Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Świat
» Historia
» Gildie
» Umiejętności
» Potwory
» Smoki
» Orkowie
» Bogowie
» Postacie
» Lista NPC
» Lokacje
» Górnicza Dolina
» Encyklopedia
Pomoc
» Ogólne informacje
» FAQ
» Solucja
» Zadania
» Bonusy
» Porady
» Bezimienny
» Walka
» Mapy
» Nauczyciele
» Sprzedawcy
» Demo
» Kody
» Konsola
Ekwipunek
» Rośliny
» Bronie
» Zbroje
» Mikstury
» Czary
» Artefakty
Artykuły
» Recenzja
» Opowiadania
» Przemyślenia
» Funny
» Wywiady
» Inne
» Dodaj artykuł
Galeria
» Screeny
» Artworki
» Funny
» Rysunki
» Triki
Download
» Demo [2]
» Filmy [6]
» Inne [2]
» Mody [2]
» Muzyka [10]

Skocz do:

Lista NPC > Miasto Khorinis

Postać
Opis

Kradzież: ilość złota lub przedmiot / potrzebna zręczność

Umiejętności i broń



Miasto Khorinis

Abuyin
Nie jest tutejszym mieszkańcem, posiada umiejętność przepowiadania przyszłości (za odpowiednią cenę). Bardzo lubi miodowy tytoń (mieszanka tytoniu jabłkowego z miodem) i bardzo chętnie go skupuje. Przebywa w dolnym mieście przy gospodzie, blisko placu wisielców.

200 / 75

Poziom 24, Si 80, Zr 80, Ma 0, PZ 300, pancerz 10-10-0-0, Sztylet

Albrecht
Jest paladynem i uczy początkujących pladynów many do 100 punktów oraz magii runicznej paladynów (ofensywna lub lecznicza). Przebywa w głównym ratuszu w Górnym Mieście.

160 / 41

Poziom 30, Si 100, Zr 100, Ma 100, PZ 400, pancerz 100-100-50-50, Miecz Paladyna

Alrik
Prowadzi nielegalne walki za pieniądze w porcie, stawka wynosi 50 sztuk złota i tyle można wygrać lub przegrać. Jest nauczycielem broni jednoręcznej do 30% i posiada zadanie "Miecz Alrika". Przebywa w porcie za budynkiem, w którym budowana jest łódź.

50 / 55

Poziom 12, Si 40, Zr 40, Ma 100, PZ 120, pancerz 10-10-0-0, Laga

Alwin
Jest pasterzem owiec, hoduje je głównie dla mięsa. Zleca zadanie powstrzymania Fellana od ciągłego stukania młotkiem. Przebywa przy murach miejskich w porcie.

10 / 20

Poziom 18, Si 60, Zr 60, Ma 100, PZ 200, pancerz 10-10-0-0, Topór

Attila
Morderca na zlecenia zatrudniony w Gildii Złodziejskiej. Posiada klucz do drzwi w kanałach Khorinis. Po wykonaniu odpowiednich zadań czeka na ciebie za sklepem Halvora w porcie.

100 / 55

Poziom 12, Si 40, Zr 40, Ma 100, PZ 120, pancerz 25-20-5-0, Kiepski tasak

Baltram
Handluje żywnością na placu targowym. Jest związany z zadaniem dostarczenia towaru. W dzień przebywa na placu targowym, jego stragan stoi przed gospodą Hanny.

175 / 76

Poziom 18, Si 60, Zr 60, Ma 100, PZ 200, pancerz 10-10-0-0, Dobry krótki miecz

Bartok
Jest dawnym czeladnikiem Bospera i myśliwym. Uczy skradania się i łucznictwa do 60%. Za odpowiednią opłatą wyruszy może towarzyszyć przy polowaniu w lesie, dzięki temu łatwo zyskać wilcze skóry dla Bospera.

40 strzał / 30

Poziom 24, Si 80, Zr 80, Ma 100, PZ 300, pancerz 10-10-0-0, Nóż na wilki

Bennet
Jest kowalem na farmie Onara, jednak w trzecim rozdziale siedzi w więzieniu w koszarach pod zarzutem zabójstwa paladyna. Jest związany z zadaniem, które polega na uwolnieniu go, ponieważ rzekomo jest niewinny. Patrz - Bennet [Farma Onara].

45 / 35

Poziom 18, Si 60, Zr 60, Ma 100, PZ 200, pancerz 10-10-0-0, Kiepski miecz

Borka
Pilnuje wejścia do Czerwonej Latarni, podobno jest wplątany w nielegalny handel bagiennym zielem. Stoi przed Czerwoną Latarnią w porcie.

