Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Świat
» Historia
» Umiejętności
» Potwory
» Gildie
» Postacie
» Lista NPC
» Lokacje
» Magia
Pomoc
» Ogólne informacje
» FAQ
» Solucja
» Zadania
» Porady
» Mapy
» Nauczyciele
» Sprzedawcy
» Chromanin
» Sterowanie
» Kody
» Konsola
» Instalacja modów
» Diccuric PL - FAQ
Ekwipunek
» Zbroje
» Czary
» Bronie
» Rośliny
» Artefakty
» Mikstury
Artykuły
» Recenzja
» Opowiadania
» Funny
» Pomocnicze
» Konkursowe
» Art & Story Forum
» Dodaj artykuł
Galeria
» Screeny
» Artworki
» Funny
» Rysunki
» Triki
Czas Zapłaty
» Informacje
» Historia
» Umiejętności
» Media
» Forum
» Twórcy
Download
» Demo [7]
» Filmy [2]
» Inne [7]
» Mody [39]
» Muzyka [7]
» Patche [3]

Skocz do:


[Rozdział 1 | Rozdział 2 | Rozdział 3 | Rozdział 4 | Rozdział 5]

Lista punktów doświadczenia za wykonanie poszczególnych części zadań

Zadania: Rozdział 1

1. Broń Baloro
2. Chata Krzykacza
3. Chromanin
4. Co dzieje się na bagnach
5. Dostawa ziela dla Gomeza
6. Handlarz zielem
7. Nosiwoda w służbie Lewusa
8. Nowi wyznawcy dla Bractwa
9. Paser dla Fiska
10. Pozyskiwanie klientów
11. Przepis Snafa
12. Przyjęcie do Nowego Obozu
13. Przyjęcie do Obozu Bractwa
14. Przyjęcie do Starego Obozu
15. Receptura Bractwa
16. Skrzynia Aarona
17. Szopa Ulberta
18. Test Zaufania
19. Topielec pod tamą
20. Wytwórnia ziela
21. Zadanie Thorusa
22. Zaginiony Strażnik
23. Zastępstwo Ghorima
24. Zbieracz Horacy
25. Zbiory bagiennego ziela


1. Broń Baloro
Zadanie obowiązuje do trzeciego rozdziału włącznie.

Opis:
Zadanie od Baloro, Najemnika, który znajduje się w Wolnej Kopalni [należącej do Nowego Obozu], w części zewnętrznej, mniej więcej naprzeciw drogi, którą się przyszło, na najwyższej półce skalnej.

Solucja:
Przynieś mu to, o co prosi:
5 jabłek, 2 ryżówki, 5 piw, 3 chleby, 2 sery oraz 2 kiście winogron [winogrona możesz kupić u Szkodnika Wilka - Nowy Obóz, wielka jaskinia, w głębi, mniej więcej naprzeciw wejścia, nad miejscem, gdzie przechadza się Mag Wody Cronos].

2. Chata Krzykacza
Zadanie obowiązuje przez pięć pierwszych rozdziałów.

Opis:
Gdy będziesz w Nowym Obozie, spytaj Najemnika Gorna [patrząc od wejścia - jest on w wielkiej jaskini po prawej, na niższym poziomie, przy ognisku], czy są w Obozie jakieś wolne chaty. Dowiesz się co i jak; zgódź się pomóc.

Solucja:
Idź do Krzykacza [chatka, stojąca w odosobnieniu, niedaleko wejścia do jaskini, na prawo od miejsca, gdzie przechadza się Mag Wody, Cronos]. Rozmowa z nim nic nie da, najlepiej od razu rozwiązać problem zbrojnie. Po znokautowaniu, co nie będzie łatwym będąc dopiero początkującym, i ewentualnym ograbieniu Krzykacza idź z powrotem do Gorna i poinformuj go, że sprawa jest załatwiona. Przy okazji - chatka jest już twoja, w środku znajdziesz pustą skrzynię na przechowywanie różnych rzeczy.

3. Chromanin
Zadanie obowiązuje przez pięć pierwszych rozdziałów.

Opis: Niezlecony przez nikogo, dobrowolny quest polegający na rozwiązywaniu zagadki. Zaczyna się w chwili, gdy odnajdziesz pierwszą księgę i przeczytasz ją. W momencie czytania gdzieś na terenie Kolonii pojawi się druga. Po przeczytaniu drugiej pojawi się trzecia, trzeciej - czwarta, czwartej - piąta, piątej - szósta. Pamiętaj, że musisz przeczytać [\"użyć\"] księgę, samo wzięcie jej nie wystarczy, żeby pojawiła się następna.
Każda księga zawiera wskazówkę-zagadkę dotyczącą położenia następnej.

Solucja:

I Księga:
Znajdziesz ją w ruinach Wieży Mgieł. Musisz zejść do podziemi i przeszukać je dokładnie pokonując kilka szkieletów.
[lokalizacja ruin według kilku punktów odniesienia:
[1] mniej więcej na przeciwko klasztoru, w którym przy pomocy Gorna można znaleźć jeden z kamieni ogniskujących - po drugiej stronie rzeki, na nabrzeżu;
[2] nieco powyżej plaży, na której spoczywają szczątki okrętu i kręci się stadko Ognistych Jaszczurów - musisz iść w górę, skręcić dwa razy w prawo i podejść do krawędzi urwiska;
[3] od miejsca, w którym był pierwszy kamień ogniskujący [ten, o który poprosił Y`Berion], niedaleko Obozu na Bagnie - idź na północ, a potem na północny zachód trzymając się cały czas skraju urwiska/wybrzeża;
[4] Możesz do podziemi wieży dostać się też inną drogą - od strony morza - wystarczy albo opłynąć całe wybrzeże od strony Świątyni w Obozie na Bagnie, albo wskakując do wody w okolicach ruin klasztoru - prędzej czy później zobaczysz resztki pomostu i jaskinię; uważaj by trzymać się blisko brzegu i nie wpłynąć w barierę]

II Księga:
Wskazówka z pierwszej księgi:
Mędrzec stara się zobaczyć sprawę w jej całości, nim zdecyduje się podjąć trudy wyzwania.
Odpowiedź:
Zrujnowana Wieża w Starej Cytadeli Orków [lokalizacja: jeden z najwyżyszch punktów Kolonii, ruiny na wzniesieniu, widoczne z Zamku; tutaj po raz pierwszy spotykasz szamana Ur-Shaka; do tego miejsca prowadzą dwie drogi:
[1] od strony Górskiej Fortecy, gdzie znajdował się kamień ogniskujący, w poszukiwaniu którego pomagał Lester; trzeba, stojąc przodem do mostu prowadzącego do Fortecy, skręcić w prawo i iść aż do mostu, potem przejść przez most;
[2] od Południowej Bramy Starego Obozu, ścieżką, przy której siedzi Pacho, prosto, później skręć w lewo i idź pod górę aż na szczyt]
Księga leży na szczycie wieży.

