Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Świat
» Historia
» Gildie
» Umiejętności
» Potwory
» Smoki
» Orkowie
» Bogowie
» Postacie
» Lista NPC
» Lokacje
» Górnicza Dolina
» Encyklopedia
Pomoc
» Ogólne informacje
» FAQ
» Solucja
» Zadania
» Bonusy
» Porady
» Bezimienny
» Walka
» Mapy
» Nauczyciele
» Sprzedawcy
» Demo
» Kody
» Konsola
Ekwipunek
» Rośliny
» Bronie
» Zbroje
» Mikstury
» Czary
» Artefakty
Artykuły
» Recenzja
» Opowiadania
» Przemyślenia
» Funny
» Wywiady
» Inne
» Dodaj artykuł
Galeria
» Screeny
» Artworki
» Funny
» Rysunki
» Triki
Download
» Demo [2]
» Filmy [6]
» Inne [2]
» Mody [2]
» Muzyka [10]

Skocz do:

Demo

Ten dział postanowiłem całkowicie poświęcić demie Gothic II, które jest już dostępne od dłuższego czasu. Każdy kto zastanawia się nad zakupem GII powinien ściągnąć sobie demo i w nie zagrać, wtedy na pewno pozbędzie się wątpliwości wydania swojej kasy. Jedyną (magiczną ;)) barierą może być język jakim posługują się postacie, ale już się ukazał patch, który zmienia 'deutscha' na 'englisha' i ewentualnie wymagania sprzętowe (nie włączać na kompie z 64 MB RAMu!).


Krótki opis
Instalacja trwa gdzieś 4 min, na dysku zajmuje około 500 MB. Na początku wita nas intro, zawiera urywki z teasera, ale jest dłuższe i dowiadujemy się z niego (po niemiecku :)) co się stało po zniszczeniu bariery. Filmik wygląda lepiej niż cut-scenki z Gothic I, które były 'żywcem' robione na enginie gry. Następnie wchodzimy do menu - jest bardzo podobne do tego z jedynki, opcje są także prawie takie same. Na pamięć :) nacisnąłem pierwszą opcję od góry i naszym oczom ukazuje się obraz 'loadingu' z backgroundem orka walczącego przy świetle księżyca z rycerzem. Ci którzy mają słabszy sprzęt (jak mój kumpel) mogliby powiedzieć - wreszcie (po 3 min wgrywania się :))! Co do wymagań sprzętowych oczywiście wzrosły, ale moim zdaniem są zbliżone do tych z Gothic I i demo poszłoby nawet na 128 RAM i 500 MHz, jednak wtedy często by się cięło i było troszkę powolne. W przybliżeniu coś tak jak Gothic I na maksymalnych ustawieniach graficznych (no może nie maksymalnych, ale dużych). Po filmiku dostajemy się do Wieży Xardasa i naszym oczom pojawia się jej właściciel (coś jak Diego na początku GI). Niestety nie znam tak dobrze niemieckiego, więc nie mogę napisać dużo o 'poznanej' mi fabule (zresztą dużo o niej się wałkowało w Tekstach i wywiadach) [Update: już znam, ale szczegóły będą w recenzji]. Ze znanych postaci spotkałem tylko Lestera. GRAFIKA Gothic || może być pisana naprawdę przez duże litery, polepszało prawie wszystko (jeśli nie polepszało to jest to równie dobre jak w GI). Muzyka to miód dla uszu, moim zdaniem jest lepsza od tej z poprzednika. Dźwięk wydawany przez łuk, wreszcie brzmi realnie. Jak przystało na demo, muszą być jakieś ograniczenia, a mianowicie do penetracji dano nam mały ('mały' w Gothic 2 oznacza w innej grze 'ogromny') teren. Otoczony jest tabliczkami, na których coś pisze (po dojczu :)), że nie można iść dalej, dla ciekawskich - za tymi tabliczkami informacyjnymi :) jest taka jakby niewidzialna ściana (lustro). W demie z potworów i zwierząt zobaczyłem: gobliny, pełzacze (nie wiem czy to są na pewno one), zębacze, owce, cieniostwora, szczury (są nienormalnych :) rozmiarów), krwiopijce i to chyba wszystkie... Inwentarz jest teraz zupełnie inny i prostszy, pojawia się na pół ekranu, a wszystkie przedmioty są w jednej grupie (mnie bardziej pasowało jak były grupy, ale można się przyzwyczaić). Menu atrybutów (te z umiejętnościami) także zmieniło swój wygląd co można zobaczyć na screenach. Nie wszyscy wiedzą, ale teraz nie ma już rudy, tylko złoto. A na koniec podam rekord mojego qmpla - udało mu się uruchomić demko na swoim archaicznym sprzęcie (P2 350 MHz i 64 MB RAM :O!!!). Polecam ściągnięcie dema, bo raczej nie ukaże się ono we wszystkich czasopismach o grach przez swą wielkość (371 MB, to przecież ponad pół płyty). Demo sprawiło, że jeszcze bardziej wyczekuję polskiej wersji GII.