120 / 80

Poziom 18, Si 60, Zr 60, Ma 100, PZ 200, pancerz 40-40-5-5, Laga

Boltan
Jest strażnikiem więziennym w koszarach. Pilnuje i także łapie więźniów.
Przebywa w więzieniu w koszarach.

niemożliwe

Poziom 18, Si 60, Zr 60, Ma 100, PZ 200, pancerz 40-40-5-5, Kiepski szeroki miecz

Bosper
Jest jednym z mistrzów w Dolnym Mieście. Uczy umiejętności łowieckich (ściąganie skór) i handluje, głównie łukami, kuszami oraz amunicją (strzały i bełty). Od swoich czeladników odkupuje zwierzęce skóry po pełnej cenie. Jego zadania to "Skóry dla Bospera" i "Łuk Bospera". Ma swój dom przy głównej ulicy Dolnego Miasta.

120 / 67

Poziom 12, Si 40, Zr 40, Ma 100, PZ 120, pancerz 25-20-5-0, Sztylet

Brahim
Kartograf w porcie, sprzedaje bardzo przydatne początkującym mapy terenów Khorinis. Posiada mapę związaną z pewnym zadaniem. W dzień zazwyczaj siedzi przed swoim domem w dzielnicy portowej.

15 / 15

Poziom 18, Si 60, Zr 60, Ma 100, PZ 200, pancerz 10-10-0-0, -

Brian
Czeladnik kowala Harada, sprzedaje surową stal potrzebną do wykuwania mieczy. Przy zadaniu z poszukiwaniem kapitana statku zleci zadanie związane z latarnią morską Jack'a. Pracuje przy osełce z Haradem w Dolnym Mieście.

100 / 55

Poziom 12, Si 40, Zr 40, Ma 100, PZ 120, pancerz 10-10-0-0, Topór

Bromor
Właściciel burdelu o nazwie "Czerwona Latarnia" w porcie. Za 50 sztuk złota będziesz mógł skorzystać z usług jednej z pań. Jest związany z zadaniem strażnika. Całymi dniami obsługuje klientów w "Czerwonej Latarni" w porcie.

klucz do jego pokoju / 50

Poziom 24, Si 80, Zr 80, Ma 100, PZ 300, pancerz 10-10-0-0, Sztylet

Canthar
Handlarz na placu targowym. Jeśli nie wzięło się jego przepustki do miasta, otrzyma się nagrodę. Trzeba zapłacić mu 500 sztuk złota, by nie powiedział, że jesteśmy dawnym więźniem z Kolonii. Posiada sfałszowane udziały kopalni. Najpierw przebywa obok placu targowego, później stoi przy byłym stoisku Sary na placu targowym.

25 / 20

Poziom 18, Si 60, Zr 60, Ma 100, PZ 200, pancerz 10-10-0-0, Miecz

Carl
Kowal i nauczyciel siły do 30 punktów (za 50 sztuk złota lub statuetkę Innosa Eddy). Przy miejskim murze w porcie.

40 / 34

Poziom 18, Si 60, Zr 60, Ma 100, PZ 200, pancerz 10-10-0-0, Młot kowalski

Cassia
Przywódczyni Gildii Złodziejskiej z siedzibą w kanałach. Uczy zręczności do 90 punktów i kradzieży kieszonkowej (za 100 sztuk złota lub za darmo, gdy klucz zdobyło się zabijając Attilę). Posiada przy sobie klucz do skrzyni na wyspie ze skarbami Gildii Złodziejskiej. Zleca zadania "Pierścień Constantina" oraz "Krwawe Kielichy". Przebywa w Gildii Złodziejskiej znajdującej się w kanalizacji miasta.

400 / 100

Poziom 30, Si 100, Zr 100, Ma 100, PZ 400, pancerz 10-10-0-0, MeisterMiecz

Cedric
Jest paladynem, uczy broni jednoręcznej do 90%, ale tylko paladynów. Przebywa przed ratuszem w Górnym Mieście.

55 / 37

Poziom 30, Si 100, Zr 100, Ma 100, PZ 400, pancerz 80-80-25-25, Miecz Paladyna

Constantino
Jest jednym z mistrzów, uczy alchemii. Skupuje ciemne grzyby i mięso kopacza po pełnej cenie. Sprzedaje rośliny i magiczne przedmioty. Zleca zadanie przyniesienia mu potrzebnych ziół. Przebywa w swoim małym, jedno-pokojowym domku na lewo od głównej ulicy w Dolnym Mieście przy kowalu Haradzie.

90 / 59

Poziom 8, Si 80, Zr 80, Ma 100, PZ 300, pancerz 40-40-0-0, -

Caragon
Właściciel tawerny, handluje różnymi towarami. Otrzymuje się od niego specjalne piwo Coragona dodające +1 do many i +3 do życia za dostarczenie mu księgi dłużników Lehmara i srebra Coragona. Można dać mu pierścień Walentina od Regisa. Przebywa za ladą tawerny przy świątyni Adanosa.

