Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Świat
» Historia
» Gildie
» Umiejętności
» Potwory
» Smoki
» Orkowie
» Bogowie
» Postacie
» Lista NPC
» Lokacje
» Górnicza Dolina
» Encyklopedia
Pomoc
» Ogólne informacje
» FAQ
» Solucja
» Zadania
» Bonusy
» Porady
» Bezimienny
» Walka
» Mapy
» Nauczyciele
» Sprzedawcy
» Demo
» Kody
» Konsola
Ekwipunek
» Rośliny
» Bronie
» Zbroje
» Mikstury
» Czary
» Artefakty
Artykuły
» Recenzja
» Opowiadania
» Przemyślenia
» Funny
» Wywiady
» Inne
» Dodaj artykuł
Galeria
» Screeny
» Artworki
» Funny
» Rysunki
» Triki
Download
» Demo [2]
» Filmy [6]
» Inne [2]
» Mody [2]
» Muzyka [10]

Skocz do:

  Ostatnie wieści
» Różne oblicza Khorinis...
» Modyfikacja Złote Wrota - wybó...
» Nowe materiały z modyfikacji T...
» Flashowy Gothic II...
» Gothic II w KŚGRY...
  Ostatnie artykuły
» Dwór Irdorath
» Klimat
» Tajemnice Biblioteki
» Ogień i purpura
» Zakon Zła


> Wywiad 4Players

08.12.02, godzina 08:48, Jörg
Gothic 2 został już wydany: żywy fabularny świat, świetne AI i mnóstwo zadań, układów przy dziczy lasu wokół Khorinis. Mieliśmy sposobność przeprowadzenia wywiadu z projektantem gry - Mike Hoge'm.


4P: Dopiero teraz składam najlepsze życzenia dla całej drużyny Piranhi! Gothic 2 rzeczywiście nas zachwycił!

Mike Hoge: Dziękuję, dziękuję, dziękuję!

4P: Jak doszło do przesunięcia daty wydania gry - dokładniej w Niemczech?

Mike Hoge: Staliśmy przed napiętą sytuacją. JoWooD odszedł od Leisuresoft a dołączył do KOCH Media, więc doszło do opóźnienia.

4P: Gdy przemierza się Khorinis i bada otoczenie, odkrywa się całkiem wolny świat fantasy - dzielny, szorstki i ciemny. Skąd wzięliście do tego inspirację, do stworzenia tej atmosfery?

Mike Hoge: Ze wszystkiego: zdjęć, obrazów, filmów, z sieci, ale przede wszystkim: z naszych głów. Wierzę, że każdy ma taki sielankowy krajobraz w głowie. Inspiracja lub pomysł tak czy owak nie jest trudna, lecz trudne jest zawsze ich przedstawienie.

4P: Gracie także w planszowe RPG-i?

Mike Hoge: Po części tak (nie wszystkie Piranhie) - kompletny dział fabuły i kilka innych działów tak spędzam wolny czas.

4P: Od początku było wiadomo, że ożywiacie starego bohatera? Jeśli tak, to dlaczego?

Mike Hoge: Tak. Bezimienny bohater jest ważnym składnikiem historii Gothic. Oprawa historii Gothic z góry była wyłożona i poszerzona tylko "trochę" o to, co opowiedziano za pierwszym razem. Historia bohatera będzie opowiadana także w GII.

4P: AI w Gothic jest wspaniałe - żaden inny RPG nie może z wami konkurować. Można to jeszcze poprawić?

Mike Hoge: Oczywiście! Mamy już do tego kilka pomysłów. NPC-e mogą jeszcze bardziej różnorodnie reagować. Konkretniej to znaczy, że NPC-e są lepsi, jeszcze bardziej delikatnie oddziałują na bodźce, reagują automatycznie na wiele różnych sytuacji (bez końcowej szczegółowej pracy). Stało się to bardziej żywe i zaoferowało bogatsze wrażenia fabularne. Ciągle jeszcze pracujemy nad tym.

4P: Krajobrazy Gothic II wyglądają zadziwiająco jednorodnie i wiernie. Jak je uchwyciliście?

Mike Hoge: Tu korzystaliśmy także z doświadczeń z Gothic I. Przy Gothic I jeszcze wielu rzeczy nie znaliśmy (lub tylko częściowo). Natomiast wiedzieliśmy już przy Gothic II, co jest dobre.

4P: Ogólne wrażenia wizualne są bardzo dobre - ale pokazują się pewne słabości w szczegółach i kilku animacjach. Czy polepszony engine Gothic jest maksymalnie wykorzystany?

Mike Hoge: Nie! Pozostało niewiele czasu do projektu przy Gothic II - więc musieliśmy kombinować, co gdzie możemy polepszyć, aby go szybko stworzyć. Myślę, że zrobiliśmy właściwie. Nie pozostaje wiele do krytyki.

4P: Spojrzenie na współzawodnika: Co sądzicie o Morrowind?

Mike Hoge: Wielu ludzi uważa go za dobrą grę, więc jest chyba w jakiś sposób dobry, co? Dla mnie jest dosyć nudny. Zawsze te same teksty. Żadnego poważnego mówienia. Skomplikowany początek. Ale ma bardzo fajne tworzenie postaci. Spodobało mi się to i chyba jest to w nim najlepsze. Nie grałem zbyt długo. Z czasem pewnie staje się lepszy.

4P: Drużyna Bethesda Softworks opublikowała akurat Add-On do Morrowinda. Czy możecie zrobić także takie rozszerzenie?

Mike Hoge: Najwyraźniej.

4P: Morrowind i Neverwinter Nights są wyposażone w dobre edytory, tak że fani sami mogą stworzyć własną przygodę. Czy byłoby możliwe dać do dyspozycji podobne komfortowe narzędzie dla Gothic II?

Mike Hoge: Nie. Nasze programiki (Tools) są wprawdzie wystarczające, ale pracujemy z profesjonalnymi edytorami jak 3D-Studio Max itd., ludzie potrzebowaliby ich aby wytworzyć np. level.

4P: Spojrzenie na przyszłość: Czy Gothic będzie wprowadzony w 3 Sagę? I jeśli tak, to czy na stałym lądzie i z nowym enginem graficznym?

Mike Hoge: Tak, tak i tak.

4P: Dziękujemy za wywiad i życzymy wam wielu dalszych sukcesów!
comment.php?what=article&id=51

Sonda
Chcesz, aby Nordic Games rozwijało markę Gothic?

Tak, trzeba dać im szansę, czekam na efekty
Nie, nieważne, że to już inna, nowa firma - tak czy siak wara od tej serii


[poprzednie sondy]
Phoenix
» Strona Główna
» ADOM
» Fallout
» Arcanum
» Disciples
» The Witcher
» Icewind Dale
» Imperium Diablo
» The Elder Scrolls
» Neverwinter Nights
» Planescape: Torment
Partnerzy

Dragon Age 2
Arcania
Wiedźmin
Mass Effect 3
Fable

Niniejsza strona jest czescia Wortalu Phoenix, znajdujacego sie aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyzszy link by dowiedziec sie wiecej.
© 2002-2008 Gothic Site. Partnerzy: rpg, call of duty modern warfare 3. jPortal