Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Świat
» Historia
» Gildie
» Umiejętności
» Potwory
» Smoki
» Orkowie
» Bogowie
» Postacie
» Lista NPC
» Lokacje
» Górnicza Dolina
» Encyklopedia
Pomoc
» Ogólne informacje
» FAQ
» Solucja
» Zadania
» Bonusy
» Porady
» Bezimienny
» Walka
» Mapy
» Nauczyciele
» Sprzedawcy
» Demo
» Kody
» Konsola
Ekwipunek
» Rośliny
» Bronie
» Zbroje
» Mikstury
» Czary
» Artefakty
Artykuły
» Recenzja
» Opowiadania
» Przemyślenia
» Funny
» Wywiady
» Inne
» Dodaj artykuł
Galeria
» Screeny
» Artworki
» Funny
» Rysunki
» Triki
Download
» Demo [2]
» Filmy [6]
» Inne [2]
» Mody [2]
» Muzyka [10]

Skocz do:

Smoki

Smok - Olbrzymi, inteligentny i przebiegły jaszczur, zwykle zdolny do latania. Potężna istota magiczna. Większość mieszkańców świata Gothic woli obchodzić smoki szerokim łukiem. Wyjątkiem od tej reguły są świetnie wyszkoleni łowcy smoków, najmężniejsi z paladynów i najpotężniejsi z magów.


Smok wg encyklopedii - W wierzeniach ludowych, baśniach: potwór jednogłowy lub wielogłowy, często skrzydlaty, mający szpony i ogon węża.


[Zakładamy, że w poniższym tekście związek "nasz świat", jest rozumiany jako "świat żywych ludzi", czyli ten, w którym żyje Bezimienny.]

Smoki nie pochodzą z naszego świata, jednak czerpią moc z jego żywiołów. Żywiołów, od których wszystko pochodzi, utrzymują ludzki świat w harmonii. Każdy z nich sprawuje władzę nad jedną częścią świata. Ich hierarchia jest bardzo prosta. Prawdziwy cel przybycia smoków do naszego świata nigdy nie zostanie wyjawiony ludziom. Tylko Oko Innosa mogłoby rozwiązać smocze języki, by mogły to wyjawić. Każdorazowo używając Oka, należy połączyć kamień amuletu z wywarem ze smoczego serca, posługując się przy tym stołem alchemicznym oraz menzurką, w ten sposób amulet odzyska swą potężną moc. Trzeba jednak pamiętać, że ten proceder może zajść tylko raz.
Beliar kazał smokom przybyć do naszego świata. Wsłuchane w jego święte słowa, nie spoczną, póki nie spełni się jego wola. Jego skarbiec znajduje się w kamiennym Dworze Irdorath.
Smoki wysłały do naszego świata swój pomiot, który ma zapewnić przetrwanie ich starożytnej dynastii. Czynami 'dragonów' kieruje Pan Ciemności oraz jego Słowo Mocy. Jego ramię sięga daleko poza Królestwo Umarłych, a Duchy nocy gromadzą się wokół, oczekując nadejścia swego Pana. Chce pokonać ludzi i zapanować nad światem. Smoki w porównaniu z nim są nic nie znaczącym pyłem. Ich Pan nadejdzie, by wskrzesić z popiołów ciała ludzi i wykorzystać je do podporządkowania sobie świata.


Pedrakhan
Osiedlił się wysoko na swojej skale, warto nadmienić, że w GI było to miejsce położenia jednego z pięciu kamieni ogniskujących, a w jego zdobyciu pomagał nam Lester. Teraz w GII natomiast pomaga nam Gorn, bez niego trudno byłoby dojść do smoka. Pedrakhan wważa ludzi za walecznych, ale wątłych. Jest jednym z trudniejszych do pokonania wysłannikiem Beliara. Na początku, nie korzystając z żadnych poradników najtrudniej znaleźć właśnie jego górską kryjówkę.

Jego żywiołem jest kamień, ziemia i skała. Miękka ziemia obdarza życiem wszystkie istoty pod słońcem, ale otworzy się i pochłonie cię, jeśli zbliżysz się do niej za bardzo. Skała, która prędzej pęknie, niż się podda, wznosi się dumnie ku niebu, by pogrzebać pod sobą nieostrożnych. A mimo to jest przecież najlepszą ochroną przed falą przypływu.



Feomathar
Na miejsce swego pobytu wybrał aktywny wulkan, który z lotu ptaka wygląda na ognistą twierdzę. Wiedzie doń trudna droga (zresztą jak do wszystkich smoków), gdzie rozsiali się jaszczuroczłekowie. Jako jedyny postarał się o ukrycie swojego skarbu. Jak zapewniał, nie dotrze do niego żadna pozbawiona skrzydeł istota, ponieważ swoje skarby ukrył wysoko na rozgrzanych skałach.

