Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Upadek Setarrif
» Ogólne informacje
» Historia
» FAQ
» Spolszczenie
Informacje o grze
» Ogólne informacje
» Fabuła
» Walka
» Mechanika gry
» Bestiariusz
» Oprawa graficzna
» Oprawa dźwiękowa
» Recenzje
Pomoc
» Solucja, cz. 1
» Solucja, cz. 2
» Mapy
Ekwipunek
» Zbroje i ubiór
» Amulety i pierścienie
» Oręż i tarcze
Rozdarta Dziewica
» Wprowadzenie
» 1. Murdra
» 2. Nóż
» 3. Dym w górach
» 4. Pogłoski z kontynentu
» 5. Ręka Groma
» 6. Kulawy Gospodarz
» 7. Nieznajomy
» 8. Mroczny Wojownik
» 9. Ped
» 10. Numer trzy
» 11. Drewno o kamień
» 12. Krwawe Żmije
» 13. Ochotnicy
» 14. Ochotnicy cz. II
» 15. Na krechę
» 16. Śmierć to śmierć
» 17. Wina
Galeria
» Screenshots
» Artworks
» Inne
Download
» Inne [2]
» Mody [2]
» Patche [4]

Skocz do:

Walka

Walka była jednym ze słabych punktów poprzednich części serii, jednakże Spellbound poczyniło postępy w tym zakresie kładąc nacisk na dynamikę. Wcześniej skupialiśmy się głównie na szukaniu luk w obronie przeciwnika. Teraz ogromny wpływ na przebieg walki ma inicjatywa, wybór strategii i dostosowanie jej do poszczególnych typów przeciwników oraz płynna zmiana taktyki, jeżeli obrana strategia nie skutkuje. Można zaobserwować, że Spellbound nie ogranicza się do rozwiązań znanych z pierwowzoru. Ogólnie rzecz biorąc bohater porusza się i atakuje o wiele szybciej. Ataki mogą być wyprowadzane we wszystkich kierunkach, co znacząco ułatwia walkę z grupą przeciwników.

Wygrywając potyczkę z przeciwnikiem otrzymamy wartościowe doświadczenie. Podobnie jak w poprzednich częściach i w grze Risen, walka oparta jest na działaniu myszy. Klikając lewym przyciskiem atakujemy, zaś prawym przyciskiem stawiamy blok. Ponadto można w grze wykonywać uniki, jednakże silny atak wroga może przerwać unik lub przełamać obronę naszej postaci. Uderzając w odpowiednim momencie i składając celną serię ciosów można szybko rozłożyć wroga na łopatki. Z biegiem czasu będzie można poznawać nowe ciosy, uderzenia, kombinacje. Dowiesz się jak opanować naprawdę silne uderzenie oraz inne rodzaje ataków. Po każdym wykonanym ataku lub bloku wytrzymałość zaczyna spadać. Nieustanne klikanie sprawia, że wytrzymałość szybko spada do zera, a gdy jej zabranie, postać staje się dość łatwym celem dla przeciwnika. W Arcanii należy stosować taktykę walki, wyczuć wroga, sparować jego cios, po czym wyprowadzić swój atak w odpowiednim momencie.

Dodatkowo, w celu uniknięcia pojedynków ze szczególnie silnymi istotami, będzie można skorzystać ze skradania, a w skrajnym przypadku rzucić się do ucieczki, wspomagając się… runą szybkości. System walki przypomina ten z Wiedźmina. Musisz klikać w odpowiednim momencie, aby uzyskać najbardziej skuteczny atak. W zależności od poziomu rozwinięcia umiejętności walki jest możliwe wykonanie aż do 5 manewrów combo w jednej chwili. Alternatywnie, można zadać mocny cios, który powali wroga na ziemię. Musisz jedynie przytrzymać dłużej przycisk ataku. Dokładne celowanie nie jest wymagane, bo broń zadaje obrażenia wszystkim, którzy są w jej zasięgu. Ruch jest bardzo ważny w walce. Musisz ciągle robić uniki i blokować ciosy wszystkich wrogów, którzy cię chcą zniszczyć, bohater ciągle jest w ruchu, cofa się, blokuje tarczą i mieczem, "wiruje" wokół przeciwnika. Podobnie działa system magii. Najskuteczniejszą kulę ognia otrzymamy, gdy przytrzymamy przycisk ataku. Przez rozwój postaci możemy zwiększyć potęgę tego czaru.

Noszony pancerz wpływa na szybkość ruchu bohatera. Stosujesz ciężką zbroję - poruszasz się wolniej. Masz na sobie lekkie nakrycie z tkaniny - jesteś szybki jak łasica. Nawet pogoda ma wpływ na tempo bohatera. Jednak w prezentacji nie dało się tego odczuć.

Magia

Jeżeli nowy Bezimienny zdecyduje się na rozwój swoich umiejętności w kierunku magii, będzie miał wtedy do wyboru 3 ścieżki. Zaklęcia dzielą się na trzy szkoły magii: Innosa, Adanosa i Beliara. Do tej pory JoWooD pokazało nam tylko szkołę Innosa - magię ognia. Władanie kulą ognia jest podzielone na cztery etapy doświadczenia, z czego końcowy to Inferno, który zniszczy wszystko na swej drodze. Można przypuszczać, że podobnie będzie w przypadku pozostałych szkoły magii. Magia Adanosa najprawdopodobniej będzie opierała się na żywiole wody i lodu. Z kolei sympatycy Beliara prawdopodobnie będą mogli przyzwać szkielety, które pomogą w zwalczaniu plugastwa, aczkolwiek lista czarów nie jest jeszcze znana. Dla wojowników sporadycznie wykorzystujących magię, którzy nie inwestują w punkty magii, będą dostępne magiczne zwoje i runy. Zwoje tradycyjnie umożliwią jednorazowe rzucenie zaklęcia, natomiast ekstrakcja mocy z runy wymagać będzie czasu do naładowania energii.

Bronie

Wyposażenie wojownika jest bardzo urozmaicone. Sama ekipa naliczyła 60 broni - od zwykłych pałek po ognisty miecz. Bronie do walki wręcz podzielone są na dwuręczne i jednoręczne, natomiast bronie dystansowe to łuki i kusze. Walka na dystans będzie wymagała więcej taktyki dlatego ze względu na różne typy strzał i bełtów: strzały ogniste, strzały magiczne czy strzały z trucizną.

W grze będziemy musieli nauczyć się rzemiosła, które umożliwia wytwarzanie wymyślnych broni.


Sonda
Chcesz, aby Nordic Games rozwijało markę Gothic?

Tak, trzeba dać im szansę, czekam na efekty
Nie, nieważne, że to już inna, nowa firma - tak czy siak wara od tej serii


[poprzednie sondy]
Phoenix
» Strona Główna
» ADOM
» Fallout
» Arcanum
» Disciples
» The Witcher
» Icewind Dale
» Imperium Diablo
» The Elder Scrolls
» Neverwinter Nights
» Planescape: Torment
Partnerzy

Dragon Age
Arcania
Mass Effect 2
Wiedźmin 3
Fable

© 2002-2010 Gothic Site. Partnerzy: call of duty, skyrim. jPortal