Porady, triki
Jak zdobyć sporo złota bez używania kodów?
Jeśli grałeś w demo, to zapewne spotkałeś gdzieś tabliczki z napisem "demogrounds ends here" (co oznacza, że nie możesz przejść dalej, ponieważ obszar dema kończy się w tym miejscu) i nie mogłeś przejść dalej. Zazwyczaj za tymi tabliczkami są takie jakby blokujące, niewidzialne szyby. Jednak na szczęście ta szyba nie występuje wszędzie! A mianowicie nie ma jej przed placem zamkowym w Khorinis (nie wiem jak to się nazywa - tą nazwę sam wymyśliłem) z dwoma strażnikami Torwache strzegącymi do niego wejścia i gdzie poszedł po rozmowie z tobą Lothar (gdy wypytałeś go o wszystkie rzeczy). Obok tego wejścia i strażników stoją po obu stronach te tabliczki. Jeśli nie wiesz gdzie to jest, to wyjaśnię ci krótko drogę - wejdź do miasta Khorinis (tego za farmą, przy wejściu stoją dwaj strażnicy Stadtwache) i od razu po paru krokach skieruj się na prawo i wejdź po schodach - właśnie stoisz przed tym wejściem. Najpierw lepiej zrób save'a. Teraz ustaw się bardziej na wprost tego strażnika Torwache po lewej. Następnie podejdź lekko do przodu aż zacznie z tobą rozmawiać i cię ostrzegać strażnik Torwache po prawej. Za trzecim razem gdy zacznie wypowiadać swoje mądrości, wyprowadzisz gościa z równowagi i wyciągnie swój mieczyk, chcąc cię zaatakować. Ty stojąc bliżej lewego strażnika Torwache (który nie reaguje na agresję swego towarzysza) szybko zacznij biegnąć do przodu (uciekając od prawego strażnika), jeśli uda ci się - to zmierzając na przód omiń Lothara, stojącego przed takim jakby posągiem i szybko poszukaj sobie jakiejś chatki, i w której położysz się spać (nie ma w nich nikogo, ponieważ to jest demo). Wstań i porozglądaj się po wszystkich domach - pozbieraj różne rzeczy (srebrne talerze, złote kielichy, itd.). Przy Lotharze najlepiej używać skradania (domyślnie klawisz 'X'). Natomiast nie ma problemu z przejściem koło pierwszych strażników, obok wejścia - po prostu przejdź między nimi (od tyłu), widocznie mają krótką pamięć i zapomnieli o tobie (w najgorszym wypadku strażnik Torwache po prawej znowu zacznie ciebie tylko ostrzegać). Jeśli chcesz sprzedać zdobyte przedmioty - udaj się do Mattea (powinieneś dostać za nie około 1000 złota).


