesz do Lorda Hagena.

    Oko Innosa

    Zleceniodawca: Xardas
    Doświadczenie: 2800

    W rozmowie z Xardasem dowiesz się, że śmierć Śniącego sprowadziła na świat zastępy straszliwych istot ze smokami na czele. Aby móc się im przeciwstawić, musisz udać się do Khorinis i otrzymać od paladynów ich święty artefakt - medalion zwany Okiem Innosa.

    Opolos i biblioteka

    Zleceniodawca: Opolos
    Doświadczenie: 125

    Opolos chciałby uzyskać wstęp do klasztornej biblioteki. Po przejściu Próby Ognia poproś Pyrokara, aby dał Opolosowi prawo wstępu do biblioteki (Po wykonaniu tego zadania nie będziesz mógł już wykonać zadań ''Zbrodnia Dyriana'' i ''Babo i Ogród'').

    Opolos i przepis

    Zleceniodawca: Opolos
    Doświadczenie: 25

    Porozmawiaj z Opolosem, który okaże swe zainteresowanie recepturą na miksturę many. Zadanie odnalezienia takowego przepisu zleci ci Neoras (Patrz: ,,Zagubiony Przepis"). Zanim oddasz przepis Neorasowi, porozmawiaj o nim z Opolosem.

    Paczka pełna ziela

    Zleceniodawca: Lord Andre
    Doświadczenie: 100

    Lord Andre poinformuję cię, że ostatnio w mieście pojawiło się mnóstwo bagiennego ziela i poprosi o jego znalezienie. Porozmawiaj na początek z Mortisem w koszarach strażników, da ci on odpowiedznie wskazówki. Udaj się do dzielnicy portowej i porozmawiaj z karczmarzem Kardifem. Idź do magazynu i pozbądź się strażnika. Zabierz mu klucz i otwórz nim skrzynię znajdującą się w pokoju po lewej, zabierz paczkę i zanieś ją Lordowi Andre. Możesz też zatrzymać paczkę i powiedzieć, że wrzyciłeś ją do basenu portowego (dostaniesz co prawda mniej złota i punktów doświadczenia, ale będziesz mógł jednocześnie wykonać zadanie ,,Paczuszka z zielem'' dla najemnika Cyphera).

    Paczuszka z zielem

    Zleceniodawca: Cipher
    Doświadczenie: 300

    Najemnikowi Cypherowi ukradziono paczkę bagiennego ziela. Własność znajdziesz w mieście, w portowym magazynie. Magazynu pilnuje strażnik. Kiedy już go wykończysz, zabierz mu klucz i za jego pomocą otwórz skrzynię na zapleczu. zabierz paczkę do Cyphera i zainkasuj nagrodę - to zadanie można również wykonać będąc najemnikiem (Patrz zadanie: ,,Paczka pełna ziela")

    Patelnia dla Hildy

    Zleceniodawca: Hilda
    Doświadczenie: 50

    Hilda zleci ci zakup patelni od wędrownego handlarza. idź do obwoźnego kupca Canthara i kup patelnię, którą następnie zanieś Hildzie.

    Pazury zębacza

    Zleceniodawca: Lutero
    Doświadczenie: 75

    Handlarz Lutero poprosi cię, abyś dostarczył mu pazury wyjątkowego zębacza. Kiedy już udasz się do Górniczej Doliny, koniecznie porozmawiaj z Bilgotem, którego spotkasz przy kopalni magicznej rudy. Powie ci, gdzie takiego zębacza znaleźć. Za wykonanie zadania najemnika i strażnika czeka nagroda w postaci cennego pierścienia. Lutero wskaże magowi lokację i da klucz do skrzyni, gdzie znajduje się magiczna runa.

    Pierścień Constantina

    Zleceniodawca: Cassia
    Doświadczenie: 100

    Kiedy już przyłączysz się do Gildii Złodziei, otrzymasz zadanie, w którym będziesz musiał ukraść pierścień Constantina. Zakradnij się do jego domu nocą, kiedy będzie spał i zabierz pierścień ze skrzyni. Następnie zanieś go Cassii.

