Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Świat
» Historia
» Gildie
» Umiejętności
» Potwory
» Smoki
» Orkowie
» Bogowie
» Postacie
» Lista NPC
» Lokacje
» Górnicza Dolina
» Encyklopedia
Pomoc
» Ogólne informacje
» FAQ
» Solucja
» Zadania
» Bonusy
» Porady
» Bezimienny
» Walka
» Mapy
» Nauczyciele
» Sprzedawcy
» Demo
» Kody
» Konsola
Ekwipunek
» Rośliny
» Bronie
» Zbroje
» Mikstury
» Czary
» Artefakty
Artykuły
» Recenzja
» Opowiadania
» Przemyślenia
» Funny
» Wywiady
» Inne
» Dodaj artykuł
Galeria
» Screeny
» Artworki
» Funny
» Rysunki
» Triki
Download
» Demo [2]
» Filmy [6]
» Inne [2]
» Mody [2]
» Muzyka [10]

Skocz do:

Czary

Runy
Nazwa Działanie Wartość
runy/zwoju
Uwagi i nauczyciel

Wymagana mana Przedmioty potrzebne do stworzenia runy

Pierwszego Kręgu
Światło
Światło przez 5 min. 500/5 Nauczyciel – Parlan.
5 1 złota moneta
Ognista strzała
Obrażenia: 30 500/15 Nauczyciel – Hyglas.
5 1 siarka
(Mała) Błyskawica
Obrażenia: 25, ogłuszenie 500/50 Nauczyciel – Marduk.
Nawias przy nazwie powyżej bierze się stąd, że w polskiej wersji gry pomyłkowo dwa różne zwoje (Mała Błyskawica oraz Błyskawica) nazwano identycznie – Błyskawica
5 1 skała krystaliczna
Leczenie lekkich ran
Uzdrowienie: 100 PŻ 500/35 Nauczyciel – Parlan.
W obozie Orków na przełęczy prowadzącej do Górniczej Doliny, przy ognisku
5 1 roślina lecznicza
Tworzenie szkieletu goblina
Pojawienie się szkieletu goblina *** 500/50 Nauczyciel – Karras.
W kufrze Xardasa na farmie Sekoba
15 (1 na sek.) 1 kość goblina

Drugiego Kręgu
Kula ognia
Obrażenia: 60 1000/75 Nauczyciel – Hyglas.
10 1 smoła
Lodowa strzała
Obrażenia: 40 1000/80 Nauczyciel – Marduk.
Górnicza Dolina – w pobliżu grobu otoczonego menhirami (Stonehenge), strzeżonego przez Szkielety
7 1 kwarcyt
Przyzywanie wilka
Pojawienie się wilka *** 1000/100 Nauczyciel – Karras.
Można go kupić u Zurisa, Isgarotha, Goraxa i Karrasa.
30 (2 na sek.) 1 wilcza skóra
Pięść wichru
Obrażenia: 20 * 1000/125 Nauczyciel – Parlan.
50 * 1 węgiel
Sen
Usypia NPCów (nie wszystkich) 1000/150 Nauczyciel – Parlan.
Działa tylko na ludzi, ale nie wszystkich – ofiara zasypia na 30 minut
10 1 bagienne ziele

Trzeciego Kręgu
Leczenie średnich ran
Uzdrowienie: 200 PŻ 1500/175 Nauczyciel – Parlan.
10 1 ziele lecznicze
Mała burza ognista
Obrażenia: 60, rozprysk 1500/200 Nauczyciel – Hyglas.
Działa na wielu przeciwników jednocześnie
20 1 siarka, 1 smoła
Tworzenie szkieletu
Pojawienie się szkieletu *** 1500/215 Nauczyciel – Karras.
45 (3 na sek.) 1 kość szkieletu
Strach
NPC ucieka przed nami 1500/225 Nauczyciel – Parlan.
1) W jaskini ze zwłokami Olava (Górnicza Dolina, pod klifem z obozem Hosh-Paka). 2) W starej wieży Xardasa (Górnicza Dolina, górne piętro)
20 1 czarna perła
Bryła lodu
Obrażenia: 60+2/sek., unieruchomienie 1500/250 Nauczyciel – Marduk.
30 1 kwarcyt, 1 akwamaryna
Piorun kulisty
Obrażenia: 100, ogłuszenie 1500/250 Nauczyciel – Marduk.
50

Czwartego Kręgu
Błyskawica
Obrażenia: 100 2000/285 Nauczyciel – Marduk.
20 1 skała krystaliczna, 1 kwarcyt
Obudzenie golema
Pojawienie się golema 2000/325 Nauczyciel – Karras.
60 (4 na sek.) 1 serce golema
Zniszczenie ożywieńca
Obrażenia: 1000 (tylko ożywieńcy) 2000/350 Nauczyciel – Parlan.
40 1 woda święcona
Duża kula ognia
Obrażenia: 100 * 2000/300 Nauczyciel – Hyglas.
75 * 1 smoła, 1 siarka