Dodatkowo:
Mogą być kłopoty z wejściem na wieżę. Trzeba się powspinać. W pewnym miejscu postać może się przyblokować - w takiej sytuacji pomóc ci może zaklęcie przemiany, np. w krwiopijcę.

III Księga:
Wskazówka z drugiej księgi:
To, co kiedyś rozdzielono, zostanie znów połączone po bolesnej chwili rozłąki.
Odpowiedź:
Wąska wyspa znajdująca się na środku rzeki, którą mijasz idąc od Miejsca Wymiany do Starego Obozu [albo idąc ze Starego Obozu do klasztoru, w którym wraz z Gornem można znaleźć jeden z kamieni ogniskujących]. Znajdują się na niej topielce i krwiopijcy. Księga leży we wschodniej części wyspy, u podnóża góry, która się na wysepce znajduje.

IV Księga:
Wskazówka z trzeciej księgi;
Mądry rybak próbuje czasem szczęścia po drugiej stronie jeziora.
Odpowiedź:
Idąc do Nowego Obozu, tuż przed pierwszą bramą [pilnowaną przez Szkodników], odwróć się w lewo i idź w stronę jeziora. Mniej więcej na wysokości chatki rybackiej przepłyń na drugi brzeg i rozejrzyj się, gdzieś tam, na piasku, leży czwarta księga.

V Księga:
Wskazówka z czwartej księgi:
Zapomniano już czyny tych, co niegdyś weszli na pokład.
Odpowiedź:
Poniżej miejsca, w którym stoją ruiny Wieży Mgieł, nad morzem znajduje się plaża, na której spoczywają szczątki okrętu i kręci się stadko Ognistych Jaszczurów [północno-wschodni obszar mapy; między Obozem na Bagnie, a klasztorem, w którym przy pomocy Gorna można znaleźć jeden z kamieni ogniskujących]. Szukaj w pobliżu resztek okrętu.

VI Księga:
Wskazówka z piątej księgi:
Znajdziesz mnie tam, gdzie wszystko się zaczęło.
Odpowiedź:
Podziemia Wieży Mgieł, to samo miejsce, gdzie znajdowała się pierwsza księga...

W menu znajduje się także osobny dział poświęcony całemu Chromaninowi.

4. Co dzieje się na bagnach
Zadanie zleca Kruk/Mordrag w rozdziale 1, ale rozwiązanie przypada na rozdział 2.

Opis:
Zadanie otrzymasz po przyjęciu do Starego Obozu [od Kruka] albo do Nowego Obozu [od Mordraga]. Musisz rozejerzeć się w Obozie na Bagnie i dowiedzieć się, co planuje Bractwo Śniącego.

Solucja:
Po zabiciu Królowej Pełzaczy i zdobyciu jaj Pełzaczy / po rytuale Przywołania / po śmierci Y`Beriona udaj się do tego, kto zlecił ci zadanie [Kruk, Mordrag]. Rozmowa wykaże, że są oni średnio zainteresowani nowinami. Zadanie jednak zostanie wykonane.

5. Dostawa ziela dla Gomeza
Zadanie obowiązuje w rozdziale 1 i 2 [jeśli porozmawiasz o nim tuż po przyłączeniu się do Obozu Bractwa - będzie to rozdział 1, po rozmowie z Lesterem - rozdział 2].

Opis:
Jeśli przyłączysz się do Obozu Bractwa i porozmawiasz z Cor Kalomem, da ci pewną ilość skrętów z bagiennego ziela i każe dostarczyć ten towar Gomezowi.

Solucja:
Udaj się do Zamku w Starym Obozie. W siedzibie Gomeza [budynek na wprost wejścia do Zamku, stoją przed nim dwaj Strażnicy] spotkasz Kruka, ten odeśle cię do Bartholo, człowieka od zaopatrzenia [znajdziesz go albo w sali na prawo od Kruka, albo w kuchni - pomieszczenie pod Wieżą]. Daj mu ziele, następnie odnieś zarobioną rudę Cor Kalomowi.

6. Handlarz zielem
Opis:
Baal Isidro jest sprzedawcą ziela w Nowym Obozie i pomocnikiem Baala Kagana. Większość czasu spędza jednak w knajpie na jeziorze. Postaraj się wejść z nim w spółkę.

Solucja:
Idź do knajpy na jeziorze [jeśli jesteś Szkodnikiem lub masz strój Kreta, który możesz otrzymać za darmo od Kopacza Swineya z Wolnej Kopalni, należącej do Nowego Obozu - wejdziesz do knajpy bez przeszkód; w innym wypadku będzie cię to kosztować 100 bryłek rudy]. Porozmawiaj z Baalem Isidro o zielu, a gdy nie będzie wykazywał ochoty do rozmowy, poczęstuj go alkoholem. Wówczas Baal zgodzi sie na spółkę i da ci ziele, za które będzie chciał 200 bryłek rudy. Możesz rozprowadzić ziele [Szkodnicy i Najemnicy chętnie kupują skręty płacąc 10 bryłek rudy za sztukę, ale każdy z nich kupi tylko jednego dziennie]. Daj Baalowi Isidro 200 bryłek rudy.