    Praca dla Wilka

    Zleceniodawca: Wilk
    Doświadczenie: 1500

    Wilk - jeden z najemników, poszukuje pracy. W rozdziale trzecim Bengar żali się, iż Malak i jego ludzie uciekli z farmy oraz że potrzebuje kogoś do pomocy. Porozmawiaj z Malakiem, którego znajdziesz w niewielkim wąwozie w pobliżu domu Onara, a następnie porozmawiaj z Wilkiem, który zgodzi się podjąć pracę za 300 sztuk złota (można też wykonać to zadanie nie będąc najemnikiem ale wtedy Wilk zażąda za pomoc dużo większej kasy). Na koniec porozmawiaj jeszcze raz z Malakiem i Bengarem.

    Próba Ognia

    Zleceniodawca: księga w klasztornej bibliotece
    Doświadczenie: 400

    Kiedy przeczytasz wszystkie książki w bibliotece, zwróć się z prośbą do Parlana o poddanie cię Próbie Ognia. Zostaniesz skierowany do trzech członków Wielkiej Rady i otrzymasz od nich zadania. Po ich wykonaniu porozmawiaj z Pyrokarem, który przyjmie cię do Kręgu Magów Ognia i skieruje do Parlana, abyś poznał tajniki pierwszego kręgu magii.

    Problemy na farmie Lobarta

    Zleceniodawca: Lord Andre
    Doświadczenie: 100

    Po załatwieniu sprawy ziela, Lord Andre wyślę cię, byś pomógł Lobartowi. Farmer poprosi cię o usunięcie z jego pola bestii. Kiedy pozbędziesz się szkodników, porozmawiaj z Lobartem i Lordem Andre.

    Prychająca istota

    Zleceniodawca: Gaan
    Doświadczenie: 150

    Myśliwy Gaan w pobliżu wejścia do Górniczej Doliny ma zmartwienie - nie może polować, bo w okolicy grasuje dziwny i niebezpieczny potwór. Podejmij się wykonania tego zadania, a bestie znajdziesz na polanie za wodospadami. Po jej zabiciu wróć do Gaana, który będzie mógł cię wiele nauczyć na temat oprawiania zabitej zwierzyny.

    Przyłączenie do gildii złodziei

    Zleceniodawca: -
    Doświadczenie: -

    Porozmawiaj o liście ze sprzedawcą ryb - Halvorem, ale nie wydawaj go strażom. Kiedy rozmówisz się z właścicielem gospody ,,Pod Kuternogą", ten wyśle cię na spotkanie z Attilą, za chatą Halvora. Podczas spotkania, Attila przekaże ci klucz do miejskiego systemu kanalizacji. Wskocz do basenu portowego i płyń na prawo, aż na potkasz tunel z drzwiami prowadzącymi do miejskich ścieków. Tam też znajdziesz Gildię Złodziei. Jeśli dobrze przeszukasz kanały, odnajdziesz łuk skradziony Bosperowi oraz srebra Coragona.

    Ścieżka wiernych

    Zleceniodawca: Pyrokar
    Doświadczenie: 200

    Aby wykonać drugą część testu ognia należy przejść Ścieżkę Wiernych, a drogę będą ci wskazywać kapliczki Innosa. Jest to ta ścieżka, na początku której spotkasz Igaraza. Doprowadzi cię ona do jaskini, której wejście jest zasłonięte gęstymi krzakami w dolince na północno-wschodnim krańcu mapy. W prawej części jaskini znajdziesz komnatę z ołtarzem, gdzie czeka na ciebie skrzynia z runą. Wcześniej jednak musisz jeszcze pokonać czekającego tam na ciebie nowicjusza. Zdaj raport ze swojego sukcesu przed Radą Trzech. znalezioną runę będziesz mógł wykorzystać do wykonania ostatniego zadania.

