Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Upadek Setarrif
» Ogólne informacje
» Historia
» FAQ
» Spolszczenie
Informacje o grze
» Ogólne informacje
» Fabuła
» Walka
» Mechanika gry
» Bestiariusz
» Oprawa graficzna
» Oprawa dźwiękowa
» Recenzje
Pomoc
» Solucja, cz. 1
» Solucja, cz. 2
» Mapy
Ekwipunek
» Zbroje i ubiór
» Amulety i pierścienie
» Oręż i tarcze
Rozdarta Dziewica
» Wprowadzenie
» 1. Murdra
» 2. Nóż
» 3. Dym w górach
» 4. Pogłoski z kontynentu
» 5. Ręka Groma
» 6. Kulawy Gospodarz
» 7. Nieznajomy
» 8. Mroczny Wojownik
» 9. Ped
» 10. Numer trzy
» 11. Drewno o kamień
» 12. Krwawe Żmije
» 13. Ochotnicy
» 14. Ochotnicy cz. II
» 15. Na krechę
» 16. Śmierć to śmierć
» 17. Wina
Galeria
» Screenshots
» Artworks
» Inne
Download
» Inne [2]
» Mody [2]
» Patche [4]

Skocz do:

Ogólne informacje

Arcania: Gothic 4
  • Nazwa: ArcaniA: Gothic 4
  • Producent: Spellbound Entertainment AG
  • Wydawca: JoWooD Productions Software AG / DreamCatcher Interactive
  • Dystrybutor PL: CD Projekt
  • Platformy: PC, Xbox 360 i PlayStation 3, ponadto twórcy zastanawiają się nad wersją dla telefonów komórkowych
  • Gatunek: Action-RPG
  • Tryb gry: single player
  • Data światowej premiery: 12 października 2010 r.
  • Data polskiej premiery: b/d
  • Demo: jest w planach
  • Minimalne wymagania sprzętowe dla PC:
    • System operacyjny: Microsoft® Windows® XP / Vista / Windows 7
    • Wersja DirectX: 9.0c lub lepszy
    • Miejsce na dysku: 10 GB + 600 MB na pamięć wirtualną
    • Napęd: DVD ROM
    • Procesor: Intel Dual Core, AMD Athlon Dual Core 3500+
    • Pamięć RAM: 1 GB (Windows® XP), 1.5 GB (Windows® Vista)
    • Karta graficzna: GeForce 8600 GTS, Radeon X1900 XTX/2DHT, 256 MB
    • Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX 8.1

Fakty i ciekawostki

  • Świat gry to cztery Wyspy Południowe – tereny bardziej rozległe od tych znanych z Gothic II, ale jednocześnie zauważalnie mniejsze niż te zaserwowane w trzecim Gothicu. Na krajobraz przemierzanych przez nas obszarów mają składać się lasy, jeziora oraz średniowieczne osady. Nie zabraknie też jaskiń, gdzie w świetle pochodni natrafiamy na labirynty korytarzy oraz podziemnych kopalń, we wnętrzu których będziemy szukać bogactw. Przygodę rozpoczniemy w Feshyr, potem zaś przeniesiemy się na tętniący życiem zamek w Stewark, a następnie – po odblokowaniu niedostępnych wcześniej miejsc – odwiedzimy m.in. zróżnicowane pod względem rozmiarów ośrodki miejskie w Argaan, Korshaan i Torgaan, na deser zaś zapuścimy się do Doliny Śmierci. W celu przemieszczania się pomiędzy odległymi lokacjami skorzystamy z teleportów albo statków, resztę terenów przejdziemy piechotą.
  • Gracz będzie miał wpływ na zmianę pory dnia oraz pogody. Najprawdopodobniej tylko wtedy, jeśli wybierze ścieżkę magii.
  • Datę premiery wyznaczono na 12 października, a wg informacji na stronie A:G4 otrzymała od europejskiej organizacji PEGI ocenę 16+.
  • W Arcanii pojawią się niektóre postacie, z którymi mieliśmy styczność w poprzednich częściach serii. Nie wcielimy się w postać starego Bezimiennego, ale wystąpi on jako król Rhobar III.
  • Bogowie będą mieli wpływ na rozwój wydarzeń, ale mniejszy, niż w poprzednich częściach.
  • ArcaniA nie będzie ostatnią częścią.
  • Pojawi się minimapa, która będzie wskazywać rozmieszczenie postaci oraz własnych celów. Będzie można ją wyłączyć.
  • Będzie można grać na bębnach.
  • Prawdopodobnie do Arcanii będą tworzone DLC (świadczy o tym opcja Marketplace obecna w wersji na Xbox 360).
  • Pojawią się teleporty (w stylu tych z Gothic II: Noc Kruka).
  • Wciąż będziemy dysponować "bezdennym plecakiem" na przedmioty.
  • Gra będzie wydana w dwóch wersjach graficznych: mrocznej dla Europy i kolorowej dla USA.
  • Nowy bezimienny będzie miał swój obiekt miłości. W grze będzie wiele romantycznych historii.
  • Powróci Śniący, ale nie bezpośrednio.
  • Wydawca JoWooD zadeklarował, że nie pojawią się zabezpieczenia antypirackie wymagające stałego łącza internetowego, a mogą pojawić się "darmowe dodatki" dla wszystkich posiadaczy oryginalnych Arcanii.
  • Po spożyciu alkoholu nie będzie efektu ubocznego objawiającego się w postaci odmiennej pracy kamery i trudnościach w poruszaniu się jak to miało miejsce w Wiedźminie.
  • Po raz kolejny nie ujrzymy w grze dzieci.
  • Nie będzie systemu reputacji wśród gildii.
  • Zapis stanu gry będzie można zrobić w dowolnym czasie i miejscu tak jak w poprzednich częściach gry. Jedyną zmianą jest to, że pojawi się autosave, poza tym nie będzie można samodzielnie nazwać pliku z zapisem gry.
  • Kobiety będą odgrywały większą rolę w porównaniu do poprzednich serii Gothic.
  • Pojawi się kolekcjonerskie wydanie gry.
  • Nie będzie druidów.
  • Nie będzie możliwość uderzania ciałem np. kopniaki lub uderzenie pięścią.
  • Twórcy zrezygnowali z jazdy konnej.
  • Jeżeli wejdziemy w głęboką wodę, to bohater utonie.
  • Pojawią się walki z bossami, jednakże nie wiadomo ile ich będzie.
  • Może pojawić się kilka tuneli łączące miasto z lasem.
  • Postacie NPC nie będą robione na jedno kopyto. Modele będą inne.
  • Bardzo dobrze działa funkcja klawiszy Alt+Tab oraz klawisze Windows (minimalizacja gry).
  • Otrzymamy polską wersję językową oficjalnej strony gry.

Sonda
Chcesz, aby Nordic Games rozwijało markę Gothic?

Tak, trzeba dać im szansę, czekam na efekty
Nie, nieważne, że to już inna, nowa firma - tak czy siak wara od tej serii


[poprzednie sondy]
Phoenix
» Strona Główna
» ADOM
» Fallout
» Arcanum
» Disciples
» The Witcher
» Icewind Dale
» Imperium Diablo
» The Elder Scrolls
» Neverwinter Nights
» Planescape: Torment
Partnerzy

Dragon Age
Arcania
Mass Effect 2
Wiedźmin 3
Fable

© 2002-2010 Gothic Site. Partnerzy: call of duty, skyrim. jPortal