Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Świat
» Historia
» Gildie
» Umiejętności
» Potwory
» Smoki
» Orkowie
» Bogowie
» Postacie
» Lista NPC
» Lokacje
» Górnicza Dolina
» Encyklopedia
Pomoc
» Ogólne informacje
» FAQ
» Solucja
» Zadania
» Bonusy
» Porady
» Bezimienny
» Walka
» Mapy
» Nauczyciele
» Sprzedawcy
» Demo
» Kody
» Konsola
Ekwipunek
» Rośliny
» Bronie
» Zbroje
» Mikstury
» Czary
» Artefakty
Artykuły
» Recenzja
» Opowiadania
» Przemyślenia
» Funny
» Wywiady
» Inne
» Dodaj artykuł
Galeria
» Screeny
» Artworki
» Funny
» Rysunki
» Triki
Download
» Demo [2]
» Filmy [6]
» Inne [2]
» Mody [2]
» Muzyka [10]

Skocz do:

  Ostatnie wieści
» Różne oblicza Khorinis...
» Modyfikacja Złote Wrota - wybó...
» Nowe materiały z modyfikacji T...
» Flashowy Gothic II...
» Gothic II w KŚGRY...
  Ostatnie artykuły
» Dwór Irdorath
» Klimat
» Tajemnice Biblioteki
» Ogień i purpura
» Zakon Zła


> Wywiad Gamers Click

Rozmowa z: Sergio Rocco
Autor: Nicholas Thibault
Rodzaj: RPG
Producent: Piranha Bytes
Wydawca: JoWooD Productions
Premiera: 4 kwartał 2002


GamersClick: Jaka idea towarzyszy tworzeniu Gothic II?

Dryżyna Developerska: Kiedy Gothic I został wypuszczony, wzięliśmy urlop. Gdy wróciliśmy do biura, wszyscy cierpieliśmy przez zakończone prace nad Gothic'iem i szybko zebraliśmy myśli, co robić teraz. Mieliśmy wiele nowych pomysłów, większość z nich dotyczyła sequela Gothic’a. Wiele tamtych pomysłów sformułowało się na podstawie historii, którą teraz mamy, ale faceci od działu fabuły potrzebni byli na dodatkowy miesiąc (czy dwa), aby udoskonalić fabułę.

GC: Czy brałeś pod uwagę propozycje społeczności Gothic I?

DD: Tak. Kiedy zaczynaliśmy tworzyć finalną wersję fabuły, mieliśmy już sporządzone dwie listy: Pierwsza lista zawierała rzeczy, które my sami chcieliśmy dodać do Gothic II, a druga lista była opracowaniem pomysłów i sugestii, które wybraliśmy z forum i (licznych) emaili. Na szczęście, te dwie listy nachodziły na siebie, pozwalając nam wiedzieć, że jesteśmy na dobrej drodze.

GC: Jakie są główne cele, które chcecie osiągnąć w zawartości i grywalności?

DD: Chcemy podnieść świat Gothic'a na następny poziom. Historia zawiera dużo nowych idei i innowacji, ale to ciągle się formuje w sequlu przy oryginalnej fabule. To samo idzie w wizualizacji. Nowy świat wygląda dużo lepiej na ulepszonym enginie i niewiarygodnej ilości szczegółów, ale ciągle utrzymuje tą samą atmosferę Gothic I. Dodaliśmy wiele nowych cech, przerobiliśmy AI, gruntownie przeremontowaliśmy interfejs, tak że w wielu aspektach Gothic II podnosi świat Gothic’a na następny poziom.

GC: Czy jest coś szczególnego, co chciałbyś ulepszyć z oryginału?

DD: Sterowanie myliło wielu graczy niecodziennym obłożeniem klawiatury, więc my ponownie zrobiliśmy nowy i prosty interfejs w Gothic II.

Szybki rozwój graficznych technologii wymagał kilku ulepszeń, tak więc zaopatrzyliśmy nasz wewnętrzny engine w kilka nowych cech i optymalizowanych osiągnięć.

Nie powiedziałbym, że AI Gothic’a jest “w potrzebie ulepszenia”, jest ono całkiem imponujące od początku. Jakkolwiek, projektanci gry wyrzucili oryginalny projekt za burtę i wstrząsną jeszcze niejednym. To było warte wysiłku i jestem często zdumiony reakcją NPC-ów. Ludzie działają i odpowiadają tak naturalnie, że zapominam, że to jest gra.

GC: Dlaczego zdecydowaliście o zrobieniu nowego dodatku do serii Gothic?

DD: Nie przewidzieliśmy popularności Gothic’a, więc nikt tutaj w Piranha Bytes nie rozważał stworzenia sequela. Gracze polubili nasze “dzicko” kiedy je zrealizowaliśmy, byliśmy bardzo entuzjastyczni po skręceniu Gothic’a w serię. Polubiliśmy średniowieczną i szorstką scenerię, taka decyzja zadowoliła fanów Gothic’a i nas.

GC: Jak planujecie znów zaskoczyć swoich graczy?

DD: Kiedy gracze będą wchodzić w świat Gothic II, odkryją ląd tak wspaniały, że opadną im szczęki. Wbrew faktom, że będziemy używać tego samego (teraz unowocześnionego) enginu co w Gothic I, ilość szczegółów przeszła z dobrych do doskonałych. Pierwsze wrażenia wizualne są wspaniałe, ale to nie jest jedyne ulepszenie. Gdy gracze zbadają aktualną zawartość, szybko zanurza się w urzekającą i gęstą historię.