45 / 40

Poziom 18, Si 60, Zr 60, Ma 100, PZ 200, pancerz 10-10-0-0, Laga

Cornelius
Sekretarzem namiestnika w Górnym Mieście. Jest związany z zadaniem uwolnienia Benneta z więzienia w trzecim rozdziale. Przebywa na pierwszym piętrze ratusza w Górnym Mieście.

dziennik / 60

Poziom 8, Si 20, Zr 20, Ma 100, PZ 80, pancerz 40-40-0-0, -

Daron
Mag Ognia, od którego można dostać błogosławieństwo potrzebne przy uzyskaniu przychylności Thorbena. Darowując ofiarę podnoszą się nam poszczególne zdolności. W dzień przebywa na placu targowym.

80 / 47

Poziom 30, Si 100, Zr 100, Ma 100, PZ 400, pancerz 40-40-20-20, Pika bojowa

Diego (przed domem Mattea)
Stoi przed domem Mattea po powrocie z Górniczej Doliny. Zleca dwa zadanie, jedno związane z jego złotem, a drugie z Gerbrandtem w Górnym Mieście, później udaje się do jego domu.

600 / 120

Poziom 36, Si 120, Zr 120, Ma 100, PZ 500, pancerz 10-10-0-0, Kiepski miecz

Diego (przed domem Gerbrandta)
Jest naszym starym przyjacielem i nauczycielem zręczności do 100 punktów. Może zostać jednym z członków załogi statku wypływającego na wyspę Irdorath.

600 / 120

Poziom 36, Si 120, Zr 120, Ma 100, PZ 500, pancerz 10-10-0-0, Kiepski miecz

Edda
Codziennie może ugotować zupę rybną jeśli przyniesie się jej jedną rybę. Po przyniesieniu jej statuetki Innosa nie trzeba płacić potem za naukę u kowala Carla. Przebywa za domem Halvora w porcie.

niemożliwe

Poziom 8, Si 20, Zr 20, Ma 100, PZ 80, pancerz 10-10-0-0, Sztylet

Fellan
Przez cały dzień stuka młotkiem i jest związany z zadaniem, które ma na celu powstrzymanie tego całego hałasu. Jego dom jest niedaleko chaty Alwina w porcie.

40 / 40

Poziom 5, Si 10, Zr 10, Ma 0, PZ 40, pancerz 10-10-0-0, Gruby krótki miecz

Fenia
Sprzedawczyni żywności w porcie i żona Holvora. Stoi przy straganie obok drogi do nadbrzeża w porcie.

75 / 50

Poziom 8, Si 20, Zr 20, Ma 100, PZ 80, pancerz 10-10-0-0, Sztylet

Fernando
Obywatel Górnego Miasta. Jest związany z dwoma zadaniami, w tym ze sfałszowanymi dokumentami. Przebywa w lewej części Górnego miasta od głównej ulicy, stoi przed swoim domem.

100 / 50

Poziom 24, Si 80, Zr 80, Ma 100, PZ 300, pancerz 40-40-0-0, Laska

Garvell
Buduje w porcie własny statek, by uciec z Khorinis obawiając się ataku ze strony orków. Jest związany z zadaniem "Informacje dla Garvella". W dzień nadzoruje budowę łodzi w porcie przy nadbrzeżu.

25 / 10

Stufe 18, St 60, Ge 60, Ma 100, Le 200, RS 10-10-0-0, Topór

Gerbrandt
Obywatel Górnego Miasta. Jest związany z zadaniami Krwawych Kielichów i Diegiem. Przebywa w Górnym Mieście rozmawiając z Fernando.

100 / 30

Stufe 24, St 80, Ge 80, Ma 100, Le 300, RS 10-10-0-0, Laska

Girion
Jest paladynem i nauczycielem broni dwuręcznej do 90%. Może zostać członkiem załogi na statku do Irdorath. Przebywa przed ratuszem w Górnym Mieście.

280 / 73

Poziom 24, Si 80, Zr 80, Ma 100, PZ 300, pancerz 80-80-25-25, Miecz Paladyna

Gritta
Zarozumiała siostrzenica Thorbena. Jest związana z zadaniem "Matteo i Gritta". Mieszka w Dolnym Mieście przy miejscu pracy Thorbena.

20 / 20

Poziom 0, Si 10, Zr 10, Ma 0, PZ 5, pancerz 10-10-0-0, -

Hakon
Sprzedawca (głównie broni) na placu targowym. Jest związany z zadaniem z bandytami. W dzień przebywa naprzeciwko stoiska Canthara na placu targowym.

65 / 45

Poziom 24, Si 80, Zr 80, Ma 100, PZ 300, pancerz 10-10-0-0, Młot kowalski

Halvor
Członek Gildii Złodziejskiej i handlarz ryb. Jeśli nie wyda się go straży po odnalezieniu śmierdzącej notatki i pokaże mu się złodziejski znak, to będzie skupował srebra i inne podobne, cenne przedmioty oraz ryby-niespodzianki. Stoi przed swoim domem przy nadbrzeży w porcie.