Dodatkowo:
Pamiętaj, żeby dać Baalowi Isidro rudę podczas najbliższej rozmowy po otrzymaniu do niego ziela - jeśli powiesz mu, że nie masz rudy, opcja dania mu części zysku nie pojawi się więcej w następnych dialogach.

7. Nosiwoda w służbie Lewusa
Zadanie obowiązuje przez pięć pierwszych rozdziałów.

Opis:
Zdanie to zleci ci Lewus, jeden z ludzi Ryżowego Księcia w Nowym Obozie. Lewus sam cię zaczepi, jeśli będziesz przechodzić w okolicy [znajduje się w pobliżu budynku, na polach ryżowych, między pierwszą a druga bramą do Nowego Obozu]. Zmusi cię do roznoszenia wody zbieraczom ryżu. Wodę dostaniesz od Ryżowego Księcia [stoi tuż obok, w drzwiach budynku].

Solucja:
Możesz roznieść wodę zbieraczom, ale szybko przekonasz się, że praca u Lewusa nigdy się nie kończy i nie możesz już z niej zrezygnować. Próba poinformowania go o rezygnacji zakończy się bijatyką. Pobij Lewusa, prawdopodobnie do awantury włączy się również Ryżowy Książę, a także dwóch Bandziorów, którzy kręcą się w pobliżu - spuść im wszystkim lanie. Teraz pogadaj z Lewusem - będzie za ciebie roznosić wodę. Możesz go także podrażnić.

Dodatkowo:
Nawet jeśli pobijesz Ryżowego Księcia, zdarza się, że opcja dialogowa odbierania od niego wody dla zbieraczy będzie się jeszcze pojawiać kilka lub kilkanaście razy w ciągu tego samego dnia - można sobie trochę wody nazbierać... :)

8. Nowi wyznawcy dla Bractwa
Opis:
Zadanie zleci ci Baal Tondral [lokalizacja: od Bramy idź lewym pomostem, skręć w lewo, idź prosto, dotrzesz do skrzyżowania pomostów - w oddali zobaczysz drewnianą scenę, nad którą rozpięty jest dach]. Baal odezwie się do ciebie i poprosi o przyprowadzenie nowego wyznawcy.

Solucja: Odszukaj w Obozie na bagnie Melvina [lokalizacja: od Bramy pomostem z lewo, do skrzyżowania, gdzie stoi Joru i siedzi kilku nowicjuszy - Melvin też tam siedzi, ubrany jest w strój kopacza]. Porozmawiaj z Melvinem. Wróć do Starego Obozu i poszukaj Dusty\'ego [zewnętrzny pierścień, nieco powyżej targowiska z Fiskiem i Dexterem, Dusty siedzi na ławce przed domem]. Porozmawiaj z Dustym, poinformuj go o rozmowie z Melvinem i o tym, że wybierasz się do Obozu Bractwa i możesz zaprowadzić tam Dusty\'ego. Powie ci o konieczności przekupienia strażnika przy Południowej Bramie - zaoferuj, że opłacisz strażnika [100 bryłek rudy]. Teraz idźcie do Południowej Bramy, daj strażnikowi bryłki i zaprowadź Dusty\'ego do Obozu na Bagnie, prosto do Baala Tondrala.

Dodatkowo:
Prowadząc Dusty\'ego często na krótko przystawaj i oglądaj się za siebie - staraj się biec prosto, nie skręcać do lasu, nie wdawać się w walki po drodze. Zdarza się, że prowadzące/prowadzone NPCe spuszczone z oczu - znikają/gubią się. W przypadku Dusty\'ego szczególnie uważaj, gdy znajdziecie się już w Obozie na Bagnie - Dusty często gubi się tam wśród pomostów, spada z nich albo klinuje się między jakimiś elementami - staraj się iść więc jak najwolniej [najlepiej obok bramy wskoczyć do wody, podpłynąć do Świątyni i stamtąd iść do Baala Tondrala unikając większych udziwnień terenu].

9. Paser dla Fiska
Opis:
Mordrag był paserem Fiska, pośredniczył między handlarzami ze Starego Obozu i Nowego Obozu. Po tajemniczym zniknięciu starego współpracownika prosi nas o znalezienie mu nowego człowieka.

Solucja:
Porozmawiaj z Mordragiem w Starym Obozie i spytaj się go o drogę do Nowego Obozu, zanim wyjdziecie ze Starego Obozu zaatakuj Mordraga. Gdy go powalisz powiedz mu, żeby nie pokazywał się już w tym miejscu lub dobij go bronią. Zadanie to pojawi się w dzienniku, kiedy Fisk sam do ciebie zagada i przedstawi swój problem podczas przechodzenia w pobliżu jego chaty. Po otrzymaniu zadania skieruj się do Nowego Obozu, tam podejdź bezpośrednio do Sharky`ego i spytaj się go czy nie chciałby zostać paserem Fiska. Po rozmowie udaj się z powrotem do Fiska w Starym Obozie i powiadom go o nowym współpracowniku.

10. Pozyskiwanie klientów
Zadanie obowiązuje przez pięć pierwszych rozdziałów. Opis: Zadanie zleca Baal Kagan w Nowym Obozie [lokalizacja: w wielkiej jaskini, na lewo, przy pierwszym ognisku]. Solucja: Rozprowadź 10 skrętów bagiennego ziela wśród Szkodników i Najemników [płacą 10 bryłek rudy za sztukę, każdej osobie można sprzedać tylko jednego skręta dziennie]. Idź do Baala Kagana po nagrodę - możesz wybrać: zwoje z zaklęciami, bryłki rudy, albo pomoc w dostaniu się do Obozu Bratcwa. Dodatkowo: Nawet, jeśli nie masz zamiaru przyłączyć się do Bractwa, wybierz pomoc Baala Kagana. Dostaniesz specjalnego skręta dla Baala Tyona, gdy mu go dasz - otrzymasz trochę doświadczenia.

