Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Świat
» Historia
» Gildie
» Umiejętności
» Potwory
» Smoki
» Orkowie
» Bogowie
» Postacie
» Lista NPC
» Lokacje
» Górnicza Dolina
» Encyklopedia
Pomoc
» Ogólne informacje
» FAQ
» Solucja
» Zadania
» Bonusy
» Porady
» Bezimienny
» Walka
» Mapy
» Nauczyciele
» Sprzedawcy
» Demo
» Kody
» Konsola
Ekwipunek
» Rośliny
» Bronie
» Zbroje
» Mikstury
» Czary
» Artefakty
Artykuły
» Recenzja
» Opowiadania
» Przemyślenia
» Funny
» Wywiady
» Inne
» Dodaj artykuł
Galeria
» Screeny
» Artworki
» Funny
» Rysunki
» Triki
Download
» Demo [2]
» Filmy [6]
» Inne [2]
» Mody [2]
» Muzyka [10]

Skocz do:

Orkowie

Od czwartego rozdziału w Gothic II pojawia się tylu Orków, że zabijamy ich tuzinami. Może jednak zastanówmy się po co to robimy albo skąd się wzięli, jakie są ich wierzenia, hierarchia społeczna, itd. Zacznę od ich opisu:


Orkowie są o wiele wyżsi, masywniejsi i silniejsi od Goblinów. Nawet najmniejszy Ork uniesie olbrzymią kość, zdolną zabić przy pierwszym uderzeniu. Uniesie kość tak samo wysoką jak człowiek, który miałby problemy z jej podniesieniem. Orkowie są rasą dużego wzrostu. Prawdopodobnie ok. 2.5 m, czyli więcej niż jakikolwiek człowiek. Na oko ważą od 150 do 200 kg i więcej. Ich skóra jest twarda, miejscami chropowata, zielonego a czasem i czarnego koloru. Orkowie są krępej budowy. Ich nogi są dość krótkie, ugięte lekko w kolanach. Mają długie, masywne ręce. W ogóle to górna partia ciała jest bardzo rozbudowana i umięśniona. Głowa Orka przypomina nieco głowę małpy. Szczęka wysunięta do przodu, wargi są duże, z ust wyrastają wielkie zęby i kły. Nos jest spłaszczony o dużych nozdrzach przypominający nos wieprza. Oczy są skośne. Mają kolor podobnie jak skóra zielony lub czarny. Ich uszy są spiczaste a na głowie rosną czarne włosy, które wodzowie Orków układają w jeden kucyk.

Zawsze wkraczają w żar bitwy bez strachu. Biją wroga bezlitośnie, aż umrze z bólu. Wiedzą, że wygrają, gdy jest ich tak wielu. Nic nie sprawia im większej przyjemności jak brutalne traktowanie ludzi wziętych do ciasnych klatek. Zawsze działają w bałaganie. Nigdy nie są zdyscyplinowani tak jak wojska ludzi. Gdy wkraczają do walki, całą hordą rozsypaną na kilkadziesiąt metrów, nie ma miejsca na odwagę. Nawet najbardziej prawy mąż odczuwa dyskomfort psychiczny.


Hierarchia społeczna orków (niektórych rodzajów orków, które ukazały się w GI nie ma w Gothic II):

Ork – zwiadowca
Zwiadowcy orków są najniżej w hierarchii. Wykonują całą brudną robotę. Jednak ich głównym zadaniem jest patrolowanie granic orkowych terytoriów. Gdy zobaczą, że przy granicy coś się kręci natychmiast idą to sprawdzić. Jeżeli czują się na siłach atakują, jeżeli nie, biegną szybko zawiadomić o tym większą grupę orków.


Ork – myśliwy
Ich głównym zadaniem jak wskazuje nazwa jest zaopatrywanie pobratymców w jedzenie. Polują na różne zwierzęta w tym również na ludzi. Lubią się podlizywać wyżej postawionym orkom przynosząc im większy lub smaczniejszy kawał mięsa. Są również zwiadowcami i patrolują teren tam gdzie nie ma orków – zwiadowców.


Ork – żołnierz lub Ork – wojownik
Jest to jeden rodzaj Orków o podwójnej nazwie. Jest to podstawowa jednostka bitewna i służąca do ochrony miejsc bytowanych przez Orków. Noszą na sobie prymitywne zbroje, które zrobione są ze skór zwierząt częściowo wzmocnionych metalowymi wstawkami. Ich bronią są różnego rodzaje toporki i maczugi zrobione z drzewa, kamienia i metalu.


