Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Świat
» Historia
» Gildie
» Umiejętności
» Potwory
» Smoki
» Orkowie
» Bogowie
» Postacie
» Lista NPC
» Lokacje
» Górnicza Dolina
» Encyklopedia
Pomoc
» Ogólne informacje
» FAQ
» Solucja
» Zadania
» Bonusy
» Porady
» Bezimienny
» Walka
» Mapy
» Nauczyciele
» Sprzedawcy
» Demo
» Kody
» Konsola
Ekwipunek
» Rośliny
» Bronie
» Zbroje
» Mikstury
» Czary
» Artefakty
Artykuły
» Recenzja
» Opowiadania
» Przemyślenia
» Funny
» Wywiady
» Inne
» Dodaj artykuł
Galeria
» Screeny
» Artworki
» Funny
» Rysunki
» Triki
Download
» Demo [2]
» Filmy [6]
» Inne [2]
» Mody [2]
» Muzyka [10]

Skocz do:

  Ostatnie wieści
» Różne oblicza Khorinis...
» Modyfikacja Złote Wrota - wybó...
» Nowe materiały z modyfikacji T...
» Flashowy Gothic II...
» Gothic II w KŚGRY...
  Ostatnie artykuły
» Dwór Irdorath
» Klimat
» Tajemnice Biblioteki
» Ogień i purpura
» Zakon Zła


> Wywiad z Mike'iem Hoge

Gothic II: Wywiad z Mike Hoge'm (Piranha Bytes)

Gorath, 2002-06-20

Ten wywiad najpierw był opublikowany dwa dni temu przez Aasgeier'a na jego fanowskiej stronie Gothic. Rozmawiał z Mike Hoge'm, twórcą gry i członkiem założycieli Piranha Bytes o Gothic II, dacie wydania gry i demie, wymaganich sprzętowych, gildiach, umiejętnościach, kodach i wielu innych interesujących szczegółach.
Dodałem kilka krótkich komentarzy żeby było jaśniej.



Aasgeier: Gothic jest już na rynku 15 miesięcy, a fani są dalej entuzjastyczni. Co o tym sądzisz? Czy twoje oczekiwania o Gothic spełniły się?

Mike Hoge: Co więcej, dobrze wypadliśmy nawet w USA. Ponadto Gothic został przetłumaczony na wszystkie możliwe języki dla gier komputerowych (koreański, chiński, włoski, francuski, portugalski, rosyjski, polski, itd.).

Aasgeier: Jak idą rzeczy? Kiedy będziemy mogli zagrać w Gothic II? Czy to ciągle październik 2002, czy jeszcze nie macie ustalonej daty?

Mike Hoge: Wygląda na to, że pozostanie październik.
[Aktualizacja: wydawca JoWood wspomniał o wypuszczeniu angielskiej wersji w 4 kwartale 2002; ed.]

Aasgeier: Czy planowane trzy gildie (mag, łowca smoków, paladyn) mają zupełnie inne zadania i ich własne zakończenia? Jakie są możliwe zmiany między gildiami?

Mike Hoge: Nie. Główny wątek musi być identyczny, aby utrzymać logiczny postęp w fabule (także później w Gothic III). ALE: Będą różne dialogi i poboczne zadania dla różnych gildii ORAZ nie wszystkie gildie mogą się wszystkiego nauczyć (odpowiednio możesz zainwestować czasami dwa razy więcej punktów doświadczenia w różne umiejętności). Zmiany w gildiach nie są jeszcze planowane - zobaczymy...

Aasgeier: Jak dużo rozdziałów jest w grze, czy gra jest linearna?

Mike Hoge: Ponownie 6 rozdziałów. I tym razem to zależy od gracza, czy gra jest linearna. Jeśli chcesz podążać prosto przez główny wątek... nie ma sprawy. - Ale Gothic II będzie zdecydowanie znacznie bardziej wszechstronną grą niż Gothic I.

Aasgeier: Czy zobaczymy dobrze nam znane postacie jak Diego, Milten, Gorn, Lester, Ur-Shak, Velaya, itd.?

Mike Hoge: MOŻESZ spotkać się z niemal wszystkimi wspomnianymi postaciami.

Aasgeier: Wrzód jest oczywiście unikatowy, czy będzie nam znów uporczywie towarzyszył?

Mike Hoge: Bez komentarza.

Aasgeier: Zobaczyliśmy hełmy na jakichś screenach i artach. Czy będą one częścią zbroi czy dodatkiem ekwipunku? Czy będą tam tarcze?

Mike Hoge: Hełmy są częścią zbroi. Nie będzie tarcz. Gothic nie chce spróbować stać się papierową ubieraną lalką do gry. Mamy tylko mały zespół i koncentrujemy się na ważniejszych rzeczach (dla nas): fabule i atmosferze.

Aasgeier: PC będzie miał zdolność do kucia broni, warzenia eliksirów i tworzenia run. Skradanie się i złodziejstwo są lepiej wykonane. Czy będą tam jakieś inne nowe umiejętności?

Mike Hoge: Myślimy o tym właśnie teraz - ale głównie rzeczy będą prawdziwą różnicą zrobioną w grze. Gothic nie potrzebuje podrobionych umiejętności, czy umiejętności, na które gracze będą przeklinać. Więc lepiej jest ulepszyć ISTNIEJĄCE umiejętności. Na przykład: jako złodziej możesz grać elementy historii niedostępne dla innych.

Aasgeier: Czy będziemy mogli importować swoją postać do Gothic II?