11. Przepis Snafa
Zadanie obowiązuje do trzeciego rozdziału włącznie.

Opis:
Zadanie to zleci ci Snaf, kucharz w Starym Obozie [lokalizacja Snafa: na lewo od wejścia do Zamku, między chatą Wrzoda a chatą Rączki]. Po krótkiej rozmowie poprosi cię o dostarczenie mu składników do potrawki z chrząszcza: mięsa trzech chrząszczy oraz 5 grzybów Piekielników. Jeśli zgodzisz się, udzieli ci dodatkowych informacji na temat miejsc, gdzie znajdziesz te składniki.

Solucja:
Chrząszcze dostarczające mięsa można spotkać w co najmniej trzech miejscach.
1. Na drodze od miejsca wymiany w stronę starego Obozu, tuż za pierwszą mijana bramą.
2. W okolicach Południowej Bramy [między Południową Bramą a Areną] znajdziesz zrujnowaną chatę bez dachu, pełną śmieci: resztek skrzynek, beczek - są tam też 3 chrząszcze.
3. Pod mostem przy drodze do chaty Calavorna od strony Starego Obozu, niedaleko czają się Zębacze.
Piekielniki znajdziesz wychodząc Południową Bramą i podążając nieco w prawo [na mapie kierunek południowo-zachodni] - niedaleko, pod klifem skalnym znajduje się jaskinia, przed którą spacerują Kretoszczury. W okolicy rośnie sporo Piekielników. Można je zebrać nie zwracając uwagi Kretoszczury.

Dodatkowo:
Zadanie to łączy się z zadaniem Zaginiony Strażnik.

12. Przyjęcie do Nowego Obozu
Opis:
Zadanie to pojawi się w dzienniku po rozmowie z Laresem i zgłoszeniu chęci przyłączenia się do Nowego Obozu.

Solucja:
Wymagany Poziom: 5

W Starym Obozie wymuś na Thorusie, by wypróbował cię. Otrzymasz Zadanie Thorusa, polegające na pozbyciu się ze Starego Obozu człowieka imieniem Mordrag [znajdziesz go w okolicy Południowej Bramy]. Idź do Mordraga i porozmawiaj z nim tak, by w efekcie zaproponował ci zaprowadzenie do Nowego Obozu. Gdy tam dotrzecie, przy pierwszej bramie [pilnowana przez Szkodników] zostawi cię i da pierścień dla Laresa.
Przyjmij od Diego zadanie \"Test zaufania\", ale listę, którą dostaniesz od Iana z kopalni, zanieś do Laresa.
Laresa znajdziesz w wielkiej jaskini, tuż przy wejściu, po lewej stronie. Jego dom znajduje się w drugim rzędzie domków i jest pilnowany przez dwóch Szkodników oraz człowieka imieniem Roscoe. Przekaż Laresowi pierścień od Mordraga i daj mu listę otrzymaną od Iana. Lares dorzuci do niej kilka własnych punktów. Przy okazji możesz, na prośbę Laresa, udać się do knajpy na jeziorze i przekazać Mordragowi wiadomość.
Odnieś listę Diego [nie zauważy poprawek :)], wróć do Laresa i poinformuj go, że sprawa załatwiona. Przyjmie cię do Szkodników, przy okazji otrzymasz swoją dolę z napadu na konwój do Starego Obozu. Idź do Najemnika Gorna [patrząc od wejścia - prawa część jaskini, niższy poziom, przy ognisku] i porozmawiaj z nim.
Możesz także wykonać dla Laresa dodatkowe zadanie - wydobyć od Baala Isidro dostawę bagiennego ziela, sprzedać i odnieść Laresowi zysk [400 bryłek rudy]. Daj Laresowi 400 bryłek rudy. Możesz też odszukać Baala Isidro i wykonać przy okazji kolejne zadanie [Handlarz zielem].

Dodatkowo:
Po oddaniu wzbogaconej listy Diego, nawet jeśli przyłączysz się do innego Obozu, w tym i Starego, wróć do Laresa [jako Cień będziesz mieć problem z minięciem dwóch Szkodników stojących przed domem Laresa - bug w grze powodujący blokowanie gracza; musisz się wspiąć na pierwszy dom, ten przy którym jest ognisko oraz stoi Baal Kagan i stamtąd skoczyć pod drzwi Laresa - w ten sposób miniesz kłopotliwą straż] i poinformuj go o tym, że Diego dostał listę. Tak, czy siak zarobisz doświadczenie oraz otrzymasz swoją dolę od Gorna...
Jeśli nie wybierzesz Nowego Obozu, zadanie automatycznie przejdzie do Zadań niewykonanych.

13. Przyjęcie do Obozu Bractwa
Opis:
Zadanie to pojawi się w dzienniku po tym, jak w rozmowie z Cor Kalomem poruszysz kwestię przystąpienia do Obozu Bractwa.

Solucja:
Wymagany Poziom: 5
Aby przyjęto cię do Obozu Bractwa, musisz przekonać do siebie kilku Baalów. Parę przydatnych informacji może udzielić ci nowicjusz Joru [lokalizacja: od Głównej Bramy skręć w lewo, Joru stoi na pierwszym skrzyżowaniu, obok grupka siedzących Nowicjuszy] w zamian za trzy skręty, które otrzymasz w ramach dziennej racji ziela od Fortuno [stoi pod chatą Cor Kaloma, jeśli nie wiesz jak tam trafić, pomów z Lesterem stojącym nieopodal Głównej Bramy - zaprowadzi cię on w najważniejsze miejsca Obozu na Bagnie].