150 / 78

Poziom 12, Si 40, Zr 40, Ma 100, PZ 120, pancerz 10-10-0-0, Pałka

Hanna
Właścicielka hotelowej gospody naprzeciwko koszar. Paladyni opłacają noclegi dla nowych przybyszy w jej gospodzie. Jest członkiem Gildii Złodziejskiej, po przyniesieniu jej księgi dłużników Lehmara w prezencie otrzymasz od niej klucz do skrzyni na wyspie z skarbami Gildii Złodziejskiej. Przebywa za ladą w swojej gospodzie naprzeciwko koszar. W trzecim rozdziale zleca zadanie "Ktoś coś zgubił" polegające na przyniesieniu ważnego dokumentu od człowieka sprzedającego mapy, Brahima.

25 / 45

Poziom 8, Si 20, Zr 20, Ma 100, PZ 80, pancerz 10-10-0-0, -

Harad
Jest kowalem i jednym z mistrzów w Dolnym Mieście. Swojego czeladnika uczy siły do 50 punktów, podstaw kowalstwa i odkupuje samodzielnie wykonane miecze po pełnej cenie. Zleca zadanie dostarczenia mu prawdziwej broni orka w celu uznania i jest związany z zadaniem z napadami bandytów. Przebywa w swojej małej kuźni nawprost końcowej części głównej ścieżki w Dolnym Mieście.

35 / 14

Poziom 24, Si 80, Zr 80, Ma 100, PZ 200, pancerz 10-10-0-0, Młot kowalski

Ignaz
Jest handlarzem przedmiotów magicznych i nauczycielem alchemii. Zleca zadanie "Eksperyment". Przebywa w swoim domu w porcie niedaleko kowala Carla przy murach miejskich.

50 / 38

Poziom 8, Si 20, Zr 20, Ma 100, PZ 80, pancerz 10-10-0-0, Sierp

Ingmar
Jest paladynem i bardzo dobrym strategiem, uczy siły do 90 punktów. Jest związany z pierścieniami orków pułkowników. Stoi obok Lorda Hagena w ratuszu w Górnym Mieście.

pieśni / 105

Poziom 30, Si 100, Zr 100, Ma 100, PZ 400, pancerz 100-100-50-50, Miecz Paladyna

Jack
Mieszka w swojej latarni morskiej i jej pilnuje, jednak został zmuszony z niej uciec, ponieważ jego miejsce stróżowania napadli i przejęli bandyci. Dowiadujemy się od niego o zadaniu "Bandyci w latarni morskiej", może też zostać kapitanem naszego statku wypływającego na wyspę Irdorath, ma w tym dość spore doświadczenie. W dzień zazwyczaj siedzi na ławce przy samym nadbrzeżu w porcie.

100 / 50

Poziom 12, Si 40, Zr 40, Ma 100, PZ 200, pancerz 10-10-0-0, Miecz

Jesper
Jest jednym z członków Gildii Złodziejskiej w kanałach. Uczy skradania się za 100 sztuk złota lub za darmo, jeśli zdobywając klucz do kanałów zabiliśmy Attilę. Posiada przy sobie także klucz do kanałów, w jego skrzyni można znaleźć Eliksir Zręczności oraz Amulet Siły. Przebywa na samym końcu małego labiryntu od strony morza, niedaleko swej szefowej.

180 / 80

Poziom 18, Si 60, Zr 60, Ma 100, Si 200, pancerz 10-10-0-0, Kiepski miecz

Joe
Także należy do Gildii Złodziejskiej. Przez swoją głupotę został zamknięty w wieży strażniczej. Gdy uwolni się go i w gospodzie pokaże mu się złodziejski znak, wtedy otrzymamy od niego wytrychy. Początkowo siedzi w wieży strażniczej niedaleko Thorbena, po wydostaniu się będzie w portowej gospodzie.

25 / 25

Poziom 18, Si 60, Zr 60, Ma 100, PZ 200, pancerz 10-10-0-0, -

Jora
Jest sprzedawcą różności na placu targowym. Jego osoba związana jest z zadaniami ze złotem oraz złodziejami działającymi w mieście, posiada także miecz Alrika. Przebywa na placu targowym w pobliżu bramy.

45 / 31

Poziom 18, Si 60, Zr 60, Ma 100, PZ 200, pancerz 10-10-0-0, Miecz Alrika

Kardif
Gospodarz tawerny w porcie, sprzedawca różności i członek Gildii Złodziejskiej w jednej osobie. Oprócz handlowania różnymi przedmiotami, oferuje wartościowe informacje, jednak za odpowiednią cenę. Można się z nim targować, cena wiadomości przy dobrych układach wynosi 6, a początkowo 10 sztuk złota. Przebywa w portowej gospodzie.

85 / 55

Poziom 12, Si 40, Zr 40, Ma 100, PZ 120, pancerz 10-10-0-0, Laga

Lares
Najemnik z farmy Onara, przybył do portu w celu gromadzenia różnych informacji. Uczy zręczności do 30 punktów, po przyłączeniu się do najemników, mamy wstęp wolny do portowej tawerny. Może nam pomóc z zadaniem "Bennet siedzi w więzieniu" oraz zostać kapitanem naszego statku do Irdorath. Przebywa przy samym nadbrzeżu w porcie.