Mike Hoge: Będziesz grał tą samą postacią co w pierwszej części, ale nie będzie tam eksportu/importu. Myśleliśmy, że będzie to całkiem głupi pomysł dodawać dwa zera do wszystkich wartości.

Aasgeier: Czy bohater będzie nazywać się jeszcze raz tylko 'Ja', czy będzie miał jakieś prawdziwe imię? Czy będziemy mogli go odpowiednio nazwać?

Mike Hoge: Nie. Bohater znowu będzie nazywał się tylko "ja".

Aasgeier: Jak wiele nowych postaci, zwierząt, broni, zbroi będzie dodanych?

Mike Hoge: Będzie ich dwa razy więcej. Potwory i zbroje będą w przybliżeniu te same.

Aasgeier: Czy będziemy mogli spotkać się z Królem Rhobar'em?

Mike Hoge: Kto wie...

Aasgeier: Czy Orkowie będą grać ponownie ważne role w zadaniach, jak np. Tarrok i Ur-Shak, czy tylko będziemy walczyć z wędrującymi hordami?

Mike Hoga: To i to.

Aasgeier: Czy będziemy mogli podróżować jak poprzednio razem z innymi, ale tym razem z większością postaci?

Mike Hoge: Niech to będzie niespodzianka.

Aasgeier: Czy będziemy mogli kierować więcej niż jedną postacią, czy tylko bohaterem?

Mike Hoge: Tylko bohaterem - i myślę, że to jest całkowicie wystarczające.

Aasgeier: Czy będą tam niespodzianki w postaci np. rozbójników?

Mike Hoge: Pewnie.

Aasgeier: Czy bohater będzie miał swój własny dom? Czy jest teraz w tym więcej sensu niż w Gothic, gdzie rzeczywiście nie potrzebowałeś snu?

Mike Hoge: Kto chce spać, może to zrobić, ale nikogo do tego nie zmuszamy. Możesz wybrać swoją chatę. Wszystko co musisz zrobić, to pozbyć się faceta żyjącego tam... (i NIE dać się złapać, teraz nie uciekniesz z morderstwem na karku tak łatwo!)

Aasgeier: Co o dzieciach i ulubieńcach (koty, psy)?

Mike Hoge: Dzieci są skomplikowane. Mógłbyś je zmasakrować - i wtedy jacyś ludzie (nie tylko w tym kraju) mieliby z tym poważny problem. Zrozumiałe, ja myślę...

Aasgeier: Świat Gothic II jest dużo większy. Czy będzie on kompletnie załadowany podczas gry, czy będą wgrywać się tylko małe obszary? Jak będą wyglądały przejścia?

Mike Hoge: Świat jest teraz tak duży, że musieliśmy rozdzielić go na dwie części, więc nie potrzebujesz 512 MB RAM-u do grania w Gothic II.

Aasgeier: Będzie tam port. Czy będziemy mogli wsiąść na statek i podróżować na inną wyspę?

Mike Hoge: Niech to będzie niespodzianką.

Aasgeier: Czy jest tam więcej podziemi niż w Gothic I?

Mike Hoge: Nie, ale więcej poziomów.

Aasgeier: Czy tym razem będzie zawartych więcej drugorzędnych zadań w późniejszych rozdziałach?

Mike Hoge: Zdecydowanie tak!

Aasgeier: A co powiesz o handlu? Teraz walutą będą monety. Czy jest ciągle możliwe używanie towarów i rudy jako waluty? Czy jest to bardziej zrównoważone, więc potrzeba teraz więcej monet, czy rudy w grze?

Mike Hoge: Tak, nie i tak.

Aasgeier: Ile zajmie przejście Gothic II za pierwszym razem?

Mike Hoge: Nie mam pojęcia - zobaczymy kiedy będzie to skończone. Właśnie teraz codziennie rośnie to po kawałku - i mamy jeszcze czas...

Aasgeier: Możliwości dla pracy fanów Gothic są ogromne, głównie dzięki potężnemu systemowi kodów [='Marvin Mode']. Czy będzie tak samo w Gothic II?

Mike Hoge: Marvin wciąż żyje!

Aasgeier: Czy wszystkie dialogi będą miały podkłady głosowe? Przez tych samych mówiących?

Mike Hoge: Tak - plus kilku nowych mówiących.

Aasgeier: Przeczytałem na forum, że minimalnymi wymaganiami będzie 800 MHz, 256 MB RAM i 64 MB karta graficzna. Czy są to poprawne informacje i jaki rodzaj maszyn będziemy potrzebować do wszystkich efektów?

Mike Hoge: Tak gdzieś koło tego.

Aasgeier: Kiedy zostanie wydane demo Gothic II?

Mike Hoge: Po tym jak dostarczymy gold master - ale przed ukazaniem się gry w sklepach.
comment.php?what=article&id=46

Sonda
Chcesz, aby Nordic Games rozwijało markę Gothic?

Tak, trzeba dać im szansę, czekam na efekty
Nie, nieważne, że to już inna, nowa firma - tak czy siak wara od tej serii


[poprzednie sondy]
Phoenix
» Strona Główna
» ADOM
» Fallout
» Arcanum
» Disciples
» The Witcher
» Icewind Dale
» Imperium Diablo
» The Elder Scrolls
» Neverwinter Nights
» Planescape: Torment
Partnerzy

Dragon Age 2
Arcania
Wiedźmin
Mass Effect 3
Fable

Niniejsza strona jest czescia Wortalu Phoenix, znajdujacego sie aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyzszy link by dowiedziec sie wiecej.
© 2002-2008 Gothic Site. Partnerzy: rpg, call of duty modern warfare 3. jPortal