Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Upadek Setarrif
» Ogólne informacje
» Historia
» FAQ
» Spolszczenie
Informacje o grze
» Ogólne informacje
» Fabuła
» Walka
» Mechanika gry
» Bestiariusz
» Oprawa graficzna
» Oprawa dźwiękowa
» Recenzje
Pomoc
» Solucja, cz. 1
» Solucja, cz. 2
» Mapy
Ekwipunek
» Zbroje i ubiór
» Amulety i pierścienie
» Oręż i tarcze
Rozdarta Dziewica
» Wprowadzenie
» 1. Murdra
» 2. Nóż
» 3. Dym w górach
» 4. Pogłoski z kontynentu
» 5. Ręka Groma
» 6. Kulawy Gospodarz
» 7. Nieznajomy
» 8. Mroczny Wojownik
» 9. Ped
» 10. Numer trzy
» 11. Drewno o kamień
» 12. Krwawe Żmije
» 13. Ochotnicy
» 14. Ochotnicy cz. II
» 15. Na krechę
» 16. Śmierć to śmierć
» 17. Wina
Galeria
» Screenshots
» Artworks
» Inne
Download
» Inne [2]
» Mody [2]
» Patche [4]

Skocz do:

Fabuła

Historia zaczyna się dziesięć lat po ostatniej części sagi - Zmierzchu Bogów. Młody pasterz, nasz nowy bohater, siedzi pod drzewem atakowany przez dziwne koszmary. Niestety zapowiadają one nadchodzącą tragedię.

Stary Bezimienny koronował się tytułem króla Rhobara III i rządzi teraz żelazną ręką siejąc terror w Myrtanie. Wojska pod wodzą nowego króla napadają na wioskę rybacką zwaną Feshyr. Bohater, w którego przyjdzie nam się wcielić (nowy Bezimienny) powraca na wyspę z wyprawy, na którą wyruszył z polecenia swego mentora. Jego oczom ukazuje się przerażający obraz destrukcji, której przyczyną jest niepohamowane zło. Chwilę później spostrzega, że jego przyjaciele, rodzina, nie wspominając już o narzeczonej, wszyscy zostali zamordowani. Agresorzy opuszczają wyspę okrętami z widniejącym na żaglach orłem. W głowie nowego Bezimiennego roi się tylko jedna myśl: zemsta. Pozostawia on pomścić mieszkańców wioski i rusza za oprawcami, lecz wkrótce zdaje sobie sprawę z tego, że najazd nie został spowodowany przez zwykły kaprys. Będzie musiał przeciwstawić się ogromnemu złu, które na niego już czeka. Jednak bohater nie będzie sam, jego los zostanie połączony z piękną, tajemniczą damą oraz potężnym, zapomnianym artefaktem, który odegra wielką rolę w nowej i wspaniałej przygodzie...

W Arcanii spotkamy starych przyjaciół. Udali się oni bowiem do Argaanu i będziemy ich spotykać na swej drodze jednego po drugim. Wojownik Gorn zatrudniony został w straży przybocznej barona Stewark. Mag ognia Milten znajduje się na bagnach. Mistrza złodziei, Diego, spotykamy jeszcze na Feshyr, a później w Stewark, ale już w więzieniu. Musimy go wybawić z kłopotów. To w tym momencie rozpoczyna się główny quest Stewark: udowodnić, że Diego jest niewinny, przy okazji musimy zadecydować kto będzie sprawował władzę w Stewark. Możemy wyzwolić z więzienia prawą rękę Barona - Renwicka (który jest sympatykiem Rhobara III), lub przyłączyć się do rebeliantów i Hartana, który chce odebrać tron swojemu krewnemu. Takie decyzje mogą nas poprowadzić dwiema różnymi drogami.

Xardas nadal będzie ważną częścią całej historii...

Przez fabułę przewiną się też Lee i Lester, a wisienką na torcie okaże się występ czarnoksiężnika Xardasa. Naturalnie w grze nie zabraknie też debiutantów – szczególnie wart podkreślenia jest fakt, że wśród nowych NPC-ów pojawi się też wiele pań, poświęcających się zarówno codziennym obowiązkom, jak i niebezpiecznym misjom. Obecność niewiast wplącze nawet Bezimiennego w krótki wątek miłosny.

