Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Upadek Setarrif
» Ogólne informacje
» Historia
» FAQ
» Spolszczenie
Informacje o grze
» Ogólne informacje
» Fabuła
» Walka
» Mechanika gry
» Bestiariusz
» Oprawa graficzna
» Oprawa dźwiękowa
» Recenzje
Pomoc
» Solucja, cz. 1
» Solucja, cz. 2
» Mapy
Ekwipunek
» Zbroje i ubiór
» Amulety i pierścienie
» Oręż i tarcze
Rozdarta Dziewica
» Wprowadzenie
» 1. Murdra
» 2. Nóż
» 3. Dym w górach
» 4. Pogłoski z kontynentu
» 5. Ręka Groma
» 6. Kulawy Gospodarz
» 7. Nieznajomy
» 8. Mroczny Wojownik
» 9. Ped
» 10. Numer trzy
» 11. Drewno o kamień
» 12. Krwawe Żmije
» 13. Ochotnicy
» 14. Ochotnicy cz. II
» 15. Na krechę
» 16. Śmierć to śmierć
» 17. Wina
Galeria
» Screenshots
» Artworks
» Inne
Download
» Inne [2]
» Mody [2]
» Patche [4]

Skocz do:

Bestiariusz

W tym dziale odsłaniamy wizytówki potworów, z którymi przyjdzie nam stoczyć potyczki w świecie Arcanii. Poza niebezpiecznymi bestiami natkniemy się również na chrząszcze, a także zupełnie neutralne zwierzęta: kury, owce, żółwie, świnie, jelenie.

Artworki koncepcyjne potworów i zwierząt

Królowa Gobliny Troll Jaszczury Zombi Topielec bagienny Demony Harpia Ścierwojad Ścierwojad Żółw i pełzacz brzegowy Dzik, wilk i niedźwiedź Jeż Kruk Gargulec Jaszczuroczłek

Goblin

Zielone gobliny to niewielkie, człekokształtne stworzenia o zielonej, chropawej skórze, która chroni je zarówno przed niepogodą, jak i przed atakami. Są dość zwinne, zazwyczaj zamieszkują ciepłe jaskinie bądź polany w pobliżu szlaków handlowych. To sprytni myśliwi, którzy potrafią ograbić samotnego wędrowca - odziani w stare pancerze i uzbrojeni w maczugi otaczają ofiarę, a następnie przypuszczają jednoczesny atak ze wszystkich stron. Gobliny to istoty dość bystre - cechują się o wiele większą inteligencją niż jakiekolwiek zwierzę. Wodzowie zielonych goblinów zawsze są lepiej uzbrojeni i opancerzeni od reszty pobratymców.

Goblin Goblin Goblin Goblin

Czarny goblin

Czarne gobliny to niewielkie, człekokształtne istoty o czarniawej, chropawej skórze, która chroni je przed niepogodą, lecz także przed atakami. Są dość zwinne, zazwyczaj zamieszkują ciepłe jaskinie bądź polany w pobliżu szlaków handlowych. To sprytni myśliwi, którzy potrafią ograbić samotnego wędrowca - odziani w stare pancerze i uzbrojeni w maczugi otaczają ofiarę, a następnie przypuszczają jednoczesny atak ze wszystkich stron. Gobliny to istoty dość bystre - cechują się o wiele większą inteligencją niż jakiekolwiek zwierzę. Czarne gobliny są o wiele agresywniejsze od swych zielonych krewniaków, a ich wodzowie zawsze posiadają lepszą broń i pancerze niż reszta pobratymców.

Wódz goblinów

Wodzowie zielonych goblinów zawsze są lepiej uzbrojeni i opancerzeni od reszty pobratymców.

Gobliński szaman

Pośród goblinów znaleźć można cieszących się wielkim poważaniem szamanów. Wydaje się, że żaden z nich nie opanował więcej niż jednego zaklęcia, lecz i tak potrafią zrobić z niego dobry użytek, o czym przekonało się już wielu awanturników.