350 / 95

Poziom 18, Si 60, Zr 60, Ma 100, PZ 200, pancerz 10-10-0-0, Kiepski miecz

Larius
Jest namiestnikiem w Khorinis, nie można go zabić. Siedzi w fotelu na pierwszym piętrze w ratuszu w Górnym Mieście.

120 / 35

Poziom 8, Si 20, Zr 20, Ma 100, PZ 80, pancerz 40-40-0-0, -

Lehmar
Jest lichwiażem, czyli pożycza złoto na procent, im większa suma, tym więcej zapłacisz przy spłacaniu pożyczki. Dzięki temu na samym początku gry można zakupić wszystkie ważniejsze przedmioty. Jeśli nie spłaci się odpowiedniej kwoty, Meldor i Moe nie będą już tacy mili. W swoim kufrze posiada jeden z Krwawych Kielichów, a przy sobie nosi Księgę Dłużników, najlepiej dać ją po kolei Thorbenowi, Coragonowi i na końcu Hannie, w ten sposób można otrzymać małe nagrody i uznanie. Przebywa w chacie przy głównej ścieżce prowadzącej do nadbrzeża, niedaleko stoi Meldor.

Księga Dłużników Lehmara / 20

Poziom 18, Si 60, Zr 60, Ma 100, PZ 200, pancerz 10-10-0-0, Kiepski miecz

Lord Andre
Dowódca straży miasta Khorinis, jest nieśmiertelny. Gdy popełnimy jakąś zbrodnię lub mniejsze przestępstwo, mieszkańcy donoszą Andre, a on wyznacza karę grzywny wymierną w wielu setkach sztuk złota. Jeśli chcesz dołączyć do grupy Strażników, musisz z nim porozmawiać. Po dołączeniu do tej gildii, Lord Andre będzie wydawał kolejno zadania. Przebywa w koszarach, w budynku połączonym bezpośrednio z więzieniem.

niemożliwe

Poziom 36, Si 120, Zr 120, Ma 100, PZ 500, pancerz 80-80-25-25, Kiepski szeroki miecz

Lord Hagen
Dowódca i kapitan paladynów, jest nieśmiertelny. Został wysłany do Khorinis przez samego króla w celu zebrania jak największej ilości rudy z Górniczej Doliny. Stacjonuje w ratuszu w Górnym Mieście.

niemożliwe

Poziom 36, Si 120, Zr 120, Ma 100, PZ 500, pancerz 100-100-50-50, Miecz Dwuręczny Paladyna

Lothar
Jest pladynem, w pierwszym rozdziale stoi przy głównej bramie do miasta i informuje nowoprzybyłych o obowiązujących zasadach. Nie można go zabić, jednak w trzecim rozdziale zostaje zamordowany, a podejrzenia o zabójstwo spadają na kowala Benneta z farmy Onara.

95 / 56

Poziom 30, Si 100, Zr 100, Ma 100, PZ 400, pancerz 100-100-50-50, Miecz Paladyna

Lucy
Jest żoną Alwina. Przebywa w porcie przy murach miejskich.

niemożliwe

Poziom 8, Si 20, Zr 20, Ma 100, PZ 80, pancerz 10-10-0-0, Sztylet

Lutero
Jest sprzedawcą różności oraz rzadko spotykanych rzeczy. Specjalnymi przedmiotami są dwie książki, które lekko modyfikują współczynniki postaci, jednak są bardzo drogie. Po rozmowie dowiesz się, że poszukuje on pewnego towaru - niezwykłych pazurów Zębacza, nagroda za wykonanie zadania jest zależna od gildii, mag otrzymuje pustą runą, a strażnik i najemnik magiczny pierścień. Przebywa w Górnym Mieście, wchodząc tam musisz wejść przez małe przejście po lewej stronie.

65 / 58

Poziom 24, Si 80, Zr 80, Ma 100, PZ 300, pancerz 40-40-0-0, Laska

Mario
Nieśmiertelny strażnik, który pojawia się w mieście w końcowych rozdziałach. Można zabrać go ze sobą na wyspę Irdorath jako członka załogi, jednak tam będzie można już go zabić. Jest związany z zadaniem maga i Poszukiwaczami. W piątym rozdziale przebywa w portowej tawernie.

niemożliwe

Poziom 36, Si 120, Zr 120, Ma 100, PZ 500, pancerz 60-60-10-10, Ostrze Burzy

Matteo
Jest jednym z mistrzów w Dolnym Mieście. Nie przyjmuje nowych czeladników, ponieważ zatrudnił już jednego. Jest także sprzedawcą i już w pierwszym rozdziale można kupić u niego pancerz, który powinien chronić przed słabszymi potworami. Po wykonaniu zadania z Grittą, która pożyczyła od niego pieniądze, można dowiedzieć się od niego wielu przydatnych informacji, warto ich wysłuchać chcąc zostać obywatelem miasta. Przebywa w swoim domu przy głównej drodze w Dolnym Mieście.

