Nauczyciel – Marduk.
Nawias przy nazwie powyżej bierze się stąd, że w polskiej wersji gry pomyłkowo
dwa różne zwoje (Mała Błyskawica oraz Błyskawica) nazwano identycznie – Błyskawica
5
1 skała krystaliczna
Leczenie lekkich ran
Uzdrowienie:
100 PŻ
500/35
Nauczyciel – Parlan.
W obozie Orków na przełęczy prowadzącej do Górniczej Doliny, przy ognisku
5
1 roślina lecznicza
Tworzenie szkieletu
goblina
Pojawienie się
szkieletu goblina ***
500/50
Nauczyciel – Karras.
W kufrze Xardasa na farmie Sekoba
15 (1 na sek.)
1 kość goblina
Drugiego Kręgu
Kula ognia
Obrażenia: 60
1000/75
Nauczyciel – Hyglas.
10
1 smoła
Lodowa strzała
Obrażenia: 40
1000/80
Nauczyciel – Marduk.
Górnicza Dolina – w pobliżu grobu otoczonego menhirami (Stonehenge), strzeżonego
przez Szkielety
7
1 kwarcyt
Przyzywanie wilka
Pojawienie się
wilka ***
1000/100
Nauczyciel – Karras.
Można go kupić u Zurisa, Isgarotha, Goraxa i Karrasa.
30 (2 na sek.)
1 wilcza skóra
Pięść wichru
Obrażenia: 20
*
1000/125
Nauczyciel – Parlan.
50 *
1 węgiel
Sen
Usypia NPCów
(nie wszystkich)
1000/150
Nauczyciel – Parlan.
Działa tylko na ludzi, ale nie wszystkich – ofiara zasypia na 30 minut
10
1 bagienne ziele
Trzeciego Kręgu
Leczenie średnich
ran
Uzdrowienie:
200 PŻ
1500/175
Nauczyciel – Parlan.
10
1 ziele lecznicze
Mała burza ognista
Obrażenia:
60, rozprysk
1500/200
Nauczyciel – Hyglas.
Działa na wielu przeciwników jednocześnie
20
1 siarka, 1 smoła
Tworzenie szkieletu
Pojawienie się
szkieletu ***
1500/215
Nauczyciel – Karras.
45 (3 na sek.)
1 kość szkieletu
Strach
NPC ucieka
przed nami
1500/225
Nauczyciel – Parlan.
1) W jaskini ze zwłokami Olava (Górnicza Dolina, pod klifem z obozem Hosh-Paka). 2) W starej wieży Xardasa (Górnicza Dolina, górne piętro)
20
1 czarna perła
Bryła lodu
Obrażenia:
60+2/sek., unieruchomienie
1500/250
Nauczyciel – Marduk.
30
1 kwarcyt, 1 akwamaryna
Piorun kulisty
Obrażenia:
100, ogłuszenie
1500/250
Nauczyciel – Marduk.
50
Czwartego Kręgu
Błyskawica
Obrażenia:
100
2000/285
Nauczyciel – Marduk.
20
1 skała krystaliczna, 1 kwarcyt
Obudzenie golema
Pojawienie się
golema
2000/325
Nauczyciel – Karras.
60 (4 na sek.)
1 serce golema
Zniszczenie ożywieńca
Obrażenia:
1000 (tylko ożywieńcy)
2000/350
Nauczyciel – Parlan.
40
1 woda święcona
Duża kula ognia
Obrażenia:
100 *
2000/300
Nauczyciel – Hyglas.
75 *
1 smoła, 1 siarka
Piątego Kręgu
Duża burza ognista
Obrażenia:
100 **, rozprysk
2500/500
Nauczyciel – Hyglas.
125 *
1 język ognistego jaszczura, 1 siarka
Przyzywanie demona
Pojawienie się
demona
2500/425
Nauczyciel – Karras.
75 (5 na sek.)
1 serce demona
Leczenie ciężkich
ran
Uzdrowienie:
400 PŻ
2500/600
Nauczyciel – Parlan.
20
1 korzeń leczniczy
Lodowa fala
Obrażenia:
60+2/sek., unieruchomienie kilku celów
2500/110
Nauczyciel – Marduk.