Ahn'Bael

Ahn'Bael to służebnice dwugłowej bogini, której mroczną stronę uosabiają. Niegdyś były zwyczajnymi kobietami, lecz przeszły rytuał, który na zawsze je odmienił. Ahn'Bael to pół kobiety, pół demony. Posiadają rogi, skrzydła, pazury, znają też dużą liczbę zaklęć. Niewiele o nich wiadomo, poza tym, że są fanatycznie oddane arcykapłance Xeshy - choć ta od stuleci pozostaje uśpiona na granicy życia i śmierci.

Ahn'Bael

Krwiopijca

Krwiopijcy to duże owady latające, uzbrojone w trujące żądło. Roje krwiopijców zwykle spotyka się na bagnach, lecz czasem także nad obszarami trawiastymi. Słabo rozwinięte narządy wzroku nie stanowią dla nich problemu, gdyż dzięki znakomitemu węchowi mogą wyczuć ofiarę. W trakcie polowania chmara krwiopijców otacza cel i zasypuje go lawiną ataków. Gdy ofiara zostanie unieruchomiona, wysysają jej krew, która stanowi dla nich główne źródło pożywienia. Krwiopijcy to krewni os jeziornych, os błotnych i kościojadów.

Krwiopijca Krwiopijca

Dzik

Argaanię zamieszkują wszelkie rodzaje dzików. Dzik pospolity to większe od wilka zwierzę o silnym instynkcie terytorialnym. Typowy argaański dzik atakuje za pomocą olbrzymich kłów, które są w stanie przebić nawet gruby pancerz. Zwierzęta te można spotkać głównie w lasach i na polach. Jeśli dojdzie do starcia, należy przede wszystkim uniknąć ich szarży, a następnie szybko wyprowadzić kontratak. Dzik czarny i rozpruwacz to kuzyni dzika pospolitego.

Pełzacz

Pełzacze to dalecy krewni pełzaczy kopalnianych. To paskudne, uzbrojone w pazury owady o zaskakująco dużej sile przy swych niewielkich rozmiarach. Żyją w zgodzie z wielkimi owadami wszelkich innych gatunków, budują pod ziemią gniazda i składają w nich jaja. Pełzacze słyną z tego, że potrafią zakopać się i wyczekiwać na ofiarę - gdy ta się zbliży, gwałtownie rzucają się na nią ze swej kryjówki. Nie boją się atakować nawet stworzeń kilkukrotnie przewyższających je wielkością.

Pełzacz

Pełzacz brzegowy

Pełzacz polny

Pełzacz kopalniany robotnik

Pełzacze kopalniane należą do najgroźniejszych stworzeń na Argaanii. Robotnicy nie zaliczają się do największych przedstawicieli swego gatunku, lecz mimo to dysponują olbrzymią siłą. Ich naturalne środowisko stanowią jaskinie, które nieustannie powiększają i których zaciekle bronią. Jeśli pełzacz robotnik wytropi intruza, zaatakuje go bez cienia litości - najpierw błyskawicznie zakopie się w podłożu i podkradnie do ofiary, a następnie zaskoczy ją, równie szybko się wynurzając. Pełzacze kopalniane posiadają bardzo gruby, naturalny pancerz chitynowy, który czasem wykorzystywany jest jako egzotyczny surowiec.

Pełzacz kopalniany wojownik

Pełzacze żołnierz i wojownik są wyraźnie większe i silniejsze od robotników - to strażnicy gniazda. Oddadzą życie w obronie swej królowej.

Demon

Demony to jedne z najpotężniejszych istot tego świata. Są niebywale wytrzymałe, z zabójczą skutecznością walczą zarówno wręcz, jak i magią - stanowią olbrzymie zagrożenie dla każdego innego stworzenia. Lodowate zimno zdaje się być jedyną metodą walki z demonami. Nie wiadomo dokładnie, skąd pochodzą, lecz przypuszcza się, iż stworzył je Beliar.