Elitarne oddziały orków
Są największymi i najsilniejszymi z wszystkich odłamów Orków. To daje im pretekst do zbierania lepszych łupów. Zawsze są lepiej uzbrojeni i opancerzeni. Ich skóra jest znacznie ciemniejsza od innych Orków. W walce Orkowie – Elita koncentrują się jedynie na walce wręcz. Nie korzystają z łuków ani machin wojennych. Tą robotę pozostawiają mniejszym. Ten rodzaj Orków jest bardziej zdyscyplinowany od innych. Nie bije się między sobą i nie kłóci. To wielki plus. Gdy zobaczą, jak inni Orkowie walczą ze sobą oni śmieją się i wkraczają we wroga z taką premedytacją, że rzadko kiedy ktoś przeżył po starciu z nimi. Najważniejszymi z nich są Pułkownicy Orków. Niektórzy z nich są równie ważni jak orkowi Szamani. Elitarne oddziały Orków uzbrojone są w potężne miecze. Używają oni ich z łatwością w jednej ręce. Ludzie mają problemy by udźwignąć ten oręż obiema rękoma.


Orczy Szamani
Szamani Orków są najbardziej wpływowymi jednostkami w ich miastach lub państwach. Dowodzą armiami, sprawują nad nimi kontrolę, uczą Orków technik i tajemnic sztuki szamańskiej. W Gothic II ich bronią jest czar ognistej kuli, który na początku gry może okazać się nieprzyjemny w skutkach. Dodatkowo Szamani przyozdabiają głowy np. piórami i malują na ciele różne wzory. Są szanowani i wzbudzają lęk wśród pobratymców.


Oprócz wojaczki Orkowie są bardzo dobrymi rzemieślnikami. Potrafią wykuwać pancerze, zbroje i oręż. Ponadto doskonale kopią podziemne tunele i są mistrzami w budowie machin wojennych oraz są specami oblężenia. Ich machiny bojowe są bardzo potężne (co widać chociażby po taranie, który stoi przy zamku w Górniczej Dolinie) i wytrzymałe. Gdy jakaś twierdza jest oblężona przez Orków ma nikłe szansę na przetrwanie. Orkowie przy wrogich fortecach wznoszą swoje namioty, w których mieszkają i przechowują zaopatrzenie. Co do zaopatrzenie to dostarczane jest przez orkowe galery albo drogą lądową.

Wiara Orków jest bardzo różna. W zasadzie to cała populacja dzieli się na klany i każdy klan pod przewodnictwem Szamana albo elitarnego pułkownika wyznaję jakiś odłam orkowej religii. W większości orkowe klany wierzą w różnego rodzaju demony np. Kru-shak (Śniący) albo w prawdziwych bogów np. Beliar.

Orkowa mowa stanowi zlepek języków innych ras. Wyrażają się oni w sposób gburowaty i wulgarny. W ich mowie jest bardzo wiele przekleństw a głoski wymawiane są twardo i trochę „gulgucząco”. Po za tym Orkowie pochodzący z gór mówią trochę inaczej niż ich pobratymcy mieszkający na kontynencie.


To by było chyba na, tyle jeśli chodzi o Orków. Jak widać nie są to zwierzęta a wielu ludzi tak uważa. Orkowie są rasą inteligentną i rozbudowaną technologicznie oraz kulturowo. Więc bój się Orka!

Sonda
Chcesz, aby Nordic Games rozwijało markę Gothic?

Tak, trzeba dać im szansę, czekam na efekty
Nie, nieważne, że to już inna, nowa firma - tak czy siak wara od tej serii


[poprzednie sondy]
Phoenix
» Strona Główna
» ADOM
» Fallout
» Arcanum
» Disciples
» The Witcher
» Icewind Dale
» Imperium Diablo
» The Elder Scrolls
» Neverwinter Nights
» Planescape: Torment
Partnerzy

Dragon Age 2
Arcania
Wiedźmin
Mass Effect 3
Fable

Niniejsza strona jest czescia Wortalu Phoenix, znajdujacego sie aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyzszy link by dowiedziec sie wiecej.
© 2002-2008 Gothic Site. Partnerzy: rpg, call of duty modern warfare 3. jPortal