150 / 80

Poziom 18, Si 60, Zr 60, Ma 100, PZ 200, pancerz 10-10-0-0, Miecz

Meldor
Współpracuje z lichwiarzem Lehamrem, o czym można przekonać się na własnej skórze nie spłacając Lehmarowi pożyczki. Ciągle pali bagienne ziele, warto porozmawiać z nim należąc do straży przy zadaniu o handlu nielegalnym zielem. Przebywa w porcie przed chatą przy głównej drodze z Dolnego Miasta.

55 / 34

Poziom 12, Si 40, Zr 40, Ma 100, PZ 120, pancerz 10-10-0-0, Sztylet

Mika
Jest strażnikiem miejskim. Pomoże nam, odbić farmę Akila z rąk najemników, gdy zapłacimy mu 10 sztuk złota, udzieli kilku informacji oraz obroni przed zwierzętami / potworami. Przebywa przed wschodnią bramą, niedaleko od strażników bramy.

75 / 65

Poziom 8, Si 20, Zr 20, Ma 100, PZ 80, pancerz 40-40-5-5, Kiepski szeroki miecz

Moe
Pilnuje wejścia do portowej tawerny, współpracuje także z Lehamrem, o czym przekonać się można nie spłacając pożyczki Lehmarowi. Nie przepuści nieznajomego do tawerny, chyba, że zapłaci się mu 50 sztuk złota lub korzystając z przemocy. Stoi przed wejściem do portowej tawerny (w porcie).

30 / 25

Poziom 12, Si 40, Zr 40, Ma 100, PZ 120, pancerz 10-10-0-0, Laga

Mortis
Jest kowalem w koszarach pod protekcją strażników. Uczy strażników do 60 punktów siły, ale tylko wtedy, gdy nie rozmawiało się z nim jeszcze nie przynależąc do żadnej gildii. Jest związany z zadaniami o packach ziela. Przebywa w koszarach (w tym samym miejscu co Peck).

60 / 38

Poziom 18, Si 60, Zr 60, Ma 100, PZ 200, pancerz 10-10-0-0, Kiepski szeroki miecz

Nadja
Pracuje w burdelu "Czerwona latarnia" wraz z kilkoma innymi paniami. Możemy dowiedzieć się od niej o sprawach związanych z zielem (paczka ziela). Cały dzień spędza właśnie w "Czerwonej latarni" w porcie.

40 / 40

Poziom 8, Si 20, Zr 20, Ma 80, PZ 200, pancerz 10-10-0-0, -

Nagur
Jeden z członków Gildii Złodziejskiej. Jest związany z zadaniami o fałszywym posłańcu i przyjęciu do Gildii Złodziejskiej. Przebywa w portowej tawernie.

150 / 75

Poziom 12, Si 40, Zr 40, Ma 100, PZ 120, pancerz 10-10-0-0, Miecz

Ogrodnik
 Jest członkiem Gildii Złodziejskiej i ogrodnikiem przy ratuszu w Górnym Mieście. Handluje ziołami oraz tytoniem. Po pokazaniu umownego znaku złodziejskiego podaje wskazówki o schowkach w domach. W dzień zajmuje się ogrodem wokół ratusza w Górnym Mieście.

50 / 40

Poziom 8, Si 20, Zr 20, Ma 100, PZ 80, pancerz 15-15-0-0, Sierp

Pablo
Jest strażnikiem miejskim, posiada klucz do wieży strażniczej na lewo od południowej bramy. Jest związany z zadaniem o napadach bandytów. Jego miejsce pobytu jest zależne od pory dnia, jednak zazwyczaj trzeba go szykać na końcu głównej drogi w Dolnym Mieści.

klucz do wieży strażniczej niedaleko domu Mattea / 20

Poziom 18, Si 60, Zr 60, Ma 100, PZ 200, pancerz 40-40-5-5, Kiepski szeroki miecz

Peck
Strażnik w koszarach, posiada klucz do wieży strażniczej w pobliżu domu Thorbena. Przyłączając się do straży dostajemy zadanie odnalezienia Pecka, podczas gdy on sobie "używa" w Czerwonej Latarni. Jeśli nie zdradzimy go u Lorda Andre, dostaniemy w nagrodę dość dobrą broń. Przebywa w jednym z budynków w koszarach, przy kowalu.

klucz do wieży strażniczej w pobliżu domu Thorbena / 60

Poziom 12, Si 40, Zr 40, Ma 100, PZ 120, pancerz 40-40-5-5, Kiepski szeroki miecz

Ramirez
Należy do członków Gildii Złodziejskiej, pozostał jednak w kanałach. Jest nauczycielem otwierania zamków (za 300 sztuk złota lub 150, gdy zbyliśmy klucz do kanałów przez zabicie Attili). Może udzielić kilku przydatnych informacji o Wambo i jest związany z zadaniem "Sekstans". Przebywa w kanałach w osobnym pomieszczeniu ze skrzyniami.