Władca demonów

Polna Bestia

Polne bestie zawdzięczają swą nazwę zamieszkiwanym zazwyczaj przez nie polom kukurydzy, od których rozmiarów w dużej mierze zależy ich populacja. Nie posiadają wielu naturalnych wrogów, lecz często ściągają na siebie gniew chłopów, których uprawy pożerają. Choć zwierzęta te żywią się głównie kukurydzą, w razie konieczności jedzą też zioła. Zwykle atakują za pomocą swych kończyn przednich, ale znane są też z taranowania przeciwników. Polna bestia nie jest stworzeniem zbyt zwinnym, co można wykorzystać przeciw niej. Polny grabieżca oraz polny diabeł to krewni polnej bestii.

Polna Bestia Polna Bestia Polna Bestia

Golem

W grze spotkamy tradycyjnie trzy odmiany Golemów.

Golem Golem Lodowy Golem

Kamienny golem

Kamienne golemy to magiczne istoty ze skały i gliny. W trakcie walki budzą grozę - miotają we wrogów głazami, a ciosem olbrzymiej pięści mogą pozbawić świadomości. Są niewrażliwe na elektryczność, lecz za to podatne na ciepło i zimno.

Ognisty golem

Ciała ognistych golemów składają się z gorącej lawy i skały wulkanicznej, które związała czysta magia. Nie znają strachu, nie odczuwają bólu ani zmęczenia, co czyni z nich nieugiętych i zarazem śmiertelnie groźnych przeciwników. W trakcie walki korzystają ze swej nadludzkiej siły, by miotać we wrogów głazami lub ogłuszać ich ciosami ogromnych pięści. Są z natury odporne na ciepło, lecz zimnem można wyrządzić im krzywdę.

Lodowy golem

Lodowe golemy to magiczne istoty zbudowane z twardej jak kamień, zamarzniętej wody. Zwykle przebywają w pobliżu pól lodowych i lodowców. Nie znają strachu, nie odczuwają bólu ani zmęczenia, co czyni z nich nieugiętych i zarazem śmiertelnie groźnych przeciwników. W trakcie walki korzystają ze swej nadludzkiej siły, by miotać we wrogów głazami lub ogłuszać ich ciosami ogromnych pięści. Są z natury odporne na zimno, lecz ciepłem można wyrządzić im krzywdę.

Jaszczur

Jaszczury pospolite to duże gady o brązowo-zielonej barwie łusek. Są agresywne i niebywale silne, nieustannie czyhają na ofiarę - atakują potężnymi szczękami lub trującym oddechem. Pomimo swej niezgrabnej budowy dysponują zaskakującą szybkością.

Jaszczur

Zielony jaszczur

Ognisty jaszczur

Ogniste jaszczury to potężne drapieżniki, które lubują się w upale, więc zamieszkują tylko tereny gorące. Są niezwykle agresywne i nieustannie szukają pożywienia. Podobnie jak zwykłe jaszczury także i one posiadają silne szczęki, lecz swą nazwę zawdzięczają zdolności plucia ogniem. Wielu poszukiwaczy przygód lekceważy ogniste jaszczury i potem gorzko tego żałuje. Cechuje je nie tylko znaczna siła, lecz także duża szybkość. Ich największa słabość to wstręt do zimna.

Szkielet

Szkielety to nieumarli przywróceni do życia dzięki mrocznej sztuce nekromancji. Skrawki wspomnień z poprzedniego wcielenia pozwalają im władać bronią. Jako stworzenia pozbawione świadomości zachowują się tak jak za życia. Szkielety są odporne na błyskawice, lecz płoną dłużej niż istoty żywe, łatwiej je też zamrozić.

Szkielety Szkielety

Ognisty szkielet

Ogniste szkielety to nieumarli przywróceni do życia dzięki mrocznej sztuce nekromancji. Ponoć ich klatkę piersiową otacza krwista poświata. Skrawki wspomnień z poprzedniego wcielenia pozwalają im władać bronią. Jako stworzenia pozbawione świadomości zachowują się tak jak za życia. Są odporne na błyskawice i ogień, lecz za to podatne na zimno - pozostają zamrożone dłużej niż reszta szkieletów.

Lodowy szkielet

Lodowe szkielety to nieumarli przywróceni do życia dzięki mrocznej sztuce nekromancji. Ponoć ich klatkę piersiową otacza błękitna poświata. Skrawki wspomnień z poprzedniego wcielenia pozwalają im władać bronią. Jako stworzenia pozbawione świadomości zachowują się tak jak za życia. Są odporne na błyskawice i zimno, lecz za to podatne na ogień.