Jego żywiołem jest siejący strach i zniszczenie ogień. Iskra życia płonie w huczącym ogniu tego świata. A przecież ogień spala całe życie, pozostawiając po nim ledwie garstkę popiołu.



Pandrodor
Jest to najprostszy do pokonania smok. Na swoje lokum wybrał wielkie bagno, które powstało po jego przybyciu. Nie trzeba się wysilać, aby go podpić, a to za sprawą dwóch łowców smoków (Ciphera i Roda z majątku ziemskiego), którzy mogą za darmo pomóc zwalczyć tego wielkiego gada oraz jego przybocznych strażników.
Jego żywiołem jest... ykhm bagno, błoto (?), za wiele nie można z niego wycisnąć na temat arcanum żywiołu. Po prostu jest to smok bagienny.



Finkregh
Pan lodu i śniegu, Strażnik Spotkania. Jego tajemne "gniazdo" znajduje się w wielkiej lodowej grocie na terenie dawnego Nowego Obozu. Oprócz mrocznych istot nie ma tam żadnych ludzi, a budynki (chaty) zostały zasypane śniegiem. Przy wejściu do lodowej krainy możemy spotkać żądnego władzy i bogactwa Sylvia w towarzystwie swego chłopca na posyłki Bullca. Wcześniej byli razem z grupą łowców smoków, ale odłączyli się od nich (a właściwie zostali wypędzeni), ponieważ Sylvio zgrywał szefa. W zamian za pokonanie lodowych golemów i reszty ścierwa, łącznie ze smokiem proponuje nam 1000 sztuk złota... Finkregh jest najmocniejszym ze smoków w górniczej dolinie, stanowi niemałe wyzwanie nawet dla wprawnego łowcy. Tajemniczą ciekawostką może być pozostawiony list Saturasa w jednej z opuszczonych chat niedaleko smoka...

Jego żywiołem jest lód i śnieg. Wszystkie żywioły mają moc tworzenia i niszczenia. Ale tylko w wodzie, która stała się twarda jak skała, wszystko stanie się słupem soli, na którym życie jest niemożliwe.



Feodaron
Jeden z dwóch smoków na wyspie Irdorath. Jest on bratem ognistego smoka Feomathara, za śmierć którego chce się zemścić. Z prawdziwą przyjemnością spaliłby nas na popiół... Przed smokiem znajdują się grupki jaszczuroczłeków pilnujące smoczych jaj (można łatwo je rozgromić z pomocą Angara), a za nim rozpadlina prowadząca dalej w głąb wyspy. W sali jest wiele zamkniętych kufrów, które w pewnym sensie zastępują legendarny skarb, ale też zawartość może być łupami jaszczuroczłeków.



Smok-ożywieniec
(Nie)stety to już ostatni z niedoszłych pogromców Bezimiennego. Wysłał on Poszukiwaczy, których celem było naprowadzenie nas na jego ślad. Powierzono mu moc, by dzięki niej skąpał nasz świat w morzu krwi i nie spocznie póki ostatnia forteca praworządności nie obróci się w pył. Nie ma on imienia (tak jak my), a jego przeznaczeniem jest zniszczyć świat. Tylko bezimienny jest godzien stawić mu czoła, nawet Xardas jest wobec niego bezsilny. Na około jego groty znajdują się przejścia, którymi dostają się orkowie i nie pozwalają nam oddalić się od smoka. Po zabiciu przebrzydłego stwora tajemniczo przybywa Xardas...
Jego żywiołem jest śmierć i zniszczenie.



Jedno jest pewne. Ze sługami* Pana Ciemności jeszcze się spotkamy...

Sonda
Chcesz, aby Nordic Games rozwijało markę Gothic?

Tak, trzeba dać im szansę, czekam na efekty
Nie, nieważne, że to już inna, nowa firma - tak czy siak wara od tej serii


[poprzednie sondy]
Phoenix
» Strona Główna
» ADOM
» Fallout
» Arcanum
» Disciples
» The Witcher
» Icewind Dale
» Imperium Diablo
» The Elder Scrolls
» Neverwinter Nights
» Planescape: Torment
Partnerzy

Dragon Age 2
Arcania
Wiedźmin
Mass Effect 3
Fable

Niniejsza strona jest czescia Wortalu Phoenix, znajdujacego sie aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyzszy link by dowiedziec sie wiecej.
© 2002-2008 Gothic Site. Partnerzy: rpg, call of duty modern warfare 3. jPortal