60
1 kwarcyt, 1 akwamaryna
Szóstego Kręgu
Deszcz ognia
Obrażenia:
300, kilka celów
3000/600
Nauczyciel – Hyglas, Pyrokar.
Działa na określonej powierzchni
60
1 język ognistego jaszczura, 1 siarka
Tchnienie śmierci
Obrażenia:
500
3000/650
Nauczyciel – Pyrokar.
75
1 czarna perła, 1 węgiel
Armia ciemności
Pojawienie się
wielu szkieletów *** (szkielet x mana/sek.)
3000/900
Nauczyciel – Karras.
100
1 kość szkieletu, 1 czarna perła
Zmniejszenie Potwora
Pomniejsza
ogromne potwory
3000/1000
Nauczyciel – Pyrokar.
100
1 kość goblina, 1 kieł trolla
Śmiertelna fala
Obrażenia:
400, kilka celów
3000/750
Nauczyciel – Pyrokar.
Działa na określonej powierzchni
(Uwaga: zwoje Przemian działają na nas samych. Nie można ich użyć w stosunku do innych.)
Nazwa
Mana
Wartość
Opis
Zapomnienie (Otchłań)
10
100
Porażona czarem postać zapomina o urazie, jaką do
nas żywiła. Można go kupić u Ignaza i Lutero, znajduje się też w
kufrze Zurisa (2 sztuki).
Przemiana w Smoczego Zębacza
15
100
Można go kupić u Zurisa, Isgarotha, Goraxa i
Karrasa (rozdział V).
Przemiana w Ognistego Jaszczura
15
60
Można go kupić u Zurisa, Sagitty i Karrasa (od
rozdziału IV).
Przemiana w Polną Bestię
5
100
Można go kupić u Zurisa (od rozdziału II), Goraxa,
Karrasa (od rozdziału III) i Isgarotha (od rozdziału IV).
Przemiana w Olbrzymiego Szczura
5
50
Można go kupić u Zurisa (od rozdziału II),
Sagitty i Karrasa (od rozdziału III).
Przemiana w Topielca
5
65
Można go kupić u Zurisa (od rozdziału II), Goraxa,
Isgarotha i Karrasa (od rozdziału V).
Przemiana w Ścierwojada
5
50
Można go kupić u Zurisa (od rozdziału II), Goraxa,
Isgarotha, Karrasa (od rozdziału III) i Vatrasa (rozdział VI).
Przemiana w Cieniostwora
15
75
Można go kupić u Zurisa (od rozdziału IV), Sagitty i
Karrasa (rozdział V).
Przemiana w Owcę
5
10
Można go kupić u Zurisa (od rozdziału II), Goraxa,
Isgarotha i Karrasa (od rozdziału III).
Przemiana w Zębacza
10
55
Można go kupić u Zurisa i Karrasa (od rozdziału
III), Goraxa, Isgarotha (od rozdziału IV).
Przemiana w Jaszczura
10
55
Można go kupić u Zurisa, Sagitty i Karrasa (od
rozdziału III).
Przemiana w Warga
15
55
Można go kupić u Zurisa (od rozdziału III),
Goraxa, Isgarotha i Karrasa (od rozdziału IV).
Przemiana w Wilka
10
55
Można go kupić u Zurisa (od rozdziału II), Goraxa
i Karrasa (od rozdziału III) oraz Karrasa (od rozdziału IV). Znajduje się
także w jednym z kufrów w Klasztorze (2 sztuki).
* Regulowana moc zaklęcia - im dłużej przytrzymasz klawisz, tym skuteczniejsze będzie zaklęcie! Podany w tabeli koszt many to wartość minimalna. Moc zaklęcia można zwiększyć maksymalnie 3 razy.
** Obrażenia na każdy poziom mocy zaklęcia.
*** Przywołane potwory walczą tymczasowo po stronie maga.
Runy paladyna
Nazwa
Działanie
Wymagana mana
Uwagi i Nauczyciel
Wartość
zwoju/runy
Święty płomień
Światło przez 5 min.
