Strefy
Gothic Site
Gothic
Gothic 2
Gothic 2: Noc Kruka
Gothic 3
ArcaniA: Gothic 4
Galeria
Upadek Setarrif
» Ogólne informacje
» Historia
» FAQ
» Spolszczenie
Informacje o grze
» Ogólne informacje
» Fabuła
» Walka
» Mechanika gry
» Bestiariusz
» Oprawa graficzna
» Oprawa dźwiękowa
» Recenzje
Pomoc
» Solucja, cz. 1
» Solucja, cz. 2
» Mapy
Ekwipunek
» Zbroje i ubiór
» Amulety i pierścienie
» Oręż i tarcze
Rozdarta Dziewica
» Wprowadzenie
» 1. Murdra
» 2. Nóż
» 3. Dym w górach
» 4. Pogłoski z kontynentu
» 5. Ręka Groma
» 6. Kulawy Gospodarz
» 7. Nieznajomy
» 8. Mroczny Wojownik
» 9. Ped
» 10. Numer trzy
» 11. Drewno o kamień
» 12. Krwawe Żmije
» 13. Ochotnicy
» 14. Ochotnicy cz. II
» 15. Na krechę
» 16. Śmierć to śmierć
» 17. Wina
Galeria
» Screenshots
» Artworks
» Inne
Download
» Inne [2]
» Mody [2]
» Patche [4]

Skocz do:

Mechanika gry

Interfejs

Aby nie zawieść weteranów Gothica, twórcy wprowadzili innowacyjne funkcje. Pojawia się takie elementy jak minimapa, znaczniki do zadań, pomocnicze wykrzykniki nad głowami postaci oferującymi zlecenia lub nowe informacje. Wszystkie te elementy są konfigurowalne i mogą zostać wyłączone. Nie ma jednak możliwości wyłączenie świetlistego, zielonego znaku oznaczający osoby, z którymi możemy porozmawiać oraz przedmioty nadające się do wykorzystania, kiedy do nich podejdziemy. Dodatkowo bezpośrednio nad głowami przeciwników ujrzymy paski obrazujące ich stan zdrowia.

Na dole ekranu będą widoczne wyśrodkowane paski informujące nas kolejno o wytrzymałości (żółty), punktach życia (czerwony) i zasobach energii magicznej - mana (niebieski). Nieco powyżej zasobników znajdą się dokładne liczby informujące o naszych pokładach energii. Niżej, pod paskami znajdzie się zasobnik przedstawiający pozyskiwanie doświadczenia (kolor złoty), a pod nim liczby dokładnie informujące o stanie pozyskanych punktów. Po obu stronach zasobnika do dyspozycji będzie pasek szybkiego dostępu, na którym możemy umieścić strzały, mikstury czy też bronie.

Po lewej stronie, w specjalnym miejscu pokazywać się będą informacje na temat nowych zadań, ich aktualizacji, punktów doświadczenia oraz informacji, które zdobędziemy w grze.

W trybie walki z wyciągniętym łukiem oraz po aktywowaniu wszelkiego rodzaju czarów, do naszej dyspozycji pojawi się celownik, który pomoże nam w osiągnięciu lepszych wyników.

Minimapa pokryta jest mgłą wojny (chodzi prawdopodobnie o zasłonięte, nieodkryte tereny - przyp. tłum.). Po odwiedzeniu określonego miejsca jest ono pokryte cienką otoczką na minimapie. Można przełączać widoki, aby np. wyświetlały się na mapie jaskinie. Dobre: mapa jest łatwiejsza i bardziej intuicyjna niż w poprzednich odsłonach serii Gothic. Ponadto możesz nanosić notatki, ustawiać swoje oznaczenia celu i - opcjonalnie - pokazywać "przedmioty questowe". Dostrzegamy - oprócz lepszej jakości dźwięku - wielki kamień teleportacyjny. Możemy dzięki niemu podróżować do innych - już odkrytych - miejsc, gdzie są kamienie. Teleport do każdego miejsca nie jest możliwy.

Poziom trudności

W grze dostępne będą cztery poziomy trudności:

  • łatwy
  • normalny
  • trudny
  • gothic

Zmiana poziomu trudności będzie możliwa w każdym momencie gry.

Rozwój postaci

Spellbound podzieliło rozwój postaci na etapy. Większość ograniczeń już nie istnieje. W poprzednich Gothicach bohater musiał określić się i dokonać wyboru, do której frakcji chce dołączyć i co się z tym wiązało - zadecydować o swojej profesji: wojownika czy też maga. Natomiast w Arcanii Bezimienny może rozwijać się swobodnie. Dotyczy to również doboru zbroi - nie są one rozdzielone między frakcjami.