Piątego Kręgu
Duża burza ognista
Obrażenia: 100 **, rozprysk 2500/500 Nauczyciel – Hyglas.
125 * 1 język ognistego jaszczura, 1 siarka
Przyzywanie demona
Pojawienie się demona 2500/425 Nauczyciel – Karras.
75 (5 na sek.) 1 serce demona
Leczenie ciężkich ran
Uzdrowienie: 400 PŻ 2500/600 Nauczyciel – Parlan.
20 1 korzeń leczniczy
Lodowa fala
Obrażenia: 60+2/sek., unieruchomienie kilku celów 2500/110 Nauczyciel – Marduk.
60 1 kwarcyt, 1 akwamaryna

Szóstego Kręgu
Deszcz ognia
Obrażenia: 300, kilka celów 3000/600 Nauczyciel – Hyglas, Pyrokar.
Działa na określonej powierzchni
60 1 język ognistego jaszczura, 1 siarka
Tchnienie śmierci
Obrażenia: 500 3000/650 Nauczyciel – Pyrokar.
75 1 czarna perła, 1 węgiel
Armia ciemności
Pojawienie się wielu szkieletów *** (szkielet x mana/sek.) 3000/900 Nauczyciel – Karras.
100 1 kość szkieletu, 1 czarna perła
Zmniejszenie Potwora
Pomniejsza ogromne potwory 3000/1000 Nauczyciel – Pyrokar.
100 1 kość goblina, 1 kieł trolla
Śmiertelna fala
Obrażenia: 400, kilka celów 3000/750 Nauczyciel – Pyrokar.
Działa na określonej powierzchni
150 1 serce kamiennego golema, 1 serce demona, 1 kość szkieletu, 1 czarna perła
Święty pocisk
Obrażenia: 300 3000 Nauczyciel – Almanach w podziemiach Klasztoru.
50 1 woda święcona (konieczne przeczytanie Almanachu)


Inne zwoje
(Uwaga: zwoje Przemian działają na nas samych. Nie można ich użyć w stosunku do innych.)
Nazwa Mana Wartość Opis
Zapomnienie (Otchłań)
10 100 Porażona czarem postać zapomina o urazie, jaką do nas żywiła. Można go kupić u Ignaza i Lutero, znajduje się też w kufrze Zurisa (2 sztuki).
Przemiana w Smoczego Zębacza
15 100 Można go kupić u Zurisa, Isgarotha, Goraxa i Karrasa (rozdział V).
Przemiana w Ognistego Jaszczura
15 60 Można go kupić u Zurisa, Sagitty i Karrasa (od rozdziału IV).
Przemiana w Polną Bestię
5 100 Można go kupić u Zurisa (od rozdziału II), Goraxa, Karrasa (od rozdziału III) i Isgarotha (od rozdziału IV).
Przemiana w Olbrzymiego Szczura
5 50 Można go kupić u Zurisa (od rozdziału II), Sagitty i Karrasa (od rozdziału III).
Przemiana w Topielca
5 65 Można go kupić u Zurisa (od rozdziału II), Goraxa, Isgarotha i Karrasa (od rozdziału V).
Przemiana w Ścierwojada
5 50 Można go kupić u Zurisa (od rozdziału II), Goraxa, Isgarotha, Karrasa (od rozdziału III) i Vatrasa (rozdział VI).
Przemiana w Cieniostwora
15 75 Można go kupić u Zurisa (od rozdziału IV), Sagitty i Karrasa (rozdział V).
Przemiana w Owcę
5 10 Można go kupić u Zurisa (od rozdziału II), Goraxa, Isgarotha i Karrasa (od rozdziału III).
Przemiana w Zębacza
10 55 Można go kupić u Zurisa i Karrasa (od rozdziału III), Goraxa, Isgarotha (od rozdziału IV).
Przemiana w Jaszczura
10 55 Można go kupić u Zurisa, Sagitty i Karrasa (od rozdziału III).
Przemiana w Warga
15 55 Można go kupić u Zurisa (od rozdziału III), Goraxa, Isgarotha i Karrasa (od rozdziału IV).
Przemiana w Wilka
10 55 Można go kupić u Zurisa (od rozdziału II), Goraxa i Karrasa (od rozdziału III) oraz Karrasa (od rozdziału IV). Znajduje się także w jednym z kufrów w Klasztorze (2 sztuki).

* Regulowana moc zaklęcia - im dłużej przytrzymasz klawisz, tym skuteczniejsze będzie zaklęcie! Podany w tabeli koszt many to wartość minimalna. Moc zaklęcia można zwiększyć maksymalnie 3 razy.
** Obrażenia na każdy poziom mocy zaklęcia.
*** Przywołane potwory walczą tymczasowo po stronie maga.