Baalowie, którzy mogą się za Tobą wstawić:
- Baal Namib [lokalizacja: nieopodal Głównej Bramy]
Aby zyskać jego poparcie, porozmawiaj z Lesterem i każ się gdzieś zaprowadzić; w trakcie drogi wspomnij mu, że chcesz się przyłączyć do Bractwa, a on wyjaśni ci jak możesz przekonać do siebie Baala Namiba; wróć razem z Lesterem do Baala Namiba - zacznie się rozmowa, która sprawi, że Baal odezwie się do ciebie i zyskasz jego poparcie.
- Baal Orun [lokalizacja: od Głównej Bramy idź prawym pomostem, po kilku skrzyżowaniach dojdziesz do miejsca, gdzie Baal Orun nadzoruje pracę Nowicjuszy].
Aby zyskać jego poparcie musisz: załatwić zastępstwo w pracy dla Ghorima [zadanie Zastęsptwo Ghorima], który pracuje nieopodal Baala Oruna, wtedy Baal zleci ci dostarczenie bagienngo ziela Cor Kalomowi [zadanie Zbiory bagiennego ziela]. Gdy wrócisz po odniesieniu ziela Cor kalomowi do Baala Oruna, otrzymasz od niego zwój z zaklęciem Sen oraz będziesz mieć jego poparcie.
- Baal Cadar [lokalizacja: od Głównej Bramy idź prawym pomostem cały czas prosto, aż dojdziesz do sporego skrzyżowania pomostów; po prawej zobaczysz siedzących pod daszkiem Nowicjuszy i nauczającego ich Baala Cadara].
Aby zyskać poparcie Baala Cadara musisz pokazać, że nieobca ci jest Magia Śniącego. Wykorzystaj więc otrzymane od Baala Oruna zaklęcie i uśpij jednego z uczniów Baala Cadara. To wystarczy.
- Baal Tyon [lokalizacja: na placu, przed świątynią, na podwyższeniu, otoczony modlącymi się Nowicjuszami].
Wykonaj dla Baala Kagana z Nowego Obozu zadania Pozyskiwanie klientów. Będziesz mieć możliwość wyboru nagrody - wybierz pomoc Baala Kagana w dostaniu się do Obozu Bractwa. Otrzymasz specjalnego skręta dla Baala Tyona. Zanieś mu go i zaoferuj. Efekt murowany :).
- Baal Tondral [lokalizacja: od Bramy idź lewym pomostem, skręć w lewo, idź prosto, dotrzesz do skrzyżowania pomostów - w dali zobaczysz drewnianą scenę, nad którą rozpięty jest dach]. Zleci ci zadanie Nowi wyznawcy dla Bractwa.

Teraz idź do Cor Kaloma i poinformuj go, że Baalowie maja o tobie dobre zdanie. Cor Kalom przyjmie cię do Obozu Bractwa.

Dodatkowo:
Zdarza się, że Lester nie zaczyna wcale rozmowy mającej zyskać graczowi poparcie Baala Namiba. Dzieje się tak wtedy, gdy zgubimy go gdzieś po drodze. Najlepiej odciągnąć go, po czym w trakcie drogi zmienić zdanie i wrócić razem z nim do Głównej Bramy.
Nawet jeśli nie zamierzasz dołączać do Obozu Sekty, mimo wszystko wykonaj zadania związane z Baal Orunem, Baal Cadarem, Baal Namibem, Baal Tyonem, Baal Tondralem - zyskasz niemało doświadczenia.
Jeśli nie wybierzesz Obozu Bractwa, zadanie automatycznie przejdzie do Zadań niewykonanych.

14. Przyjęcie do Starego Obozu
Opis:
Zadanie to pojawi się w dzienniku po rozmowie z Diego i wyrażeniu chęci przystania do Starego Obozu.

Solucja:
Wymagany Poziom: 5
Aby przyjęto cię do Starego Obozu, musisz przekonać do siebie kilku wpływowych członków Obozu oraz wykonać zadanie Test Zaufania, które zleci ci Diego.

Osoby, o których poparcie możesz się starać [musisz mieć po swojej stronie przynajmniej cztery osoby]:
- Thorus [stoi przed wejściem do Zamku w Starym Obozie]
Porozmawiaj z nim i przekonaj, żeby cię wypróbował. Otrzymasz Zadanie Thorusa.
- Świstak [stań przed wejściem do Zamku, twarzą do Bramy, teraz skręć w lewo, miń zbiornik wodny, idź kawałek przed siebie, Świstaka znajdziesz siedzącego przed swym domem]. Porozmawiaj z nim i wyświadcz mu drobną przysługę, o którą cię poprosi - weź od niego rudę, odkup miecz od Fiska. Fisk zażąda wyższej ceny - możesz wrócić do Świstaka po więcej rudy, albo dołożyć ze swojej. Daj Świstakowi kupiony miecz.
- Zły [lokalizacja: jeśli staniesz tyłem do Północnej Bramy, przodem do Zamku - obróć się w prawo, idź wznoszącym się terenem kawałek wzdłuż domków; Zły jest Cieniem, siedzi na ławce lub stoi przed jednym z domków] zleci ci zadanie Zaginiony Strażnik.
- Dexter [handluje na targowisku w Starym Obozie, niedaleko Południowej Bramy] zleci ci zadanie Receptura Bractwa.
- Rączka [stań twarzą do wejścia do Zamku, skręć w lewo, idź kawałek, miniesz kucharza Snafa, Rączka ma swój dom nieco dalej, za Snafem, przy murze zamku, w ciągu dnia stoi przed domem] poprze cię, jeśli wyuczysz się dobrze którejś z umiejętności złodziejskich: możesz nauczyć się czegoś u niego lub udać się do Cavalorna i nauczyć się skradania się [wyjdź Północną Bramą i skręć w lewo, dojdziesz do miejsca, gdzie droga opada do kotliny, tam Cavalorn ma swój dom].
- Scatty, który organizuje walki [znajdziesz go w okolicach Areny, to charakterystyczny budynek, łatwo go rozpoznać] wstawi się za tobą u Diego, jeśli stoczysz pojedynek w wojownikami, którzy siedzą nieopodal. Możesz walczyć z Kirgo [przedstawiciel Starego Obozu, niezbyt silny przeciwnik] oraz z Kharimem [reprezentuje Nowy Obóz, dość silny przeciwnik, nawet jeśli go nie pokonasz, Scatty poprze cię za samo wyzwanie na pojedynek].

Jeśli przynamniej cztery osoby wstawią się za tobą i wykonasz zadanie Test zaufania, porozmawiaj z Diego, a potem z Thorusem. Zyskasz możliwość rozmowy z Gomezem. Udaj się do jego siedziby [budynek na wprost wejścia na teren Zamku, stoją przed nim dwaj Strażnicy]. Tam porozmawiaj z Krukiem, który zaprowadzi cię do Gomeza. Podczas rozmowy z Gomezem powiedz mu, że masz kontakty w innych Obozach, a jak zapyta cię o konkretne osoby, podaj wszystkich z listy dialogowej z wyjątkiem Y`Beriona. Gomez przyjmie cię w poczet Cieni.