Nieumarły paladyn

Szkielety paladyni to nieumarli przywróceni do życia dzięki mrocznej sztuce nekromancji. Skrawki wspomnień z czasów, gdy pełniły służbę paladynów, pozwalają im bardzo sprawnie władać bronią. Jako stworzenia pozbawione świadomości zachowują się tak jak za życia. Są odporne na błyskawice, lecz płoną dłużej od innych stworzeń i łatwiej je też zamrozić.

Kryształowy Pająk

Z oddali kryształowe pająki wyglądają na nieżywe skupiska kryształów i brył lodu - dopiero z bliska można odkryć ich prawdziwą naturę. Zamieszkują zimne jaskinie i ruiny, gdzie nikt ich nie niepokoi. Rzadko opuszczają swe lodowe siedliska, gdyż nie tolerują gorąca. Intruzów atakują magicznym oddechem mrożącym, który zadaje znaczne obrażenia. Nie należą chyba do stworzeń naturalnych, lecz ich pochodzenie pozostaje zagadką.

Kryształowy Pająk

Ork

To przedstawiciele argaańskich orków - prymitywnej rasy zamieszkującej całą wyspę. W przeciwieństwie do ich krewniaków ze Srebrowodu wojowników z klanu Gnatołamaczy ciężko określić mianem miłujących pokój. Walczą ze zwierzęcą brutalnością i swym prostym uzbrojeniem sieją ogromne spustoszenie. Co więcej, noszą pancerze, stanowią więc duże zagrożenie dla każdego lekkomyślnego poszukiwacza przygód.

Orkowy szaman

Pośród argaańskich orków znaleźć także można cieszących się głębokim poważaniem szamanów, którzy potrafią rzucać proste zaklęcia lecznicze. Szamani Gnatołamaczy podążają w bój wraz z wojownikami klanu, zagrzewając ich do walki dzikimi okrzykami. Starają się trzymać z tyłu i wspierać pobratymców.

Ork z północy

Wywodzą się z kontynentalnego Nordmaru, lecz po ostatniej wojnie z ludźmi zbiegli na Argaanię. W przeciwieństwie do swych argaańskich krewniaków orkowie ci są w pełni ucywilizowanymi, zahartowanymi w bojach wojownikami. Posiadają wysokiej jakości pancerze, a także broń, którą biegle władają. Nordmarscy orkowie gardzą ludźmi i szukają okazji do zwady z nimi.

Topielec

Topielec to poruszający się na tylnych nogach płaz o niedorzecznie długich kończynach górnych, szyi oraz ogonie. Zamieszkuje obszary nadjeziorne i nadmorskie. Sam w sobie nie jest agresywny, lecz łatwo może poczuć się zagrożony, więc lepiej trzymać się od niego z daleka. Topielec to krewny szuwarnika.

Topielec Topielec

Kretoszczur

Kretoszczury to gryzonie o jasnoróżowej skórze, której barwę zawdzięczają życiu spędzonemu pod ziemią, w jaskiniach lub w cienistych lasach. Żywią się odpadkami i dlatego często można je spotkać w okolicy ludzkich siedzib. Ich mięso jest jadalne, tłuszcz zaś stanowi przydatny składnik alchemiczny.

Kretoszczur

Szkodnik gliniasty

Brejaki przybrzeżne tak naprawdę składają się ze ślimakopodobnych pasożytów, które przyczepiły się do żółwi morskich. Po skonsumowaniu swego żywiciela nierozerwalnie łączą się z jego skorupą. Ten niemal idealny kamuflaż pozwala im ukrywać się w koloniach żółwi i polować na nieświadome niczego ofiary. Wszystkie brejaki żywią się mięsem, lecz nie mają żadnych konkretnych upodobań. Te sprytne istoty stanowią olbrzymie zagrożenia dla lekkomyślnych wędrowców. Szlamuchy nadwodne i mułowce morskie to krewni brejaków przybrzeżnych.