300 / 90

Poziom 24, Si 80, Zr 80, Ma 100, PZ 300, pancerz 10-10-0-0, Miecz mistrzowski

Rangar
Jest strażnikiem, posiada klucz do wieży strażniczej przy południowej bramie. Pomaga przy zadaniu z informacjami dla Garvella, gdy postawimy mu piwo. Przebywa przy stoisku z darmowym piwem niedaleko placu wisielców.

klucz do prawej wieży strażniczej przy południowej bramie / 30

Poziom 24, Si 80, Zr 80, Ma 100, PZ 300, pancerz 40-40-5-5, Kiepski szeroki miecz

Regis
Jest obywatelem miasta. Powiązany jest z zadaniem o zaginionym łuku Bospera, jeśli powie się mu, że pobiło się Valentina, wtedy podaruje pierścień Valentina. Przebywa przy głównej drodze w Dolnym Mieście naprzeciwko domu Bospera.

35 / 40

Poziom 12, Si 40, Zr 40, Ma 100, PZ 120, pancerz 10-10-0-0, Miecz

Rengaru
Jest jednym z członków Gildii Złodziejskiej. Jest powiązany z zadaniami o złocie handlarza, bezczelnym złodzieju oraz przyjęciem do Gildii Złodziejskiej, gdy pokażemy mu umowny znak złodziejski, wtedy otrzymamy dwa dodatkowe punkty do zręczności. Przebywa na placu targowym naprzeciwko stoiska Baltrama.

5 / 20

Poziom 12, Si 40, Zr 40, Ma 100, PZ 120, pancerz 10-10-0-0, Miecz

Ruga
Strażnik w koszarach, posiada klucz do lewej wieży strażniczej przy wschodniej bramie. Uczy umiejętności posługiwania się kuszą do 60 punktów, ale tylko strażników lub paladynów. Przebywa w koszarach przy bocznej stronie.

klucz do lewej wieży strażniczej przy wschodniej bramie / 30

Poziom 12, Si 40, Zr 40, Ma 100, PZ 120, pancerz 40-40-5-5, Kiepski szeroki miecz

Rupert
Jest czeladnikiem Mattea, sprzedaje przeważnie żywność przy jego posiadłości. Udziela przydatnych informacji o czeladnictwie i Górnym Mieście. Stoi za swoim stanowiskiem (straganem) przy głównej drodze w Dolnym Mieście niedaleko południowej bramy.

10 / 18

Poziom 12, Si 40, Zr 40, Ma 100, PZ 120, pancerz 10-10-0-0, Sztylet

Salandril
Jest sprzedawcą różnych roślin i eliksirów, a w trzecim rozdziale można kupić u niego Eliksir Zręczności (zanim "wyślemy" go do Klasztoru Magów Ognia). Jest związany z zadaniami o fałszywych udziałach. Przebywa w swoim domy w Górnym Mieście, aby się tam dostać trzeba użyć wejścia przez małe przejście po lewej stronie.

klucz do ukrytego kufra / 30

Poziom 12, Si 40, Zr 40, Ma 100, PZ 120, pancerz 10-10-0-0, Sztylet

Sara
Sprzedawczyni na placu targowym. Jeśli zdradzimy Canthara otrzymamy od niej Piracki Kordelas. Przebywa przy swoim stoisku na placu targowym, bądź w więzieniu (jeśli wrobimy ją w przestępstwo).

60 / 57

Poziom 8, Si 20, Zr 20, Ma 100, PZ 80, pancerz 10-10-0-0, Miecz

Sędzia
Wydał wyrok na Bezimiennego w pierwszej części gry, gdy wrzucano go do Kolonii, Sędzia jest nieśmiertelny. Można uzyskać od niego dokumenty upoważniające do przejęcia galeonu Paladynów, którzy przypłynęli do Khorinis. Jest związany z zadaniami "Lokaj Sędziego" i "Krwawe Kielichy". Przebywa w swoim domu obok ratusza w Górnym Mieście.

klucz do ukrytego kufra / 30

Poziom 30, Si 100, Zr 100, Ma 100, PZ 400, pancerz 10-10-0-0, -

Strażnik magazynu
 Pilnuje przejścia z parteru magazynu, by nikt nie przeszedł dalej. Nie lubi, gdy ktoś kręci się mu w pobliżu i w każdej chwili może zaatakować. Jest związany z zadaniami z paczką ziela. Cały czas przebywa w portowym magazynie, mieści się on przy warsztacie Garvella przy nadbrzeżu.

niemożliwe

Poziom 12, Si 40, Zr 40, Ma 100, PZ 120, pancerz 25-20-5-0, Kiepski szeroki miecz

Sonja
Jedna z pań pracujących w burdelu "Czerwona latarnia". Przebywa w "Czerwonej latarni" w porcie.