5
Nauczyciel – Albrecht.
Światło przez 5 minut (czas Gothic). Na przełęczy
prowadzącej do Górniczej Doliny z Khorinis (zwłoki Paladyna) oraz
na przełęczy prowadzącej do Khorinis z Górniczej Doliny (zwłoki
Paladyna)
50/5
Pomniejsze
uleczenie
Uzdrowienie: 100 PŻ
5
Nauczyciel – Albrecht.
50/35
Średnie
uleczenie
Uzdrowienie: 200 PŻ
10
Nauczyciel – Albrecht.
175/100
Większe
uleczenie
Uzdrowienie: 400 PŻ
15
Nauczyciel – Albrecht. Runę posiada Herszt Orków (rozdział 5).
600/150
Święta strzała
Magiczne obrażenia: 150
5
Nauczyciel – Albrecht.
100/50
Wypędzenia zła
Magiczne obrażenia: 300
15
Nauczyciel – Albrecht
350/100
Zniszczenie zła
Magiczne obrażenia: 600
30
Do zdobycia u Lorda Archola w Irdorath
750/150
Runy teleportacyjne
(Teleportacja pochłania 5 jednostek many. Każda runa teleportacyjna kosztuje 500 sztuk złota.)
Nazwa
Uwagi
Do miasta portowego
Od Lorda Hagena w III rozdziale.
Do tawerny
Od Orlana w gospodzie, w III rozdziale.
Do klasztoru
Od Pyrokara w III rozdziale.
Do majątku ziemskiego
Od Lee w III rozdziale.
Do wieży Xardasa
Od Lestera, zaraz po powrocie z Górniczej Doliny w
III rozdziale.
Do Przełęczy Khorinis
Zwłoki Paladyna na przełęczy z Khorinis do Górniczej
Doliny.
Do starej wieży demonów
W starej wieży Xardasa, na piętrze.
Do przełęczy Górniczej Doliny
1) Na przełęczy z Górniczej Doliny do Khorinis.
2) W jaskini Lodowego Smoka, chroniona przez dwa Lodowe Golemy.
Do zamku
W domu Magów na zamku, na piętrze
Do tajnej komnaty (ze zbroją Paladyna)
Składniki: woda święcona plus konieczność odczytania instrukcji z Almanachu w piwnicy klasztornej (tylko dla Paladyna).
Puste runy
Zadania, w których występują puste runy:
1) jedna z prób przed awansem z Nowicjusza na Maga; zlecona przez Pyrokara; znajdujemy pustą runę w jaskini na północnym wschodzie i usypiamy
Agona,
2) zadanie od kupca Lutero, by przynieść mu kieł Zębacza. Po jego realizacji (w Górniczej Dolinie) dostajemy klucz od skrzyni w jaskini pod mostem prowadzącym do Tawerny, a Mag znajduje w środku pustą runę,
3) zadanie od kupca Fernando – trzeba mu opowiedzieć, co się dzieje w kopalniach Górniczej Doliny. Po powrocie z kopalni w III rozdziale i rozmowie z Fernando Mag dostaje w nagrodę pustą runę,
4) zadanie od Kervo siedzącego w jaskini w pobliżu zamrożonych terenów Górniczej Doliny. Po wybiciu potworów wokół jaskini Mag dostaje w nagrodę pustą runę,
5) zadanie od Talbina w Górniczej Dolinie; trzeba odnaleźć Engroma i skórę topielca; po realizacji zadania Mag otrzymuje pustą runę.
Dodatkowo można znaleźć pustą runę w starej wieży Xardasa w Górniczej Dolinie (na stole), u Miltena po spotkaniu go w zamku, w tajnej bibliotece klasztornej na stole. Poza tym dostajemy jedną od Parlana po awansie do poziomu Maga. Puste runy można także kupić u niektórych postaci:
- Lutero – jedną w rozdziale V,
- Gorax – dwie w rozdziale II, jedną w III i jedną w V (uwaga: ich dostępność zależy od rodzaju postaci bohatera),br>
- Milten – jedną w rozdziale VI.
Puste runy kosztują 100 sztuk złota.