Jak wyjść poza obszar dema?
W demie GII oprócz tego sposobu z przejściem strażników, jest jeszcze jeden - lepszy . Dzięki niemu można pochodzić już po prawie całej wyspie! Nie trzeba chodzić już tylko po wyznaczonym przez programistów (tabliczkami ) terenie. Jeśli chcesz dostać się poza tą niewidzialną szybę, to czytaj dalej...
Najpierw musisz wejść na wieżę Xardasa (na sam czubek) i podskoczyć do tych rogów (kolców) odstających od czubka wieży. Potem wejdź na któryś z nich (te od strony takiej półki skalnej) i skocz do pobliskiej półki skalnej. Na tej półce skieruj się na lewo (po skoku) i dojdź do jej końca. Jest tam takie jakby zespolenie z górą, na samym końcu najlepiej włączyć skradanie (klawisz 'X') i wspiąć się do góry. Tak oto dostałeś się poza obszar dema, ale jest jeszcze jeden mały problem - jak z tego zejść po drugiej stronie? Ono tak - gdy weszłeś na górę to od razu skręć także na lewo, na końcu będziesz widział dwie małe górki (teraz najlepiej zrób save'a ), wejdź na tą drugą (bo tylko na tą możesz ) i powoli schodź na dół. Musisz to robić ostrożnie i przy krawędzi dokładnie wyceluj (zleć) na najbliższy pagórek, który jest pod tobą. Przy odrobinie szczęścia uda ci się przeżyć po upadku (musisz dokładnie wycelować).
Tak oto jesteś już tam gdzie programiści tego nie przewidzieli . Rada na początek (poza obszarem demka) - musisz uważać na różnego rodzaju potworki - takie jak: Gobliny, Szkielety Gobliny (NEW!), Zombie, Orkowe Psy, Wilki, Kretoszczury, Polne Bestie, Orki, Szkielety, itd.. Spotkasz trochę osób, ale nie wszystkie mają podłożone głosy (ograniczenia dema), a po drugiej stronie miasta - tego w demie - i w ogóle w całej reszcie miasta nie ma nikogo, a domy są puste (również ograniczenia dema ). Jednak można sobie to wszystko pozwiedzać, nawet jest port... bez statku , ale gdy sobie płynęłem po morzu - natrafiłem na wysepkę z wrakiem statku, a tam była... ryba! I nawet fajnie wyglądała, tyle że na nic nie reagowała. END.


Jak "umrzeć, by nie zginąć", czyli klonowanie strzał
Potrzebne materiały:
1. łuk i przynajmniej jedna strzała
2. przepis w siedmiu krokach
3. anielska wręcz cierpliwość :)

Postępowanie:
1. dopóki chcemy <2-7>
2. - zapisujemy stan gry
3. - prowokujemy kogoś
4. - przełączamy się na łuk
5. - czekamy na śmierć
6. - odtwarzamy stan
7. - podnosimy strzałę

By kNOT



Mały download
Mirrory samego dema (371 MB):
» JoWooD
» 4Players
» 3D Gamers
» Gamesweb.com

Patch, który zmienia niemieckie napisy w demie na angielskie (1,87 MB):
» gothic2_english_text.zip

Więcej plików znajdziesz w naszej kategorii downloadu - Demo.

Sonda
Chcesz, aby Nordic Games rozwijało markę Gothic?

Tak, trzeba dać im szansę, czekam na efekty
Nie, nieważne, że to już inna, nowa firma - tak czy siak wara od tej serii


[poprzednie sondy]
Phoenix
» Strona Główna
» ADOM
» Fallout
» Arcanum
» Disciples
» The Witcher
» Icewind Dale
» Imperium Diablo
» The Elder Scrolls
» Neverwinter Nights
» Planescape: Torment
Partnerzy

Dragon Age 2
Arcania
Wiedźmin
Mass Effect 3
Fable

Niniejsza strona jest czescia Wortalu Phoenix, znajdujacego sie aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyzszy link by dowiedziec sie wiecej.
© 2002-2008 Gothic Site. Partnerzy: rpg, call of duty modern warfare 3. jPortal