    Siedem ziół

    Zleceniodawca: Neoras
    Doświadczenie: 100

    Neoras każe ci przynieść siedem ognistych pokrzyw, które są niezbędne do jego eksperymentów. Rosną one po drugiej stronie klasztornego mostu.

    Skopać tyłek Bullkowił

    Zleceniodawca: Pepe
    Doświadczenie: 100

    Pepe jest zły na Bullko, gdyż z powodu jego niedbałości znikają owce. Chciałby, aby ktoś z nim poważnie o tym porozmawiał. Idź do kuchni, gdzie zwykle przebywa Bullko i daj mu nauczkę, a następnie wróć do Pepe, by zdać mu sprawozdanie.

    Słoneczny Aloes

    Zleceniodawca: Sagitta
    Doświadczenie: 200

    Sagitta, zielarka mieszkająca w jaskini niedaleko farmy Onara wyśle cię na poszukiwanie słonecznego aloesu. Znajdziesz go na pólnocnym-wschodzie przy jaskini czarnego trolla. Zabierz ziele do Sagitty. Będziesz mógł się od niej teraz nauczyć sztuki przygotowania mikstur.

    Służba społeczności

    Zleceniodawca: Parlaf
    Doświadczenie: -

    Aby jako nowicjusz uzyskać dostęp do klasztornej biblioteki, porozmawiaj z Paralanem, a on poprosi cię o wykonanie kilku zadań dla niego, Goraxa i Neorasa. Kiedy wykonasz już je wszystkie, Parlan wręczy ci klucz i dostaniesz prawo wstępu do biblioteki.

    Sprawa Fernanda

    Zleceniodawca: Fernando
    Doświadczenie: 150

    Gdy tylko Lord Hagen każe ci udać się do Górniczej Doliny, porozmawiaj z Fernando i obiecaj, że dostarczysz mu informacji o magicznej rudzie. Na początku trzeciego rozdziału możesz mu zdać relację o tym, czego się dowiedziałeś.

    Szacunek

    Zleceniodawca: Torlof
    Doświadczenie: 400

    Aby zasłużyć sobie na szacunek najemników, trzeba najpierw z nimi porozmawiać. Dla części z nich wykonamy zlecone zadania, innych pokonamy w pojedynku, a niektórzy zgodzą się udzielić swojego poparcia bez żadnych warunków. Na koniec trzeba przejść próbę Torlofa (czyli zaliczyć jedno z dwóch zadań ,,Odpędzić Straż" lub ,,Zebrać Czynsz").

    Szalony Fellan

    Zleceniodawca: Alwin
    Doświadczenie: 25

    Alwin poprosi cię, abyś przekonał Fellana, by ten przestał hałasować. Porozmawiaj z Fellanem, który tak długo będzie stukał młotkiem, dopóki nie dostanie porcji cięgów. Po tej nauczce Fellan przystanie na twoją propozycję i uspokoi się. Wróć do Alwina po pieniądze i punkty doświadczenia.

    Trening bojowy Babo

    Zleceniodawca: Babo
    Doświadczenie: 50

    Babo chciałby otrzymać lekcje walki od Sergio - paladyna (którego można znaleźć w kaplicy klasztornej), jednak jest zbyt nieśmiały, by go o to poprosić. Porozmawiaj z Sergio, a następnie z Babo, który odtąd będzie mógł cię szkolić w posługiwaniu się bronią dwuręczną.

    Tworzenie run

    Zleceniodawca: Ulthar
    Doświadczenie: 200

    Trzecią częścią testu ognia dla maga jest stworzenie runy ognistej strzały. Potrzebna ci będzie siarka i zwój ognistej strzały. Porozmawiaj w bibliotece z Hyglasem, który nauczy cię, jak stworzyć rune (trzeba pamiętać, żeby mieć pięć punktów nauki, które zostaną zużyte podczas tworzenia runu). Następnie przy warsztacie runicznym stwórz rune, a następnie zdaj sprawozdanie Radzie Trzech.