70 / 58

Poziom 8, Si 20, Zr 20, Ma 100, PZ 80, pancerz 10-10-0-0, -

Thorben
Jeden z mistrzów w Dolnym Mieście, jest stolarzem, ale także handlarzem, głównie sprzedaje wytrychy. Uczy otwierania zamków za 200 sztuk złota lub przynosząc mu Księgę Dłużników Lehmara. Wydaje zadanie "Błogosławieństwo bogów". W dzień pracuje przed swoim domem przy dużej szafie i stosie drewna obok głównej ulicy w Dolnym Mieście.

28 / 30

Poziom 12, Si 40, Zr 40, Ma 100, PZ 120, pancerz 10-10-0-0, Laga

Ulf
Nowicjusz z Klasztoru Magów Ognia, jego zadaniem jest sprzedaż wina obywatelom miasta. Jest związany z zadaniem "Próba Ognia". Przebywa przy stoisku piwnym przed placem wisielców.

50 / 34

Poziom 18, Si 60, Zr 60, Ma 100, PZ 200, pancerz 25-25-10-10, Pika bojowa

Valentino
Bogaty i arogancki obywatel miasta. posiada klucz potrzebny do zadania "Krwawe Kielichy". Najlepiej pobić go, zabrać klucz i wykonać przy nim zadanie "Eksperyment", następnie warto porozmawiać z Regisem. Najczęściej przebywa w gospodzie Coragona obok świątyni Adanosa, gdzie Vatras wygłasza swoje kazania, Valntino upija się i wraca do domu.

klucz do ukrytego kufra / 30

Poziom 8, Si 20, Zr 20, Ma 100, PZ 80, pancerz 10-10-0-0, Laska

Vanja
Jedna z pań pracujących w burdelu "Czerwona latarnia". Przebywa w "Czerwonej latarni" w porcie.

10 / 20

Poziom 8, Si 20, Zr 20, Ma 100, PZ 80, pancerz 10-10-0-0, -

Vatras
Jedyny Mag Wody w Khorinis, nieśmiertelny. Jest nauczycielem many do 50 punktów, zawsze można za darmo uleczyć się u niego. Powiązany jest z wieloma zadaniami, m.in. "Oko Innosa", "Błogosławieństwo bogów", "Lekarstwo dla Hildy", może zostać również członkiem naszej załogi statku wypływając na wyspę Irdorath. Głosi swe nauki i kazania przed świątynią Adanosa, gdzie też modli się.

250 / 91

Poziom 12, Si 40, Zr 40, Ma 100, PZ 120, pancerz 80-80-40-40, magia

Wambo
Strażnik w Górnym Mieście, posiada klucz do wieży strażniczej przy wschodniej bramie. Dzięki informacjom Ramireza można go przekupić za 300 złotych monet. Przebywa w Górnym Mieście, niedaleko przejścia po lewej stronie.

klucz do prawej wieży strażniczej przy wschodniej bramie / 40

Poziom 12, Si 40, Zr 40, Ma 100, PZ 120, pancerz 60-60-10-10, Kiepski szeroki miecz

Wulfgar
Jest strażnikiem, strażników / paladynów i nowicjuszy / magów uczy umiejętności władania bronią jednoręczną do 60% oraz bronią dwuręczną do 60%. Gdy porozmawiamy z nim między 5 a 7 godziną rano, dostaniemy jednorazowo premię +2% do umiejętności posługiwania się bronią jednoreczną.

80 / 58

Poziom 18, Si 60, Zr 60, Ma 100, PZ 200, pancerz 60-60-10-10, Kiepski szeroki miecz

Zuris
Sprzedawca magicznych przedmiotów oraz eliksirów na placu targowym. Może udzielić przydatnych informacji przy zadaniu "Rośliny dla Constantina", jest też związany z zadaniem o sfałszowanych udziałach. Przebywa przy swoim stoisku obok Baltrama na placu targowym.

Eliksir leczniczy / 40

Poziom 18, Si 60, Zr 60, Ma 100, PZ 200, pancerz 10-10-0-0, Sztylet


Sonda
Chcesz, aby Nordic Games rozwijało markę Gothic?

Tak, trzeba dać im szansę, czekam na efekty
Nie, nieważne, że to już inna, nowa firma - tak czy siak wara od tej serii


[poprzednie sondy]
Phoenix
» Strona Główna
» ADOM
» Fallout
» Arcanum
» Disciples
» The Witcher
» Icewind Dale
» Imperium Diablo
» The Elder Scrolls
» Neverwinter Nights
» Planescape: Torment
Partnerzy

Dragon Age 2
Arcania
Wiedźmin
Mass Effect 3
Fable

Niniejsza strona jest czescia Wortalu Phoenix, znajdujacego sie aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyzszy link by dowiedziec sie wiecej.
© 2002-2008 Gothic Site. Partnerzy: rpg, call of duty modern warfare 3. jPortal