Dodatkowo:
Jeśli jednak zdecydujesz się przyłączyć do innego obozu, wszystkie zadania [w tym i te wypełnione], które były robione by zyskać poparcie ludzi ze Starego Obozu, przejdą do zadań niewykonanych.

15. Receptura Bractwa
Opis:
Zadanie zleci ci Dexter [handluje na targowisku w Starym Obozie, niedaleko Południowej Bramy]. Poszukuje on pewnej receptury, którą posiada Cor Kalom z Obozu na Bagnie. Spieraj się z Dexterem i zmuś go do wypłacenia ci zaliczki.
Zadanie to jest jednym z zadań, które będą się liczyć, jeśli zdecydujesz się dołączyć do Starego Obozu [Dexter zagłosuje na ciebie].

Solucja:
Idź do Obozu na Bagnie [jeśli wybierasz się tam pierwszy raz i nie wiesz, jak tam dotrzeć, najpierw porozmawiaj z Baal Parvezem - stoi obok ogniska, na targowisku, na którym jest i Dexter - Baal zaprowadzi cię do Obozu na Bagnie]. W Obozie na Bagnie porozmawiaj z Lesterem [stoi tuż za Bramą, obok wielkiego drzewa] i poproś, żeby zaprowadził cię do laboratorium. Wejdź na pomost, udaj się do laboratorium. Receptura znajduje się w lewej skrzyni pod ścianą. Poczekaj, aż pomocnik Kaloma, Caine, wyjdzie na chwilę i okradnij skrzynię [musisz mieć wytrych; najlepiej zakraść się do skrzyni nocą; obecność Kaloma nie ma znaczenia, jest tak zajęty, że nic nie zauważy :)]. Wróć do Dextera, oddaj mu recepturę.

Dodatkowo:
Nie musisz mieć wyuczonej umiejętności otwierania zamków. Umiejętność ta skraca długość kombinacji otwieranego zamka i ułatwia działanie [zaoszczędza się na dość łamliwych wytrychach; jednak w trakcie gry będzie masa okazji, by zdobyć wiele wytrychów, często całkiem za darmo], ale nie jest niezbędna, by się włamywać.

16. Skrzynia Aarona
Zadanie obowiązuje do trzeciego rozdziału włącznie.

Opis:
W Starej Kopalni, na trzecim poziomie od góry jest dwóch ludzi: Snipes - Kopacz, który siedzi na ziemi i Aaron - Strażnik stojący kawałek dalej i pilnujący swojej skrzyni.

Solucja:
Pogadaj ze Snipesem. Zaoferuje ci 10 bryłek rudy za odciągnięcie Aarona z okolicy. Podejdź do Aarona i w rozmowie odciągnij go z tego miejsca. Jak Aaron odejdzie, wróć do Snipesa, weź swoje 10 bryłek rudy i przy okazji kup od niego klucz do skrzyni Aarona za 30 bryłek. Przejrzyj sobie tę skrzynię. Potem zejdź poziom niżej i podejdź do Aarona [jest w pobliżu Iana], poczekaj, aż się skończy złościć, następnie wspomnij mu o tym, że odnalazł się klucz do jego skrzyni - kupi go od ciebie za 20 bryłek rudy.

17. Szopa Ulberta
Zadanie obowiązuje do trzeciego rozdziału włącznie.

Opis:
Na czwartym poziomie Starej Kopalni w magazynie jest Ulbert.

Solucja:
Porozmawiaj z Ulbertem, zapytaj go o skrzynie, poczęstuj piwem i znów zapytaj o skrzynie. Następnie wróć na drugi poziom kopalni, wejdź do tunelu, na jego końcu jest jaskinia z Kopaczami. Odszukaj Alepha [ukrywa się za skałą] i zapytaj o Ulberta, kup klucz [30 bryłek rudy]. Wróć do Ulberta, odciągnij go, przejrzyj skrzynie.
Następnie idź do Ulberta [znajdziesz go później w pobliżu Iana].

Dodatkowo:
Kupując od Alepha klucz za więcej niż 30 bryłek rudy otrzymasz dodatkowo pierścień.

18. Test Zaufania
Opis:
Zadanie zleca Diego, żeby cię sprawdzić, jeśli chcesz przyłączyć się do Starego Obozu.

Solucja:
Idź do Grahama [lokalizacja: stań tyłem do Północnej Bramy, skręć w lewo, teren się tam lekko wznosi, zobaczysz grupkę ludzi przy ognisku - jednym z nich jest Graham; często stoi on we wnętrzu jednego z okolicznych domów]. Weź od niego mapę - zmuś go, żeby dał ci ją za darmo. Idź do Starej Kopalni i odszukaj Iana [czwarty poziom licząc od góry, w okolicy składowiska skrzyń i sprzedawcy Alberto]. Weź od niego listę dla Diego. Gdy lista trafi do rąk Diego - zadanie zaliczone.

Dodatkowo:
Jeśli spotkasz przed Kopalnią członka Bractwa, Gor na Draxa, porozmawiaj z nim - nauczy cię za darmo usuwania wnętrzności Pełzaczy - ta umiejętność jest przydatna [uczy jej również Strażnik Świątynny, stojący na pierwszym poziomie kopalni, niedaleko sprzedawcy Santino].
Jeśli planujesz przystąpić do Nowego Obozu [ale nie tylko, gdyż można to zrobić po prostu dla doświadczenia], zanieś listę od Iana najpierw Laresowi z Nowego Obozu [znajdziesz w wielkiej jaskini, tuż przy wejściu, po lewej stronie; jego dom znajduje się w drugim rzędzie domków i jest pilnowany przez dwóch Szkodników i człowieka imieniem Roscoe], dopiero później Diego [nie zauważy, że Lares wzbogacił listę].
Jeśli zdecydujesz się przystać do Starego Obozu, a lista, którą otrzymał od ciebie Diego była nieco wzbogacona przez Laresa, tak czy siak wróć do Laresa, by poinformować go o załatwieniu sprawy, zarobić doświadczenie, a także otrzymać swoją dolę z napadu na konwój [jako Cień będziesz mieć problem z minięciem dwóch Szkodników stojących przed domem Laresa - bug w grze powodujący blokowanie gracza; musisz się wspiąć na pierwszy dom, ten przy którym jest ognisko oraz stoi Baal Kagan i stamtąd skoczyć pod drzwi Laresa - w ten sposób miniesz kłopotliwą straż].