    Ubiór roboczy Lobarta

    Zleceniodawca: Lobart
    Doświadczenie: -

    Farmer Lobart zaproponuje ci kupno ubrania oraz pracę. Masz dwie możliwości: albo ubranie kupić, albo je ukraść. Jeśli chcesz je kupić, możesz uzyskać zniżki wykonując dla niego kilka zadań. Złodzieje znajdą ubranie w skrzyni, w sypialni Lobarta, ale nie warto go kraść przed wykonaniem wszystkich zadań, gdyż farmer od razu się zorientuje, że zawartość wyparowała i każe je oddać.

    Wielkie wyzwanie

    Zleceniodawca: Harad
    Doświadczenie: 200

    Harad zażąda, abyś zabił orka i przyniósł mu jego broń. Orka znajdziesz na prawo od południowej bramy miejskiej. Jednakże jeśli zadanie tą jest dla ciebie za trudne możesz skorzystać z łatwiejszego sposobu. W jednej z jaskiń na północ od wschodniej bramy leży lekki topór orków. Zabierz go i zanieś Haradowi.

    Wyzwanie Jarvisa

    Zleceniodawca: Jarvis
    Doświadczenie: 75

    Jarvis każe ci pokonać przynajmniej trzech z pięciu ludzi Sylvia. Przed walką z Bullko najpierw porozmawiaj z kucharką Thelką oraz Pepe i weź od niego zadanie ,,Skopać Tyłek Bullkowi". Możesz sprowokować do walki wszystkich pięciu - w przypadku sentenzy wystarczy, że mu odmówisz, kiedy będzie chciał cię przeszukać i zabrać ci część złota. Im więcej ludzi Sylvia pokonasz, tym większą zainkasujesz liczbę punktów doświadczenia przy rozmowie z Jarvisem.

    Względy Canthara

    Zleceniodawca: Canthar
    Doświadczenie: 200

    Jeśli wziąłeś przepustkę do miasta od Canthara, zażąda on od ciebie przysługi. Każe ci oczernić handlarkę Sarę za pomocą fałszywego listu, który masz jej podrzucić. Kiedy to zrobisz, idź do Lorda Andre i wskaż Sarę jako przestępczynię, następnie wróć do Canthara i odbierz nagrodę. Alternatywnie możesz również donieść na Canthara, który pójdzie przez to do więzienia. Musisz się jednak przygotować na to, później je opuści i w późniejszym etapie gry sprowadzi na ciebie kłopoty (co będzie cię kosztowało 500 sztuk złota).

    Za butelkę wina

    Zleceniodawca: Vino
    Doświadczenie: 50

    Kiedy przyniesiesz parobkowi Vino butelkę wina, będziesz mógł za jego wstawiennictwem kupić u Lobarta tanie ubranie. Wino możesz zakupić u Canthara, ale kosztuje ono więcej, niż warta jest zniżka, jaką otrzymasz u Lobarta.

    Za kilka ziół więcej

    Zleceniodawca: Cipher
    Doświadczenie: 100

    Cypher poinformuję cię, że ktoś mu ukradł paczkę z bagiennym zielem. Jako podejrzanego wskaże jednego z robotników na farmie Onara. Powie też, że poprze twoją kandydaturę pod warunkiem, że dostarczysz mu 10 łodyg bagiennego ziela. Można je znaleźć w różnych miejscach, ale jest to dosyć pracochłonne i kłopotliwe, dlatego chyba lepiej porozmawiać z Darem, stojącym niedaleko wiatraka - z rozmowy wywnioskujesz, że to on jest odpowiedzialny za kradzież, będziesz też mógł wyciągnąć od niego dwie łodygi. Jeżeli teraz poinformujesz Cyphera o złodzieju, ten pobiegnie "przetrzepać mu skórę". Za nim Dar podniesie się po porządnym laniu, możemy mu zabrać brakujące łodygi - wystarczy oddać teraz pęczek bagiennego ziela Cypherowi.