Ścierwojad

Ścierwojady żywią się zarówno roślinami, jak i padliną. Zamieszkują głównie rozległe równiny i nasłonecznione lasy. Mimo że wyglądają na nieszkodliwe, nie wolno ich lekceważyć - od wielu pokoleń stanowią ulubioną zdobycz pewnych drapieżców, więc wykształciły w sobie skuteczne mechanizmy obronne. W pojedynkę nie są zbyt groźne, lecz zwykle żyją w niewielkich stadach.

Ścierwojad Ścierwojad

Cieniostwór

Cieniostwory to samotnicy zamieszkujący głównie leśne i górskie jaskinie. Powszechnie uważa się, że to stworzenia nocne, lecz nikt nigdy nie widział śpiącego cieniostwora, gdyż istoty te mają niebywale wyczulone zmysły. Nie cofną się przed atakiem na o wiele większego przeciwnika bądź dużą grupę ludzi. Walczą za pomocą łap i rogów. Mimo swych rozmiarów cechują się dużą zwinnością i szybkością - z łatwością mogą obalić nieostrożną ofiarę.

Cieniostwór

Zębacz

Zębacze to mięsożercy zamieszkujący tereny podmokłe, np. bagna i dżungle. Nie są wybredne, jeśli chodzi o wybór pożywienia. Zawsze polują w grupach - przewagę daje im ogromna szybkość, z jaką mogą ścigać ofiarę. Zębacze to krewni brzytwiaków.

Wąż Błotny

Węże błotne to olbrzymie pierścienice zamieszkujące bagna. Ich długie, ''rozciągnięte'' ciała pokrywają drobne wyrostki, a na grzbiecie znajdują się kolce. Głowa kończy się wielką paszczą z trzema parami szczęk o niezliczonych ostrych zębach. Węże błotne nie posiadają oczu, lecz potrafią wytropić ofiarę dzięki niebywale wyostrzonemu słuchowi. Naoczni świadkowie twierdzą, że istoty te atakują znikąd. Łączą olbrzymią siłę z dużą wytrzymałością oraz sprytem, co czyni z nich bardzo groźnego przeciwnika.

Wąż Błotny Wąż Błotny

Troll

Trolle zamieszkują podgórskie polany, które są na tyle rozległe, by móc je pomieścić. Żywią się wszystkim od jagód po wilki. Walczą za pomocą pięści - czasem obalają przeciwników, wywołując wstrząsy ziemi. Rozgniewany troll miota też wszystkim, co wpadnie mu w łapy. Są to istoty dość powolne, więc zwinny wojownik zdąży uniknąć ich ataku - na całe szczęście, gdyż jeden celny cios potrafi zabić.

Troll

Wilk

Wilki to jedne z najpowszechniejszych drapieżników zamieszkujących Argaanię. Należą do zwierząt stadnych - jeden wilk może nie stanowi dla człowieka wielkiego zagrożenia, lecz cała wataha napędzi strachu i doświadczonemu łowcy. Są mięsożerne, większość swego życia spędzają na oznaczonym przez siebie terytorium - gdy obcy przekroczy granicę, zaatakują bez chwili wahania.

Wilki Wilki

Zombi

Zombi to trupy ożywione za pomocą czarnej magii. Jako że powoduje nimi nieustanny głód, bezmyślnie rzucają się na każdą napotkaną żywą istotę. Są powolne i niezgrabne, lecz bardzo wytrzymałe - a w dużych grupach wręcz nie do zatrzymania.


Sonda
Chcesz, aby Nordic Games rozwijało markę Gothic?

Tak, trzeba dać im szansę, czekam na efekty
Nie, nieważne, że to już inna, nowa firma - tak czy siak wara od tej serii


[poprzednie sondy]
Phoenix
» Strona Główna
» ADOM
» Fallout
» Arcanum
» Disciples
» The Witcher
» Icewind Dale
» Imperium Diablo
» The Elder Scrolls
» Neverwinter Nights
» Planescape: Torment
Partnerzy

Dragon Age
Arcania
Mass Effect 2
Wiedźmin 3
Fable

© 2002-2010 Gothic Site. Partnerzy: call of duty, skyrim. jPortal