19. Topielec pod tamą
Zadanie obowiązuje przez pięć pierwszych rozdziałów.

Opis:
Po wejściu do Nowego Obozu przez drugą bramę [strzeżoną przez Najemników], droga biegnie po tamie. Na tamie stoi Homer. Porozmawiaj z nim i zgódź się pomóc.

Soulcja:
Topielec znajduje się po drugiej stronie jeziora. Zawróć z tamy, skręć obok wejścia na Wieżę Strażniczą, idź wzdłuż brzegu jeziora [obok ogniska, zabudowań... etc.], teren zacznie się wznosić, skręć trochę w lewo - na występie skalnym, niedaleko wodospadu jest poszukiwany Topielec. Po załatwieniu sprawy wróć poinformować Homera.

20. Wytwórnia ziela
Zadanie obowiązuje w rozdziale 1 i 2 [jeśli porozmawiasz o nim tuż po przyłączeniu się do Obozu Bractwa - będzie to rozdział 1, po rozmowie z Lesterem - rozdział 2].

Opis:
Zadanie zleci Cor Kalom jak tylko przyłączysz się do Obozu Sekty i poprosisz go o zajęcie. Musisz pozbyć się nielegalnej wytwórni bagiennego ziela.

Soulcja:
Przed pierwsza bramą do Nowego Obozu skręć w lewo, idź w stronę jeziora. Nad brzegiem skręć w prawo i idź wzdłuż brzegu w stronę góry. Dojdziesz do jaskini, w środku jest nielegalna wytwórnia. Porozmawiaj z szefem, Jacko, masz do wybory trzy różne sposoby rozwiązania problemu:
[1] Powiedz Jacko, że przychodzisz rozwiązać problem. Wtedy czeka cię walka ze wszystkimi, którzy są w jaskini.
[2] Powiedz Jacko, że Strażnicy Świątynni są na tropie wytwórni. Wówczas on i jego kumple wyniosą się z jaskini sami.
[3] Spytaj ile warta jest dla Jacko wiadomość, którą masz dla niego. Wtedy nie dość, że się wszyscy wyniosą z jaskini, to jeszcze Jacko da ci swoje bryłki rudy.
Wróć do Cor Kaloma i zdaj relację.

21. Zadanie Thorusa
Opis:
Zadanie zleci ci Thorus [lokalizacja: Przed bramą do Zamku]. Porozmawiaj z nim i nalegaj, żeby poddał cię próbie. Dowiesz się o Mordragu, człowieku z Nowego Obozu, zamieszanym w drobne szwindle. Thorus chce się go pozbyć z obozu.
Zadanie to jest jednym z zadań, które będą się liczyć, jeśli zdecydujesz się dołączyć do Starego Obozu [Thorus zagłosuje na ciebie].

Solucja:
[1] Idź do Mordraga [znajdziesz go w pobliżu Południowej Bramy, sam cię zaczepi, powiedz mu, że ktoś chce się go pozbyć z obozu, ale nie atakuj go. Tak poprowadź rozmowę, żeby zaproponował ci zaprowadzenie do Nowego Obozu. Idź z nim. Przy Pierwszej Bramie do Nowego Obozu Mordrag da ci pierścień [+5 do siły] i poprosi cię o zaniesienie go Laresowi.
Przy najbliższym spotkaniu z Thorusem, poinformuj go, że Mordrag więcej się w obozie nie pokaże.
[2] Możesz też Mordraga zbić/zabić. Wtedy jednak nigdzie cię nie zaprowadzi.

Dodatkowo:
Nie wyrzucaj/sprzedawaj pierścienia Mordraga; później może się przydać, jeśli zechcesz zobaczyć się z Laresem [lokalizacja: wielka jaskinia - pierwszy od lewej domek na wyższej kondygnacji; zatrzymają cię strażnicy].
Mordraga znajdziesz w knajpie na jeziorze w Nowym Obozie, gdzie zostanie do końca gry.
Podążając za Mordragiem staraj się nie stracić go z oczu [np. odbiegając na bok, albo zostając za długo w tyle]. Prowadzące/prowadzone NPCe w takich wypadkach często znikają.

22. Zaginiony Strażnik
Opis:
Zadanie zleci ci Zły [lokalizacja: jeśli staniesz tyłem do Północnej Bramy, przodem do Zamku - obróć się w prawo, idź wznoszącym sie terenem kawałek wzdłuż domków; Zły jest Cieniem, siedzi na ławce albo stoi przed jednym z domków]. Porozmawiaj z nim, podejmij się zadania.
Zadanie to jest jednym z zadań, które będą się liczyć, jeśli zdecydujesz się dołączyć do Starego Obozu [Zły zagłosuje na ciebie].

Solucja:
Udaj się w okolice Areny i porozmawiaj ze strażnikiem Fletcherem, który przejął obowiązki po Neku. Porozmawiaj też z kucharzem Snafem [lokalizacja: między chatą Rączki a chatą Wrzoda; w dzień miesza w kotle] - pomocne będzie zadanie od Snafa przepis Snafa - dowiesz się, gdzie prawdopodobnie można znaleźć Neka.
Wyjdź przez Południową Bramę i podążaj nieco w prawo [na mapie kierunek południowo-zachodni] - niedaleko, pod klifem skalnym znajduje się jaskinia, przed którą spacerują Kretoszczury. W jaskini leżą zwłoki Neka. Przeszukaj je. Znajdziesz amulet. Idź do Złego i daj mu ten amulet. Poinformuj też Fletchera o losie Neka.