    Zanieść rzepy Hildzie

    Zleceniodawca: Lobart
    Doświadczenie: 25

    Lobart każe ci przekazać rzepy żonie, żeby mogła ugotować z nich posiłek. Zanieś cały zbiór Hildzie, znajdującej się w domu.

    Zbrodnia Dyriana

    Zleceniodawca: Dyrian
    Doświadczenie: 100

    Dyrian nieźle narozrabiał w klasztorze i boi się, że zostanie za to z niego wyrzucony. Aby mu pomóc musisz najpierw przejść Próbe Ognia i zostać magiem - wtedy możesz prosić Pyrokara, żeby zatrzymał Dyriana w klasztorze (Po wykonaniu tego zadania nie będziesz mógł już wykonać zadań ''Opolos i Biblioteka'' i ''Babo i Ogród'').

    Zebrać czynsz

    Zleceniodawca: Torlof
    Doświadczenie: 100

    Kiedy ubiegasz się o przyjęcie do najemników, Torlof rozkaże ci ściągnąć dzierżawę od Sekoba. Idź do Sekoba i porozmawiaj z nim - nie jest zbyt skory do płacenia, ale po zainkasowaniu "porcji batów" zmieni zdanie. Wróć do Torlofa i zdaj mu relację.

    Zebrać rzepę z pola

    Zleceniodawca: Lobart
    Doświadczenie: 50

    Zadanie to dostaniesz od Lobarta, kiedy wyrazisz już chęć pracy dla niego. Zbierz rzepę ze znajdującego się w pobliżu stodoły małego poletka i zgłoś się do farmera.

    Zioła dla Constantino

    Zleceniodawca: Constantino
    Doświadczenie: 200

    Żeby zatrudnić się u Constantino jako czeladnik, musisz mu przynieś wszystkie zioła, których spis od niego otrzymasz. Jeżeli porozmawiasz z kupcem Zurisem, to dostaniesz od niego wskazówki gdzie możesz je znaleźć. Większość ziół rośnie na lewo od północnej miejskiej bramy. Najtrudniej będzie znaleźć szczaw królewski, którego najbliższy egzemplarz rośnie za kamiennym kręgiem przy farmie Loberta. Kiedy zbierzesz już wszystkie zioła - Constantino zgodzi się Cię zatrudnić.

    Żyjąca skała

    Zleceniodawca: Sorpentes
    Doświadczenie: 200

    Kiedy przystąpisz do testu ognia, otrzymasz za zadanie pokonać ożywioną skałę. Chodzi o Magicznego Golema, na którego możesz się natknąć na jednym z górskich szczytów na północnym wschodzie. Jako że nie imają się go zwykłe bronie, będziesz musiał znaleźć coś skuteczniejszego. Postaraj się o zaklęcie snu (otrzymasz ten zwój od Dyriana, gdy obiecasz mu, że się za nim wstawisz zostając magiem) i udaj się do klasztornej piwnicy - rzuć zaklęcie na nowicjusza trzymającego wartę przy Świętym Młocie i zabierz broń. Za pomocą Świętego Młota rozbij golema, by wypełnić zadanie.

    Sonda
    Chcesz, aby Nordic Games rozwijało markę Gothic?

    Tak, trzeba dać im szansę, czekam na efekty
    Nie, nieważne, że to już inna, nowa firma - tak czy siak wara od tej serii


    [poprzednie sondy]
    Phoenix
    » Strona Główna
    » ADOM
    » Fallout
    » Arcanum
    » Disciples
    » The Witcher
    » Icewind Dale
    » Imperium Diablo
    » The Elder Scrolls
    » Neverwinter Nights
    » Planescape: Torment
    Partnerzy

    Dragon Age 2
    Arcania
    Wiedźmin
    Mass Effect 3
    Fable

    Feniks z Popiolów - czekamy...
    Niniejsza strona jest czescia Wortalu Phoenix, znajdujacego sie aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyzszy link by dowiedziec sie wiecej.
    © 2002-2008 Gothic Site. Partnerzy: coaching, rpg, call of duty modern warfare 3. jPortal