Runy paladyna
Nazwa Działanie Wymagana mana Uwagi i Nauczyciel
Wartość
zwoju/runy
Święty płomień
Światło przez 5 min. 5 Nauczyciel – Albrecht.
Światło przez 5 minut (czas Gothic). Na przełęczy prowadzącej do Górniczej Doliny z Khorinis (zwłoki Paladyna) oraz na przełęczy prowadzącej do Khorinis z Górniczej Doliny (zwłoki Paladyna)
50/5
Pomniejsze uleczenie
Uzdrowienie: 100 PŻ 5 Nauczyciel – Albrecht.
50/35
Średnie uleczenie
Uzdrowienie: 200 PŻ 10 Nauczyciel – Albrecht.
175/100
Większe uleczenie
Uzdrowienie: 400 PŻ 15 Nauczyciel – Albrecht. Runę posiada Herszt Orków (rozdział 5).
600/150
Święta strzała
Magiczne obrażenia: 150 5 Nauczyciel – Albrecht.
100/50
Wypędzenia zła
Magiczne obrażenia: 300 15 Nauczyciel – Albrecht
350/100
Zniszczenie zła
Magiczne obrażenia: 600 30 Do zdobycia u Lorda Archola w Irdorath
750/150


Runy teleportacyjne
(Teleportacja pochłania 5 jednostek many. Każda runa teleportacyjna kosztuje 500 sztuk złota.)
Nazwa Uwagi
Do miasta portowego
Od Lorda Hagena w III rozdziale.
Do tawerny
Od Orlana w gospodzie, w III rozdziale.
Do klasztoru
Od Pyrokara w III rozdziale.
Do majątku ziemskiego
Od Lee w III rozdziale.
Do wieży Xardasa
Od Lestera, zaraz po powrocie z Górniczej Doliny w III rozdziale.
Do Przełęczy Khorinis
Zwłoki Paladyna na przełęczy z Khorinis do Górniczej Doliny.
Do starej wieży demonów
W starej wieży Xardasa, na piętrze.
Do przełęczy Górniczej Doliny
1) Na przełęczy z Górniczej Doliny do Khorinis. 2) W jaskini Lodowego Smoka, chroniona przez dwa Lodowe Golemy.
Do zamku
W domu Magów na zamku, na piętrze
Do tajnej komnaty (ze zbroją Paladyna)
Składniki: woda święcona plus konieczność odczytania instrukcji z Almanachu w piwnicy klasztornej (tylko dla Paladyna).


Puste runy
Zadania, w których występują puste runy:
1) jedna z prób przed awansem z Nowicjusza na Maga; zlecona przez Pyrokara; znajdujemy pustą runę w jaskini na północnym wschodzie i usypiamy Agona,
2) zadanie od kupca Lutero, by przynieść mu kieł Zębacza. Po jego realizacji (w Górniczej Dolinie) dostajemy klucz od skrzyni w jaskini pod mostem prowadzącym do Tawerny, a Mag znajduje w środku pustą runę,
3) zadanie od kupca Fernando – trzeba mu opowiedzieć, co się dzieje w kopalniach Górniczej Doliny. Po powrocie z kopalni w III rozdziale i rozmowie z Fernando Mag dostaje w nagrodę pustą runę,
4) zadanie od Kervo siedzącego w jaskini w pobliżu zamrożonych terenów Górniczej Doliny. Po wybiciu potworów wokół jaskini Mag dostaje w nagrodę pustą runę,
5) zadanie od Talbina w Górniczej Dolinie; trzeba odnaleźć Engroma i skórę topielca; po realizacji zadania Mag otrzymuje pustą runę.

Dodatkowo można znaleźć pustą runę w starej wieży Xardasa w Górniczej Dolinie (na stole), u Miltena po spotkaniu go w zamku, w tajnej bibliotece klasztornej na stole. Poza tym dostajemy jedną od Parlana po awansie do poziomu Maga. Puste runy można także kupić u niektórych postaci:
- Lutero – jedną w rozdziale V,
- Gorax – dwie w rozdziale II, jedną w III i jedną w V (uwaga: ich dostępność zależy od rodzaju postaci bohatera),br> - Milten – jedną w rozdziale VI.
Puste runy kosztują 100 sztuk złota.


Część grafik w tym dziale pochodzi z Gothic2Network.

Sonda
Chcesz, aby Nordic Games rozwijało markę Gothic?

Tak, trzeba dać im szansę, czekam na efekty
Nie, nieważne, że to już inna, nowa firma - tak czy siak wara od tej serii


[poprzednie sondy]
Phoenix
» Strona Główna
» ADOM
» Fallout
» Arcanum
» Disciples
» The Witcher
» Icewind Dale
» Imperium Diablo
» The Elder Scrolls
» Neverwinter Nights
» Planescape: Torment
Partnerzy

Dragon Age 2
Arcania
Wiedźmin
Mass Effect 3
Fable

Niniejsza strona jest czescia Wortalu Phoenix, znajdujacego sie aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyzszy link by dowiedziec sie wiecej.
© 2002-2008 Gothic Site. Partnerzy: rpg, call of duty modern warfare 3. jPortal