Frakcje

Gra zostanie podzielona na pięć rozdziałów, w trakcie których będziemy wykonywać misje dla kilku zwaśnionych gildii. Tradycją serii Gothic jest bowiem umieszczanie w świecie gry wielu rywalizujących ze sobą frakcji – w Arcanii jedną z nich będą rebelianci. Popierają oni poprzedniego króla, przez co są oczywiście wrogo nastawieni do obecnego władcy. Poza dołączeniem do buntowników będziemy mogli wstąpić w szeregi innej grupy i skosztować życia jako mag, alchemik, myśliwy albo handlarz. Wraz z wypełnianiem kluczowych zadań uzyskamy dostęp do coraz to dalszych zakamarków Wysp Południowych, a także zapewnimy sobie dodatkowe zlecenia w formie misji pobocznych. Wszystkich questów będzie około trzysta. Zaczyna się od prawdziwej historii miłosnej z ukochaną, Ivy. W trzech misjach-samouczkach musisz udowodnić ojcu wybranki, że jesteś jej godny: broń biała, dystansowa i tworzenie przedmiotów. Po odniesieniu sukcesów rozpocznie się przygoda z ślubem. Jednak na horyzoncie widać statek... Jest przepełniony żołnierzami...

Umiejętności

Rozwój postaci będzie różnił się od poprzednich systemów, będzie swobodniejszy. Każdy otrzyma możliwość zostania magiem, łucznikiem bądź wojownikiem. Wcześniej, po awansie na kolejny poziom, musieliśmy znaleźć odpowiedniego nauczyciela, który wzmacniał nasze atrybuty. Teraz wystarczy rozdzielić punkty pomiędzy walką w zwarciu, walką na dystans i umiejętnościami magicznymi. Pomimo tego nauczyciele nie znikną całkowicie. Tym razem jednak ich działania ograniczą się do nauki konkretnych zawodów takich jak alchemia czy kowalstwo. Żeby pozyskać ich przychylność trzeba będzie wykonać dla nich specjalne zadania.

Zmienione zostały częściowo wartości niektórych umiejętności. W porównaniu do trzeciej części Gothica spośród 10 głównych atrybutów bez zmian pozostaną: energia życia, mana i wytrzymałość. Natomiast siłę, zręczność i prastarą wiedzę zastąpią: walka wręcz, walka na dystans i siła magii. Nie ma tu powodów do obaw, nazwy została zmienione, ale funkcjonalność pozostała taka sama. Wartości pancerza nie ulegną zmianie. Pojawią się takie czynniki jak: szybkość regeneracji energii życiowej, wytrzymałości i energii mana. Im wyższy poziom, tym szybciej wskaźniki te się regenerują.

Mana i wzrost mocy magii będzie zależny od tego, ile punktów zainwestujemy w zdolności magiczne. Drzewo umiejętności składa się z ośmiu zdolności:

  • siła (walka wręcz),
  • dyscyplina (do nowych ataków),
  • technika (szybkość ataku),
  • łowiectwo (do ataków z dystansu),
  • złodziejstwo.

Ponadto pojawią się trzy szkoły magiczne: Innosa, Adanosa i Beliara powiązane z trzema bogami Myrtany. Jeżeli dotrzemy do kluczowego punktu w rozwoju umiejętności, odkryjemy wówczas nowe zdolności. W walce wręcz będą dostępne nowe rodzaje ataków takie jak przełamanie tarczy, które prowadzi do ogłuszenia wroga. Rozwinięci technicznie wojownicy będą mogli stosować długie combosy. Rozwijanie postaci do walki na dystans będzie prowadziło do lepszej koordynacji i "przybliżania", tym sposobem będzie łatwiej ustrzelić przeciwnika w głowę. Oszuści będą uczyć się kradzieży, czarownicy poprawią swe umiejętności magiczne. Dostępna będzie liczba 25 talentów - sporo mniej niż w Gothic 3 gdzie było ich aż 70. Jednakże drzewo rozwoju postaci nie zostało jeszcze zakończone - tak powiedzieli ludzie z JoWooD.

Ważnym aspektem gry będą rośliny. Nawet jeśli nie znamy się na alchemii, to warto je zbierać, by potem sprzedać za pokaźną sumę złota. Podobnie jest z kowalstwem, gdy się go nauczymy, to warto chodzić po wyspie i szukać składników do nowego miecza. Twórcy zapewniają, że opłaci się to, gdyż każdy miecz będzie miał swoje unikatowe zalety oraz wady. W każdym bądź razie, nie będzie tak, jak miało to miejsce w Gothic 3, gdzie Bezimienny zawsze zadawał takie same obrażenia bez względu na broń.


Sonda
Chcesz, aby Nordic Games rozwijało markę Gothic?

Tak, trzeba dać im szansę, czekam na efekty
Nie, nieważne, że to już inna, nowa firma - tak czy siak wara od tej serii


[poprzednie sondy]
Phoenix
» Strona Główna
» ADOM
» Fallout
» Arcanum
» Disciples
» The Witcher
» Icewind Dale
» Imperium Diablo
» The Elder Scrolls
» Neverwinter Nights
» Planescape: Torment
Partnerzy

Dragon Age
Arcania
Mass Effect 2
Wiedźmin 3
Fable

© 2002-2010 Gothic Site. Partnerzy: call of duty, skyrim. jPortal