Zadania

Na niewielkiej wyspie Feshyr nasz bohater zaznajomi się z podstawowymi zasadami, które rządzą grą. Później udaje się na główną wyspę - Argaan, gdzie czeka na niego większość misji. Na drodze staną nam tylko naturalne przeszkody, co oznacza, że nie napotkamy na żadną sztuczną barierę. Wyjątkiem jest to, że główny bohater nie potrafi pływać i zanurzyć się może tylko do pewnej głębokości.

W grze dostępna będzie niezliczona ilość zadań, podziemia oraz skarby, co odciągnie nas od głównego wątku i sprawi, że zaczniemy eksplorację świata na własną rękę. Zadania mają naprawdę wciągnąć gracza. Będzie wiele możliwości ich ukończenia, czasami trzeba będzie dokonać wyborów. Jednym słowem - wolność. Misje będzie można wykonywać dla pięciu zupełnie niezależnych gildii: magów, wojowników, myśliwych, alchemików oraz handlarzy. Według wydawcy, ukończenie wątku głównego zajmie około 30 godzin, natomiast wypełnienie wszystkich zadań pobocznych powinno zawrzeć się pomiędzy 80 - 100 godzinami.

Zakończenie gry będzie tylko jedno.

Efekty

W Arcanii ogromnym sukcesem mogą pochwalić się programiści, którzy robią wszystko, aby efekty wizualne stały na najwyższym poziomie. Zadbano również o wspaniałe warunki atmosferyczne. Prześliczne zmiany pory dnia będą kierowane przez dynamiczny system pogodowy. Przykładowo, o świcie może pojawić się gęsta mgła.

Nie wiadomo jeszcze czy producenci zdecydują się używać tego typu efektów w konkretnych sytuacjach, jak np. eksploracja upiornych lasów. Nawet deszcz czy burza mogą wystąpić w dowolnym momencie, a towarzyszyć im będą ciekawe efekty graficzne. Ziemia będzie mięknąć, tworzyć się będą kałuże, a z dachów będą spływać strugi wody. Deszcz rzadko przedstawiany jest aż tak realistycznie!

Pogoda ma również wpływ na mieszkańców - gdy zapadnie zmrok, ludzie chowają się do swoich chat, w obawie przed dzikimi zwierzętami. Za pomocą zaklęć gracz będzie w stanie w pewnym stopniu zapanować nad pogodą, np. w celu przedarcia się niepostrzeżenie obok straży.

Dialogi

Partner w rozmowie stoi naprzeciw nas, kamera kołysze się tam i z powrotem. Dobra wiadomość jest taka, iż w dialogach doświadczymy wzajemnej wymiany uprzejmości, realistycznego chamstwa i żartów na pograniczu faulu i dalece uprzejmego tonu. Programiści zdołali również wprowadzić krzyki. Dialogi nie straciły nic na wartości z poprzednich części, a poniżej przykład.

Chcielibyśmy dowiedzieć się od Gorna jaki jest plan uwolnienia Diego z więzienia. A tu dostaliśmy ostrą odpowiedź:
- Plan? Po co mi plan? Ja mam topór!

Scena w więzieniu:
- Gorn powiedział, że jeśli mnie nie wypuścisz, to dostaniesz po mordzie!
- Tak, typowe dla Gorna.
- Odpowiedział spokojnie Aldrih.

Klimatyczne dialogi wpasowujące się w świat Gothica.


Sonda
Chcesz, aby Nordic Games rozwijało markę Gothic?

Tak, trzeba dać im szansę, czekam na efekty
Nie, nieważne, że to już inna, nowa firma - tak czy siak wara od tej serii


[poprzednie sondy]
Phoenix
» Strona Główna
» ADOM
» Fallout
» Arcanum
» Disciples
» The Witcher
» Icewind Dale
» Imperium Diablo
» The Elder Scrolls
» Neverwinter Nights
» Planescape: Torment
Partnerzy

Dragon Age
Arcania
Mass Effect 2
Wiedźmin 3
Fable

© 2002-2010 Gothic Site. Partnerzy: call of duty, skyrim. jPortal