GC: Jak prosta będzie gra i jak trudno będzie ją ukończyć?

DD: Łatwy dostęp do gry jest gwarantowany. Jak w Gothic I, nie zalewamy gracza wiązką reguł, statystyk i umiejętności, pozwalamy mu grać. To celowe zamierzenie, na początku Gothic może wystraszyć twardych graczy RPG, ale kiedy zaczną grać, to wkrótce zrozumieją, że jest tego wart. Też przerobiliśmy interfejs, ponieważ układ klawiszy nie odpowiadał wielu osobom.

GC: Czy wiele spojrzeń i uczuć jest przenieisonych z Gothic do Gothic II?

DD: Tak, oczywiście. Są to jedne z głównych cech, na które ogniskowaliśmy podczas tworzenia Gothic II. Ludzie polubili spojrzenia i uczucia, więc zrobiliśmy bardzo dużo, aby włączyć je w sequel.

GC: Z jakich efektów graficznych w grze jesteście dotychczas dumni?

DD: System pogody jest bardzo przyjemny. I kilka efektów zaklęć wygląda naprawdę wspaniale.

GC: Jak ma się postęp w tworzeniu Gothic II?

DD: Dobrze, odkąd mamy jeszcze kilka tygodni więcej do wyjścia niemieckiej wersji. Mam nadzieję, że jesteśmy blisko zakończenia prac. Właśnie teraz mamy wersję zdolną do grania z niemal kompletną grafiką, ale kilka części fabuły nadal potrzebuje wykończenia.

W Północnej Ameryce gra nie będzie gotowa aż do końca 2002 albo początku 2003

GC: Jaki zrobiliście dotychczas największy dodatek do gry?

DD: Stworzyliśmy Większy świat. (Czasami myślę, że jest za duży!) I Duże Smoki.

GC: Jaką mieliście największą przeszkodę podczas procesu rozwoju?

DD: Żadną. Rozwój leciał gładko.

GC: Jak AI będzie sobie radzić w stosunku do obecnego stanu na rynku?

DD: Nie widziałem jakichkolwiek reakcji NPC-ów, które mogłyby zbliżyć się do Gothic II. Ludzie zdają się tacy prawdziwi. Gracze będą zachwyceni.

GC: Czy Gothic II będzie mógł współpracować z modami i czy w ogóle będzie je można do niego tworzyć?

DD: Rozwijanie modów dla Gothic II jest trudne i raczej należy do skomplikowanych narzędzi rozwoju. Skupiamy się na punktualnym zakończeniu Gothic II, więc naprawdę nie myśleliśmy o moddingu właśnie teraz. Będziemy nadrabiać to bądź co bądź, kiedy rozwój będzie skończony. To jest obietnica.

GC: Kiedy możemy oczekiwać daty wydania Gothic II?

DD: Północnoamerykańskie tłumaczenie będzie wypuszczone gdzieś pod koniec 2002, lub na początku 2003.

GC: Jak realistyczna będzie gra?

DD: Myślę, że każdej grze, w które grałem do teraz jest daleko do "realizmu". Wolę raczej nazwać to "wiarygodne" niż "realistyczne". Porównując do Gothic II, myślę, że ulepszyliśmy tę "wiarygodność" dwukrotnie.

GC: Czy jest planowana beta, jeżeli tak, kiedy i ilu ludzi będzie ją testowało?

DD: Będzie planowana beta i będzie testowana przez grupę JoWood.

GC: Czy jest coś jeszcze, co chciałbyś powiedzieć naszym czytelnikom?

DD: Jak możesz zobaczyć, nasz nadchodzący projekt ma “II” przy końcu nazwy. W większości przypadków, ekonomiczne i finansowe przyczyny prowadzą do decyzji tworzenia kontynuacji. Ale wierz lub nie, u nas jest inaczej. Nie przewidzieliśmy popularności Gothic'a i zostaliśmy przygnieceni przez pochwały graczy i prasy. Mocno motywowani przez sukces, zgromadziliśmy dyskusje możliwe do sequelu Gothic'a i wytrzasnęliśmy liczne nowe idee i pojęcia. Dla nas, rozwijając inny dodatek do serii, jest wielką przyjemnością. Mamy nadzieję, że odniesiemy sukces w tworzeniu Gothic II tak dobry jak podczas oryginału.
comment.php?what=article&id=50

Sonda
Chcesz, aby Nordic Games rozwijało markę Gothic?

Tak, trzeba dać im szansę, czekam na efekty
Nie, nieważne, że to już inna, nowa firma - tak czy siak wara od tej serii


[poprzednie sondy]
Phoenix
» Strona Główna
» ADOM
» Fallout
» Arcanum
» Disciples
» The Witcher
» Icewind Dale
» Imperium Diablo
» The Elder Scrolls
» Neverwinter Nights
» Planescape: Torment
Partnerzy

Dragon Age 2
Arcania
Wiedźmin
Mass Effect 3
Fable

Niniejsza strona jest czescia Wortalu Phoenix, znajdujacego sie aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyzszy link by dowiedziec sie wiecej.
© 2002-2008 Gothic Site. Partnerzy: rpg, call of duty modern warfare 3. jPortal