23. Zastępstwo Ghorima
Opis:
Zadanie zleci ci Ghorim, który pracuje dla Baala Oruna [lokalizacja: jeśli stoisz tuż za brama - idź pomostem po prawej stronie, miniesz kilka skrzyżowań; Ghorim pracuje wraz z dwoma innymi Nowicjuszami. Poprosi cię o przekonanie jego zastępcy, Harloka, aby ruszył tyłek i zmienił go w pracy.

Solucja:
Harloka znajdziesz obok straganu Fortuno, pod laboratorium Cor Kaloma [jeśli nie wiesz, jak tam trafić - poproś Lestera, stojącego przy Bramie, żeby cię zaprowadził]. Rozmowa z Harlokiem nie przyniesie efektu, pobij go i potem znów z nim porozmawiaj. Pójdzie do Ghorima. Ty też się tam udaj - odezwie się do ciebie Baal Orun.

Dodatkowo:
Może być problem z rozpoczęciem rozmowy z Ghorimem [przed zleceniem zadania] - zdarza się, że ciężko jest nacelować go i zmusić go, żeby wstał i zaczął rozmowę [prawdopodobnie bug] - próbuj do skutku, najlepiej stojąc tak, żeby Ghorim był w centrum ekranu.

24. Zbieracz Horacy
Zadanie obowiązuje przez pięć pierwszych rozdziałów.

Opis:
W Nowym Obozie jest pewien zbieracz, imieniem Horacy, który może służyć ci przysługą.

Solucja:
Porozmawiaj z Horacym [w dzień znajdziesz go na polu ryżowym, na terenie Nowego Obozu, wieczorem - przy ognisku, nad jeziorem, niedaleko wieży strażniczej, za drugą bramą]. Dowiesz się, że jest bardzo silny, ale nie chce wykorzystywać tej siły. Może natomiast nauczyć kogoś, jak korzystać z siły [zwiększyć twoją siłę bez potrzeby inwestowania punktów].
Idź teraz do knajpy na jeziorze [jeśli masz strój kopacza, który można za darmo dostać od Kreta Swineya w Nowej Kopalni lub jesteś Szkodnikiem - wejdziesz za darmo; inaczej płacisz 100 bryłek rudy], wejdź do pomieszczenia za barem i pogadaj z Jeremiaszem. Dowiesz się, że Horacy nie przepada za Ryżowym Księciem, nadzorcą zbieraczy ryżu. Wróć do Horacego i poinformuj go, że chcesz zwiększyć swą siłę, aby dokopać Ryżowemu Księciu - jest to dla niego idealny powód, więc pomoże ci.

Dodatkowo:
Istnieje pewien bug, a mianowicie jeśli zdecydujesz się skorzystać z przysługi Horacego mając już siłę powyżej 100 [np. 105], jest możliwość, że zamiast się zwiększyć - jej wartość zmniejszy się [bywały przypadki, że ze 105 spadała do 100 po rozmowie z Horacym]; dlatego najlepiej wykonać to zadanie we wczesnych etapach gry.
Zapisz grę, zanim w ogóle zaczniesz rozmawiać z Horacym. Istnieje prawdopodobieństwo, że jeśli najpierw pomówisz z nim, a potem z Jeremiaszem, nie pojawi się kolejna opcja rozmowy z Horacym na temat zwiększania siły. Najlepiej jest najpierw pomówić z Jeremiaszem z knajpy, a dopiero potem - w jednej rozmowie załatwić wszystko, co trzeba z Horacym.

25. Zbiory bagiennego ziela
Opis:
Zadanie zleci ci Baal Orun, po tym, jak załatwisz Ghorimowi zastępstwo w pracy. Masz udać się do zbieraczy ziela, wziąć dzienny zbiór i dostarczyć Kalomowi.

Solucja:
Idź na bagna [tam, gdzie kręcą się Błotne Węże], pierwsza grupa zbieraczy pracuje niedaleko Obozu. Porozmawiaj z Balorem, weź ziele. Dowiesz się o drugiej grupie. Lokalizacja: stoisz twarzą do obszaru, na którym są węże, obróć się w lewo, idź lądem prosto, potem skręć w prawo i idź wąskim paskiem lądu cały czas przed siebie [napotkasz stadko Krwiopijców, wybij je] - wreszcie dojdziesz do zbieraczy. Porozmawiaj z Viranem. Zleci ci wybicie wszystkich Krwiopijców w okolicy. Rozejrzyj się uważnie - kilka z nich lata nad wysepkami po prawej stronie. Pozbądź się ich wszystkich. Gdy to zrobisz - wróć do Virana, wtedy da ci dostawę ziela. Teraz idź do Cor Kaloma i daj mu ziele. Wróć też do Baal Oruna - otrzymasz od niego zwój z zaklęciem Snu [przyda ci się, jeśli chcesz przyłączyć się do Bractwa].

Dodatkowo:
Jeśli będziesz co dzień odwiedzać zbieraczy, będą dawać ci kolejne dostawy ziela dla Caloma.
Jeśli podczas rozmowy z Balorem podejmiesz temat ewentualnej sprzedaży ziela komuś innemu i dasz mu zaliczkę, wówczas uruchomi się możliwość handlu z Cipherem w Nowym Obozie [lokalizacja: knajpa na jeziorze].


Sonda
Chcesz, aby Nordic Games rozwijało markę Gothic?

Tak, trzeba dać im szansę, czekam na efekty
Nie, nieważne, że to już inna, nowa firma - tak czy siak wara od tej serii


[poprzednie sondy]
Phoenix
» Strona Główna
» ADOM
» Fallout
» Arcanum
» Disciples
» The Witcher
» Icewind Dale
» Imperium Diablo
» The Elder Scrolls
» Neverwinter Nights
» Planescape: Torment
Partnerzy

Dragon Age 2
Wiedźmin 3
Arcania
Mass Effect 3
Fable

Feniks z Popiolów - czekamy...
Niniejsza strona jest czescia Wortalu Phoenix, znajdujacego sie aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyzszy link by dowiedziec sie wiecej.
© 2002-2008 Gothic Site. Partnerzy: rpg, modern warfare 3. jPortal.