Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Świat
» Historia
» Gildie
» Umiejętności
» Potwory
» Smoki
» Orkowie
» Bogowie
» Postacie
» Lista NPC
» Lokacje
» Górnicza Dolina
» Encyklopedia
Pomoc
» Ogólne informacje
» FAQ
» Solucja
» Zadania
» Bonusy
» Porady
» Bezimienny
» Walka
» Mapy
» Nauczyciele
» Sprzedawcy
» Demo
» Kody
» Konsola
Ekwipunek
» Rośliny
» Bronie
» Zbroje
» Mikstury
» Czary
» Artefakty
Artykuły
» Recenzja
» Opowiadania
» Przemyślenia
» Funny
» Wywiady
» Inne
» Dodaj artykuł
Galeria
» Screeny
» Artworki
» Funny
» Rysunki
» Triki
Download
» Demo [2]
» Filmy [6]
» Inne [2]
» Mody [2]
» Muzyka [10]

Skocz do:

Bonusy

Wędrując po świecie gry można spotkać nauczycieli, którzy mogą podnieść współczynniki postaci lub poduczyć różnych umiejętności. Ale to nie wszystko - nasza postać ma również okazję skorzystać z różnych bonusów związanych z różnymi czynnościami, miejscami, osobami czy faktem przynależności do konkretnej gildii i podnieść współczynnik lub umiejętność na stałe lub czasowo nie tracąc punktów nauki...


Bonusy "żywnościowe"
Zjedzenie 50 Ciemnych Grzybów powoduje wzrost many o 10 [na stałe; oczywiście nie trzeba zjeść wszystkich pięćdziesięciu grzybów na raz; wystarczy pożywiać się stopniowo, aż osiągnie się wymaganą liczbę; niektórzy twierdzą, że taki efekt można uzyskać dwukrotnie... smacznego ;-)].
Zjedzenie 25 jabłek powoduje wzrost siły o 1 [na stałe; oczywiście nie trzeba zjadać wszystkich jabłek na raz].
Zjedzenie każdego gulaszu Thekli powoduje wzrost siły o 1 [na stałe; gulasz można otrzymać maksymalnie 5 razy - pierwszy raz po przyłączeniu się do Najemników, a także grając jakąkolwiek postacią: po dostarczeniu od Sagitty ziół, o które Thekla poprosi; po pobiciu Bullka; po uwolnieniu Benneta z więzienie oraz po zabiciu Smoków z Górniczej Doliny].
Wypicie każdego Specjalnego Piwa Coragona powoduje wzrost many o 1 oraz podnosi liczbę punktów trafień o 3 [na stałe; można w grze otrzymać od Coragona dwa kufle Specjalnego Piwa: gdy zwróci mu się skradzione srebra oraz gdy da mu się Księgę Rachunkową Lehmara].


Bonusy "książkowe"
Przeczytanie książki "Boska Moc Gwiazd" powoduje wzrost many o 2 [na stałe; działa tylko jeden raz; książkę można kupić u Zurisa oraz u Constantino już od Rozdziału 1; cena: 200 sztuk złota].
Przeczytanie książek: "Kunszt Południowców" oraz "Podwójny Blok" podnosi o 5% umiejętności w posługiwaniu się bronią jedno- i dwuręczną [na stałe; działa tylko jeden raz; książki są do nabycia u Luthero od Rozdziału 2; cena każdej książki: 5000 sztuk złota].


Bonusy od poszczególnych osób
Jeśli porozmawia się w Wulfgarem z Koszar w Khorinis między godziną 5 a 7 rano, można gratisowo podnieść umiejętność posługiwania się bronią jednoręczna o 2% [na stałe].
Jeśli jest się Nowicjuszem w Klasztorze Magów Ognia i wykonało zadanie "Modlitwa za Paladynów", wówczas u Paladyna imieniem Sergio [znajdującego się w Klasztornej Kaplicy] można podnieść umiejętność posługiwania się bronią dwuręczną o 2% [na stałe].
Jeśli należy się do Gildii Złodziei, a wcześniej nie wydało się złodziejaszka Rengaru Lordowi Andre, to pokazując Rengaru "złodziejski gest" zyska się podniesienie zręczności o 2
Na Placu Targowym w mieście Khornis [Plac znajduje się między Koszarami, Gospodą Hanny a Wschodnia Bramą] można spotkać Maga Ognia imieniem Daron. Przyjmuje on ofiary dla Innosa. Wysokości ofiar to: 50, 100 lub 200 sztuk złota, a każdorazowe złożenie ofiary przynosi postaci konkretne korzyści. Ofiary można złożyć jedna po drugiej, tego samego dnia. Maksymalna ilość złota, jaką można ofiarować Daronowi, to 1000 sztuk złota. Najkorzystniejszym wariantem jest opcja 20 ofiar po 50 sztuk złota. Pierwsze 50 sztuk złota przynosi wprawdzie tylko dobre słowo od Maga, ale ofiarowując kolejne 19 ofiar można wszystkiego razem zyskać: +2 do many, +25 doświadczenia, +1 punkt nauki oraz +80 punktów trafień [na stałe].


Bonusy z Kapliczek Innosa
Modlitwa przy Kapliczkach Innosa i jednoczesne złożenie tam datku w wysokości 100 sztuk złota również powoduje stałe podniesienie współczynników. To, co i o ile się podnosi zależy po części od przynależności postaci, a po części jest sprawą przypadku i wygląda tak:

- postać nie należąca do żadnej gildii może zyskać premię: +1 do siły lub +4 do punktów trafień
- Mag Ognia zyskuje za każdym razem +4 do many
- Strażnik, a także Najemnik lub Łowca Smoków może zyskać: +1 do siły lub +4 do punktów trafień
- Paladyn może zyskać premię: +2 do siły. + 8 do punktów trafień, + 4 do many lub +2 do zręczności

Korzystać z Kapliczek w celu zyskania takiego bonusa można tylko raz dziennie przez okolo 10 - 11 dni; oczywiście nie trzeba modlić się dzień po dniu; po wyczerpaniu się okazji do bonusa, modlitwa przy Kapliczkach już tylko uzupełnia ubytki zdrowia i many. W pewnym momencie w grze dochodzi do zbeszczeszczenia części kapliczek na obszarze okolic Khorinis - trzeba więc uważać, by korzystać tylko z tych czystych. Warto zapisać grę przed każdą modlitwą - by ustrzec się zbeszczeszczonej kapliczki oraz jeśli chce się jedynie sprawdzić, "jaki bonus się trafi".


Inne bonusy
Jeśli masz przy sobie miecz Alrika, to ustawiony jako broń aktualnie używana, powoduje wzrost umiejętności posługiwania się bronią jednoręczną o 10%. Ten bonus nie jest stały - jeśli miecz nie jest ustawiony jako aktualnie używana broń, zostaje przywrócony pierwotny poziom umiejętności. Bonus jest całkiem przydatny na początku gry, zwłaszcza dla postaci, która nie rozwija umiejętności posługiwania się bronią białą [np. Nowicjusz, Mag].


Uwagi: Warto zastanowić się nad momentem skorzystania z niektórych bonusów, trzeba bowiem pamiętać, że wykorzystanie ich do podniesienia jakiegoś współczynnika zmniejsza nieco możliwości nauki u nauczycieli i trenerów - przykład: maksymalnie można u nauczycieli zwiększyć manę do 250 - jeśli przed osiągnięciem tej liczby skorzysta się z bonusa, jaki daje zjadanie Ciemnych Grzybów, wówczas w zasadzie straci się 10 many [gdyby poczekać ze zjedzeniem grzybów do chwili, kiedy będzie się już mieć 250 dzięki trenerom - wtedy dopiero bonus tak naprawdę ma sens, podnosząc manę do 260]. Dlatego właśnie pewne bonusy warto zachować sobie na później, podobnie jak mikstury podnoszące współczynniki na stałe. W zasadzie jedynym bonusem, który warto wykorzystać na samym początku gry, są ofiary dawane Daronowi - podniesienie liczby punktów trafień w jednej chwili o 80 to wielka korzyść dla stosunkowo słabej postaci, zwłaszcza że na początku gry postać ta nie dysponuje ani wielkimi umiejętnościami, ani dobrym pancerzem [bonus ten jest szczególnie przydatny dla początkującego Maga].

Sonda
Chcesz, aby Nordic Games rozwijało markę Gothic?

Tak, trzeba dać im szansę, czekam na efekty
Nie, nieważne, że to już inna, nowa firma - tak czy siak wara od tej serii


[poprzednie sondy]
Phoenix
» Strona Główna
» ADOM
» Fallout
» Arcanum
» Disciples
» The Witcher
» Icewind Dale
» Imperium Diablo
» The Elder Scrolls
» Neverwinter Nights
» Planescape: Torment
Partnerzy

Dragon Age 2
Arcania
Wiedźmin
Mass Effect 3
Fable

Niniejsza strona jest czescia Wortalu Phoenix, znajdujacego sie aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyzszy link by dowiedziec sie wiecej.
© 2002-2008 Gothic Site. Partnerzy: rpg, call of duty modern warfare 3. jPortal